Aaron Greenberg visszavág

A Destructiod-nak adott interjúban Aaron Greenberg igencsak belecsapott a lecsóba, és Reggie-t idéző mondatokkal kérdőjelezte meg a Sony egyes lépéseit. A GTA IV megjelenésével kapcsolatban a következőket tudhattuk meg: "A Grand Theft Auto IV képes volt a legmagasabb elvárások mellett is rekordokat dönteni - az Xbox360 oldaláról nézve hasonló sikereket élvez, mint a Halo 3 előző ősszel. A gép eladásai 54%-al növekedtek, és tíz új vásárlóból négy a GTAIV-el távozik a boltokból. A gazdasági recesszió és az emelkedő olajárak mellett kevés iparág képes növekedést elérni, a játékipar pontosan ilyen."

Szó esett persze az online élményekről is: "Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy sikerült rendesen felkészülni arra az előre nem látható mennyiségű új játékosra, akik a GTA IV megjelenésekor vettek gépet, először használták az Xbox Live szolgáltatást, és persze sokat játszottak a játék multiplayer módjával. (...) Azokat pedig nagyon sajnáljuk, akik a PlayStation 3-as változat megvásárlása után a különféle online problémák miatt nem voltak képesek kipróbálni a játékot a barátaikkal: jól tudjuk, hogy ők is játékosok, és ilyen bakik miatt várni a multiplayerre...rossz érzés lehet, tudom. Mindez azért is érdekes, mert sokan kerestek már meg minket azzal, hogy nem akarjuk-e licenszelhetővé tenni a Live-ot, hogy más platformokon is zökkenőmentes legyen az online élmény.."

A végére pedig következzen a feketeleves, amelyet a Sony számára készített elő az úriember, itt egyrészt egy olyan állítás is elhangzik, ami ellentétes tartalmú a Sony legutóbbi közleményével (szerintük a PlayStation 3 már az európai összeladásokban az Xbox 360 előtt áll - most itt a Microsoft egy másik változatot prezentál), illetve régi hiányosságokat emlegetnek fel. Lássuk:

"Tudom, hogy sokan szeretik a konzolháborút, ráadásul nem szokásunk lebecsülni ellenfeleinket. A Sony őszt illető igéretei azonban... ezeket tavaly szinte kivétel nélkül hallhattuk már. Akkor is őszre igérték, csak az 2007 őszére vonatkozott. Amióta beléptünk a piacra, a Sony igéreteivel kűzdünk, kezdve a PlayStation 2 által igért online cyber-világgal. Aztán három éve bemutatták a Killzone 2 trailert, és azt mondták: így fognak kinézni a PlayStation 3 játékok - ami azért érdekes, mert a KZ2 négy évvel a bejelentése után érkezik majd. 2008 őszére megérkezett mind a Gears of War, mind a folytatása - a Killzone 2 pedig sehol. Online szolgáltatások? Hol vannak az achievementek? A játéktól független barátlisták? Az ígért Video Store? Hogyhogy a Blu-Ray lemezen érkező játékok nem szebbek, mint a mi gépünk játékai? Emlékeznek még a Sixaxis és a rezgés történetére? És az igéretek ellenére miért nem növekedtek drasztikusan a gép eladásai, miután a Blu-Ray megnyerte a formátumháborút?

A valóság az, hogy az Xbox 360 ebben a generációban a Sony előtt jár, több mint kétszer annyi elérhető játékkal, több exkluzív fejlesztéssel, vezető online szolgáltatással. Még nem jelentettük be az év második felét illető terveinket, de már biztosan tudom, hogy az Xbox 360 jelenleg öt milliós előnyét tovább növeljük majd az év során. Európában pedig egy millióval több gépet adtunk el, mint riválisunk, a Chart-Track és a Gfk adatai alapján. A Sony már elhalmozta igéretekkel a sajtót és a játékosaikat - ideje lenne szépen valóra is váltani őket."

Kemény szavak, az már egyszer biztos - úgy tűnik tehát, hogy mindkét oldalon beindultak pr-fronton. Persze a nagy kérdés, hogy a Microsoft mit tervez az őszi szezonra - valami ugyanis készülődik, amit még nem jelentettek be, és ez nem az első eset, hogy hivatkoznak rá a cég oldaláról.