A Ubisoft is követi az EA 10 dolláros stratégiájának tervét

A Ubisoft a használt játékok kereskedelmét okolja az eladásokból származó bevételeik 18%-os csökkenéséért, ezért lépéseket tervez ennek minimalizálása érdekében. A cég hamarosan elindít egy, az Electronic Arts által nemrég bevezetett "Project Ten Dollar" nevű stratégiájához hasonló kezdeményezést, miszerint az újonnan vásárolt játékok mellé egy egyszer használatos kódot fognak majd mellékelni.

Ezzel a kóddal az új játékok tulajdonosai ingyenesen hozzáférhetnének olyan letölthető tartalmakhoz (DLC-k), melyekért a használt játékokat vásárló felhasználóknak már fizetniük kellene. A Ubisoft által elképzelt megoldás az EA Sports Games által használt "Online Pass" rendszerhez lenne hasonló, ahol is a játék online multiplayer módjaihoz és a letölthető tartalmakhoz is csak ilyen kóddal férhetnénk majd hozzá. Akik pedig használtan veszik meg ezeket a játékokat, azok 10 dollárért cserébe vehetnek maguknak ilyen kódot.

A Ubisoft nagyfőnöke, Yves Guillemo bejelentette, hogy ezeket az extra tartalmakat úgy készítik majd el, hogy azok mind a forgalmazónak, mind a fogyasztónak egyaránt tetszésére legyenek, ily módon a használt játékok piacából is több bevételre tehetnek majd szert.

Hozzátette még azt is, hogy a cég jövőre megjelenő játékainak nagy részét már ennek a szellemében fejlesztik, azaz már a játékok megjelenésekor lesznek hozzá ingyenesen elérhető DLC-k, amiket az új játékok tulajdonosai ingyen megkapnak. A használt játékokat vásárló felhasználók számára ezek csak pénzért lesznek elérhetőek, egységesen 10 dolláros árért.

Azóta történt

Előzmények