A PC-s játékpiac miatt született meg a PlayStation 4 Pro

Andrew House, a Sony a vezetője a The Guardian című újságnak elárulta, hogy a PC-s játékpiac miatt létezik a PlayStation 4 Pro. A vállalat szerint a korábbi generáció, illetve generációk adatait vizsgálva, az adott gép életciklusának közepén mindig volt egy visszaesés az eladások tekintetében, ugyanis a játékosok egy része mindig elkezdett visszatérni PC-re. Ez nyilván megmagyarázható azzal, hogy amíg a PC-piac hardveresen fejlődik, addig a konzol csak szoftveresen, és csak a legközelebb álló partnerek számára realitás erősen ráállni a gépi kódú optimalizálásokra, vagyis a multiplatform címek tekintetében van egy pont minden generációban, ahol a PC elhúz a grafika szempontjából.

A Sony ezt kezelné az életciklus közepe felé kiadott géppel, jelen esetben a PlayStation 4 Pro konzollal. A vállalat szerint ez a gép azt a célt szolgálja, hogy az a jellemző réteg, amely a konzolok életciklusának a közepén elkezd a PC felé kacsingatni, maradjon inkább a Sony-val, csak éppen az igényeiknek megfelelően egy erősebb géppel.

Az eladásra vonatkozó tervek tekintetében a Sony elmondta, hogy a korábban megadott adatokba már beszámolták az erősebb gépet is. Ennek megfelelően a vállalat 20 milliós, év végéig várt eladási terve áll majd eredeti, illetve Slim és Pro verziójú PlayStation 4-ekből.

Azóta történt