A játékpiac egyre inkább a mobilról szól

A videójátékok iparán komoly változások mentek végbe az elmúlt években, a transzformáció pedig továbbra is tart. A Newzoo játékpiaci előrejelzése szerint idén az okostelefonokra és táblagépekre szánt játékok bevételei megelőzik majd a konzolokét és a PC-piacot is. Egyelőre csak külön-külön.

A jelentés szerint a tavalyi év után idén is átlépheti a százmilliárd dollárt a játékpiac, a várakozások szerint 108 milliárd dollárt költ majd a világ videójátékra. Öt éve nagyjából 70 milliárdos éves bevétele volt a játékiparnak, tehát elmondható, sikerült új megoldásokat és bevételi forrásokat találni, ennek egyik fő összetevője a mikrotranzakciók terjedése. A virtuális- és kiterjesztett valóság egyaránt a mobilplatformnak kedvez majd annak ellenére, hogy grafikában nem tudják felvenni a versenyt a klasszikus platformokkal.


A Newzoo szerint így néz majd ki az idei mérleg [+]

A 2017-es előrejelzés azt mondja, az okostelefonos játékok és mikrotranzakciók a teljes ipar bevételeinek 32 százalékát (35,3 milliárd dollár) adja majd, miközben a konzolos bevételeket 31 százalékra (33,5 milliárd dollár) teszi. A PC játékok (dobozos és letöltött egyben) 23 százalékot (24,8 milliárd dollár) adnak majd, de vannak akik a böngészőből futtatható játékokért is hajlandóak fizetni, 4 százalékot (4,5 milliárd dollár) vár ettől a szektortól a Newzoo.

A következő évekre várhatóan tovább nő a mobiljátékok bevételi aránya, de érdekes módon a táblagépes játékok nem gyarapodnak tovább, 2020-ig marad a 10 százalék, míg a mobilos játékok a piac 40 százalékát adhatják majd ekkor. Ez legjobban a PC-s játékpiacnak fog fájni, a tavalyi 25 százalékról négy év alatt 19 százalékra csökkenhet.