A Gearbox ultimátumot adott a G2A-nak

Frissítve:

Steve Gibson, a Gearbox kiadási főnöke az alábbi nyilatkozatot küldte az Eurogamer részére:

'Mivel nem történt nyilvános lépés a G2A felől, mielőtt a Bulletstorm: Full Clip Edition megjelent PC-re, a Gearbox Publishing állja a szavát és nem fog közvetlenül olyan piacteret támogatni, amely nem vállalta nyíltan a vásárlók és kiadók védelmét, amit a Gearbox Publishing elvárt. Nincs ellenőrzésünk a G2A piactere fölött, vagy hogy honnan szerezhetnek kulcsokat a Gearbox Publishingen kívűl, de azt meg tudjuk erősíteni, hogy elkezdtük a partnerségből való kihátrálás folyamatát."

Eredeti hír:

A Borderlands és Battleborn játékokat fejlesztő cég nemrég összefogott a G2A piactérrel, aminek eredményeképp a 2011-es Bulletstorm felújított verziója, a Bulletstorm: Full Clip Edition limitált gyűjtői kiadása csak a G2A oldalán rendelhető elő.

A Standard Collector's Edition ára €99,99, a csomagban található egy valódi 9mm töltényekkel lyuggatott fémdoboz, egy dögcédula, egy 3D nyomtatott, sorszámozott figura (Grayson Hunt, Trishka Novak, vagy Ishi Sato), egy eredetiséget igazoló irat Sebastian Wojciechowksi, a People Can Fly stúdió vezetőjének aláírásával és természetesen a játék Steam kulcsa. A három figurából 16-16 darab készült, tehát összesen 48 darab vár gazdára.

A Premium Collector's Edition ára €249,99, ez a fentieken túl tartalmaz még egy pólót, egy egéralátétet, és a figurát kézzel festve, amikből karakterenként 2-2 készült, így ebből a kiadásból csak hat darabot árulnak.

A hír hallatán az ismert YouTube-os TotalBiscuit  Twitteren jelentette be, hogy többé nem fog a Gearbox játékaira figyelmet fordítani, mert nem támogat szélhámosokat. A cég egyből felkereste őt, mert nem értették az ellenszenvet. TotalBiscuit elküldte nekik a G2A-val botrányairól és gyanús ügyleteiről összegyűjtött anyagát (ennek egy része linkelve a cikk végén). Miután a kiadó átrágta magát rajta, a következő sajtónyilatkozatot tették közzé:

A Gearbox Publishing tisztán értette John "TotalBiscuit" Bain aggodalmát. A Gearbox rengeteg dokumentációt kapott a témával kapcsolatban, miután John volt olyan nagylelkű, hogy időt szakított rá az elmúlt két nap folyamán, hogy összeállítsanak egy javaslatot és határidőt a G2A számára Steve Gibsonnal, a kiadó vezetőjével együtt.

  • A Bulletstorm Steam startja előtt a G2A nyilvánosan elkötelezi magát, hogy: 30 napon belül a G2A Shield (a fogyasztói védelem) ingyenes lesz a többi piactérhez hasonlóan, ahelyett, hogy külön előfizetői díja lenne. Minden vásárló megérdemli ezt a szolgáltatótól. Minden jelenlegi G2A Shield előfizető értesítést kap április 14-ig, hogy ez a szolgáltatás ingyenes és többé nem számítanak fel díjat érte.
  • A Bulletstorm Steam startja előtt a G2A nyilvánosan elkötelezi magát, hogy: 90 napon belül a G2A egy új web szolgáltatást vagy API-t nyit meg a hitelesített fejlesztők és kiadók számára, hogy a kulcsok adatbázisa kereshető legyen és a lopott kulcsokat törlésre jelölhessék. Ez a hozzáférés ingyenes lesz és a jogtulajdonosoknak nem kell fizetni érte.
  • A Bulletstorm Steam startja előtt a G2A nyilvánosan elkötelezi magát, hogy: 60 napon belül visszatartó rendszert vezet be a nem hitelesített fejlesztők és kiadók részére, cím, felhasználó és fiók fizetési szinten, a csalás elleni folyamat részeként. Azért, hogy megvédje a tartalomszolgáltatókat attól, hogy nagy mennyiségű lopott kulcsokat adjanak el a csalók a G2A-n, mielőtt azok megjelölhetőek lennének.
  • A Bulletstorm Steam startja előtt a G2A nyilvánosan elkötelezi magát, hogy: 30 napon belül a G2A módosítja a fizetési rendszerét, így a felhasználók, akik legitim kulcsokat szeretnének venni vagy eladni, egy letisztult, egyszerű illetékdíj-rendszert kapnak, amit könnyű megérteni és nem tartalmaz rejtett vagy elbonyolított díjakat. Csatlakozzon a fő piacterek táborához.
  • A Gearbox Publishing nem fog olyan piacteret támogatni, amely nem hajlandó ezekre az elkötelezettségekre és ezeket végrehajtani.

A Gearbox tehát feldobta a labdát, nemsokára kiderül, mi lesz a G2A válasza. Ha vállalják a kötelezettséget, azzal nem csak az indie fejlesztők, de a vásárlók is nyernek, amennyiben nem hajlandóak változtatni, elveszítik az első AAA partnerüket és nyilvánvaló lesz, hogy melyik oldalon is állnak. Ha a viszont a Gearbox mégsem szakítja meg velük a kapcsolatot, akkor biztos, hogy nem csak egy médium fogja bojkottálni a játékait.

A G2A botrányról néhány forrás:

Köszönjük a fentieket zone-nak!

Előzmények