Hirdetés

A FreeSync technológiát is támogatja az új Xbox

Az AMD saját eljárása mellett azonban a Microsoft a HDMI 2.1 szabványát sem veti majd meg.

Majdnem egy hete lehet tudni, hogy nagyjából mi is lesz a Microsoft új Xbox konzolja, amely a Scorpio projekt néven fut még mindig, ugyanis végleges nevet a cég csak később ad neki. A nyilvánossá vált adatokból írtunk is egy hírt, és ez alapján kijelenthető, hogy az eddig legerősebb konzol lesz, számos olyan érdekes képességgel, ami megjósolhatatlanná teszi a teljesítményét.

Sejteni lehetett azonban, hogy a Microsoft nem árult el mindent, hogy aztán apránként csepegtethessék az újabbnál-újabb információkat. A Digital Foundry ezúttal az új Xbox variálható frissítési frekvenciára vonatkozó képességéről rántotta le a leplet, ugyanis a Microsoft támogatni fogja az AMD FreeSync 2-t, illetve a HDMI 2.1-be épülő Game Mode VRR-t is.

A két rendszer természetesen nem zárja ki egymást, ugyanis a HDMI 2.1 nem lesz véglegesítve az új Xbox megjelenéséig, tehát a Microsoft ugyan képes lesz megfelelő aljzatot rakni a konzolra, hiszen a harmadik negyedévre a hitelesítési tesztek elkészülnek, de a teljes támogatáshoz egy későbbi firmware kiadása is szükséges. Persze ez a mai világban már nem probléma, hiszen a szoftverfrissítés automatikusan történik, azaz a Game Mode VRR támogatása tulajdonképpen később bármikor bekerülhet. Utóbbi lesz a HDMI Forum saját szabványa a variálható frissítési frekvenciára, és nyilvánvalóan ezt számos tévé fogja majd támogatni.

A FreeSync 2 ennek a módnak az alternatívája, illetve később a kiegészítése lesz. Mivel az AMD saját HDMI-s FreeSync rendszere már kész van, így az új Xbox variálható frissítési frekvenciára vonatkozó támogatása már a megjelenéskor kihasználható lesz a ma elérhető, HDMI-s FreeSync technológiát támogató monitorokkal. Ez ugyan nem szabványos rendszer, de működik, és a Microsoft nézőpontjából ez is elég.


[+]

Az AMD FreeSync 2 viszont egy lényeges kiegészítés lesz, ugyanis ez a technológia nem tipikusan a variálható frissítési frekvenciára vonatkozik, hanem a HDR tartalmak megfelelő kezelésére. Ilyen formában a felhasználó vehet olyan HDMI-s kijelzőt is, amely támogatja a FreeSync 2 technológiát, és ebben az esetben a játék oldalán számolt tone mapping eredménye direkten megjeleníthető a kijelzőn, vagyis nincs szükség a kijelző oldali tone mapping használatára. Utóbbi eleve extra késleltetést ad hozzá a megjelenítéshez, illetve bizonyos mértékben torzítja magát a tartalmat is. A Microsoft a FreeSync 2-vel tulajdonképpen felkínálja a felhasználóknak azt a lehetőséget, hogy a variálható frissítési frekvencia használata mellett még olyan HDR tartalmat is lásson a kijelzőn, amilyet az adott program fejlesztője eredetileg megálmodott, mindenféle kijelzőoldali, sokszor minőségvesztést eredményező korrekció nélkül.

A fentiek azért fontos változások, mert a variálható frissítési frekvencia, illetve a HDR tartalom direkt megjelenítése is PC-s funkciónak számít, vagyis konzolon ezek az amúgy igen hasznos extrák most jelennek meg először.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés