2013-ban szinte csak digitális eladások voltak PC-re

Míg a konzolokon a gyártók folyamatosan próbálják a játékosokat a digitális vásárlás felé terelni (és nem érnek el jelentős sikereket), addig PC-n ez a harc agresszív közbeavatkozás nélkül eldőlt, legalábbis a PCR felmérése szerint. A kutatást a digitális terjesztői hálózatok (Steam, Origin, Uplay) bevonásával történt, a végeredmény pedig döbbenetes lett: ha lehet hinni az adatoknak, 2013 során a PC-s játékszoftverek vásárlásának mintegy 92 százaléka történt dobozos termék bevonása nélkül. A vállalat előrejelzése ráadásul optimista: szerintük ez a szám az idei esztendőben tovább emelkedik majd.

PC-s játékeladások


A PC-s videojátékok eladásai érezhető növekedésnek indultak az elmúlt években, amelyre számtalan magyarázatot talált a felmérést készítő cég: a digitális szoftverterjesztők akciói, a nagyobb, ezidáig PC idegen kiadók és fejlesztők felbukkanásai a platformon, valamint a tény, hogy egyre több esetben a másolásvédelmet a játék részévé teszik (például kooperatív küldetések, amelyek csak eredeti változattal érhetőek el) együttesen érik el, hogy a sokáig haldokló piac lassan újra erőre kap.

 

Azóta történt

Előzmények