Hypernaut bemutató
Ügyességi játékok, úgynevezett endless runnerek már régóta szédítik a játékosokat mobil platformokon, így igazán nem mondhatjuk, hogy ritkaságszámba menne egy efféle cím. A Hypernaut azonban jó adag stílussal toldja meg a végtelen futás műfaját, mindenféle extrák, mikrotranzakciós modellek helyett kizárólag a minimalista prezentációra és az ütemes zenére támaszkodva.
A Hypernaut koncepciója végtelenül egyszerű: a képernyőt megérintve amolyan belső nézetben szaladni kezdünk a minimalista, leginkább a Super Hexagont, régi C64-es játékokat, vagy épp a Tront megidéző tájon, a feladat pedig, hogy ne rohanjunk fejjel a falnak, azaz kikerüljünk az előttünk felbukkanó tereptárgyakat. Egyszerű érintős vagy telefondöntögetős irányítás, egyetlen élet, két nehézségi szint (melyek közül a könnyebbik sem könnyű, sőt) és ennyi. Az egyszeri játékidőt szó szerint másodpercekben mérik, aki egy percnél tovább bírja kerülgetni az akadályokat, az már profinak mondhatja magát.
Van is miért próbálkozni, mert a játék idővel egyre izgalmasabbá válik. A finom színváltoztatások, az egyre ütemesebben beinduló zene, és a megjelenő extra effektek (meteorzápor, élőlények stb.) egy idő után szinte transzélmény közelébe juttatják a játékost. Nagyon kellemes, intenzív élmény a szem és a fül számára is. Mindez pedig azért addiktív, mert a játék kiválóan fut, gyorsan indul, könnyen kitanulható, és az egyik legősibb videojátékos ösztönre, a rekordok megdöntésére épít. Minimalista stílusa pedig éppoly megragadó lehet, mint taszító, ez már egyéni szubjektív meglátás, mi mindenesetre az első csoportba tartozunk.
A Hypernaut Windows Phone 8 rendszerű telefonokra érhető el, ingyenes és reklámmentes játék, letölteni pedig ezen a linken lehet.