Michonne saját útját járja
Az új helyzetekkel való megbirkózás mellett Michonne-nak saját démonaival is el kell bánnia. A szokásos morális döntési helyzetek és a kegyetlen világ nyújtotta feladatok megoldásai mellett, még a múltban elszenvedett veszteségeinknek köszönhetően elménk veszélyes játékát is le kell küzdenünk. Sajnos ez a rész sem mentes az elcsépelt klisés poénoktól és helyzetektől, ahogy a reakcióinkat is megjegyzik a karakterek (döntéseinket eltárolja a rendszer), így a jövőben ki tudja, hogy hogyan fognak hozzánk viszonyulni (ha még élnek). Ezúttal is megkapjuk az epizód végén a statisztikát, láthatjuk mit választott a játékosok többsége és mi melyik csoportba tartozunk.
Hát, ő sem megy már fejjel a falnak. [+]
A játékmenet 70%-át beszélgetések és nézelődés teszi ki, a fennmaradóból 20% kifejezetten jól megkoreografált, dögös akciórészeket jelent, amik tele vannak egyszerű, de mégis élvezetes quick time event szekvenciákkal. A maradék 10% pedig idézőjeles szabad bóklászással telik. Túlzottan elmentek egy irányba a Telltale-nél, lineáris cselekmény szinte lehetőségek nélkül. Igazi kalandjátékos elemek kimerülnek a beszélgetésekben, történetmesélésben. Tárgyhasználattal, fejtörőkkel, különböző eszközkombinációkkal nem kell számolnunk, egyre inkább válik interaktív beszélgetős akciójátékká a széria. Viszont a QTE részek nagyon hangulatosra sikerültek, arra a néhány másodpercre jó érzés kivenni a részünket a harcokból.
Az utolsó lövedék sorsát jól meg kell fontolni. [+]
Vizuálisan a szokásos minőséget hozták a srácok. A rajzfilmes látvány működőképes, de vajon még meddig? Egy komolyabb technikai ugrás elkélne már a Telltale-nél, nem csak a grafikai megoldásokra, de a döcögő motorra is ráférne egy jókora karbantartás, sőt inkább egy erősebb tuning, mert az akadozások és képfrissítési esések indokolatlanok. Az animátorok és a szinkronstáb munkája megüti az elvárható szintet, ellenben az írók jobban is odatehették volna magukat.
Ennek a kedves meghívásra nem lehetett nemet mondani. [+]
A The Walking Dead Michonne - In Too Deep tartogat izgalmakat, kellemetlen szituációkat, de az első felvonás nem volt igazán meggyőző. A játékidő ezúttal is alulról nyaldossa a két órát és nincsenek olyan mértékű elágazások, ami miatt érdemes lenne újra nekifutni. Remélhetőleg a hamarosan (március végén) érkező Give No Shelter című folytatás és az egy hónappal utána landoló What We Deserve záró epizód sokkal több drámát, veszélyt és érzelmeket fog tartogatni, mert különben a The Walking Dead Michonne a főhősének kardját megszégyenítő sebességgel fog feledésbe merülni.
A The Walking Dead Michonne - In Too Deep február 23-án jelent meg PC, PS3, PS4, Xbox One és Xbox 360 platformokra, valamint két nappal később mobilkészülékekre is.
Pro:
- The Walking Dead hangulat;
- remekül megtervezett QTE részek;
- Michonne karaktere zseniális…
Kontra:
- …,de ebből ennél sokkal többet ki lehetne hozni;
- szokásosan túlságosan rövid;
- még egy minisorozat indító epizódjának is lapos.
70
Rage23