The Hell Diablo Hellfire mod

Szeretnék bemutatni egy Diablo Hellfire modot a számotokra: a The Hellt. Ez a játékmódosítás még ma is folyamatos fejlesztés alatt áll és bármely Diablo I-II veterán érdeklődésére számot tarthat a Diablo III bejelentése után. A mod Mordor és a The Hell csapat munkáját dicséri.



2006. április 14-én indult a munka, az első játszható publikus verzió egy évvel később érkezett meg. Azóta a játék hatalmasat fejlődött, egyre több embert vonzva nemcsak játékosnak, hanem közreműködőnek is.

A The Hell legfontosabb ismertetőjegye a fejlesztés nagyon komoly megközelítése. Ritkán telik el hét valami újdonság nélkül! A legfontosabb cél a Diablo és Hellfire eredendő hibáinak felszámolása, amit számos esetben sikerült is elérni. Jelentős mértékben növeli a kihívást, és sokkal nagyobb változatosságot biztosít (új szörnyek, tárgyak, varázslatok, főellenségek, egyedi "unique" tárgyak, a tárgyak és a környezet színvilága), javítja a játék nehézségi szintjeinek egyensúlyát, és a szörnyek mesterséges intelligenciáját, új karakter animációkat tesz elérhetővé, növeli az újrajátszási értéket és teljes támogatást nyújt a többjátékos élményhez. Jelenleg már az 1.66+ verziónál járunk. A változtatások mértéke rendkívüli, nagy részük pontosan dokumentálva van a Changes Logban. Amint belépsz a katedrálisba, látni fogod, hogy a dolgok megváltoztak.

Nyíltan kimondom: nem minden Diablo veterán lesz képes leverni a játékot Doom módban. Ez a valaha készült legkeményebb Diablo Hellfire mod, de abban is biztosak vagyunk, hogy ez a legjobb az összes közül!



Az egyik legszimpatikusabb tulajdonsága a modnak az a folyamatos erőfeszítés, hogy az eredeti Diablo 1.09 patch javításait belevigyék a játékba, miután ezt a Sierra elfelejtette megtenni a számunkra. De ezzel még nincs vége a jó dolgoknak: ez a mod számos jelentős Diablo és Hellfire mod örököse a játék korábbi történetéből. Noha azokat a modokat már régóta nem támogatják és nincsenek frissítéseik, kiváló újításaik és ötleteik egy része átkerült a The Hellbe is, ami manapság lényegében az egyetlen élettel teli Diablo Hellfire mod. (Ez alól esetleg a The Dark képezhet kivételt, bár annak sajnos lassan 2 éve nem jelent meg új verziója.)



A játék igazán nagy kihívást jelent, de várnál-e ennél egy kicsit is kevesebbet tőle? Sziklakemény nehézsége további játékra fog ösztönözni, amint igyekszel megmászni a jelképes sziklafalat puszta kézzel. Mindazonáltal bizonyos nehézségi, karakter és tárgy kiegyensúlyozás történt az elmúlt időszakban a kezdők előnyére, a játékosok visszajelzései alapján.

Nem valószínű, hogy bárki képes lenne első próbálkozásra leverni a játékot, ehelyett fel kell fedezni minden területet (minden labirintus szintet) és csak azután továbblépni a következőre. Ajánljuk, hogy játszd végig mindhárom nehézségi fokozatot egyenként. Ne kezdj új nehézségi szintbe, csak ha előbb már befejezted az előzőt: ez nem csak túlságosan nehéz (vagy még inkább lehetetlen) lenne, de a játékélményt is tönkreteheti. Felejts el mindent, amit a korábbi Diablo/Hellfire játékokban tanultál. Ez most más. Ne kövesd el azt a hibát se, hogy végigjátszod a Horror nehézségi fokot, aztán abbahagyod. A Horror nehézségi fok arra szolgál, hogy megismerkedj a játékkal és ízelítőt kapj belőle. Az igazi játék a Purgatóriumon kezdődik. A legtöbb szórakozást a játék Doom módban nyújtja, tehát ne hagyd abba a Horror mód leverése után! Valójában a Doom módú játék sosem lesz unalmas, vagy könnyű, mivel mindegy milyen szintű a karaktered, vagy milyen jó a felszerelésed, gyorsan meghalsz, ha nem figyelsz oda.

[Youtube videó]

Még egyszer megismétlem: ez a játék nehéz. Ne becsüld túl magad, ahogy lefelé tartasz a labirintusban. Némelyik szörny kifejezetten kemény. Az egyjátékos mód lehetővé teszi, hogy egyedül nézz szembe az ellenségekkel, és balsiker esetén visszatöltsd az állást, a többjátékos mód viszont csaknem megköveteli az együttműködést. Egyedül játszani a TH-t többjátékos módban csaknem lehetetlen sokszor. A játék most már több mint 300 főellenséget tartalmaz. Készülj fel jól ellenük: a Butcher vagy King Leoric nem lesz még egyszer ugyanolyan élmény!

Van két új grafikai kiegészítő és egy kiváló minőségű új zenei téma minden igény kielégítésére. Az eredeti játék bárd és barbár karaktere átalakult bérgyilkossá (Assassin) és gladiátorrá. A gladiátor animációja már kész is van, ez bevezeti a kétfegyveres grafikát a játékban. A bérgyilkos grafikájának fejlesztése jelenleg folyamatban van. A létező szörny, tárgy, labirintus és városi grafikákat feljavítottuk, a szintek nagyobbak lettek, és a küldetések is módosultak. Most már beléphetsz Tristram városába reggel, délben és alkonyatkor is.











Az egyik leginkább kívánt újítása ennek a játéknak az volt, hogy a kereső varázslat (Search) automatikusan aktiválódik, amikor az Auto-Map-et bekapcsolod. A számos új varázslat közül említést érdemel a Hellfire, ami fizikai sebzést okoz a mágiára immunis szörnyeknek, a nagy erejű Arcane Nova, a Fury és a Shocking Blast, de most már arra is van esélyed, hogy rátalálj az Apocalypse egy-egy könyvére odalent. Néhány varázslat visszaütő erővel bír, ami szintén igen kellemes újítás. Egy másik érdekes újdonság "Gillian a raktáros", aki korlátlan számban megőrzi értékes tárgyaidat, amíg ismét szükséged lesz rájuk. Leveszi a terhet a válladról, majd meglátod! Van egy nagyon hasznos klikkelő program a játék honlapján: ez igen sok problémától megkímélhet odalent.



A játék, ahogyan már utaltam is rá, teljes mértékben támogatja a többjátékos módot. Fontos tudni, hogy 30+ szintű karakter nem léphet Horror nehézségi fokú játékba, és 40+ szintű karakter nem léphet Purgatórium nehézségi fokú játékba, illetve ha meghalsz, nem veszted el a felszerelésed. Így a játék egy olyan új és különleges élményt kínál, ami az eredeti Hellfire-ben nem állt rendelkezésünkre. Van egy többjátékos hálózat a The Hell számára az interneten. Az ingyenes Hamachi programot használjuk. Természetesen, ha a barátoddal helyi hálózaton szeretnél játszani, a két számítógép közvetlen összekötésével, ezt is megteheted, működik.



Az egyensúly érdekében meg kell említenem egy apró kis hibát is. Egyjátékos módban azok az egyedi (unique) tárgyak, amiket küldetésből kapsz, hasznavehetetlen fémmé változnak, amikor új játékot kezdesz. Remélhetőleg ez a hiba javításra fog kerülni a jövőben. Létezik azonban egy megoldás addig is: ha a küldetésből kapott tárgyakat újraindítás előtt Gillian-nél hagyod, a tárgyak nem alakulnak át. Ha tetszik ez a játék, nagyon fontos, hogy küldj nekünk hibajelentéseket és javaslatokat a mod további tökéletesítéséhez.

Elég sok dolog van, amit tudnod kellene, mielőtt elkezdesz játszani ezzel a moddal. Olvasd el az Útmutató részt ezekhez az információkhoz a honlapon. Ha kérdéseid vannak, örömmel fogadunk a TH fórumán, ahol felteheted őket. Számtalan hasznos információra lelhetsz ott. Fontos megemlíteni, hogy ne próbáld importálni létező Hellfire, vagy más modból származó karaktereidet a The Hellbe, nem fognak működni. Kezdj új játékot!

A játék honlapja és dokumentációja nagyon felhasználóbarát. Aligha találtok még egy modot, amely öt nyelvet támogat a honlapján és hármat a readme-ben, ezek közül pedig egyik a magyar! További nyelvek is vannak még a tervek között. Közösségünk folyamatosan növekszik. Úgy gondoljuk, hogy ez a mod hatalmas lehetőségeket rejt még magában a már elért eredmények mellett.

Ez a fejlesztőnk ajánlólevele: "Mindig is szerettem ezt a játékot eredeti hangulata miatt: sötét légkör, hideg acél és vér jellemzik. 10 éven keresztül játszottam a Diablo-val és Hellfire-el. Ez a mod tartalmaz mindent, amit valaha is kívántam ettől a játéktól. Ez a lehető legjobb Diablo. Ne tévesszen meg a játék egyszerűsége, vagy hasonlósága a Hellfire-el. Ez egy teljesen új és tökéletesített játék a régi lepel alatt..."

Keresd rendszeresen a frissítéseket!

Fórum: http://DiabloTheHell.freeforums.org

Honlap: http://www.thehell.narod.ru

Jó játékot! ...és találkozzunk a Hamachin!