A világ egy nagy tesztpálya
Az érintőképernyős játékok esetében bizonyos korlátokkal mindig számolni kell, hiszen maga az érintéses bevitel meghúzza az irányítási lehetőségek határait, és ugyanígy a képernyőméret is korlátozó tényező, mobiltelefonból pedig jóval több van a piacon, mint nagy érintőkijelzős tabletből. Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy az egyszerűbb játékokból több akad mobilon, mint a bonyolult irányítású és történetvezérelt konzolátiratokból vagy érintőkijelzőre írt eredetikből, bár az Implosion például megmutatta, hogy a mobilra is születhet komoly darab.
Népszerűbbek tehát az egyszerűségre törekvő címek, amelynek kétféle változatát lehet megkülönböztetni: az akcióorientált fajta vagy időre megy, vagy akadályokkal találja szemben magát a játékos, amelyek legyőzéséhez kézügyességére lesz szükség. Ott vannak aztán a logikaiak, amelyek esetében az ujjak helyett az agytevékenységeket kell megtornáztatni, és itt nem annyira fontos a kezelés kifinomultsága.
Az utóbbi csoportba tartozik a Test Chamber, amelyben kockát és kockákat kell egy négyzetekből kialakított pályán tologatni úgy, hogy a játékos eljusson egy portálig, ami a következő pályára viszi. No nem úgy kell érteni a portált meg a tesztszobákat, mint ahogyan azt a Valve híres játéksorozatából ismerjük, a teleport ugyanis csak a pályák elhagyására használatos, a főszereplő pedig egy kis, fehér, babaarcú lény, vagy ha úgy tetszik, olyan lényecske, amilyennel A vadon hercegnőjének erdeiben találkozni lehet. Mégse gondoljuk azt, hogy gyermeki könnyedséggel végig lehet játszani a Test Chambert.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!