Strike Suit Zero: Director's Cut – PS4 Bemutató

Közösségi finanszírozásban

A Strike Suit Zero letöltése és telepítése közben döbbentem rá, hogy milyen rég játszottam űrhajó szimulátorral. Több mint tíz év telt el azóta, hogy órákra belefeledkeztem volna az űrben száguldozó kisebb-nagyobb hajók kergetésébe. A kilencvenes években rendre a király kategóriába sorolt, komoly rajongótábort lázba hozó szimulátorai, a kétezres évek elején valahogy kikerültek a játékosok és így a fejlesztők figyelméből. Teljesen persze nem tűntek el, de a megjelenő játékok elsöprő többsége megmaradt a windows platformnál (PS3-ra nem is jött ki ilyen stílusú játék) és sikerességük tekintetében azok sem értek nyomába olyan elődeiknek, mint a Star Wars univerzumban játszódó X-Wing és Starfighter széria, vagy a Starlancer – Freelancer páros.
Valami azonban megint változni látszik. Kiderült, hogy a játékosok részéről komoly igény lenne a vad manőverek, gyilkos energiasugarak, rakéták és lövedékek közepette egymással párbajozó űrhajók szimulációját kínáló játékra. Olyannyira, hogy közösségi finanszírozásban több játék fejlesztője is megkapta a reménybeli játékosok pénzben is kifejezett bizalmát. Az elsők egyike volt a Strike Suit Zero, aminek Windows paltformon futó változata 2013 januárjában jelent meg, s nem sokkal később a kickstarter kampányban megígért Linux és Mac verzió is követte. Az viszont már meglepetésként ért (engem legalább is), hogy 2014 április elején a PSN kínálatában megjelent a Strike Suit Zero: Director’s Cut.

Az űrháború reneszánsza?:

2012 novemberében bukkant fel a Kickstarter közösségi finanszírozási portálon a korábban sosem hallott fejlesztőcsapat az ezredforduló óta finoman szólva is másodvonalba szorult kategóriába tartozó játék ötletével. Aztán ahogy az már nem egyszer megtörtént, elég sokan találták szimpatikusnak a Born Ready Games terveit és ígéreteit ahhoz, hogy pénzel is támogassák a projektet. A kitűzött célt, ha megduplázni nem is, de jócskán meghaladni (100.000 helyett majd 175.000 dollár) sikerült az egyhónapos kampány ideje alatt, amit viszonylag hamar követett is a játék Windows-PC verziójának megjelenése 2013 januárjában. Linux és Mac változatát pedig annak ellenére készített el a fejlesztő stúdió, hogy az erre meghatározott finanszírozási cél a kampányban nem is teljesült.
Nagyságrendekkel magasabb támogatást kapott a nagyjából azonos időszakban futott Star Citizen kampány, ami egyike volt a Kickstarter kiemelkedő sikereinek. Az eredetileg kitűzött félmilliós célt jócskán megtöbbszöröző, 2 134 374 dollárt begyűjtő játékban szintén kiemelt szerepet játszik majd az űrbéli harc. A fejlesztő stúdió oldalán még mindig futó kampány ma már 42 millió dollár feletti szponzorációt mond magáénak. A támogatók lelkesedésében megmutatkozó különbséget részben az jelenti, hogy itt egy felfedezésre váró univerzumot és a harc mellett kereskedelmet is ígért a játékosoknak, de az is hozzá járul, hogy ezt az ígéretet Chris Roberts tette, aki a Wing Commander szériával és a Starlancer – Freelancer játékokkal már bizonyította, hogy van érzéke az űrhajó szimulátorokhoz.
2012 egyébként is az űr szimulátorok éve volt a kickstarten, még az év elején kapta meg (igaz csak éppen-hogy, alig 8000 dollárral túlteljesítve) a célként kitűzött 150 000 dolláros tőként a Starlight Inception fejlesztésére a Lucas Artsnál korábban több Star Wars játékon is dolgozó Garry Gaber alapította stúdió. A kicsit profán módon, a Wing Commander, X-Wing és Freespace 2 lázadó mostohagyerekének nevezett játék megjelenése még szintén várat magára, de az ígéretek szerint még ebben a hónapban elérhető lesz a PC és mellette a PS Vita verzió is az űrháborús játékból

Hazugság lenne azt állítani, hogy minden tekintetben képesek voltak a legnagyobb elődök nyomába lépni a Born Ready Games fejlesztői. Történetét tekintve a Strike Suit Zero nemcsak kicsit marad el az Star Wars részletesen kidolgozott univerzumában repítő szimulátoroktól, de a Wing Commader széria nem kevés érdekes csavart bedobó sztorijával összevetve is olyan egyszerű, mint a faék. Ettől azért még remekül megfelel az alapvető elvárásának, elfogadhatóan megmagyarázza, hogy mikor, hol, kikkel és miért száll szembe a játékos egy első pillantásra űrvadásznak kinéző szerkezet pilótaülésébe szíjazva. A story bonyolultságát jól jellemzi, hogy PS Store-ban sikerült összefoglalni egyetlen mondatban. Igaz a forgatókönyvet író fejlesztők sem nagyon dolgoztak ki mélyre nyúló hátteret, még a fontos szereplők és a köztük levő kapcsolatok is csak úgy megjelennek a sztoriban. Persze a jellemábrázolás meg a történetmesélés nem alapvető elvárás egy szimulátorral szemben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • PlayStation Plus

    A PSN - csúnyaszóval - „értéknövelt” szolgáltatási csomagja a PlayStation Plus, amire PS3 és / vagy PS Vita tulajdonosok fizethetnek elő.