Rise of the Tomb Raider teszt (PC)

Folytatódik a felemelkedés PC-ken is?

Mivel a Microsoft konzolok mellett végre személyi számítógépen is lehetőségünk van élvezni ezt a remek alkotást, így ebben a cikkben a PC-s portolás milyenségével is igyekszünk kicsit foglalkozni. Az optimalizációra talán mondhatjuk, hogy rendben van, hiszen a tesztgépünkön (Gigabyte GA-B85M-HD3-as alaplap, Intel Core i5 4460 3.2GHz-es proci, Geforce GTX 660-as VGA, 2x4GB DDR3 PC12800 1600MHz-es memória) sikerült megtalálnunk azokat a grafikai beállításokat, melyekkel élvezhetően futott. Természetesen az élmény legnagyobb része a VGA-n múlik, így a Geforce GTX 660-as Full HD felbontás, FXAA-s Anti-Aliasing és High grafikai paraméterek mellett volt hajlandó közel folyamatosan 30-40 képkocka per másodperces sebességgel futni.


[+]

Szerencsére lehetőségünk adódott egy Geforce GTX 960-as VGA-val is kipróbálni a Rise of the Tomb Raidert, ami azt jelenti, hogy kicsit komolyabb látvány mellett is tudtuk élvezni a dögös akciókat. A GTX 660-as beállítási értékei (1920x1080, AA: FXAA, High graf.) mellett a GTX 960-as 40-45 FPS-t produkált, de még úgy is hozta a szükséges 30-35-öt, ha az Anti-Aliasinget SMAA-ra állítottuk, a grafikai paramétereket a Texture Quality kivételével (maradt High-on) pedig a maximális Very High fokozatra toltuk. A tapasztalatok azt mutatták, hogy a legtöbb FPS-t a Texture Quality és az Anti-Aliasing zabálja fel, így ha nem rendelkezünk csúcskártyával, akkor előbbi esetében elégedjünk meg a Medium vagy jobb esetben a High opcióval, míg utóbbinál készüljünk fel, hogy minden egyes lépcső 7-8 képkocka veszteséggel fog járni. A tesztértékeket a Soviet Installation pálya nyílt terepén mértük a Fraps segítségével.


[+]

A billentyűzetes irányítás egyszerre használható és idegesítő is. Az egér és klaviatúra kombó tökéletes az akciórészeknél, elvégre precízen tudunk célozni, azonban a platformszakaszoknál rendre előfordul, hogy ha kapkodunk hősnőnk még az előző irányba végzi el az ugrást, ami durva csonttörő zuhanásokkal végződik. Persze egy komolyabb csatában már meggyűlhet a bajunk a billentyűkkel, ahol egyszerre kell iránymegadás mellett futnunk és még kitérnünk is a brutkó mackó gyilkos csapásai elől, majd hirtelen megfordulva telelődözni nyílvesszőkkel. Na, ilyenkor éreztem a kontrolleres irányítás előnyeit és váltottam is egy Xbox kontrollerre. Érdemes mindenkinek, könnyebb és kényelmesebb, de a megrögzött makacs PC-seknek sem kell aggódniuk, el lehet boldogulni a klaviatúrával is.


[+]

Nem beszéltünk még a megvalósításról, pedig érdemes. Az audio részleg maximálisan hozza a kötelezőt, kellemesek a dinamikus zenei betétek, azonban a vizuális munka vastagon lekörözi. A karakterek fantasztikusak, főleg Lara elképesztő, számos közelin csodálhatjuk tökéletes pofikáját és hajkoronáját az átvezetőkben. Az animációk kapcsán szintén ez a színvonal mutatkozik meg, de említhetnénk a látványos effekteket is. A magas hóban látszanak a nyomok, a robbanások lehengerlőek, a víz életszerűsége kimagasló, az időjárás pedig bármikor képes elkápráztatni az embert. Egyedül a növényzet, a különböző fák és bokrok bírtak volna el még több részletet, ebben a generációban láttunk már szebbet és jobbat belőlük. A mesés látványt elenyésző mennyiségben rondítják csak el kisebb bugok, valamint olykor a kamerakezelés is tud rakoncátlankodni, de ezek jelentéktelenné válnak az összképet nézve.


[+]

Összegzésként egy nagyon elégedett, de mérsékelt örömmel tudnám összefoglalni a Rise of the Tomb Raider PC-s kiadását. A portolás kifejezetten szép és dicsérni való munka, nem dobtak oda valami emészthetetlen moslékot a játékosoknak, tényleg kezd törődni a PC-sekkel a Microsoft. Azonban a folytatás kapcsán nyugodtan mondhatjuk, hogy biztosra mentek a fejlesztők, szinte egyáltalán nem mertek újítani, csak a már bevált megoldásokat tökéletesítették és próbálták a „cirkusz faktort” még eggyel magasabb szintre emelni. Kétségtelen bevált az elképzelés, ezúttal is minden másodpercét élveztük az alkotásnak, könnyen lehet a Rise of the Tomb Raider 2015 és 2016 egyik legjobb játéka, viszont ha lesz folytatás, akkor annak már többet kell majd felmutatnia.

Pro:

  • Elfogadható minőségű portolás;
  • Lara ezúttal is lehengerlően szórakoztató;
  • alapból is tartalmas, de ötletes az Expedition mód.

Kontra:

  • Kevés újdonsággal rukkolt elő;
  • apróbb bugok és irányítással kapcsolatos problémák.

90

Rage23

Azóta történt

Előzmények