A PlayStation Vita és a Resident Evil találkozása
Tartja a mondás, hogy "halottról jót vagy semmit", így a rothadó hullák mellett most kénytelenek lennénk a PlayStation család legkisebb, szülők által magára hagyott (és lassan éhen haló) csemetéjéről, valamint a kicsit szintén már-már agonizáló Resident Evil szériáról is csak szuperlatívuszokban beszélni. Mi most felrúgjuk ezt a nemes szabályt és gyorsan megdorgáljuk az okolható résztvevőket.
Kedves Sony! Miért kellett egy ilyen rendkívül csinos és kreatív lehetőségekkel megáldott kézikonzolt az enyészet markába taszítani? Ez a csodás kis masina még tucatnyi sziporkázóan leleményes bitbe öntött varázslattal kápráztathatta volna el a kicsit karcsú közönségét. Számos különleges funkció kapott helyet a gépben, egészen izmos hardveres környezet társaságában, ráadásul a dizájnerek is jó munkát végeztek, kellemesen formás lett a végeredmény, ezért annyira fájó, hogy komolyabb alkotásokat már nem készítenek rá.
Kedves Capcom! Miért bénázik folyamatosan a kreatív részleg a Resident Evil kapcsán? Nincs néhány ügyes fejlesztő, akik megálmodnának egy ütős folytatást és technikailag a mai szinten valami látványossal rukkolnának elő? Még szerencse, hogy a széria nagy klasszikus első részeit képesek egészen pofás formában felújítani. A nosztalgiázók és a zombis túlélő horror műfaj megteremtőjével ismerkedők számára egyaránt üdvözítő, hogy ezeket a felújításokat komolyan veszik házon belül. Jelenleg egy halovány reménysugár felvillanására várunk egy igazi minőségi folytatás kapcsán.
Az első Revelations egyértelműen üde színfoltnak tekinthető, végre kicsit visszatalált az eredeti útra a sorozat, igaz tette ezt először a Nintendo kézikonzolján 3DS-en. A szűkösebb és hátborzongatóbb környezet jól működött a kis marok gépen, a rajongók kifejezetten szerették, így kapott nagy gépes átiratot is. Persze nem tudta maradéktalanul ugyan azt az élményt nyújtani, ráadásul látványban is nagyon elmaradt. A bevételi eredmények azonban folytatásért kiáltottak, ahogy a Capcom és a Resident Evil fanatikusok is, ami 2015 tavaszán meg is érkezett egy tisztességes iparosmunka képében. A bőséges tartalom minden elégedetlenkedő bagólesőjét befogta elvégre a pörgős akciódús Raid módja szinte önállóan is megállta volna a helyét.
Clair Redfieldet és Moira Burtont elrabolják a TerraSave partijáról, az aggódó apuka Barry Burton, pedig egy távoli szigetről származó nyomokra bukkan. Az események két szálon haladnak, Barry a szigetre érve egy Natalia nevű különös kislányra bukkan, aki mellé szegődik, hogy együtt kövessék Clair és Moira nyomait. A Revelations 2 epizódokra tagoltsága, kétkarakteres fejezetei egészen üdítően hatottak, főleg kooperatív módban, de korunk akciójátékait valljuk be megközelíteni sem tudta. Hőseink közül az egyik a lőfegyverekre szakosodott, míg a másik sajátos képességével (zseblámpa, ellenfél érzékelés) járult hozzá a túléléshez. A feszültséget váratlanul ránk rontó túlerővel, valamint ehhez igazított lőszerhiánnyal fokozták, míg mélységét fejleszthető karakterképességekkel és modolható fegyverekkel teremtették meg.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!