Quantum Break bemutató (Xbox One)

We have to go back...in time

Az időutazás témája hosszú évtizedek óta izgatja az emberek fantáziáját, ami nem is meglepő, hiszen ki ne gondolt volna bele abba, hogy mi lett volna ha bizonyos dolgokat másképp csinál élete során. A téma hamar begyűrűzött a filmek-sorozatok-videojátok világába is, amelyeknek köszönhetően olyan alkotások születtek, mint például a Terminator sorozat, a 12 majom, a Vissza a jövőbe széria, vagy ha játékos fronton maradunk, akkor megemlíthető a Singularity, a Shadow of Memories, a Timeshift, a SUPERHOT, és számtalan egyéb alkotás.

A Remedy Entertainment ismerős lehet sokak számára, hiszen olyan játékokat köszönhetünk nekik mint a Max Payne 1-2, vagy az Alan Wake. Míg sokak szerint titokban már az utóbbi folytatása készül, addig Sam Lake és csapata elhozta nekünk a Quantum Brake-et, amelyben keveredik az időutazás, és az időmanipulálás is. A játék kezdetén azon kapjuk magunkat, hogy hősünk egy baráti meghívásra érkezik az egyetemre, ahol régi barátja fogadja azzal, hogy világrengető dolgokat sikerült elérnie. (A taxisofőrt érdemes megnézni, a fejlesztés korai szakaszában ő volt a főhősünk. Legalábbis kinézetre). Miután megtörtént a nagy találkozás, kiderül, hogy régi barátunk lehetséges, hogy olyan dolgokba ütötte az orrát, amelyeket talán nem kellett volna bolygatnia. Végül is mi rossz sülhet el abból, ha valaki épít egy időgépet. Nos semmi jó, és ennek hamarosan szemtanúi leszünk mi is.

A kezdeti gondok után aztán az is kiderül, hogy bizonyos dolgok nem úgy történnek, ahogy történnek (paradoxon, de érteni fogjátok ha játszotok), és a kezdeti problémák egy még nagyobb konfliktusba teljesednek majd ki. A történetről legyen elég ennyi, hiszen a Remedy egy kifejezetten sztori orientált játékot hozott össze, ahol minden kis utalás spoileres lehet. Na de mégis mit adtak nekünk a fejlesztők a programmal. Elsőnek nézzük a grafikát, amely talán a legjobban megosztja az embereket az első beszámolók alapján. Meg kell jegyeznünk, hogy a játék egyáltalán nem csúnya, de egyesek számára zavaró lehet a folytonos filmes hatás megléte. Ez a korai verzióban nem volt kikapcsolható, de nem valószínű, hogy a végső kiadásban sokat változtatnak ezek. Magáról a játékmenetről túl sokat nem lehet elmondani.

Alapjában TPS nézetben vagyunk, vagyis karakterünk mögött van végig a kamera. Az akció részeknél lehetőségünk van különböző tereptárgyak mögé odabújni, kvázi fedezékbe bújni. Ez teljesen automatikusan történik, de egy idő után zavaró lehet egyeseknek, hogy erre nincs külön dedikált gomb, mint például a The Divisionben. Mondjuk tegyük hozzá, hogy túl sokáig amúgy sem fogjuk használni a fedezékrendszert, hiszen hamar megkapjuk majd az első idő-képességeket.

Not Penny’s Boat

A játék egyik legfontosabb elemei mindenképp az idő manipulására alkalmas tulajdonságok, amelyek a végigjátszás során szépen fokozatosan lesznek majd elérhetők. Kezdetben csak egy különleges látást kapunk, amelyet használva látjuk az ellenfeleinket, de később lesz majd időlassításunk, tudunk majd pajzsot vonni magunk köré, de időrobbanást is elő tudunk idézni, illetve lesz majd egy-két érdekes képességünk is. A történet folyamán fejleszthetőek lesznek, az alapanyagokat (cronon részecskéket) a pályán elszórva találjuk majd. Ezek néhol látható helyen vannak, máskor kicsit mászkálni kell majd, de a Time Vision képességünk használatával nem lehet őket eltéveszteni. A képességek használatához hozzátartozik, hogy bizonyos ellenfelek szintén tudnak hasonlókat használni, de kis taktikával mindenkivel végezni tudunk.

A harcokat időközönként platformer elemek szakítják meg, itt tulajdonképpen arról van szó, hogy egyes pályarészeket csak az időmanipulálós képességeink használatával tudunk teljesíteni. Ezek voltak talán a játék legélvezetesebb részei, nagyon nagy minusz pont, hogy alig kapunk ebből pár darabot. (A korábbi trailerekben látott tankerre gondolom mindenki emlékszik) A Quantum Break másik nagy sajátossága az élőszereplős átvezetők megléte, amelyek nem a főszereplőnkről szólnak, hanem az ellenséges Monarch Solutions alkalmazottait emeli a középpontba. Ahogy magában a játékban, úgy itt is többé-kevésb ismert színészekkel találkozunk, a televíziós sorozatok kedvelő találkoznak majd a játékban ismerős arcokkal (Lost, Fringe, Game of Thrones szereplőkkel). A fentebb említett átvezetők érdekessége, alapjáraton csak streamelve kapjuk meg őket, bár Xbox-on van lehetőség a videók letöltésére.

Ami talán az egyik legfontosabb dolog a játékban, hogy a történet bizonyos pontjain lehetőségünk van beleszólni a történet folytatásának medrébe (arra is kapunk magyarázatot, hogy ez miért van), amelynek lényege, hogy választhatunk egyes eseményeknél, hogy folytatódjon a sztori. Ezek nem csak a játék legvégét befolyásolják, hanem a későbbi történéseket is, így érdemes meggondolni, hogy melyik utat választjuk, még akkor is ha a döntés előtt röviden belenézhetünk a leendő jövőbe. Összességében a játékról elmondható, hogy a Remedy-nek sikerült egy igen élvezetes alkotást összehozniuk, azonban bizonyos dolgokban kicsivel talán jobban elszaladhatott volna a fantáziájuk. Ez persze túlságosan nem zavaró, csak biztosan vagyunk páran, akik több mindent szerettünk volna látni a programban.

A játék körülbelül 7-10 óra alatt játszható végig nehézségi szinttől függően, ebbe beletartozik a 4 nagy átvezető film is, viszont akik szeretnének minden titkot megtudni, és minden végkifejletet látni, azoknak minimum 2x érdemes lesz végigjátszaniuk a Quantum Break-et. Mindezek mellé a gyűjtögethető extrák (intelek, emailek, stb.) is kis bónuszt adnak a történethez; ezek apróságok, de jópofák. A játék sztorija nagyon erős, akik szeretik az időutazós történeteket, azoknak kész főnyeremény lesz a program, de a többieknek is érdemes egyszer végigjátszaniuk azt.

Tip: várjátok meg a stáblista végét!

Pro:

  • Nagyon jó sztori, ami végig lebilincseli az érdeklődőket,
  • időutazás,
  • ismert arcok a végigjátszás során,
  • idő-képességek,
  • filmszerű látványvilág,
  • választási lehetőségek a sztoriban.

Kontra:

  • Kikapcsolhatatlan filmes képvilág,
  • kevés platformer rész.

80

orichalcos

Azóta történt

Előzmények