Kipróbáltuk a The Division béta verzióját

Ügynökök a pácban

Az eredeti tervek szerint január 31-ig tartott volna a Ubisoft által fejlesztett The Division bétája, azonban a a tesztet először február 1-ig, majd később február 2-ig tolták ki. Így nagyon sok ember tehetett próbát a programmal, mi is megnéztük, hogy fest a játék Xbox One verziója. Az indítás után a karakter szerkesztő felületen találjuk magunkat, ahol elvileg egy egyedi ügynököt tudunk létrehozni, de ez a bétában egyelőre nem volt elérhető, így maradt a random kinézett emberünk.

Elsőként egy animáció fogad minket, majd azt vesszük észre, egyből 4-es szinten kezdtünk, ami a fejlesztők elmondása szerint azért volt, mert konkrétan a sztori nyitójelenetét és a tréninget nem akarták egyelőre megmutatni nekünk. A program alapból két nagyobb részre osztható, ezek közül az egyik amikor egyedül, vagy társakkal New York utcáin különböző küldetéseket hajtunk végre, amely akár a sztorit is előrébb viszi majd. Ehhez rengeteg minden lesz a segítségünkre, kezdve azzal, hogy van egy saját bázisunk, amelyet a bétában túlzottan nem tudtunk fejleszteni, de a teljes játékban majd számtalan ilyen lehetőségünk lesz majd.(később a teljes játékban több bázisunk lehet) Ezek a fejlesztések karakterünk képességein is meglátszanak majd, hiszen egy-egy skillt csak akkor tudunk használni ha a bázison a megfelelő fejlesztést hajtottuk végre.

Az utcákra kilépve a nagy és kihalt New York fogad minket, amely egy járvány kitörése után szinte teljesen elnéptelenedett. Azért csak szinte, mert túlélők azért vannak, de ők sem mindig barátságosak velünk. A bétában egy nagy küldetést kaptunk, amely egy kórház kipucolását jelentette, a végén egy kisebb boss fight szerű harccal. A csaták nem vészesek még a játék elején sem, hiszen fedezékről fedezékre csatázunk végig ellenfeleinkkel, de azért néha oda kell figyelni, mert egy-egy figyelmetlen akció igen hamar az életünkbe kerülhet. Csapatban mindenképp érdemesebb játszani, hiszen bár így kicsivel erősebb ellenfeleket kapunk, a megszerzett tárgyak is komolyabbak lesznek, bár előfordul, hogy egy csapattag komolyabb cuccot kap, ugyanis mindenkinek egyedi lesz a drop, azaz nem tudjuk felvenni más felszerelését. Ahogy számítani lehetett rá, a lootolás igen fontos lesz a végső kiadásban is hiszen minden felszerelési tárgyunknak megvan a saját statisztikája, így akik szeretik az RPG elemeket, azok is ellesznek majd a The Divisionnel.

A fő küldetés mellett ki lehetett próbálni pár mellékküldetést, és néhány rajtaütést is, de semmi komolyabb akcióra nem kell számítani, ami annyira nem is meglepő, hiszen ez csak egy béta teszt. Amit viszont érdemes megemlíteni, hogy a játék bár már jó ideje nem néz ki úgy mint azon a híres-hírhedt E3-as felvételen, attól még igen is jól néz kis. Sőt egyes helyen igen csak álleejtő élményben volt részünk, holott a PC-s verzió a megfelelő hardver megléte mellett még gyönyörűbb mint a konzolos kiadás. (Ez legfőképpen a dinamikusan változó időjárásnál és napszakváltozásnál figyelhető meg.)  A játékmenet egyszerű, de nagyszerű, a gunplay is élvezetes, ahogy a hangok és a zenék is.

Ellenségem ellensége

A játék másik nagyobb szelete a Dark Zone, vagy röviden a DZ, ahol már jóval komolyabb harcok várnak ránk. A The Divisonnek lényegében ez a PVP része, de annyi csavarral, hogy alapból senki sem számít ellenfélnek ezen a lezárt zónán. Itt egyedül, vagy csapatban kell felkutatnunk a fertőzött zónákat, a gép ellenfeleket, majd megszerezni a jól megérdemelt tárgyainkat. A csavar itt jön, ugyanis ki kell menekítenünk a megszerzett cuccokat, csak akkor lesz véglegesen a miénk. Ezt ugye úgy tudjuk megoldani, hogy a kimenekítési pontokra hívunk egy helikoptert, amelyre felpakolva a tárgyainkat az elszállítja a bázisunkra, már amennyiben a többi játékos ezt nem akadályozza meg.

Korábban írtam ugyanis, hogy alap esetben nem vagyunk egymás ellenfelei a zónában, de bármikor rálőhetünk a másikra, így megkapva a Rogue Agent jelzőt, ami azt jelenti, hogy mi leszünk a lezárt terület legjobban keresett ellenfelei. Ilyenkor ha levadásznak minket, a szerencsés játékos megkapja a megszerzett felszerelésünket, valamint extra pénzt kap értünk. Voltak sajnos olyan komplett csapatok akik erre utaztak rá a bétában, valamint csak a gyilkosságokra és a lopásokra fókuszáltak. Emiatt egyedül nem túl élvezetes a Dark Zone, mindenképp csapat kell majd ahhoz, hogy érdemi dolgokat tudjunk véghez vinni itt.

Fontos leszögezni, hogy akik a legjobb tárgyakat, fegyvereket akarják megszerezni a játékban, azoknak mindenképp kötelező lesz ide ellátogatni majd, valamint a szóbeszédek szerint az end game tartalom is a Dark Zone-on belül lesz majd elérhető. További részleteket egyelőre nem tudni, de remélhetőleg a márciusban esedékes premierre azért még kapunk egy-két komolyabb információt a The Divsionről. Ez alatt a pár nap alatt amíg tartott a béta, egy felettébb szórakoztató játékot próbálhattunk ki, amelyen mindössze egyetlen egy nagy buktatója lehet a jövő nézve, mégpedig a tartalom. Ha nem tudják megtölteni New York utcáit kellő anyaggal, akkor nem jósolok hosszú jövőt a játéknak, de remélhetőleg nem így lesz.

A játék március 8-án kerül a boltok polcaira, a célplatformok pedig a PC, Xbox One, PlayStation 4. A szóbeszédek szerint lesz most februárban egy nyílt béta, de ezt egyelőre nem erősítette meg senki.

orichalcos

Azóta történt

Előzmények

  • Újabb The Division béta közeleg?

    Az Xbox Italy Facebook bejegyzése szerint ebben a hónapban bárki kipróbálhatja az Ubisoft érkező játékát.

  • Tom Clancy’s The Division előzetes

    Már a nyakunkon van az utóbbi idők talán legjobban várt Ubisoft alkotása, ami első látásra mesterien igyekszik kombinálni a harmadik személyű MMO stílust az akció-szerepjátékokkal.