inFAMOUS First Light teszt - neonháború

Ismét ellátogattunk Seattle városába egy különleges kalandra, nem mindennapi képességekkel. Szuper! A kérdés csak az, hogy vajon a Sucker Punch képes-e újat nyújtani, vagy ezúttal csak lehúznak egy rókabőrt az inFAMOUS névről.

inFAMOUS: First Light
[+]

Az első inFAMOUS játékok nem kaptak különösebben nagy figyelmet a közönségtől; bár nem sorolhatjuk őket a középszerű játékok közé, megosztóak voltak. A játékok középpontjában szinte kizárólag a karakterek különleges képességei álltak, sem a történet, sem a játékmenet nem adott okot arra, hogy az inFAMOUS széria maradandó alkotásként vonulhasson be a játéktörténelembe. A fejlesztőcsapat elsősorban arra koncentrált, hogy az akciójelenetek, a mozgás, valamint a hangulat kiváló legyen, de a történetre ezek mellett már nem fektettek hangsúlyt. Ezt persze sokan nehezményezték, másokat viszont egyáltalán nem érdekelt, elvégre nem kell minden játéknak izgalmas háttérmesével rendelkeznie, szórakoztatni enélkül is lehetséges. Az inFAMOUS Second Son viszont csavart egyet a dolgokon, az első PlayStation 4-re készült címek között volt, aminek köszönhetően a grafikája valami egészen elképesztőnek hatott, és ami azt illeti, is most az. Delsin története és annak előadásmódja, az egész játék kidolgozottsága új magasságokba emelte az addig félig homályban mozgó sorozatot. Az új konzol erőforrását jól kihasználták, és szerencsére ez a minőség jellemzi a First Lightot is, ami ugyebár azt jelenti, hogy az animációk most sem röccennek meg, így egy másodpercre sem kell kiesnünk a képzeletbeli Seattle világából.

inFAMOUS: First Light
[+]

A játékban a Second Son egyik mellékszereplőjének, Abigail "Fetch" Walkernek az életét ismerhetjük meg. A szóban forgó hölgy is egyiket azon különleges képességekkel rendelkezőknek, akiket ebben az új világrendben üldöznek a másságuk miatt; ennek megvalósítását a kizárólag erre a célra létrehozott Egységes Védelemi Osztály végzi el. Fetch történetének elmesélése ugrál az időben, ő maga számol be a múltjáról, miközben a jelenben virtuális harci arénában edződik a védelmi osztály fogságában. Abigail és bátyja kiskoruk óta szoros kapcsolatban vannak, hiszen csak egymásra számíthattak. Ő volt az, aki vigyázott a lányra és nem engedte használni különleges képességét, még akkor sem, ha az a jó célt szolgálta volna. Az utolsó nagy dobásra készültek, ami után már a nyugodt élet várt volna rájuk. A játék során kibontakozik, hogy ki is valójában Fetch és miért vált a neon képességek mesterévé, amit később Delsin is elsajátított.

inFAMOUS: First Light
[+]

Az inFAMOUS játékok szokásos jó és rossz cselekedetek modelljével szakított a First Light. A végkifejlet szempontjából nem számít, hogy mennyire tolódunk el az egyik vagy a másik irányba, ami nem túl örömteli; mivel a végigjátszási idő körülbelül 3-4 óra, a lineáris történet nem igazán ad okot egy második nekirugaszkodásnak, hiszen ha teljesen máshogy is próbáljuk megoldani a dolgokat, a végeredmény ugyanaz marad. A játékterünk Seattle felére korlátozódik, ami ismét egy komoly megszorításnak tűnik, de aggodalomra nincs ok, a grafika és a játékmenet a műfaj kedvelőit el fogja kápráztatni. A hangulatot pedig ezúttal is tetézi, hogy a kontrollerünk az irányításon túl is aktív szerepet vállal a játékban, a telefonunk csörgését, vagy rádiók zaját is hallhatjuk rajta keresztül, amiért jár a pirospont a fejlesztőknek. A neonfényként történő közlekedés most is látványos és gyors, amit a fejlesztők megspékeltek azzal, hogy kisebb színes gázfelhőket helyeztek el a pálya bizonyos pontjain, amiken áthaladva megnő a sebességünk. A lövésen túl három másik támadási formát is bevethetünk, Fetch pedig Delsinnel szemben egészen mesterien kezeli saját képességeit, aminek végeredményét a látványosabb kombók jelentik. A fejlődési rendszerrel továbbra sincs gond, a mesterséges intelligenciával viszont van, az ellenfelek nem pörgik túl a védekezést (vagy bármi mást), egyszerűen lőnek ránk amivel és amennyit csak tudnak, ami egyébként a balgaságuk ellenére is elég hatékonnyá teszi őket; ha nem gyakoroljuk be a kombinációkat, elég hamar padlót foghatunk.

inFAMOUS: First Light
[+]

A fotókészítő mód továbbfejlődött, a játékon belül könnyen tudunk lenyűgöző képeket lőni a tájról vagy épp a főhős arckifejezéséről, esetleg egy-egy jobban sikerült akcióiról

Aki még sohasem játszott inFAMOUS játékkal, annak ideális belépőt jelent a First Light, mivel ezúttal egyetlen egy karakter egyetlen típusú képességeit kell megtanulnunk, ami egyébként rávezet majd a Second Son vonalára, ahol négy különböző képességtípussal kell ügyesen zsonglőrködni. Ez egyébként egyben nagy előnye is a játékmenetnek, mert sokkal gyorsabban beránt minket a történet, gördülékenyebb az egész élmény, Fetch pedig egy epizódszereplőből válik egy szerethető karakterré.

inFAMOUS: First Light
[+]

A First Light szerencsére önmagában is játszható, nem szükséges hozzá a Second Son játék, de ha megvan, akkor némi extra tartalom azért vár ránk, például a harci arénákban Delsin karakterét is használhatjuk. Ez egy új játékelem, ezekben az arénákban lehetőségünk van megmérettetni magunkat, ami egyébként nem egy különösebben jól eltalált adalék; mindössze a legmagasabb pontszám elérésért indulhatunk harcba, misszióink többnyire kimerülnek az virtuális ellenfelek lehető leggyorsabb likvidálásában és túszok megmentésében. Ettől függetlenül elégedettek lehetünk, hiszen a First Light egy nagyon jó belépő azoknak, akik még nem ismerik az inFAMOUS sorozatot, de azoknak is egy kellemes (és rövid) kikapcsolódás, akik szerették a Second Sont. A grafikája gyönyörű, az egyetlen képességcsalád miatt pedig tényleg nem kell aggódni, inkább járul hozzá a játékmenet simaságához, mint lenne zavaró butítás.

inFAMOUS: First Light
[+]

Pro

  • A játék grafikája részletekbe menően kidolgozott és gyönyörű.
  • Az átvezető animációk és a történet jól megalapozza a Second Son eseményeit.
  • A DLC önmagában is játszató.
  • Fetch Neon képességei zseniálisan látványosak és hatékonyak.

Kontra

  • Minden misszió végigjátszása esetén is alig 3-4 óra játékidőt kínál.
  • A harci aréna nem épp előnyös kialakítása néhol bukdácsoló karaktermozgáshoz vezet.
  • A történetben kevés csavar van.
  • Az MI kissé buta.

BugBeaR

Azóta történt

  • 15 év eSport

    Az 1990-es évek óta ülünk a monitorok előtt, hajszoljuk a győzelmet és az azzal járó dicsőséget. Honnan indult mindez, mik alakították és milyen jövőt vázol?

Előzmények