Hitman Episode 3: Marrakesh bemutató (PS4)

Ezúttal Marokkóba vezet utunk, ahol egy bankárt és egy katonai vezetőt kell a másvilágra küldenünk, hiszen a nép haragját akarják felhasználni a hatalomra kerüléshez.

Arról már a játékos beállítottságú felhasználók bizonyára tudnak, hogy Hitman legújabb változata epizodikus formában válik elérhetővé, az első részről egy komolyabb tesztet is írtunk, de természetesen a sapienzai útról sem maradt el a beszámoló. A legújabb küldetés egészen Marrákesbe repíti a 47-es ügynököt, ez Marokkó negyedik legnagyobb városa, hivatalosan kicsivel kevesebb mint egymillió lakossal. Az Afrika észak-nyugati részén fekvő ország teljesen más szemléletmódot követ, az európaitól eltérő kultúrával rendelkezik, nem véletlen, hogy először a környezetet meglátva teljes ledöbbenésre számíthatunk.

Két célszemélyt kell likvidálnunk, az egyik egy volt bank-vezérigazgató, milliárdos vagyonnal, a másik pedig egy katonai felső vezető. Ketten állítólag együttműködnek, szövetkeznek, a tüntetéseket felhasználva próbálnak meg hatalomra jutni, amit mi nagyon nem szeretnénk. Mivel kvázi egy piac közepén kell megkezdenünk a küldetésünket, mindenképpen érdemes a térképet böngészni, hiszen a hatalmas tömegben, és a közvetlenül egymás mellé épített bódék, épületek között nagyon nehéz kiigazodni, teljesen elveszettnek érezhetjük magunkat. A grafika természetesen most sem hagy kívánnivalót maga után, kimondottan sok ember mászkál ide-oda. Ez persze a rendszert is keményen megterheli, a terek közepén például amikor körülnézünk, a képkockasebesség képes a folyamatos szint alá esni, nem fog szaggatni a játék, ám némileg belassul.

Először fogalmunk sem lesz, mit és hol keressünk a nagy tömegben
Először fogalmunk sem lesz, mit és hol keressünk a nagy tömegben [+]

Ez talán az egyik legnehezebben induló epizód, tényleg minden mozzanatra, beszélgetésre figyelni kell, mert van, aki egy bolt tetején telefonálva oszt meg velünk (akaratlanul) információkat, más pedig az utcán kommunikálva segíthet minket a küldetés teljesítésében. Fontos elem a figyelemelterelés, így tudunk különféle öltözékekbe bújni, megszerezni beléptető kártyákat, fegyvereket, amiket a későbbiekben feltétlenül használni kell. Ez egyébként azt is jelenti, hogy a játék elején kellő türelmet kell tanúsítanunk, hiszen nem ronthatunk rögtön neki a svéd nagykövetségnek, ahol a bankárt őrzik. Ja igen, és senki nem beszél svédül, ami mondjuk elég fura, irreális, erre nem fordítottak figyelmet a fejlesztők.

A grafika továbbra is fergeteges, bár tény, néha még a PS4 is képes belassulni
A grafika továbbra is fergeteges, bár tény, néha még a PS4 is képes belassulni [+]

Megfelelő öltözékkel persze érdemes megközelíteni az épületet, óvatosan kell elvegyülni a tüntető tömeg között. Egy jó kezdéssel (megfelelő helyre felmászással, jó személyek eltüntetésével) gyorsan bent találhatjuk magunkat a nagykövetségen, ahol szintén a körültekintés lehet az egyik legnagyobb fegyverünk, katonai ruhában pedig nem fogunk minden helyre eljutni. A kamerák továbbra sem a barátaink, a biztonsági felvételekre pillanatok alatt felkerülhetünk, szóval nem árt megtalálni a központot, és lehetőleg törölni mindent. A mozgások, az AI kiválóan dolgozik, sőt, vannak kimondottan besúgó típusú emberek, akik azonnal szaladnak a biztonságiakhoz, ha felismerik, hogy nem éppen odavaló személyek vagyunk, mondjuk vannak túlságosan figyelmetlen flótások is.

Abba az épületbe kell eljutni, már ez sem ígérkezik könnyű feladatnak
Abba az épületbe kell eljutni, már ez sem ígérkezik könnyű feladatnak [+]

Innentől válik egyébként egy kicsit nehezebbé a játék, mert a követség épülete nem kicsi, rengeteg szoba és lehetőség tárul elénk, mindenhova a megfelelő tárggyal, alkatrésszel, kiegészítővel tudunk bejutni. A röntgenlátás az egyik legfontosabb képesség, amit ebben a részben használni kell, hiszen a falakon csak így tudunk átlátni, szóval nem árt megnézni, mi is vár minket a következő helyiségben. Nehezítés, hogy nem mindenhol lelhető fel doboz, vagy olyan valami, amibe az elkábított, ne adj isten másvilágra küldött személyek testét eltüntethetjük, szóval néha szobákon keresztül kell hurcolásznunk őket, mire egy szekrénybe betehetjük, és természetesen eközben nem szabad, hogy bárki is észrevegyen minket.

Többféle öltözék és fegyver, amik egy ideig segítenek, majd érdemes más ruhára cserélni ezeket
Többféle öltözék és fegyver, amik egy ideig segítenek, majd érdemes más ruhára cserélni ezeket [+]

A Hitman Episode 3: Marrakesh nem tér el az eddigi részektől, összetett, grafikailag kiválóan megrajzolt (bár a lassulásokra nem számítottam), jó sztorival kecsegtető játék. Igen ám, de rövidebb és könnyebben teljesíthető, mint a korábbi epizódok, az etalon továbbra is a spaienzai küldetés, amivel elég sok időt el lehet tölteni. Nyilván a marokkói városban sem kell attól tartani, hogy minden pikk-pakk meglesz, sőt, tényleg elég komolyan el kell gondolkodni, hogy mivel, hol, miért és hogyan csinálunk, ám a különleges képességek felhasználása komoly előnyt teremthet számunkra. Vannak azért hibák, ilyen, hogy mindenki angolul beszél, ráadásul szépen és tisztán, még a legutolsó boltos sem saját nyelvén köszönt vagy küld ki minket. Az AI nagyon jó, de néha talán agyafúrtabbak is lehetnének, például bemegyünk egy ajtón, és senki rá sem hederít arra, hogy mi történik, szóval nem mindig kihívás földre terítenünk az embereket. Ettől persze még a Marrakesh-t érdemes kipróbálni, hiszen megmérettetésben nincs hiány, használni kell logikánkat, csak talán nem ez lesz az a kiadás, amit a legtöbbször újra végig szeretnénk játszani.

Legendd

Azóta történt

Előzmények

  • Hitman Episode 2: Sapienza bemutató (PS4)

    Irány Olaszország, méghozzá a mediterrán tengerpart, ahol további izgalmas és egyre élesebb bevetések várnak ránk, amiket számos módon elvégezhetünk.

  • Milyen vasat rakjak a Hitman (2016) alá?

    Jó néhány VGA-val, megannyi beállítással és DirectX 11 vs. DirectX 12-ben teszteltük le a Hitmant. Egyértelmű volt, hogy erős gép kell hozzá, de nem teljesíthetetlenek a feltételek.

  • Hitman teszt (PS4)

    Továbbra is csendben, különféle eszközök garmadájával kell likvidálnunk a célszemélyeket, a küldetések izgalmasak, a grafika is szépre sikerült, szívünk szerint egyszerre akarnánk az összes epizódot.