Hitman Episode 2: Sapienza bemutató (PS4)

Buongiorno Italia! Irány Olaszország, méghozzá a mesés tengerparti város, Sapienza. Ahogy azt a fejlesztők ígérték, megérkezett a második rész, ami talán még az előzőnél is jobb lett. A komor párizsi hangulat és időjárás után ugyanis egy mediterrán világba csöppenünk, ahol a cél nem más, mint Silvio Carusónak valamint asszisztensének másvilágra küldése. Silvio haverunknak ugyanis van egy nem túl megnyerő ötlete: olyan DNS-alapú vírust fejleszt, amivel láthatatlanul több tízezer ember halálát tudja okozni. Mivel mi ezt egyáltalán nem szeretnénk, be kell jutnunk az áldozat házába, és ott feladni neki, a titkos viszonyt folytató Francesca De Santisnak az utolsó kenetet, nem utolsósorban pedig elpusztítani a vírust.

A látványvilág ezúttal is csodás, tökéletesen kidolgozott házak, utcák, járókelők fogadnak minket, egyszerűen csak lélegzetvisszafojtva mászkálunk a valóságban egyébként nem létező városka utcáin. Elsőre egyébként nem tűnik nagynak az a terület, amit fel kell térképezni, ám szép lassan rájövünk, hogy annyi zegzug van, ahová be lehet nézni, hogy a játék könyörög azért, hogy többször, mindig másképpen újrajátsszuk. A Hitman ugyanis pont erről szól, hogy többféleképpen lehet révbe érni, és mindegyik nagyon nehéz, nekem csak az telt nagyon sok időbe, hogy egyáltalán bejussak a villába.

Silvio Caruso...ő az első, akit el kell tennünk láb alól
Silvio Caruso...ő az első, akit el kell tennünk láb alól [+]

Figyelni kell az apró részletekre, mert a játék nem nagyon segít, persze van egy-két olyan pillanat, hogy amikor jó felé megyünk, akkor felbukkan egy felirat, hogy egy lehetséges megoldásba botlottunk. Arra is nagyon vigyázni kell, hogy kivel és hogyan végzünk, vagy ütünk le, mert még a falnak is szeme van, rengeteg őr járkál fel és alá, szóval jobb, ha minden bizonyítékot eltakarítunk magunk után. Még a kamerafelvételeket is. A céljaink elérése érdekében többféle eszközt használhatunk, legyen az hangtompítós fegyver, vagy csak egy szimpla olló. Az ide-oda bóklászás során különféle dolgokat ragadhatunk magunkhoz, amik mondjuk egy ajtót nyitnak ki, vagy csak figyelemelterelésre szolgálnak.

Nagyon összetett a feladat, mindent ki kell ismernünk a sikerhez
Nagyon összetett a feladat, mindent ki kell ismernünk a sikerhez [+]

Mint ahogy az előző részben, ebben is az a nagyszerű, hogy rengeteg különböző szituációban találhatjuk magunkat, percek alatt megváltozhat minden, összedőlhet a kártyavár, ha nem jó ruhába öltöztünk, vagy éppen túl közel mentünk olyan valakikhez, akik felfedhetik kilétünk. Itt mindenki rohan az őrökhöz, ha valami gyanúsat lát, sikoltozik a nép, szóval ha baj van, érdemes elbújni valahol, bár az sem mindig segít. Az a durva egyébként, hogy a játék közben jövünk rá, bizonyos részeket mennyivel egyszerűbben megcsinálhattunk volna, ha figyelünk teszem azt egy garázsajtóra, vagy éppen egy csap mellett heverő feszítővasra.

Igazi mediterrán érzés, a grafika és a látványvilág ismét fantasztikus lett
Igazi mediterrán érzés, a grafika és a látványvilág ismét fantasztikus lett [+]

Szerencsére a fejlesztők nem hibáztak, legalábbis majdnem tökéletes lett a játék. Egy komoly bug azért még volt a tesztidőszak alatt, nem mindig lehetett ugyanis elvonszolni a testeket, mert kábé maguktól mozogtak, beragadtak, villogott a kép, szóval muszáj volt ott hagyni őket, és csak a szerencsén múlott, hogy nem fedezte fel valaki, vagy nem éledt fel (ezért nem volt elég sajnos csak úgy leütni, nehogy aztán baj legyen belőle).

Itt már karnyújtásnyira vagyunk a vírustól
Itt már karnyújtásnyira vagyunk a vírustól [+]

A Hitman Episode 2: Sapienza nem hogy hozza az első rész élményét, hanem szerintem túl is szárnyalja azt. Eleve jóval nagyobb és látványosabb az a terület, amit bejárhatunk, mindig rejteget valami izgalmat minden helyszín. A szereplők változatosak, sokféle álruhába bújhatunk, számos eszközt használhatunk, mindenképpen szükségünk lesz arra, hogy már több lépést előre megfontoljunk. Izgalmas a játékmenet, sokszor másodperceken múlik a siker. Szintén magasztalható a második rész amiatt, hogy több célszemélyt is kapunk, lehet az egyszerű utat választani, és mindenkit lelőni, de ennél nagyobb kihívás, ha valakit szépen csendben szeretnénk a másvilágra küldeni. Az apró bug szerencsére nem akadályozott a továbbhaladásban, de azért remélhetőleg javítják egy frissítéssel. Aki tehát a párizsi kiadás után további megmérettetésekre, hosszú játékmenetre, vagy éppen sok izgalomra vágyik, annak bátran ajánlható a Sapienza, és őszintén remélem, hogy a többi rész is legalább ennyire, ha nem jobb lesz, mert akkor nyugodtan kijelenthető, hogy el leszünk kényeztetve.

Azóta történt

Előzmények

  • Neo kódnéven jön a PlayStation 4 frissítése?

    A Giant Bomb friss információi megalapozottnak tűnnek, így akár igazak is lehetnek.

  • Milyen vasat rakjak a Hitman (2016) alá?

    Jó néhány VGA-val, megannyi beállítással és DirectX 11 vs. DirectX 12-ben teszteltük le a Hitmant. Egyértelmű volt, hogy erős gép kell hozzá, de nem teljesíthetetlenek a feltételek.

  • Hitman teszt (PS4)

    Továbbra is csendben, különféle eszközök garmadájával kell likvidálnunk a célszemélyeket, a küldetések izgalmasak, a grafika is szépre sikerült, szívünk szerint egyszerre akarnánk az összes epizódot.