A halál fia kalandozni indul
2014 májusában egy néhány főből álló kis csapat alakult Espooban, Finnországban azzal a céllal, hogy minőségi mobilos játékokat készítsenek. Ilyen ambíciója persze sokaknak van, és talán nem véletlen, hogy az új brigád elsőként a jóval kevésbé népes Windows Phone platformon próbál meg kitűnni. Első játékuk, a Grimbo néhány napja tölthető is Windows Phone 8-as és 8.1-es készülékekre.
Grimbo egy fiatal tanonc, ha sikeresen elvégzi az iskolát, igazi kaszás lesz belőle. Ez persze nem egyszerű feladat, célja eléréséhez be kell járnia az egész mágikus világát, le kell győznie ellenségeit, és meg kell felelnie minden elé gördített kihívásnak. A játék többtucat változatos pályán kalauzolja végig hősünket, sárkányok hátától a tengerek mélyéig mindenhol megfordulunk majd.
Tradícionális mászkálós játékkal van dolgunk, amely a klasszikus gyűjtögetős játékmenetet egyesíti színes, kézzel rajzolt hátterekkel, profi animációkkal és a körülményekhez képest korrekt irányítással. Azért csak a körülményekhez képest, mert a Grimbo pont olyan játék, ami érintőképernyő helyett inkább konzolon vagy PC-n muzsikálna tökéletesen (a jó hír, hogy készül már belőle a Steam verzió). Ez ugyanis nem egyszerű „futós” játék, annál több kontrollt ad a játékos kezébe.
Főhősünket a képernyő bal felén egy virtuális karral mozgathatjuk, a jobb oldalon koppintva lehet ugrani, és ugyanezen a részen kapott helyet a támadás gombja is. A virtuális kar sosem ideális megoldás egy mobiltelefon esetén, és nincs ez másként most sem. A kezelés gyakran nem elég érzékeny, gyors manőverek kivitelezhetetlenek, erre viszont a későbbi pályákon sokszor szükség lenne. A támadás gombja is kicsi, hogy legyen hely az ugráshoz koppintani, de így épp a két mozdulat összefűzése okozhat problémákat. A dolog nem vészes egyáltalán, tanulható és szokható, de ilyen játékmechanikával – bármilyen egyszerű is – a játék jobban működne hagyományos irányítóval a kézben.
A Grimbo érezhetően sokat merít a mobilos Rayman játékokból, bizonyos pályaelemek egy az egyben a Ubisoft kabaláját idézik. A levegőben úszó érmék, a pályák bizonyos részei felett átrepítő trambulinszerű növények, a csúszós vízfolyások, a stratégiai pontokon ácsorgó ellenfelek mind ezt idézik, így túlzott eredetiséggel nem vádolható a játék. Az azonban mindenképp a fejlesztők mentségére kell, hogy szóljon, hogy a világ nagyon változatos, tartalmas, kihívásoktól sem mentes (bár ez általában inkább csak az irányítás számlájára írható), és minden ízében látszik, hogy szívvel-lélekkel van kimunkálva.
Bár a játék ingyenes, van benne néhány zavarba ejtő fizetős megoldás, még ha ezek nem is kerülnek sokba. Néhány száz forintért vehetünk például érméket, amikkel a pályák elején nyithatunk meg különböző segítségeket, de egyszerre megnyithatjuk a teljes játékot is, hogy kedvünkre kalandozhassunk a szintek között. Ennél érthetetlenebb az ellenőrzőpontok fizetőssé tétele: ha ilyennel nem rendelkezünk, akkor a pályákat muszáj hiba nélkül, tökéletesen teljesíteni, halál esetén ugyanis teljesen elölről kell kezdenünk azokat (ez természetesen csak egy adott pályára vonatkozik, nem az egész játékra). Nem nagy tétel (200 Ft), mégis furcsa ez a megoldás.
Sokaknak talán a Rayman-párhuzam lesz a leginkább ellenszenves dolog Grimbo kalandjában. Tény, hogy a Ubisoft játékai jobbak, szebbek, könnyebben irányíthatóak, és Windows Phone rendszeren még Xbox Live támogatással is rendelkeznek, ettől függetlenül azonban az ENK Softnak nincs oka szégyenkezni. A Grimbo egy csodaszép, kellemes zenékkel aláfestett, hangulatos, klasszikus mászkálós játék, ilyennek pedig bőven van helye a Windows Phone kínálatában. Egy próbát pedig mindenképp megéri tenni vele, hiszen alapvetően ingyen van.
A Grimbo támogatja az 512 MB memóriával rendelkező készülékeket is, letöltési mérete 86 MB, elérhető a Windows Phone Áruházból.
dreampage