God of War: Ascension

Az istenek kegyeit keresve - Multiplayer

Sajnos a játék legérdekesebb részét, a sorozatban most először debütáló multiplayert a tesztpéldánnyal nem tudtam kipróbálni, mert a Network Passomat nem akarta elfogadni a rendszer, így sajnos csak a bétás tapasztalataimra tudok hagyatkozni - ígérem, hogy a játék megjelenése után első dolgom lesz alaposabban kivesézni a többjátékos módot és bővebben összefoglalni azt.

A PlayStation Plus felhasználók január 9-től kipróbálhatták már a God of War: Ascension bétáját. Sokan attól tartottak, hogy a kampány rovására fognak menni az online módok, de a többség szerencsére meggyőződött, hogy erről szó sincs - már nem az a kérdés, hogy "miért teszik bele", hanem hogy "eddig miért nem tették bele". Eleinte én is szkeptikus voltam a multival kapcsolatban, de az első öt perc után kenyérre voltam kenve. A multiplayerre alapból nem úgy kell tekinteni, mint a játék univerzumának szerves részére, hanem egy jó kis extrára, fanservice-re, amivel a Santa Monica Studio kedveskedik nekünk, a sorozat rajongóinak, hogy még jobban érezzük, megérte megvenni a széria hatodik részét. Előrebocsájthatom, a béta alapján nagyon jóra fog sikerülni a többfős csépelde és már tapasztalatból mondom, hogy nem ment a Single Player rovására.

Kezdésként tesztoszteronreklámunk felkerül az Olümposzra, hogy egyezséget kössön egy istennel, aki erőt ad neki, hogy nevében száljon szembe a többi hőssel. Mikor megjelenik a játék, négy istenség egyikével köthetünk egyezséget, névszerint Árésszal, Hádésszal, Zeusszal és Poszeidónnal - van egy plusz lépcsősor, ami mögött egy lerombolt szobor áll, nyakamat rá, hogy egy DLC keretében beraknak egy plusz istent, mondjuk Hermészt egy kis gyorsabb harcstílussal. Miután elköteleztük magunkat valaki mellett, fegyvert fogunk kapni tőle, amit később fejleszthetünk, lecserélhetünk, ahogy kedvünk tartja és kalandjaink során díszes páncélok sokaságát is magunkra fogjuk ölteni. A bétában még csak Árész és Zeusz volt a kiválasztható isten, ezért néha a csaták egyhangúak voltak abból a tekintetből, hogy mindenki hasonló fegyverzetben és gearben mászkált ugyanazokat a képességeket ellőve. De mindez nem volt gond, ugyanis a harcok a kampányban hasonlatos metóduson alapulnak, igaz Blades of Chaos nélkül. Karddal felvértezve nagy bőszen ugrottam be az első meccsbe, hogy utána felkenjenek a falra - sokat God of Waroztam, sőt, kedvencem a sorozat, de ami a harctereken megy, az nem kicsit volt durva. Utána rájöttem, hogy mi a gond: Kratost eddig a dühöngő félistenként ismertük meg, hozzászoktunk ahhoz, hogy az egyszerű közkatonák pár vágás után megadják magukat és, hogy a páncélozott egységekről is pillanatok alatt lehámozni a bádogdobozt, de ez már az egyjátékos mód alatt is másképp van.

Játékmódokból három áll rendelkezésünkre, név szerint a hangzatos Favour of the Gods, a Team Favour of the Gods és a Capture the Flag. Az első kettőtől nem kell megijedni, csak kitaláltak egy frappáns nevet a Deathmatchnek és Team Deathmatchnek, úgy tűnik, hogy viszont a a Capture the Flagnek nem találtak frappáns mitológiai elnevezésa, a béta alatt nem is lehetett kipróbálni és a másik két mód is csak egy-egy pályát kapott. A Favour of the Godsban négy harcos esik egymásnak, helyszínül egyelőre pedig a harmadik rész Hercules bossfightjának arénája adott helyet. A harc kíméletlen minden tekintetben, mindenki egymás ellensége, az egyik pillanatban még közösen kiüttök valakit a ringből, utána már a te testedbe mélyeszti kardját - és fordítva. Free For All, a lehető legjobb tálalásban, ötvözve a God of War szellemiségével, az nyer, aki kigyűjti a győzelemhez szükséges pontmennyiséget vagy a legtöbb pontja lesz az idő lejártakor. Talán majd lesz lehetőség saját szobák létrehozására is haveri duelezésre vagy klánon belüli edzésekre. Ezek után kissé furcsán hatott a Team Favour of the Gods. A Desert of Lost Souls pálya szintén nagyszerűen meg volt valósítva, de a nyolc fő kicsit talán már sok és talán túl nagy csapatmunkát és összhangot igényel, ugyanis egyetlen fő hátrány is végzetes lehet a csapat szempontjából és a csatákban is elvész a logika, jobbára mindenki csak zongorázott a kontrollerén, hogy ő legyen a csapaton belül a legjobb, ez pedig ugye a csúnya killstealekkel kerül megvalósításra. Nem kicsit voltam ideges, hogy sokszor a csapattársam nézte, ahogy küzdök az ellenféllel, majd amikor legyengítettem, kivégezte helyettem. Hát, remélhetőleg csiszoltak a rendszeren.

A fejetlenség miatt várni fogom a teljes verzió multiplayerjét, ugyanis kíváncsi vagyok a Capture the Flag megvalósítására, mert reményeim szerint itt nagyobb hangsúlyt fog kapni a szervezett támadás és visszavonulás. A másik két isten erejével felvértezett harcosok is színt fognak vinni a játékba, az eddigiek alapján minden esély meg van arra, hogy maradandóvá váljon az Ascension többjátékos módja. Részletes bemutatóval még adós leszek nektek a játék megjelenése után.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények