Fallout 4 előzetes

Negyedszerre a pusztaságban

A világvége, az elpusztult civilizáció romjai között életben maradottak viszontagságai és a katasztrófa sújtotta helyszínek mindig is népszerű alapjául szolgáltak a videojátékoknak, így nem csoda, hogy a játékvilág legnépszerűbb címei között is találunk hasonlót. Ha bárhol, bármikor előkerül a „poszt-apokaliptikus” kifejezés, szinte borítékolható, hogy az elsők között bukkan fel a Fallout széria is. Az elsőként 1997-ben megjelenő sorozat szinte mindennél jobban visszaadja a pusztulás utáni világ rémképeit és nehézségeit, miközben összetettsége és remek humora egyszerre tette oldottá és szórakoztatóvá a kalandozást.

Fallout 4

A Fallout „márkanév” talán egy évvel később, 1998-ban vált igazán legendássá, amikor is a folytatás megjelent. Ez számos fejlesztést és javítást tartalmazott az első részhez képest, még több karakterfejlesztési lehetőséget és nagyobb szabadságot kínált, megfejelve mindezt még több humoros kikacsintással modern világunkra. Ezek után kimondottan érdekes, hogy kereken tíz évet kellett várni a következő számozott epizódra.

A sorozat jogai időközben a Bethesdához kerültek, és ez az az időszak, amit a mai aktív játékosok többsége már jól ismer. A rockville-i központú cég ekkor már évek óta mestere volt a nyílt világú 3D-s szerepjátékoknak, köszönhetően a The Elder Scrolls játékok fejlesztése során szerzett tapasztalatnak. Tulajdonképpen a The Elder Scrolls IV: Oblivion technikai alapjaira húzták fel a Fallout 3-at, ami ezáltal nemcsak éles stílusbeli váltás volt a poszt-apokaliptikus világ számára, de egyszersmind bombasiker lett, és talán örökre bebetonozta a nevet a legnagyobbak közé.

Ilyen szempontból tehát a Fallout 4-nek van hová felnőnie, hiszen az elvárások igen magasak az új játékkal szemben. A rajongók hosszú évek óta várnak már erre a címre, már évekkel ezelőtt felröppentek róla az első pletykák, de egészen mostanáig kellett várni arra, hogy az új projekt megvalósuljon. A fejlesztők igyekeznek is kihasználni a helyzetet, és a jelenlegi konzolgeneráció, valamint a modern PC-k és technológiák minden előnyét kihasználni ahhoz, hogy egy minden eddiginél meggyőzőbb világban kalandozhassunk.

2077-ben atomháború tör ki a nagyhatalmak között, ami a modern világ teljes pusztulásával jár. Főhősünk – aki ebben a játékban akár férfi és nő is lehet – a 111-es bunkerben keres menedéket. 200 év telik el, mire a bunker ajtaja újra kinyílik, és kilépünk egy teljesen megváltozott világba… A Fallout 4 helyszíne ezúttal Boston és annak környéke, egy hatalmas, sűrűn beépített, változatos világ, amelyben életben kell maradnunk. Természetesen a sorozat minden jellegzetessége visszatér: a humor, a kőkemény akció, a részletes karakterfejlesztés, a változatos robot technológia, és a furcsán hangulatos „retro-futurisztikus” dizájn, ami a II. Világháború előtti időket és a high-tech megoldásokat ötvözi.

Fallout 4

Ezúttal is egy belső vagy külső nézetből egyaránt játszható RPG-t kapunk, ami viszont minden eddiginél nagyobb szabadságot kínál a játékmenetet tekintve. Nemcsak a világ járható be teljesen szabadon, de a párbeszédek is dinamikusak lettek, amelyekből bármikor kiléphetünk, a több mint százezer sornyi, teljesen szinkronizált beszélgetés pedig a korábbiaknál jóval nagyobb változatosságot jelent majd.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Kiszivárgott képeken a Fallout 4

    Néhány szerencsés játékos már birtokba vehette a játék egy-egy példányát, így kikerült pár új kép is a programból.

  • Fallout 4 teszt

    A rajongók az év egyik legjobban várt játékát kapták meg a Bethesdától, amely minden szempontból hasonló, mint elődei voltak, épp ezért inkább csalódás, mint sláger. Természetesen némi innovációt azért hordoz magában.

  • 2. világháborús FPS érkezik a Battalion 1944 személyében

    Alig egy nap alatt összejött a Kickstarter projektért kért összeg, úgy tűnik, hogy hiányzik az embereknek a világháborús éra.

Előzmények