Everspace előzetes (PC)

Félig üres

A játékvilágban fellelhető jó pár 3D-s űrszimulátor reális fizikával és igencsak nehéz játékmenettel, az Everspace készítői azonban inkább valami látvány- és akcióorientáltabb játék megálmodásán dolgoznak, amelyet alfa fázisban sikerült kipróbálnunk. Az Unreal Engine 4 motorra épülő game-et ugyanaz a hamburgi csapat fejleszti, amelynek a Galaxy on Fire sorozatot is köszönhetjük, és az Everspace a sikeres Kickstarter kampányt, majd a Steam Zöld Út (Greenlight) minősítést követő hónapok után eléggé előrehaladott állapotba lépett, hogy a vállalkozó kedvűek először bújhassanak a főszereplő űrhajó testébe egy kis légmentes lövöldözésért.

Számos űrben játszódó game akad, amelyben a nagy semmi közepén, a három tengelyen manőverezve lehet az ellenséggel szemben előnyös pozícióba kerülni, és minden szétlőhető dolgot megsemmisíteni. A játékmechanika alapja itt is hasonló: az egyelőre billentyűzetre és egérre kihegyezett játékmenet során a QWEASD gombokkal lehet az űrhajóval finoman és határozottan manőverezni, az egérrel pedig fordulni, célozni és lőni. A fegyverváltás és az utánégetés is az opciók része, az irányítást pedig külső és belső szemszögből is végezetjük.


Kattints az animGIF lejátszásához! [+]

A fizika remek, a játékos mozdulataira nagyon pontosan reagál az űrhajó, az Everspace fejlesztői azonban nem elégedtek meg egy reszponzív irányítású űropera megalkotásával: a helyszíneket csurig töltötték látványos, részletesen kidolgozott pályaelemmel, amelyek akadályként és veszélyforrásként, ugyanakkor fedezékként és a fejlesztésekhez szükséges forrásként is funkcionálnak. Mivel a hajó megsérülhet, azt javítani kell, a komolyabb ütközetekhez pedig az arzenált, a páncélt, a hajtóműveket és az extrákat felturbózni, az akció mellett a gyűjtögetés ugyanúgy az Everspace központi része.


[+]

A későbbiekben a Rockfish Games csapata a kapcsolódó történetet is felvázolja, az alfa változat mindenesetre a játékmenetre koncentrál, egy hangárból mindjárt az első helyszínre dobja a játékost, amely szabadon bejárható, így egyéni döntés, hogy a gamer felveszi a nagy térben távol portyázó ellenfelekkel a kesztyűt, vagy éppenséggel kikerüli azokat, és a gyűjtögető tevékenységnek hódol. Az űrhajón van felderítő radar, elsődleges és másodlagos fegyver, illetve többféle védőelem, és ezek fejlesztése, tatarozása más-más források, illetve játékpénz gyűjtését igénylik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt