Dying Light: The Following teszt

Gyorsabban száll, mint a képzelet

Mivel Countryside dupla akkora méretekkel rendelkezik, mint Harran városa és sokkal nyitottabb a terep, így már a járművek számára is akadt hely a The Followingban. Ebből is következik, hogy ezúttal a benzingőz háttérbe szorítja a szaladgálást és ugrándozást, de azért így is akadnak megmászásra váró sziklák, tornyok, meg egy kisebb városka is (ami alkalmas a parkourözésre) és a küldetések között is akad néhány, ami erre irányul. Bőségesen kapunk új missziókat, új karaktereket, új ellenfeleket és teljesen új fegyvereket is. Valószínűleg sokan hiányolták már eddig is az íjakat és nyilakat, nem utolsó sorban pedig a számszeríjakat (köszönhetően a The Walking Deadnek), amik immár a fegyverarzenálunk részét képezhetik.

Állandóan a kocsi elé ugranak.
Állandóan a kocsi elé ugranak. [+]

Na de térjünk vissza a verdánkhoz, amit már a játék első néhány órájában a rendelkezésünkre bocsájtanak a helyiek. Az első kilométerek megtétele után világos lesz, hogy jószágunkra bizony oda kell majd figyelni. Tömegesen a rothadt húsú, gyenge csontú hullák is képesek kárt tenni négykerekűnkben, ami így rendszeres javítást fog igényelni. De nem csak reparálás kapcsán nyúlhatunk hozzá a vashoz, cicomázhatjuk, sőt remek fejlesztésekkel is elláthatjuk. Idővel szórhat aknákat, okádhat lángokat, perzselhet UV fénnyel, sőt a karosszériára kapaszkodó bestiákat árammal is sokkolhatja. A járgány révén a skill fák között megjelent a Driving lehetőség, így a vezetéssel szerzett tapasztalatainkat olyan hasznos fejlesztésekre is elkölthetjük, mint a nitró palackok behelyezése a nagyobb gyorsulás érdekében. Nem említettem még, de Countryside területén is üzemanyagot használnak a járművek, így érdemes lesz odafigyelni az állandó utánpótlásra és rendszeresen a fenekükre nézni az elhagyatott járművek benzintartályainak.

Ezékiel 25:17 - Az igaz ember járta ösvényt...
Ezékiel 25:17 - Az igaz ember járta ösvényt... [+]

Vezetni pedig szerencsére a Dying Light világában is jó dolog. A csöpp kis buggy egész kezesbárányként viselkedik, csak az oszlótetemekkel való találkozás dobja és lassítja kicsit a homokfutónkat. A helyszínek egyébként már alapból úgy vannak kialakítva, hogy lehessen a verdákkal kicsit dorbézolni. Ugratók, rámpák szegélyezik az utunkat, csak arra várva, hogy nitrólökettel egy zombicsorda nyakán landoljunk. Kooperatív élményben nem csak a dögök irtása, de a száguldozás is nagyobb móka, a versenyekről már nem is beszélve. Bizony a járgányokra fókuszáló kihívásokon felül legyen akármennyire poszt-apokaliptikus is a helyzet, egy kis szórakozásra mindig kell lehetőséget biztosítani, így rajthoz állhatunk busás jutalmak reményében.

Reméljük ez a dobás csillagos ötös lesz.
Reméljük ez a dobás csillagos ötös lesz. [+]

A The Following esetében is kell beszélnünk a többjátékos lehetőségekről, mivel ezen a téren sem fukarkodtak a fejlesztők. A fő küldetés kooperatívban történő végigjátszásának értékéről és az ezzel kapcsolatos élményfaktorról azt gondolom, nem kell különösebben értekeznem. Társaságban mindig szebb az élet, főleg ha járgányokkal csapatunk a rusnyaságok között. További extra gyanánt megérkeztek a rajongói tartalmak, immár közösségi térképeken is tudunk harcolni. A Be the Zombie játékmódot sem hagyták érintetlenül, a The Following nagyobb helyszíneinek köszönhetően elkészítették a Be the Zombie 2.0-at, ami a Night Hunter és a négy buggy-t irányító játékos küzdelmeire fókuszál.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények