Dying Light: The Following teszt

Gyönyörűen rusnya dögök

A Dying Light alapból tetemes játékidővel bírt, amit most megint csak megtoltak jó pár 10 órával. Ha a fő sztoriszálon kívül ki akarjuk maxolni az új vidék minden mellékküldetését és kihívását, akkor nyugodtan számoljunk 30-40 óra plusz szórakozással. Hiába nem tudtak különösebb újdonsággal előrukkolni a missziók kapcsán, a The Following eseményei simán hozzák az alapjáték színvonalát, ráadásul új terepet és vezethető homokfutókat is kaptunk. A fejlesztők egyébként alakítottak az emberi ellenfelek viselkedésén, részletesebbek lettek az NPC-k modelljei és arckifejezései, finomították a gameplay-t, új parkour mozdulatokat kaptunk és új támadásokkal ruházták fel a dögöket is. Az audiorészleget szintén frissítették, grafikailag pedig már korábban is rendben volt a Dying Light, de az új környezet még kellemesebb a szemnek.

A mezőgazdaság veszélyei.
A mezőgazdaság veszélyei. [+]

Amit kaptunk a DLC-vel, az bizony nagyon rendben van (élesedett az új nehézségi szint a Nightmare mode is), de érthetetlen, hogy miért nem próbáltak igazítani, finomítani a nevetséges elemeken. Sokszor idegesítően bénázik karakterünk a tornyok megmászása közben, a magasból történő lezuhanások pedig rendszerint halállal végződnek, ami instant idegbajt von maga után, hiszen a mentési rendszernek hála igen gyakran kilométerekkel távolabb éledünk újra. Sajnos a DLC is megörökölte a mesterséges intelligencia azon gyermekbetegségét, hogy az élőholtak csak egy körzeten belül reagálnak ránk, így hiába dobunk petárdákat egy távoli csoport közvetlen-közelébe ők bizony a fülük botját sem mozdítják, elvégre karakterünk hatótávolságon kívül van. Ezeket az illúzióromboló jellemzőket igazán javíthatták volna.

Méretes dögökből nincs hiány a The Followingban.
Méretes dögökből nincs hiány a The Followingban. [+]

A The Followingnak az a szerencséje, hogy nagyon jól eltalálták az árazását, mert ezért az összegért kifejezetten emberes tartalmat kapunk, amivel kapcsolatosan azért motoszkál a fejünkben, hogy az alapjátékban is lehettek volna buggy-k és pár nagyobb vidéki terület. Telhetetlennek lenni azonban nem jó, így nem vitatjuk el a The Following létjogosultságát, még ha szívesen is láttuk volna ezeket a lehetőségeket az alapjátékban. Aki szerette a Dying Lightot, vagy egyszerűen olthatatlan vágyat érez az élőholtak végeláthatatlan mészárlása iránt, akkor azoknak egy percig sem lehet kérdéses a megvétele, ezúttal is napok vesznek majd oda az életünkből a dögökkel való harcok során.

Pro:

  • A járművek megjelenése;
  • új eszközök és fegyverek;
  • Be the Zombie 2.0;
  • rengeteg egyéb tartalom és játékidő.

Kontra:

  • A zombik tényleg agyhalottak;
  • kisebb bugokkal találkozni.

88

Rage23

Azóta történt

Előzmények