DOOM előzetes

Érkezik a legújabb végzetünk

A DOOM kapcsán sokáig nagy volt a csend és a tanácstalanság fejlesztői oldalon, hiszen a munka már hét éve folyik, de alig pár hónapja láthattuk ez első, kifejezetten bizalomgerjesztő videoanyagokat a játékot illetően. 2011-ben nyilatkoztak úgy az alkotás kapcsán, hogy lelketlen, személyiség nélküli szörnyeteget kreáltak, így inkább újrakezdték a fejlesztést. Nem reboottal, de nem is folytatással igyekeznek a gyökerekhez visszatérni, az ősi hangulatot szeretnék visszaadni a modern kori játékosoknak, valószínűleg ezért változtatták meg a címét is Doom 4-ről csupán DOOM-ra.

A DOOM az eddigi tapasztalatok alapján két komoly részből fog állni, azaz lesz egy tartalmas, borzongató és akciódús egyjátékos kampánya, valamint egy még akciódúsabb, pörgős és innovatív, többjátékos mészárszéke. Az id Tech 6-os motor igazán kellemes látványt fog prezentálni, a robbanások és a különböző látványfokozó effektek csodásan vegyülnek majd a pompás fény-árnyék hatássokkal. A lineáris játékmenet természetesen megmarad, de ezúttal a vaksötétség és ijesztgetés helyett a tempós mészárlás fog komolyabb szerephez jutni, amihez valamivel tágasabb tereket biztosítanak a fejlesztők. Az ember alkotta létesítményekre vízszintes felépítés lesz a jellemző, míg a pokolra a függőleges elrendezés.


[+]

A single player részlegtől történetileg semmi eget rengetőt nem várunk, a DOOM mindig is az Imp tűzlabda egyszerűségével vetekedő sztorival büszkélkedett, pontosabban 1993 óta, mikor is először nyílt portál kapu a Marsról a pokolba. Ezúttal is egy doki (Dr. Olivia Pierce) szabadítja rá a poklot a világunkra, de a történetben valamilyen vallási szekta is szerephez fog jutni. A választható fegyverek között az összes régi nagy kedvenc szerepelni fog. A duplacsövű shotgun, a chaingun, a rakétavető, a plazmaágyú és a Big F*cking Gun 9000 mellett azért várunk még néhány extra finomságot is. A delejesen brummogó láncfűrészünk ezúttal sem fog távol maradni a mészárszéktől, a démonokat meglepő alapossággal vághatjuk vele ketté, persze csak a kisebbeket, vagy a már kellőképpen leamortizált dögöket.

Hamarosan felzendülnek a végítélet harsonái

Már most tudni lehet, hogy az egészségi csomagok és páncélok, valamint a színes kulcskártyák gyűjtögetése a rendszer részét fogják képezni ezúttal is, viszont a fegyvermódosítók már újdonságszámba mennek. Ezeket a modokat felkutatva továbbfejleszthetjük halálosztóinkat, valamint másodlagos tüzelési opciókkal is felruházhatjuk őket, így lesz képes a rakétavetőnk távvezérelhető robbanótöltetek eregetésére. Főhősünk a harcok során fokozatosan erősödni fog, agilisebb, gyorsabb, ügyesebb és erősebb lesz, de azt csiripelik a pokol madárkái, hogy rúnákkal variálhatjuk majd a képességeinket is (Perk-rendszer).


[+]

A DOOM eddig is biztosította a közelharc lehetőségét, ám ezúttal a szöges boxerrel való csapkodásnál és a zseblámpával való ütlegelésnél tovább mentek. A szörnyeket nagymértékben megsebezve, de még nem atomjaikra robbantva lehetőségünk lesz kivégezni. Ebben az esetben villogással jelzi majd nekünk a rendszer, ha lehetőségünk van egy rövid, néhány másodperces, de annál brutálisabb kivégző mozdulattal (melee-takedown) pontot tenni egy-egy démon pályafutásának a végére. Végtagamputálás, koponyaszétloccsantás, állkapocs-leszakítás, magyarán vértenger, halál minden méteren és másodpercben. Ez az igazi DOOM-feeling.


[+]

Ha már szóba kerültek a szörnyek, kedvenc démonjaink nagy része jócskán modernizálva ismét meg fogja keseríteni az életünket. Az Impek, valamint az egyszerű Demonok mellett a láthatatlan Spectre-ök is a húsunkra fognak pályázni, és akkor az olyan drágaságokról már ne is beszéljünk, mint a rakétákat eregető Revenant vagy a tűzlabdákkal idegeinket borzoló zsíros dög, a Mancubus. Reméljük, hogy néha majd egy-egy Hell Knightot is sodor utunkba a pokol szele és szeretettel pörköljük majd ropogósra Mr. Cyberdemon hátsóját is. Az életünkre törő gusztustalan démoni ivadékok egyébként úgy lettek megalkotva, hogy egyes pontjaikon sokkal sérülékenyebbek, így érdemes lesz ezeket először kitapasztalni. Később sokkal hatékonyabbak lehetünk, ha nem a páncélozott irányból kezdjük meg a támadást.

Többedmagunkkal a pokolban

A többjátékos szekció játékmenetét az alapokhoz való maximális ragaszkodás mellett alkották meg, de ezen felül bizony még ügyes újításokkal is megtámogatták. A jó reflexeken és a gyorsaságon túl szükség lesz még a pályák alapos kiismerésére, hiszem egy-egy power-uppal még a vesztes meneteket is megfordíthatjuk. Láthatatlanság, dupla sebzés vagy csak egy jókora életerőlöket, ezek időben történő begyűjtése legalább olyan fontos lesz, mint az erős fegyverarzenál menedzselése. Úgy hírlik, hogy a multiplayer és a single player rész fegyverfelhozatala között lesz eltérés: a többjátékos szekció több különlegesebb fegyvert is fog tartalmazni. A bétában eddig hét gyilkolóeszközhöz volt szerencsénk: Gauss Cannon, Vortex Rifle, Super Shotgun, Repeater, Rocket Launcher, Static Cannon és Plasma Rifle.

A gyilkos fegyverek mellé kapunk robbanóanyag gyanánt gránátot, valamint egy taktikázásra is alkalmas teleportot. Utóbbi eszközzel könnyen borsot törhetünk üldözőink orra alá, hiszen menet közben, sunyin elhelyezve egy szempillantás alatt támadhatjuk hátba a nyomunkban loholókat. Ennél még pofátlanabb megoldás, ha jól időzítve megvárjuk, míg az egyik játékos a teleportunk helyére érkezik és mi az atomjaira robbantva ráteleportálunk. Említettem már a power-upokat, de a különleges démoni átalakulásról még nem volt szó. Ügyesen színesíti az aprítós meneteket az időközönként megjelenő speciális képesség, mivel aki megkaparintja a pentagrammot az rakétákat eregető, szívós Revenanttá alakul.

A bétában még csak a sima 6v6-os Team Deathmatch játékmódhoz volt szerencsénk, de már most szállingóznak a hírek további lehetőségeket illetően, így lesz még Warpath néven területfoglalós lehetőség, míg a Clan Arena egy utolsó emberig tartó, csapatközpontú daráló lesz. Természetesen ezeken felül további játékmódokban is reménykedünk, köztük valamilyen újszerű pokoljárással.


[+]

Az id fejlesztői kijelentették, hogy nem kapunk kooperatív módot, ami részemről nem nagy probléma, elvégre a DOOM világában mindig egyedül kellett megküzdeni a démonok áradatával (a többjátékos szórakozásra meg amúgy is volt mód), viszont mellékelnek a játékhoz egy SnapMap névre keresztelt alkalmazást, amivel saját tartalmakat készíthetünk és oszthatunk meg a többi játékossal. Ahogy a neve is sugallja a SnapMap nem modszerkesztő lesz, hanem csak egy pályatervező, így kicsit kötöttebb módon, a fix elemekből alkothatunk extra terepeket, különleges kihívásokat, és ezek összefűzésére is lesz lehetőség. Ezekre a kreálmányokra már módunkban fog állni a kooperatív opció beállíthatósága, így az egy és többjátékos lehetőség mellé a felhasználók kreativitásától függően már az összedolgozás ésa közös játék lehetősége is felkerül a palettára. A DOOM kapcsán óriási potenciál érződik az eddigi tesztek és látnivalók alapján. Az eredeti ízeket, hangulatot ültetik át egy remek pörgős, látványos formába, és ez így van jól. A pokol lakóit 2016-ban tuti, hogy mindennél nagyobb élmény lesz visszaküldeni oda, ahonnan jöttek.

A DOOM előreláthatólag június 30-án érkezik PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.

Rage23

Azóta történt

Előzmények