DiRT 2 - fejlesztői interjú

Az interjú eredetije az Eurogamer-en olvasható. Az interjú alatt az olvasók is tehettek fel kérdéseket.

Eurogamer: Hello Adam! Hello Gavin! Először is kérlek mondanátok valamit magatokról az olvasóknak, és arról, hogy miért vagytok olyan híresek?
Adam és Gavin: A híres részben nem vagyunk biztosak de mindketten a Codemasters Racing Studio-jánál dolgozunk és imádunk nagyszerű játékokat készíteni.

DDevil: Miért írjátok a DiRT szóban kisbetűvel az i-t? Ez mindig érdekelt.
Adam és Gavin: Ez még a régi ToCA játékot idézi amiben volt egy bosszantó, kis betűvel írt o, de úgy gondoltunk jól nézett ki a DiRT logó modelljein, így megtartottuk.

MaxHughes: Milyen volt ilyen emberekkel dolgozni mint Ken Block, Dave Mirra és Travis Pastrana? Láttam Ken Block vezetési képességeit az EG TV show-ban és a youtube-on és nagyszerűek.
Adam és Gavin: Ahogy minden profi sofőr akivel találkoztunk. Nagyon koncentráltak és lelkesek azzal kapcsolatban amit csinálnak, és népszerűsítik a sportot amit űznek. Remek volt amikor Ken eljött hozzánk és játszott a játékkal és (ahogy Colin tette előtte) hasznos infókkal szolgált a fizikai modellünk fejlesztéséhez.
Eurogamer: Ki volt a legjobb a játékban?
Adam és Gavin: Ken Block, de nem sokkal. Ez nagyon sok önbizalmat adott nekünk, ahogy Ken megfogta a kormányt és vezetni kezdett, és azonnal remek időket hozott.

Eurogamer: Milyen volt a demo fogadtatása? Sokan töltötték le?
Adam és Gavin: Azt hiszem közel vagyunk az egymillió letöltéshez. A fogadtatása jó volt, főleg az új kezelési modellé és az új prezentációé. Ez az a két terület amin nagyon keményen dolgoztunk.
Eurogamer: Ez a millió mindkét plaformra vonatkozik?
Adam és Gavin: Úgy hiszem, hogy igen. A PS3 demo később jött ki az Egyesült Államokban mint a 360-as. Azt hiszem a 360as demora három nap alatt 400 ezer letöltés jutott.

jeff: Egyenes kérdés, miért 30 FPS, 60 helyett?
Adam és Gavin: Ez megengedi nekünk, hogy minden területen jobb legyen a játék minősége. 60 FPS-be beleerőltetve a játékot sok kompromisszumot kell kötni, ami sok életet venne el a játékból.

schmung: Játszottam a demo-val és furcsának találtam, hogy nem volt semmiféle segítség, ami elég bizarr döntésnek tűnik, figyelembe véve a játék rally-s gyökereit ahol ez fontos része a sportnak, ráadásul azt kéritek a játékostól, hogy 3 mérföldet haladjon egy alig látható pályán, csupán egy mini térkép segítségével. A teljes játékban lesz navigátor az ilyen futamokon vagy ez egy szándékos döntés volt?
Adam és Gavin: Igen, van navigátor a játékban a rally versenyeken, de a demóban nem rally pálya volt így ott nem volt. Ez ugyanolyan mint a DiRT 1-ben. A DiRT 2-ben lesz lehetőség választani két navigátor között, illetve, hogy egyszerű vagy összetett versenyt szeretnénk-e futni.

Bertie: Lesznek-e benne állatok amelyek kifutnak az útra, és elgázolhatjuk-e őket, leszakítva a lábukat?
Adam és Gavin: Gondolkodtunk rajta, hogy berakunk pár aranyos nyuszit erre a célra, de végül győzött a józan ész.

Freelancepolice: Mindegyik hang amerikai vagy van lehetőség kiválasztani a navigátor nemzetiségét?
Adam és Gavin: Két navigátorunk van: egy skót és egy amerikai.
Eurogamer: Van jópár olvasónk aki magyarázatot szeretne arra, hogy miért az amerikai közönségnek kíván kedvezni a játék? Tényleg így van ez? Mi a magyarázat?
Adam és Gavin: A DiRT sorozat a kortárs off-road versenyzést kívánja megjeleníteni világszerte. Azonban, ahogy minden, idővel ez is változik. A mi játékunknak is változnia kell. Ez az ami miatt senki nem néz már Charlie Chaplin filmeket.

Exorbit: A DiRT az egyik kedvenc versenyjátékom. A DiRT 2-ben lesz 2 emberes osztott képernyő? Az egyetlen játék amit játszani tudok a bátyámmal az a Forza, de az olyan unalmas.
Adam és Gavin: Az osztott képernyő meglepően forrás igényes dolog a modern konzolokon az összetettsége miatt (intenzív adatáramlás a HDD-ről és az optikai meghajtóról), és ahelyett hogy kompromisszumos megoldás kerüljön a single részbe, arra fókuszáltunk, hogy a lehető legjobb online játékélményt nyújtsuk.

tomohoppo1: A rangrendszeren tűnödtem. A megnyitható dolgok rangokhoz vannak kötve? Melyik a legmagasabb rang amit elérhetünk?
Adam és Gavin: Van egy offline és online, XP alapú rangrendszerünk amely lehetővé teszi, hogy különböző jóságokat nyiss meg, ahogy játszol. A legmagasabb rang a 999., de ennek az eléréséhez több életnyi időre lenne szükség.
Eurogamer: Tudnátok egy példát mondani a megnyitható dolgokról?
Adam és Gavin: Műszerfal elemek, extra autók, különleges versenyek.

freelancepolice: Vannak Maseratik a játékban, és ha igen akkor automatikusan a fal felé kormányozódnak?
Adam és Gavin: Lenyűgöző! De attól félek nincsenek a DiRT 2-ben Maseratik.

superjag86: Vannak DLC terveitek? Minél több autó és pálya annál jobb!
Adam és Gavin: Van néhány hamarosan érkező nem autós/pályás DLC, de vannak ötleteink különböző letölthető tartalmakról a jövőben.

silentbob: Néhány PC-s felvonta a szemöldökét a döntésétek kapcsán, hogy eltoljátok a PC verziót, hogy a DX 11-et is beépítsétek a játékba. Megéri a várakozás, illetve számíthatunk PC demora?
Adam és Gavin: Szerettük volna egyszerre megjelentetni a játékot az összes platformra de aztán jött a lehetőség, hogy egyike lehessünk az első játékoknak, amelyek támogatják a DX 11-et és ezt nem hagyhattuk ki. A DiRT 2 nagyszerűen néz ki DX 11-el és mindenképp megéri a várakozást.
Eurogamer: Megéri támogatni a DX 11-et? A kártyák amelyek támogatják vagy nem kaphatóak vagy pedig nevetségesen drágák.
Adam és Gavin: Számunkra ez egy nagyszerű lehetőség, hogy a legjobb technológiát használjuk és tovább népszerűsítsük az Ego engine-t. Nincs szükség DX 11-re a játék futtatásához. Egyszerűen csak sokkal jobban fog kinézni vele, mint a DX 9-es változat.

streetmagix: Milyen okból lett mozdultatok el az árkád versenyzés irányába a szimulátoroktól? Visszatértek valamikor a régi útra?
Adam és Gavin: Nem igazán sorolnánk a DiRT 2-t egyik kategóriába se. Mi csupán akartunk készíteni egy játékot ami annyira elérhető amennyire lehetséges és jó vele játszani.

Spekingur: Lesznek veszélyek a játékban, mint például a nézők és a fotósok a rally versenyek alatt? (El lehet ütni őket és leszakítani a lábaikat?)
Adam és Gavin: Licenszelési okokból nem engedhetjük meg a játékosainknak, hogy embereket üssenek el. A sérülések és az autóbiztonság nagyon érzékeny témák a gyártók számára, bármi is legyen a motorsport valósága.

superjag86: Nem autós/pályás DLC? Lehetne egy kicsit részletesebben? Tudnátok egy is infót közölni?
Adam és Gavin: Hm, a marketing részlegünk levágatná az ujjainkat ha infót szivárogtatnánk ki a DLC-ről. Szeretjük az ujjainkat.
Eurogamer: Ugyan már! Egy ici-pici infó?
Adam és Gavin: AU! Ez a kisujjam volt...

benstarkie: Mennyire volt nehéz megtartani Colin McRae nevét a halála után? Sikerült betölteni az űrt amit hagyott? Milyen szerepet játszott a játékban?
Adam és Gavin: 10 évig dolgoztunk közeli kapcsolatban Colinnal, így a halála hatalmas sokk volt, különösen mert a DiRT 1 PS3-as indulásának hétvégéjén történt a dolog. Colin új irányba alakította a karrierjét és fontos szerepe volt a rally bemutatkozásában az X-Játékokban. Szerette az offroad versenyzést és ennek különböző megjelenéseit, ez pedig remekül illett a mi játéksorozatunkhoz. A halála utáni hangulat a DiRT 2 csapatban rendkívül céltudatos volt, szerettünk volna egy nagyszerű játékot készíteni, amely mutatja az ő lelkes és előremutató gondolkodását a motorsporttal kapcsolatban, egy játékot, amellyel megfelelőképpen emlékezhetünk meg róla.

Amused2Death66: Sziasztok! Tudjuk, hogy 9 helyszín található a játékban. Azt azonban nem tudjuk, hogy helyszínenként mennyi rally pálya. Összesen egy pálya lesz helyszínenként?
Snoopdop: Marokkó a választható országok között van?
Adam és Gavin: Megpróbáltunk mindegyik helyszínre több verseny ágat is betenni bár vannak olyanok amelyek jobban koncentrálnak egy adott ágra. A legtöbb helyszínen lesz két rally pálya és persze lesznek egyéb versenyek is.
Nem vagyunk benne biztosak, hogy marokkói nemzetiség választható lesz-e. Megpróbálunk annyi országot beletenni amennyit csak lehetséges mert tudjuk, hogy sok különböző nemzetiségű ember fog játszani a játékunkkal.

Marfish: Hello! Játszottam a demoval és nagyon tetszett. Próbálta valaki Logitech GT PRO-val? Milyen más perifériákat fog még támogatni a játék? A legjobbakat és sok sikert a játék indulásához.
Adam és Gavin: Van egy lista a honlapunkon a támogatott kontrollerekről és nagyon messzire elmentünk, hogy összehangoljuk őket a DiRT 2-vel. A kormány támogatás különösen jó a játékban, azok számára akik rendelkeznek ilyennel.

Eurogamer: Oké, Adamnek és Gavinnek mennie kell. De előbb még válaszolnak egy végső kérdésre. Adam és Gavin, mit szeretnétek jobban, hogy lézerszemeitek legyenek vagy pedig láthatatlanná válást, és miért?
Adam és Gavin: Ha a húst átégető, Küklopsz stílusú lézerre gondolsz és nem azokra a bosszantó kis lézeres izékre amiket a kölykök használnak a helyi moziban, akkor jöhet a halál és a pusztítás bármikor.
Eurogamer: Köszönöm szépen a válaszokat! Sok sikert a DiRT 2-höz!
Adam és Gavin: Mi is köszönjük!

A DiRT 2 PS3, XBox 360, PSP, Wii és Nindendo DS platformokra szeptember 11-én érkezik, PC-re pedig majd valamikor december táján.

Azóta történt