Diablo III: Reaper of Souls - Teszt

Vélemény és értékelés

Mielőtt rátérnék a Diablo III: Reaper of Souls értékelésére, előbb egy kis spoilermentes véleményt írok róla azok számára, akik a sztori megismerése nélkül szeretnék megtudni, hogy érdemes-e megvásárolniuk a kiegészítőt. Nos, ahogyan azt már mindenki tudja, aki nyomon követte a játék megjelenése előtti videókat és előzeteseket, a Reaper of Souls című kiegészítő egy teljes fejezettel bővíti ki az alapjátékot, melynek végén Malthael, a Halál Angyala lesz az ellenfelünk. A kiegészítő hosszát illetően sokan egymásnak eltérő véleményt mondanak, így nehéz eldöntenie annak, aki meg akarja vásárolni a Reaper of Soulst, hogy valóban megér-e közel 10.000 forintot egy szimpla fejezet, vagy sem.

Nos, nekem nagyjából hat órát vett igénybe az ötödik rész végigjátszása, de nem néztem be minden levél alá és a pályákat sem jártam be 100%-ra. Aki tényleg mindent fel akar fedezni, az ennél legalább egy órával több játékidővel is számolhat. A pályák némelyike jóval nagyobb lett, mint az eredeti játékban volt, de ami a lényeg, hogy több bennük a szörny, valamint a különálló mini-feladatok (eventek), így szinte egy percig sem fogunk unatkozni, míg a történet végére érünk. További jó pont, hogy - szerintem - messze az Act V lett a legjobban kidolgozott és kellően sötét, nyomasztó hangulatot árasztó fejezet az összes között. Ezt tovább tetézi a borongós háttérzene, ami a Diablo III után szintén borongósabb, egyben adrenalinpumpálóbb is lett, amit meghallva a játékos nagyobb hévvel irtja a szörnyeket.

Persze a kiegészítő nem csak az új fejezetet tartalmazza, kapunk egy új játszható kasztot is, a Crusadert, aki egy valódi tank típusú karakter, jól bírja az ütéseket, képességeinek köszönhetően pedig nem csak közelharcban, de tömegoszlatásban is jeleskedik. Ami miatt szerintem legjobban megéri megvenni a kiegészítőt, az a megemelt, 70. szintkorlát és az azzal járó új felszerelések, valamint az Adventure Mode nevű játékmód, melyben különálló feladatokat teljesíthetünk. A kovács és ékszerész mellé érkező Mystic szolgáltatásai is nagyon hasznosak, hiszen azzal, hogy lecserélhetjük tárgyainkon a kevésbé hatékony bónusz tulajdonságokat jobbakra, jócskán megnövelhetjük azok erejét.

Személy szerint én mindenkinek ajánlom a kiegészítő megvásárlását, pláne azoknak, akik korábban beszerezték a Diablo III-at (De ők valószínűleg már úgyis megvették). Aki annak idején abbahagyta, érdemes levennie a polcról az alapjátékot még abban az esetben is, ha nincs pénze a kiegészítőre. A 2.0.1 patch ugyanis önmagában annyi változatosságot és újítást tartalmaz az eredeti kiadáshoz képest, hogy mindenképp érdemes kipróbálni. Teljesen más lett a játék, az Aukciós Ház bezárásával mindenki magának szerzi a felszerelést, ehhez pedig ismét több száz órát kell játszani a programmal, ám ezúttal sokkal másképp fest a dolog. Jobban megéri új karaktert is indítani, hiszen az átdolgozott Paragon rendszer miatt előnyben indulnak az ifjú titánok, nem kell háromszor végigjátszani a sztorit, mire elérünk Torment szintre.

Véleményem szerint a Blizzard ismét bebizonyította, miszerint mesteri szinten értenek ahhoz, hogy játékaikat színvonalas kiegészítőkkel lássák el, melyeknek hatására még azok a játékosok is újra visszatérnek a programhoz, akik korábban már valamilyen oknál fogva abbahagyták azt. A Diablo III esetében már maga a 2.0.1 patch, valamint a vele érkező Loot 2.0 rendszer is olyan mértékű javulást hozott, hogy még azok is visszatértek játszani, akik annak idején belefáradtak az unalmas, repetitív, mégsem kifizetődő tárgyfarmolásba. Végre kimutatható eredménye van annak, hogy játszunk, nem csak az AH-ban találunk használható cuccokat, így jobban megjön ahhoz is a kedvünk, hogy megvásároljuk a Reaper of Souls című kiegészítőt az új lehetőségek elérése érdekében.

Értékelés
10 Játékmenet:
Nehéz véleményt írni a Reaper of Souls játékmenetével kapcsolatban, hiszen az újdonságok egy részét valójában a 2.0.1 patch vezette be, ami a kiegészítő megvásárlása nélkül is elérhető a Diablo III tulajdonosok számára. Az Aukciós Ház eltörlése, a Paragon rendszer újraformálása, valamint a Loot 2.0 (Azon belül is a Smart Drop) bevezetése egységesen sokkal jobbá és élvezetesebbé tették a játékélményt. A kiegészítő erre rátett még egy lapáttal: az új fejezet, az Adventure Mode, az új karakter, a 70-es szintkorlát, az új tárgyak és lehetőségek mind-mind tovább növelték a játékosok kedvét az újbóli elfoglaltsághoz. Így, bár voltaképpen nagyon jó a játékmenet, az főleg a 2.0.1 patch, nem pedig a kiegészítő érdeme. Ettől függetlenül megadom rá a 10 pontot, hiszen ha nem vesszük meg a Reaper of Soulst, akkor sokmindenből kimaradunk, ami újabb száz órákra oda tud szegezni a monitor elé.
10 Hangulat:
Ez az a pont, ami okvetlenül csillagos ötöst érdemel a kiegészítőben. Véleményem szerint az Act V messze a legjobban sikerült az öt fejezet közül, a helyszínei sokkal nagyobbak, mint az alapjátéké, ráadásul élettel telibbek, több az ellenfél és NPC, valamint a megoldandó feladatok száma is nőtt. Ezt tovább tetézi a pályák sötét, enyhén gótikus hangulata, ami még azoknak a játékosoknak is biztosan tetszeni fog, akik eddig nem találták elég darkosnak a játék grafikáját. Az új, Adventure Mode szintén nagyon hangulatos, a Bounty, majd a Rift küldetéseinek teljesítéséért járó jutalom ígérete folyamatosan képernyő előtt tartja a játékost, hátha épp a következő feladatért kapjuk meg a hőn áhított über tárgyat.
9

Grafika:

A Reaper of Souls grafikája hozza a Diablo III szintjét, sőt, véleményem szerint az ötödik fejezet helyszínei még annál is szebbek lettek. Sok vita folyt a fórumokon az alapjáték megjelenésekor, hogy a grafika hasonlít a WoW-hoz, baltával faragott, ráadásul nem elég sötét, hanem színes, "csillámpónis" (Nem véletlenül néz ki a titkos pálya úgy, ahogy, ez volt a Blizzard válasza a kritikákra). Ebben egyet kell, hogy értsek velük, már maga a Diablo III egyes helyszínei is elég nyomasztóak voltak (Pl. Halls of Agony), a Reaper of Souls pedig erre rátett még egy lapáttal. Az Act V készítése során igyekeztek kevésbé színes látványvilágot megalkotni és ez sikerült is nekik. Sötét, nyirkos, ködös helyszínek, gótikus stílusban készült épületek, kifejezetten illenek a Halál Angyalának sztorijához. Viszont a gépigény érezhetően megnőtt, a videokártyám ventilátorai néha eszement módon felpörögtek, a Blizzard fórumán pedig egyes jeleneteknél túlhevülő grafikus chipekről is beszámoltak. A látvány továbbra is szép, ami miatt nem adok rá 10 pontot, az az, hogy - bár képeken lenyűgözöen festenek az effektek -, harc közben néha már annyi van belőlük, hogy sem a karakteremet, sem pedig a kurzort nem tudom kivenni a képernyőn.

9 Hangok és zenék:
A Reaper of Souls hanghatásai hozzák az eddig látott színvonalat, továbbra is nagyon jól szólnak 5.1-es rendszeren, a szörnyek üvöltözése és nyöszörgése, a képességek hanghatásai, valamint a NPC-k szinkronhangjai is mind rendben vannak. Ami a zenét illeti, ott összességében hasonló a helyzet, tökéletesen illenek a játék sötét, borús hangulatához, mellette pedig adrenalinpumpáló hatásuk is van, hatására nagyobb hévvel irtjuk a szörnyeket. Egyedül pár helyszínen hallottam oda nem illő muzsikát, például Westmarch városának csatornarendszerében, ahol ki kellett kapcsolnom a zenét, mert a hegedűáriától megfájdult a fejem. Szerencsére a többivel nem volt hasonló problémám. Ettől függetlenül nincs gond a zenével, illenek a játékhoz.
9,5

Összességében:
Véleményem szerint a Reaper of Souls című kiegészítővel együtt lett a Diablo III egy olyan játék, aminek már megjelenéskor is lennie kellett volna. Habár ezt félig az Aukciós Ház bezárásának és a 2.0.1 patch érkezésének is köszönhetjük, mégis úgy vélem, hogy aki annak idején megvásárolta az alapjátékot, annak mindenképp ajánlott beszereznie a kiegészítőt is hozzá. Akit esetleg eltántorít a Reaper of Souls ára, az vegye figyelembe, hogy nem csak az Act V és a Crusader van benne, az Adventure Mode egy olyan játékmód, amivel legalább annyi időt el lehet tölteni, mint annak idején az alapjátékkal. Aki pedig még nem próbálta a Diablo III című játékot, az vágjon bele nyugodtan, ha szereti a hack & slash műfajt, hiszen együtt a kiegészítővel egy olyan élményt képes nyújtani a program, ami több száz órára is képes elszórakoztatni a játékosokat. A szociális rendszernek köszönhetően pedig még a repetitív küldetések sem válnak unalmassá, társaságban nagyon jól el lehet szórakozni a játékkal.

Azóta történt

Előzmények