Diablo III: Reaper of Souls - Teszt

A 2.0.1 patch újításai 2. rész

A nehézségi szintek is teljesen át lettek dolgozva, mostantól a kihívás mértékét karakterünk szintjéhez igazítja a játék, emellett pedig bármelyik szinten nekiindulhatunk a kalandozásnak. Ez pedig azért jó, mert akár menet közben is megváltoztathatjuk a nehézséget (Csökkenteni bármikor tudjuk, növelni pedig csak egyes esetekben, egyébként új játékot kell kezdenünk). Ráadásul mivel a Paragon pontokat az új karakterek is megkapják, így szinte bátorít minket a játék, hogy kipróbáljuk a többi karaktert is, ezzel további száz órákra odaszegezve minket a monitor elé. Miután az életszívás (Life Steal) 60. szinten már csak 10%-os, afelett pedig teljesen megszűnik, mostantól taktikusabban kell küzdenünk, nem lehet vadállat módjára berohanni a tömegbe, gondolva, hogy pár ütés után úgyis meggyógyulunk.

Korábban az elit ellenfelek legyőzése, eventek teljesítése és arany kincsesládák kinyitása után kaptunk úgynevezett Nephalem Valort, ami megnövelte MF/GF értékünket. A maximális szintje 5 lehetett, és erre bizony szükségünk is volt, ha például kulcsokat akartunk gyűjteni az őrzőktől (Keywarden), akkor alatta sokkal kevesebb eséllyel dobták. A Nephalem Valor megszűnt, helyette úgynevezett Pool of Reflection nevű kutakat találhatunk, melyek az XP-jelző csíkunk feléig 20% bónuszt adnak. Ez akkor is megmarad, ha kilépünk a játékból, viszont ha meghalunk, oda az előny. Egyszerre többet is aktiválhatunk belőle, így ha nem halunk sűrűn, jelentősen felgyorsíthatjuk fejlődésünket. Az életerő-gömbök mellett találhatunk Power Globe-okat is, melyek rövid ideig Nephalem Glory nevű bónuszt adnak. Gyorsabban futunk és támadásainkra bónusz-sebzést kapunk, míg tart a hatása. Újabb gömbökkel ez kitolható, maximum 3. szintig.

A szörnyeknél szintén találkozhatunk újdonságokkal. Eddig is széles repertoárban bocsátották ránk különféle támadó képességeiket, ám mostantól sokkal többféle van belőlük. A teljesség igénye nélkül most párat megemlítek: először is van az Avenger, aki egyre erősebbé válik, ahogy gyilkoljuk le társait. A Thunderstorm erős villámokat szór maga körül, míg a Wormhole egy féreglyuk segítségével szív magához akár a képernyő másik széléről is. Az Orbiter beteríti az egész terepet villámló gömbökkel, melyek mindenkit megráznak, aki hozzájuk ér, míg végül a Frozen Pulse egy jégkristályt bocsát ki magából, ami rövid ideig követi karakterünket, majd felrobban és mindent megfagyaszt maga körül. Ezeken kívül a korábban látott támadó képességek is látványosabbak lettek (A Poison például már négyszet alakban szétterül, így nehezebb előle kitérni).

Játékmenetbeli újítások is akadnak szép számmal, többek között a Cursed Chest és Cursed Shrine, ami hasonlít az eddig megszokottakhoz, csak kinyitása előtt "meg kell tisztítani", azaz legyőzni a hullámokban ránk támadó ellenfeleket. Ha a megszabott idő letelte előtt kellő mennyiségű rondasággal sikerül végeznünk, kapunk egy extra ládát, melyből további jutalmakat zsákmányolhatunk. A gyógyital is átalakult, mostantól csak egyfélét találhatunk, ami életerőnk 60%-át tölti vissza. De a tárgyak tekintetében leginkább a crafting rendszert érintette a változás, hiszen mostantól jóval nagyobb szerep jut az általunk készített felszereléseknek, mint azelőtt.

Eddig is rengeteg alapanyagot találtunk, valamint a szükségtelen felszerelésünk bezúzásával további nyersanyaghoz juthattunk, melyekből a kovácsnál újabb - néha jobb - tárgyakat készíthettünk. Az új rendszernek köszönhetően immár itt is jóval jobb felszerelést állíthatunk össze, de természetesen arra senki ne számítson, hogy elég lesz egyszer-kétszer legyártani az adott darabot, mire összejön egy valóban kielégítő példány. Ráadásul a komolyabb, legendás tárgyak kikalapálásához jelentős mennyiségű ritka alapanyagra is szükségünk lesz, ezért magasabb szinten, ahol már csak ezekkel fejlődhetünk, állandó készlethiánnyal fogunk küszködni. Viszont új karakternél nagyon sokat segítenek a saját magunk eszkábálta dolgok, mert, hiába a Loot 2.0 rendszer, még mindig jobban lehet fejlődni személyre szabott cuccokkal, mint random droppal.

A Diablo III 2.0.1 patch utolsó, egyben legjelentősebb újítása a szociális-, és klánrendszer radikális átalakítása lett. Ennek köszönhetően végre nem csak barátainkkal, hanem klántársainkkal is könnyebben tarthatjuk a kapcsolatot. További előnye, hogy így egyszerűbb és gyorsabb társakat találni multis játékra, anélkül, hogy megnyitnánk azt a nyilvánosság előtt. Mostantól sokkal kifizetődőbb, ha csapatban játszunk, ugyanis kétfős parti esetén 10%, három főnél 20%, míg négy főnél 30% bónuszt kapunk varázstárgyak és arany találásának esélyére (Magic Find/Gold Find). Magyarán minél többen játszunk együtt, annál nagyobb eséllyel kapunk legendás cuccokat és több aranyat. Meg természetesen a hanguat is sokkal jobb ilyenkor, pláne, ha összegyűlik pár elvetemült PH-s arc egy hétvégi kis mészárlásra.:)

Ezzel nagyjából véget is értek a 2.0.1 patch újításai, ha esetleg valami kimaradt, azért elnézést kérek, annyi az újdonság most, hogy nem könnyű mindent felsorolni pár oldalon. Mindenesetre annyit biztosan mondhatok, hogy aki megjelenéskor játszott a Diablo III című játékkal, majd azt követően pár hónap alatt megunta, annak érdemes újra elővenni és kipróbálni a változásokat. A 2.0.1 patch megjelenésével olyan lett a Diablo III, amilyennek mindig is lennie kellett volna. Még ha nem is tervezzük a kiegészítő megvásárlását, akkor is érdemes újra elővenni a játékot, hiszen annyi az újdonság, hogy garantáltan ismét több száz órát elleszünk majd vele.

Innentől kezdve áttérek a Reaper of Souls ismertetésére, vagyis amikről a most következőkben szó esik, csak a kiegészítő megvásárlását követően válnak elérhetővé. Bár magáról a történet bővítéséről nem sokat írok, hogy ne lőjem le a poént, ennek ellenére néhány információ spoileres lehet azok számára, akik még nem játszották végig az Act V eseményeit. Így ha nem szeretnétek semmit megtudni a kiegészítőről, akkor lapozzatok az utolsó oldalra, ahol szokás szerint egy spoiler-mentes összefoglalót olvashattok.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények