Destiny - First Look Alpha teszt

Magyar idő szerint tegnap este 9 óra után kezdetét vette a 3 napos Destiny alfa. Persze csak azon személyek számára, akik előzőleg regisztráltak a GreatnessAwaits.com weboldalon. Mint sokan mások, úgy én is éltem a lehetőséggel, így az elsők között vethettem rá magamat a játékra. Az alfa egészen hétvégéig tart, és csak PlayStation 4 platformon elérhető, azonban még bárki bekerülhet, aki az előbb említett weboldalon keresztül regisztrál.

Először is nem árt tisztázni, hogy az alfa változat a teljes játék csak egy nagyon parányi részét fedi le, azonban már így is roppant ígéretesnek tűnik. A kliens durván 6 GB-ott nyom, megtoldva egy 66MB-os update fájllal. Eddigi tapasztalataimból kiindulva tehát megjelenéskor olyan 40-50 GB-al kell számolnunk, legalábbis a next-gen konzolok esetében.

A játék a karakterkészítéssel kezdődik. Elsőnek ki kell választanunk, hogy milyen kasztot szeretnénk használni, e téren háromféle lehetőségünk van (minden kaszt eltérő, specifikus képességekkel rendelkezik). A titan lényegében az RPG-kből jól ismert "tank" itteni megfelelője. A hunter vadászva, lesből támadja meg ellenfeleit, így akik a taktikusabb játékmenetet kedvelik, azoknak érdemes lehet ezt választani. Végül pedig van a Warlock, ami egyfajta varázsló szerepet tölt be, sci-fi köntösben.
Ha ez meg volt, lehetőségünk van karakterünket korlátozott módon ugyan, de testreszabni, ezt követően pedig bele is csöppenünk a játékba.

A Földön, azon belül is Oroszországban kezdünk. Ami elsőre szembetűnik, hogy a grafika egyszerűen gyönyörű, de erre most több szót nem is pazarolnék, szerintem ez már eléggé egyértelművé vált a sok gameplay videót látva. Alapból 3-mas szinten indulunk, az alfában pedig maximum 8-as szintig lehet felfejlődni. Nem sok, de arra épp elég, hogy ez idő alatt megismerhessük egy kicsit a játékot (egyébként a skill-fát elnézve a level cap feltehetően 30 lesz). Minden szintfejlődés után egy pontot oszthatunk el skilljeink között, és ugyan ezek olyan drasztikusan nem könnyítik meg a játékot, de azért mégis hasznunkra válnak.

A szó szoros értelmében nem beszélhetünk open-world játékról (bár hozzáteszem, lehet, hogy ez csak az alfában van így), de a Föld különböző területeire elutazhatunk, s minden egyes ilyen terület jókora mérettel rendelkezik. Az alfában három helyszín érhető el, mindhárom Oroszország határain belül. Az első egy 3-as szintű terület, ami a sztorihoz kapcsolódik (itt kezdjük el a játékot, s később is bármikor visszatérhetünk ide). A második helyszínnél már ajánlott a 4-es szint, itt a mellékküldetéseken és a felfedezésen van a hangsúly. Az utolsó, és egyben legnagyobb kihívást jelentő terület pedig a Devil's Lair, ahol vissza kell vernünk az ellenség hullámait, illetve le kell győznünk két boss-t is.

A küldetések teljesítésével jutalomban részesülünk, bónusz xp-t, glimmert (játékbeli fizetőeszköz), felszerelést, és nyersanyagot kapunk (bár utóbbit az alfában még nem lehet semmire sem használni).
Glimmert és xp-t természetesen minden ellenfél dob, és egész jó cuccokat lehet szerezni játék közben, nem nagyon van tehát szükség a boltokból való vásárlásra.

Ha pedig boltok: a Tower nevű, Föld közelében elhelyezkedő űrállomáson lehetőségünk van vásárolni, elolvasni in-game üzeneteinket, küldetéseket felvenni, találkozni más játékosokkal, stb. Ez egyfajta közös főhadiszállást képez a játékosok számára.

Az alfa betekintést enged a játék multiplayer részébe is, klasszikus Capture the Flag-et játszhatunk 6v6 felállásban, 2 helyszínen. Ilyenkor a karakter szintje által biztosított előnyök letiltásra kerülnek, hogy mindenki egyenlő esélyekkel indulhasson. A többjátékos mód nagyon dinamikus, és élvezetes. Az egyik játszható pálya, mely a Földön található, szűkebb, kisebb terekkel rendelkezik, ez által a játék is pörgősebbé válik. A másik pálya pedig egy űrállomás a Holdon, ami sokkal nagyobb és tágasabb, ezért itt lehetőség van különféle járművek használatára, valamint a széleskörűbb taktikázásra is (sniperek előnyben).

Természetesen a multiplayer meccsek során is különböző jutalmakkal gazdagodhatunk, illetve felvehetünk a Tower-en (6-os szinttől kezdődően) maximum 5 bounty-t is. Ezek tulajdonképpen kihívásoknak felelnek meg, mint például öljünk meg 25 ellenséges titan-t, vagy nyerjünk meg 3 online játékot. A teljesítésükért és beváltásukért elég magas XP-bónusz jár, érdemes tehát ezekre ráfeküdni.

Utazásaink során találhatunk olyan tárgyakat is, melyeket először unlock-olni kell, és akkor derül ki, hogy milyen tulajdonságai vannak. A feloldás előtt csak az adott tárgy típusát (pl sisak), és gyakorisági jelzőjét látjuk. Az alfában tapasztalataim szerint csak gyakori (fehér), és nem gyakori (zöld) felszerelések fordulnak elő, nyilván a bétában illetve a végleges játékban már lesznek ezeknél ritkább, más színnel jelölt fegyverek/páncélok is. Karakterünkhöz hasonlóan természetesen ezeket is fejleszthetjük, viszont minden skillnek illetve tárgyfejlesztésnek van egy-egy előfeltétele. Például ahhoz, hogy fegyverünkre meg tudjuk venni a nagyobb sebzés fejlesztést, azzal a fegyvertípussal előtte rengeteg ellenfelet meg kell ölnünk. A lőfegyverek rendelkezhetnek elementális bónuszokkal (például tűz), ezeket külön jelzi nekünk a játék.

Ha épp nem csinálunk semmit, akkor a Mass Effect-hez hasonlóan az űrhajóval lebegünk az űrben, és innen lehetőségünk van kiválasztani a célállomásunkat (Föld, Tower, valamint a Crucible, ami a multiplayernek ad helyet).

A játék nehézsége meglepően jól kiegyensúlyozott, a komolyabb csatákhoz, bossok-hoz érdemes azonban társakat hívni, mert egyedül nem nagyon fogunk boldogulni. Lényegében bárkivel összefuthatunk játék közben, aki a mi szerverünkön található, mint bármely MMO játék esetén, itt tulajdonképpen az a csavar, hogy mindezt belső nézetben tesszük (kivétel a Tower, ott csak külső nézetből irányíthatjuk karakterünket).

Érdemes még szót ejteni a játék zenéiről, ugyanis egytől-egyig gyönyörűek, hangulatosak lettek. Egyaránt lehet bennük érezni a Mass Effect, és a Halo stílusát, dallamvilágát, és valami teljesen egyedit is.

Bár a játék csal alfa stádiumban van, meglepő módon egyetlenegy hibával sem találkoztam. Ami a mai játékok fényében kiváltképp különös, elég csak a Battlefield 4-re gondolni, amit még jelenleg is foltozgatnak a számtalan hiba miatt.

Nem esett még szó a játékélményről. Ezen a téren a Destiny valami egészen fantasztikus. Nagy szavaknak tűnhetnek ezek, de még soha nem játszottam semmi ehhez foghatóval, teljesen más élményt kínál, mint az eddig ismert játékok. A félelmeket pedig ezúttal szeretném eloszlatni, ez nem egy Halo-Borderlands keverék, ez sokkalta több annál. A lövöldözés élvezetes, a játék világa érdekes, izgalommal teli, a zenék csodaszépek, mint ahogy a grafika is, a felfedezés élménye roppant mód egyedülálló, és nem utolsósorban remek a multiplayer is.

Epekedve várom tehát a július 27-én startoló bétát, s még jobban a szeptember 29-ei megjelenést. Aki teheti, kóstoljon bele, amíg még lehet, mert a minimális tartalom ellenére is hatalmas élményben lesz része.

Azóta történt

Előzmények