Cities: Skylines After Dark DLC

DLC a modok ellen

A Cities: Skylines meglehetősen nagyot durrant márciusban, a SimCity aktuális részével nagyjából egy időben jött ki és a legtöbb játékos és szaklap bizony úgy látta, hogy a kis finn fejlesztőcég játéka gyakorlatilag feltörli a padlót az EA klasszikusnak számító sorozatának legfrissebb részével, noha azért nem hibátlan. Ennek elsősorban két oka volt, egyrészt a játéktér mérete a többszöröse annak, amit a SimCity nyújt, másrészt pedig a stúdió két korábbi, szintén városi környezettel foglalkozó játéka (Cities in Motion 1 és 2) kapcsán felfigyeltek arra, hogy a felhasználói közösség örömmel áll neki pepecselni a tartalommal, hogy még jobban a saját elvárásainak megfelelően formálja át a játékélményt. Magyarán jött egy csomó lelkes júzer, belenyúltak a kódba itt-ott, a fejlesztők pedig azt látták, hogy ez jó és a következő játékukba már tudatosan beépítették a módosítás lehetőségét.

Esti forgalom a városközpontban
Esti forgalom a városközpontban [+]

Ez valami elképesztő variációs lehetőséget hozott, a Cities: Skylines megjelenése óta (alig fél év telt el) több mint 12 ezer(!) térkép, 430 játékmenet-módosító (mod) és több tízezer(!) épület, jármű, kereszteződés, park és fa került be a letölthető izék közé. Ez irgalmatlan sok, még szerencse, hogy a Steam lehetőséget ad az értékelésre is, mert játékos legyen a talpán, aki ki tudja válogatni, hogy az ő ízlésének milyen összeállításban érdemes lehúznia ezek közül a legjobbakat. Mindezek mellett maguk a fejlesztők is rendre készítettek patcheket, de az After Dark más, ez ugyanis egy pénzért (15 euro) megvehető kiegészítő, ami olyan pluszokat tesz a játékba, amit a felhasználói közösség nem tud.

Elcsíptem egy taxit
Elcsíptem egy taxit [+]

Az ingyenes patch neve is lehetett volna After Dark, a napszakok változása ugyanis mindenkinek jár. Ez elég látványos, nem csak az van, hogy egyszer csak sötét lesz, hanem szépen végigmegy a folyamat, felkel a nap, hosszúak az árnyékok, az este megint, csak a másik irányból, még “blue hour” is van, tényleg menő. Ezzel együtt egy csomó dolognak van éjszakai és nappali opciója, például a tömegközlekedési járatokat le lehet állítani, no meg az sem lényegtelen, hogy az egyébként az alapjátékban meglehetősen célszerű napelemes erőművek éjjel nem termelnek áramot (L. Simon László nagy örömére), úgyhogy éjszakára kell valami kiegészítő megoldás. Minden épületnek van éjszakai módja, amikor meg van világítva, vagy az ablakokon szűrődik ki fény — de nem minden letölthető építmény tudja ezt, attól függ, hogy a készítő vette-e a fáradságot, hogy foglalkozzon ezzel. Este nagyobb a bűnözés (nem mintha ez óriási probléma lenne, a finneknél a nagy bűnözés azt jelenti, hogy ahol már nagyon erősen villog a térképen a probléma, oda leteszünk egy őrsöt, kimegy egy rendőrautó és meg is van oldva), ettől még a DLC-ben van börtön, ahová szállítanak rendőrségi furgonok elítélteket.

Európai jellegű házak a lejtős út mellett
Európai jellegű házak a lejtős út mellett [+]

Korábbi fejlesztés eredménye, hogy lehet a föld alá vinni az utakat, a síneket, de új, hogy megjelentek a kerékpárosok. Illetve eddig is megjelentek, csak éppen teljesen idétlenül közlekedtek, most már vannak olyan utak, amelyeken van biciklis sáv, illetve külön kerékpárút is építhető. Ezt pedig végre logikusan használják a tekerők, ráadásul az úgynevezett policy-k (városrészeket szabályozó irányelvek és rendeletek gyűjteménye) felületén is állítható, hogy a biciklis közlekedést előnyben részesíthetjük. A DLC szintén fontos újdonsága a taxik felbukkanása (kell egy taxigarázs, aztán oda építünk drosztokat, ahova szeretnénk, viszont a lakosság nem szeret közvetlen ezek mellett élni), ezek tök maguktól működnek, de ha kijelölünk egyet, akkor megkapjuk az infót, hogy hova megy és ki az utas. A DLC-ben óriás buszgarázs, nemzetközi reptér és egy csomó új épület is akad.

Megnyílt a Meki a belváros szívében
Megnyílt a Meki a belváros szívében [+]

Még két olyan extrát hoz a DLC, amit a mezei júzerek nem kapnak meg. Ez két specializációs lehetőség, létrehozhatunk újfajta negyedeket. A turistás negyed az egyik, a szórakozós a másik. Utóbbinál a kereskedelmi zónákra éttermek, bárok, mozik, játéktermek költöznek és nem zárnak be éjszaka. A turizmussal kapcsolatos területekhez kapunk egy rakás tengerparti (vagy folyóparti) épületet, hajókirándulós mólót, éttermes mólót, lovardát, gördeszkás pályát, ilyesmiket. És persze a DLC-ben új a menü háttere (hát wow), meg van pár új soundtrack (lyézusom), a legnagyobb frankóság, az esti látvány viszont mindenkinek jár, szóval nem biztos, hogy az a 15 eurós ár annyira indokolt.

Egy Zsiguli eleje, kicsit arrébb egy Merci G és egy Impreza - mind letölthető
Egy Zsiguli eleje, kicsit arrébb egy Merci G és egy Impreza - mind letölthető [+]

Ráadásul olyan irgalmatlan jó modokat rakott össze a közösség pár hónap alatt, hogy az elképesztő. Emelt vasútállomás, rengeteg egyedi autó, busz és épület, irgalmatlan sok újfajta út, döbbenetes módon finomhangolható közlekedési eszköztár. A Traffic++ nevű mod például kereszteződésenként ad arra lehetőséget, hogy telepítsünk jelzőlámpát, letiltsunk kanyarodási irányokat, megváltoztassuk, hogy melyik sávból merre lehessen menni. Az egyes utcák sebességkorlátja is állítható, aki akar, az tényleg felcsaphat közlekedésmérnöknek, mert a játékban meg van erre is a lehetőség. Aki tehát régóta nem vette elő a Cities:Skylinest, ideje körülnéznie online, mert ha az alapjáték maradt is a régi, de a lehetőségek száma megsokszorozódott, fanatikusoknak pedig ott a DLC is.

Azóta történt

Előzmények

  • Cities: Skylines teszt

    Az EA nyitva hagyta a kaput, a Cities: Skylines pedig mindazt tudja, amit a SimCity-nek kellett volna tudnia manapság. Ettől még nem lesz tökéletes, de hazai pályán sóz oda a nagy klasszikusnak.