Call of Duty: Black Ops 3 Awakening DLC teszt

Szokásos tartalommal érkezett az Awakening

Újabb évet tudunk magunk mögött, ami nem csak újabb ráncokat és ősz hajszálakat jelent, de egy újabb strigulát is a Call of Duty-széria listáján. 2016 első fele pedig nem is fog másról szólni, mint a legutóbbi alkotás folyamatos támogatásáról, azaz érkeznek menetrendszerűen a Season Pass letölthető tartalmai. Egy fecske ugyan még nem csinál nyarat, de azért a végére járunk, mit is tartalmaz az Awakening DLC.


[+]

Kezdjük is rögtön a multiplayer játszótereit bővítő térképek átnyálazásával. A Coalescence egy félkész laboratórium komplexumában és annak környékén a zürichi hegyekben csaphatunk össze a Rise esetében. A genetikai kutatások megkezdésétől még távol áll a létesítmény, viszont egy kis csetepaténak már így is tökéletes terepet biztosít. A szűk folyosókat és kis szobákat külső helyszínek is színesítik, a legnagyobb hepaj a térkép közepén elhelyezkedő udvaron szokott kialakulni. A szállítmányozásért felelős járművek és a hatalmas munkadaru árnyékában megbúvó Rise pálya különlegessége, hogy vízpartra épült a létesítmény, így egy kis lubickolásra vagy akár egy kis tavi harcra is lesz lehetőségünk.


[+]

Az Egyesült Államok délkeleti felében zúzhatunk egy elhagyatott vízi park területén, ha a Splash térképre esik a választásunk. A Hydro Paradise pihenő és szórakoztató centrum félelmetesen hangulatosra és stílusosra sikerült. Magasan a legjobb pálya az Awakening csomagból, színes, látványos, maximálisan eltalált. A Kraken által megroppantott kalózhajó a központi elem, de a különböző vízi csúszdák, a várfalakból vízsugarat spriccelő ágyúk, szökőkutak, bárok, barlangok, gumi állatkák, tömlöcök, titkos kincsek is hozzátesznek a végeredményhez. Ezúttal kevesebb lehetőséget kapunk a falon való szaladgálásra, de a vízalatti tűzpárbajok lehetőségét itt is megteremtették.

A multiplayer pörög tovább

A Skyjacked egy ügyes újrahasznosítás eredményeként született kicsi csatatér, melynek eredeti tervrajzával a Black Ops 2-ben találkozhattunk Hijacked néven. Ezúttal felhasználták az alapkialakítását és elrendezését (a korábbi hajónak) a zavargásoktól nyüzsgő Zürich belvárosa felett lebegő rendvédelmi Z.D.F légibázishoz (egy VTOL). A központi placcon mindig óriási mészárlás folyik, de a potya fragvadász sniperek is megélnek ezen a területen. Sajnos a lebegő monstrum hiába rendelkezik három szinttel, a legjobban azok járnak, akik a fedélzeten maradnak, mivel mindenki arra tart.


[+]

A Gauntlet egy kicsit fantáziátlan megoldás látszatát kelti számomra, olyan mintha bedobáltak volna néhány ötletlabdacsot a fejlesztők egy meetinges kalapba, mondván: gyúrjunk össze belőle valamit. Kicsit mondvacsinált katonai kiképzőterep igyekszik három különböző környezetben megfelelő képzettséget biztosítani a bakáknak. A jeges sarkvidéki hóborította placcot, egy lepusztult esős városi utcakép és egy trópusi esőerdő klímája szegélyezi, melyre a változatos jelző tökéletesen megfelel, ahogy az erőltetett vagy a jellemtelen is. A pálya egyék részében a rövidtávú fegyverek dominálnak, míg a másikban a mesterlövészek arathatnak.


[+]

A zombis móka sem marad folytatás nélkül, pontosabban az Origins és a The Giant történetét vitték tovább a fejlesztők a Der Eisendrache esetében. Ezúttal is "Tank" Dempsey, Nikolai Belinski, Takeo Masaki és Edward Richtofen alakítják a csapatot, akikkel 1945-ben néhány nappal a The Giant eseményi után vesszük fel a fonalat. A hatalmas robottal üldözzük a nácikat, mikor azok egy rakétavetővel hazavágják pusztító Thorunkat. A csapat gyalog jut el a közeli osztrák városkába a salzburgi Werfenbe, ahol a nyomok egy felvonóhoz vezetnek, így csapatunk egy percig sem tétlenkedik, már csapják is magukra a lanovka ajtaját.

Élőholtak a hegyekben

A Der Eisendrache harcterét egy hatalmas hegyek között emelt ősi kastély, a Griffin Castle biztosítja. A terep egyrészről kifejezetten hangulatosra sikerült, másrészről pedig hatalmasra. A grandiózus, várszerű építmény belső terei, udvarai, barlangrendszerre emlékeztető alagsora és bástyája ügyesen megtervezett, számos útvonalunk lehet, sőt a teleportoknak köszönhetően még a hegy oldalában elhelyezkedő rakétakilövő platformra is lejuthatunk. Ha idővel beizzítjuk az ugróplatformokat (Wundersphere), akkor pedig könnyedén repülhetünk át nagyobb távolságokat is.


[+]

Különböző igencsak hasznos, misztikus pusztítóeszköz-alkatrészeket is gyűjtögethetünk. A Rocket Shield mellett érdekes a Wrath of the Ancients névre hallgató gyönyörű és nagyon hatásos fejleszthető íj, amit egy kisebb miniküldetés teljesítésével lehet megszerezni. A pálya különböző részein egy sárkány idézhető meg, amit meg kell etetnünk halott élőholtakkal. A sárkányok közelében kell végeznünk a mocskokkal, hogy jól belakmározhassanak a kis tűzokádók. Az alapjátékban már találkozhattunk a gravitációs tüskével, de most ennek a zombis verzióját, a Ragnarok DG-4-nek az elemeit is összegyűjthetjük, ha szemfülesek vagyunk. Mindkét fegyver rendkívül hatásos, jócskán megnövelik a túlélési esélyeinket.

Az átlag zombik, csontik mellett az ellenfeleink a teleportálódó farkasszerű Hellhoundok, Gatekeeperök és Panzer Soldadok lesznek. A misztikus Gatekeeperökkel már a Shadow of Evilben találkozhattunk, ahogy az utóbb említett páncélozott monstrumokkal is a Black Ops 2-es Originsben. Ezek a monstrumok elég kemény diók tudnak leni karmaikkal, elektromos ágyújukkal és mindent perzselő lángszórójukkal. Ezúttal is számos Easter-Egg kapott helyet a játékban, melyek felkutatása tovább növeli az amúgy alapból is tartalmas szórakozást biztosító Der Eisendrache zombis móka játékidejét. Az időutazás mellett még egy Pack-A-Punch gépet is összerakhatunk és természetesen ezúttal is használhatjuk a rágó automatákat.


[+]

Összességében a Call of Duty: Black Ops 3 első Awakening DLC-je megállja a helyét, de különösebben nem tud kimagaslani a sorból. A négy multis térkép közül egy sikerült csak igazán egyedire, a Zombis témában viszont nagyon odatették magukat a srácok. A multiban szívesen láttunk volna legalább valami új fegyvert és az ugrálós Freerun is kaphatott volna pár új pályát. A Call of Duty-t, a Black Ops-ot és a zombi módot kedvelő játékosok számára egyértelmű, hogy kötelező vétel, de a kocajátékosok meglesznek nélküle is. A Call of Duty: Black Ops 3 - Awakening DLC-je február 2-ától már elérhető PlayStation 4-en, míg most az Xbox One tulajdonosok kénytelenek egy hónapot várni a csomagra (PlayStation 3-on és Xbox 360-on nem lesz elérhető).

Pro:

  • A Splash multis pálya telitalálat;
  • Die Eisendrache egy igazi zombis őrület.

Kontra:

  • A többjátékos opció új térképei laposabbak az átlagosnál;
  • a szokásos tartalom menetrendszerűen.

85

Rage23

Azóta történt

Előzmények