Beneath The Lighthouse bemutató (Android, iOS)

A mobiljátékok esetén nagyon sokszor találkozunk azzal a problémával, hogy a fejlesztőcsapat túlságosan leegyszerűsíti a játékmenetet, de előfordult már olyan eset is, hogy egy alapvetően jól összerakott játékot egy béna irányítással elszúrtak. Egyáltalán nem kizárt, hogy remekül ellegyünk egy programmal, ami mindösszesen annyi interakciót kíván, hogy 2-3 virtuális gombot nyomogassunk megfelelő ritmusban, de az igazán emlékezetes és élvezetes programok legtöbbször kihasználják az érintőképernyők adottságait, egészen finom mozgást tesznek lehetővé egy pályán, gondoljunk csak az Angry Birds-sorozat klasszikus darabjaira.

Előre lelőjük a poént, de a Beneath The Lighthouse varázsa pontosan ebben áll: zseniális irányítást ad kihívásokkal teli pályákhoz, amik még épp nem annyira nehezek, hogy az egyszeri játékos gyorsan letörölje a szoftvert. A kerettörténetről nyugodt szívvel állítjuk, hogy béna, elméletileg egy fiatal fiú keresi reményvesztetten az elvesztett nagypapáját a veszélyes világítótoronyban, de a karakter valójában úgy néz ki, mint egy krumplis zsák, a kör alapú pályák pedig leginkább egy kiszáradt vízvezetékrendszerre hasonlítanak.

A feladatunk nem más, mint a főhősünket körpályákon keresztül eljuttatni a célba, a játékmenet szintekre osztott, egy szinten három pályát kell teljesítenünk, erre pedig előre meghatározott időnk (körülbelül 1 perc) és életszámunk (kétszer hibázhatunk) van. Az eljuttatás azonban nem egyszerű, hiszen a fiú nem csak úgy néz ki, mint egy krumplis zsák, hanem az aktivitási szintje is ezzel a jelzővel írható le legjobban, helyette a körpályát kell forgatnunk, hogy végül a célban kössünk ki.

Beneath The Lighthouse bemutató (Android, iOS) Beneath The Lighthouse bemutató (Android, iOS)
[+]

Természetesen az átjutás nem mindenhol gyerekjáték, rengeteg akadállyal, mozgó platformmal, gravitáció hatására mozgó tárggyal és tüskeerdővel kell megküzdenünk, arról nem is beszélve, hogy az idő is folyamatosan szorít. A folyamatos harcban magával ragadja a játékost a pontos irányíthatóság és a folyamatosan változó feladatok. Egyáltalán nem válik monotonná a körpályák közti élet, míg az egyiknél a fontolva haladás a jó tanácsadó, a másikon csak átvágtatva lehet túljutni. Egy bizonyos szint után tényleg minden pályát alaposan meg kell ismerni, egy idő után pedig olyan nehéz szintek jönnek, amikre még egy profi játékos sem mondhatja, hogy túl egyszerű volt őket végigvinni. Ha hibázunk, akkor az adott kör kezdőpontjába kerülünk vissza, ha viszont elfogynak az életek, akkor értelemszerűen teljesen elölről állhatunk neki újra a szintnek.

A pályák kidolgozása átlagosnak mondható, nem túl egyedi és nem is kimondottan karakteres, de egy korrektül elvégzett munkáról beszélhetünk, ahol tulajdonképpen minden a helyén van, még akkor is, ha egy idő után megunhatóan monoton. A prémium változat körülbelül 1600 forintba kerül, ezzel megszüntetjük a reklámokat és felszámoljuk az életrendszert is.

Beneath The Lighthouse bemutató (Android, iOS) Beneath The Lighthouse bemutató (Android, iOS)
[+]

Az ingyenesen letölthető Beneath The Lighthouse abszolút méltó a kipróbálásra, az irányítási módja értelemszerűen nem vadonatúj, de mégis nagyon egyedinek, frissnek hat. A pályákban van kihívás, de gyakorlatilag pályáról pályára válik egyre nehezebbé a feladat, tehát nem is egyből a mélyvízben kezdünk. A fejlesztőcsapatnak egyetlen jó ötlete volt, ami köré felépítettek egy egész játékot, a végeredmény pedig remekül működik. A kisebb hibajavítások még úton vannak, de ez természetes, mivel elég friss alkotásról beszélünk, arról pedig szerencsére szó sincs, hogy a játékos lenne a bétateszter.

A Beneath The Lighthouse elérhető iOS és Android platformokon.

Azóta történt

  • FortuneMemory bemutató (iOS, Android)

    Ebben a játékban hiába vagyunk szerencsések: ha nem memorizálunk elég jól és nem húzunk elég egyenes vonalat, akkor nagyon könnyen megtalál minket a végzet.

  • Splash Cars bemutató (iOS, Android)

    Szürke utcák, szürke házak, szürke hétköznapok. Ha már mindent így látunk, akkor valamin változtatnunk kell, mondjuk színezzünk ki mindent egy kisautóval!

  • Don't Screw Up bemutató (Android, iOS)

    Néha az egyszerű feladatok tűnhetnek a legnehezebbnek, főleg akkor, ha időre teljesítünk, és sok a haszontalan információ. A játék pedig baromira lenéz minket.

  • One Tap Tennis bemutató (Android, iOS)

    Vajon működhet úgy egy mobilos teniszjáték, hogy sem mozognia, sem céloznia nem kell a játékosnak? Lehet egy ilyen játék nehéz? Egy indie csapat alkotása járt nálunk.

Előzmények

  • Kung-Fu Sheep bemutató (Android, iOS)

    Sikerülhetett volna jól is ez a kis egyszerű, oldalnézetes mobiljáték, de sajnos rengeteg hibája van, nem elég összetett és a hangulata sem lett az igazi. Várjuk a javításait!

  • Ski Safari 2 bemutató (Android, iOS)

    Három évet kellett várni a Ski Safari nevű mobiljáték folytatására, a végeredmény továbbra is egy jól sikerült alkotás, de már csak csepp a hatalmas tengerben.

  • Red Game Without a Great Name (iOS)

    A Limbót és a Flappy Birdöt is megidéző, mégis teljesen egyedi hangulatot árasztó oldalnézetes ügyességi játék a steampunk postagalambos Red Game.

  • Angry Birds Fight! bemutató (iOS, Android)

    Ha valaki úgy gondolta, nem lehet már több bőrt lehúzni a sorozatról, az nagyot tévedett. Az új rész többféle módot egyesít egy játékban, a mérges madarak fanatikusain kívül kevesen fogják kedvelni.