Battle: Los Angeles teszt

Filmekből és játékokból már jól tudjuk, hogy ha idegenek érkeznek a Földre, akkor azok csak elvétve barátságosak. Az esetek többségében hódító szándékkal jelennek meg, ölnek, pusztítanak, majd egy izzasztóbb stratégiai csapással az emberiséget veszélyeztetett fajjá teszik. Nagyon ritkán akarnak hazatelefonálni, mint 1982-ből ismert példányuk, vagy békésen éldegélni kis planétánkon, mint az a bizonyos melmaci. A Battle: Los Angeles is a hagyományos amerikai sémát követi. Megjöttek az idegenek és bizony ki akarnak túrni minket szépen belakott bolygónkról. Nem veheti fel velük senki és semmi a versenyt, kivéve persze pár marcona amerikai tengerészgyalogos.

Manapság egyetlen igazi sikerfilm sem maradhat játék adaptáció nélkül. Gyanítom, a film menedzserei igen későn kapcsoltak ez ügyben, ezért sebtében dobták össze a játékot. A Konami vállalta magára a nemes feladatot, hogy elkészítse a programot. Előre jelzem, hogy senki ne várjon Crysis-szerű csillogó grafikát, Battlefield szintű rombolhatóságot, és Cod jellegű epikus történetvezetést. A termék az alacsony árszegmensben kíván versenyezni, így mindent a megfelelő helyen kell kezelnünk. Azt viszont már régen megtapasztaltuk, hogy a költségvetés nem minden. A program telepítésekor reménykedtem abban, hogy egy igazi kuriózummal találkozhatok. Elég hamar kiderült, hogy tévedtem.

A játék szinte száz százalékig követi a film forgatókönyvét, így aki még izgulni akar a moziban, az még véletlenül se kezdjen a játékba előtte. Én úgy ültem be a moziba, hogy ezt nem tudtam. Szombat délelőtt játék teszt, este meg mozi. Nos elég hamar rájöttem arra, hogy elhibázott volt a sorrend. Bár a film sem tartalmaz váratlan fordulatokat (inkább klisé hegyeket), de azt a keveset is ami volt, buktam. Spoiler rövidenAz idegenek megtámadják bolygónk főbb tengerparti városait. A mi feladatunk egyszerű. Hatoljunk be a város megszállt zónájába, azon belül egy rendőrkapitányságra. Menekítsük ki az ott rekedt civileket, majd vissza a biztonságos területre. Persze hollywoodi történetről van szó, így menet közben meg is kell mentenünk a világot, ezen már nem lepődik meg senki. Talán még a főhős is csak jól leplezett, ámde méla unalommal veszi a feladatot.

Térjünk vissza a játékhoz. A program az fps-ek gazdag táborát erősíti. A történet során egy amerikai tengerészgyalogos bőrébe bújhatunk. A filmhez hasonlóan a játék is a városi harcra koncentrál. Az idegenek halomra gyilkolásához szükségünk lesz egy kisebb fegyverarzenálra. Nos a hangsúly a kisebben van. A történet során összesen három típusú fegyver kerülhet a kezünkbe. Az alap rohampuska mellett szerezhetünk még egy mesterlövész fegyvert, illetve egy rakétavetőt, plusz még gránátokat is hajigálhatunk kedvünkre. Ennyi és nem több. Ezekből egyszerre kettő lehet nálunk. Pontosítok ez így nem egészen igaz. Néha lehetőségünk lesz telepített ötven kaliberes géppuska használatára is. A fegyverek fizikája vicces. Csak nyomni kell a tűzgombot, mivel a fegyver nem mozdul el a célról, visszarúgás zéró. Keményen tarthatjuk ám azt a karabélyt… elvégre igazi amerikai hősök vagyunk. A harcok során lesz néhány társunk, bár azt nem tudni, hogy mi célból. Idegent nem lőnek le menet közben, golyófogónak sem túl jók. Pár szó a krumplifejű idegenekről. A dicső és győzedelmes hódító csapatok a Föld inváziójához nem hoztak magukkal túl sok nehézfegyvert. A standard gyalogságukból áll ellenfeleink zöme. A következő lépcsőfok egy mini lépegető, ez hordozza a nehézfegyverzetet. Tűzereje tényleg impozáns, viszont a kezelőjét igen könnyű kiszedni. Az ufo katonákról tudni kell, hogy bár nagyon messziről utaztak, és tételezzük fel, hogy roppant fejlett társadalom tagjai, viszont az alapos katonai kiképzés elmaradt. Vagy pont a taktikai mozgás és helyezkedés óráról hiányoztak. Nagyon ritkán húzódnak fedezékbe, többnyire „ide lőjetek” táblával a mellükön törnek az életünkre. Szeretik a tetőket és a magas helyeket. Nem a jobb rálátás okán, hanem hogy könnyebben leszedjük őket, magyarán a játék nem jelent valami nagy kihívást. A kötelező boss harcok természetesen jelen vannak a játékban. Mondjuk érdekes, hogy első alkalommal 10 percig gyilkoljuk az ellen légi alkalmatosságát, pár perccel később meg már hullanak, mint a legyek.

A játék során a számunkra előre kijelölt útvonalon kell haladunk. Szabad kalandozásra, esetleg alternatív útvonalak keresésére nincs lehetőségünk. A nekünk kijelölt csőben zajlanak az események. Minden jelenet előre scrip-elt, a történet pedig szépen halad közben a maga útján. Hogy mindig képben legyünk, képregény stílusban átvezető videókat láthatunk. Láttunk már a témában jó megoldásokat… nos ez most nem sikerült. Nem is értem miért erőltették a rajzolt variációt. Adva van egy film, amiből két pillanat alatt kivághattak volna néhány pillanatfelvételt a játékhoz. Még grafikust sem kellett volna fizetni a munkához. Közepes nehézségi fokozaton kezdtem neki a játéknak, nos lehetett volna nehéz fokozaton is. A játék nem izzasztó, minimális fps rutinnal sétagalopp. Ehhez persze az kell, hogy átkonfiguráljuk az irányítást, mert a gyári beállítás borzalmas volt számomra. Az első végigjátszás egy óra alatt megtörtént. Ez bizony igen sovány. Három nehézségi fokozat áll rendelkezésünkre, vállalkozó kedvű emberek így akár meg is háromszorozhatják ezt a játékidőt. A készítők is próbálják motiválni a játékosokat erre. Minden fokozathoz tartoznak különböző feloldható tartalmak, többnyire videók, koncepciórajzok. Három féle játékmódot lehet feloldani. Dupla fizika, hollywood mód, tough guys. Többjátékos opciót hiába keresünk, nem találunk.

A program grafikája az elmegy kategóriát súrolja. A célnak megfelelő, elvégre nem AAA kategóriás játékról van szó. Ahogy a film sem, a játék se lesz a szórakoztatóipar egyik legendája. A játék PC-re hazai legális forrásból sajnos nem beszerezhető, az európai régióban nem került piacra, konzolon viszont már megtalálható. Box-on összen 800 MS pontot kóstál a játék. Jelenleg cirka 3000 forintért kaphatnánk meg a játékot konzolunkra. Nos ez így húzós. Ennyiért már kapunk egy Bioshock 2-t, ami nagyságrendekkel jobb döntés lehet. Ha nem vadonatúj játékokban gondolkodunk, akkor ennyiért nagyságrendekkel jobb vételekkel találkozunk a piacon. Demo készült a játékhoz, így vásárlás előtt tehetünk vele egy próba kört. A Battle: Los Angeles kinek ajánlható? A film fanatikus rajongóinak mindenképpen. Azoknak akiknek annyi MS pontjuk van, hogy már nem tudják mire költeni. Ha majd a játék 5 Euro környékén megkapható lesz, akkor már jó vétel lehet. Így viszont ezt a pénzt jobb dologra is el tudjuk költeni.