A világ legalulértékeltebb játékai

Üdv minden kedves Gamepod.hu-olvasónak!

Legelső cikkemben azokról a játékokról olvashattok, melyek a megérdemeltnél sokkal kevesebb pontot kaptak, hiába lettek nagyszerű alkotások. A cikkben összesen 10 játék szerepel, mindegyik az utóbbi pár évből. ( A játékok elsősorban az én véleményem, másodsorban pedig az internetes hozzászólások alapján kerültek fel a 10-es listára)

Star Wars: The Force Unleashed 1- 2 (2008; 2010 - Xbox 360, PS3, PC)
Bár a második SWTFU rész kétségtelen, hogy gyengébb lett a nagy elődnél, hiszen csak 3 helyszínt tartalmazott (melyből 2 eléggé egymásra hajazott), és 4 óra alatt teljesíteni lehetett, azonban mindezek ellenére remek kikapcsolódás volt. A Metaritic-es átlaga már-már nevetséges, 61%-ával messze a realis érték alatt van. A hangulat és a sztori kárpótolja annyira az embert, na meg nem utolsósorban a grafika, hogy zokszó nélkül 80% fölött addjon neki. Hasonló a helyzet az első résszel, melynek már valamivel jobb, de így sem megfelelő a metascoreja: 73%. Ugyanis ez a valaha készített legjobb Star Wars játék, ezt alátámasztja az a több mint 7 millió ember, aki kicsengette érte a pénzt. A 2-vel ellentétben jóval hosszabb, sokkal intenzívebb, változatosabb, így megérdemelne akár 95%-ot is. ( Bár lehet, ezt azért írom, mert SW-fan vagyok, és mert ez a kedvenc SW-sztorim :D )

Castlevania: Lords of Shadow (2010 - Xbox 360, PS3)
A következő alkotás a címben szereplő Castlevania legújabb része, a Lords of Shadow. A Castlevanianak mindig is nagy múltja volt, és hatalmas rajongótábora. Azonban összességében el lehet mondani, hogy a kritikusok ezzel a címmel kapcsolatban mindig visszafogták magukat. Nincs ez másképp az LOS-nál sem. A metascoreja: 83%. Itt sokan azt gondolhatják, hogy na, akkor márpedig nem értékelhették annyira alá, mert csak nem ér százat, a 83% meg nincs sokkal alatta. De a helyzet az hogy de. A Castlevania ugyanis bármilyen meglepő, de még a God of War 3-at is alázza, minden egyes szempontból. Lehet, hogy a GOW3-at csak azért emlegetik a világ legjobb hack and slash játékaként, mert felkapott. Azonban, hogy mindenki megértse, itt egy kis összehasonlítás: A Castlevania 25-30 órás játékidővel rendelkezik, ráadásul nagy az esélye, hogy újra fogod játszani(Én csak tudom, kimaxoltam 360-on 1000g-re). A GoW 3 csupán 14 órás. A grafika: itt is a Castlevania győz. A hihetetlen részletgazdag és változatos helyszínei mellet eltörpülnek a GOW3 sokszor egysíkú, gyakran steril jellegű területei. A zene a Castlevaniaban olyan gyönyörű, hogy komolyan mondom, a Gyűrűk ura dallamaival vetekedik. Aztán ugye ott van a történet mely fantasztikus, monumentális, és lebilincselő egyben. Végül pedig a játékbeli dolgok következnek. Játékélmény: Bár a GoW 3 nagyon élvezetes, de meg is lehet azt unni. A Castlevaniát viszont nem. Ehhez nem fűznék különösebb magyarázatot, mindenkinek át kell élnie. Harcrendszer: a hack and slash játékok legfontosabb része. Ez az a pont, amiben a Castlevania totálisan lever minden hozzá hasonló játékot. Több mint 100! ellenféltípussal kell szembenéznünk kalandjaink során, melyek szinte mindegyike ellen máshogy kell harcolni! Ebben természetesen segít a rengeteg kombó is, de tudni kell, hogy itt nem az agyatlan csapkodás, sokkal inkább a jó időzítés, és a taktika a lényeg. Ezek után tehát nem értem, hogy lehet az, hogy míg a GoW3 92%-al rendelkezik, a Castlevania csak 81%-al, mikor simán 100%ot érdemelne?

Alan Wake (2010 - Xbox 360)
A játék, melyre oly sokan vártak, és mely végül kis híján anyagi csőd lett. De hogy miért, azt nem tudni. Talán azért lehet ez, mert sokan egy teljesen más jellegű játékra számítottak, és nem tudtak játszás közben elvonatkoztani attól, amit megjelenése előtt olvastak róla. Talán ez vezetett ahhoz, hogy az "utóbbi évtized legkiemelkedőbb" és egyben talán legtökéletesebb játéka (576 kbyte idézet) csak osztott sikereket ért el, és a kritiusok se méltón bántak el vele. Ez alatt értem azt a 83%-ot, amit átlagban ért el.

Manhunt 2 (2007 - PSP, PS2, Wii ; 2010 - PC)
Minden platformon 60-70% között mozog, pedig egy lazán 90 pontos alkotásról van szó. Valószínűleg azért nem nyerte el a tesztelők tetszését a Rockstar Games horrorja, mert sikerült a létező legbetegebb, legszadistább játékot összerakni, amire még annak idején nem voltak felkészülve. Azonban attól még tény, hogy a RG szokásához híven első osztályú munkát végzett, mikor megcsinálta, így mindenkinek tudom ajánlani, aki valamennyire is vevő az ilyen témára.

Lost Odyssey (2007 - Xbox 360 )
Ha jól tudom, ez a létező legnagyobb terjedelmű játék. 4 DVD-n jött ki 2007-ben kizárólag Xbox 360-ra, (A 360 duplarétegű dvd-t használ, tehát 4x8,5 GB), s elvileg már tervezik a folytatását. Kétségtelen, hogy egy kiváló, az FF13-at verő JRPG-ről van szó, de mégis csak 79%ot sikerült összeszednie. Bárn én nem vittem végig, hiába vettem meg jó pár hete, de a netes információk, és vélemények alapján merem állítani, hogy az egyik legjobb szerepjáték, mely egyébként elég hosszú is (100 óráig is elvan vele az ember).

The Darkness (2007 - Xbox 360, PS3)
2K Games. Ugye ismerősen cseng? Nem csodálom, mert ők készítették el a létező egyik legjobb FPS-t, a Bioshockot, majd később ennek folytatását és a Borderlanst, most pedig a Bioshock: Infinite-et, a Borderworldst, a DNF-et, és a címben említett játék 2. részét várjuk tőlük. A The Darkness abban az évben jelent meg, mint a Bioshock, de közel sem vált olyan híressé, pedig megkockáztatom, hogy jobb nála. Képregény alapján készült sötét világú játékról van szó, hihetetlen hangulattal, és sztorival, na meg grafikával megáldva. Én, mikor videót néztem róla, egyáltalán nem fogott meg, de mikor olvastam egy magyar oldalon egy teszet róla, melyben 98 ponttal jutalmazták, gondoltam, beszerzem, teszek vele egy próbát. Óriási meglepetés volt a játék, már az első pillanattól kezdve magába szippantott, s akkor tudtam hogy nagy kedvencem lesz. Muszály tehát kipróbálni ahhoz, hogy megértsd, milyen remekmű is ez. Kár, hogy ezt a tesztírók nem látták, vagy nem érezték, mert megelégedtek 82 ponttal. Mennyit ér azonban valójában? 100/100-at, egyértelműen. Ha pedig kételkednél, olvass utána, és megtudod hogy a legtöbb helyen a létező legalulértékeltebb játékként említik. Jó hír, hogy készül a folytatás, immáron cell-shaded grafikát használva.

Prototype (2009 - Xbox 360, PS3, PC)
A legjobb 3 kaszabolós játék közé tartozik (Castlevania: LOS, Darksiders, Prototype), mégse voltak vele a kritikusok megelégedve, mert valljuk be, a 79 pont azért nem túl rózsás eredmény. Pedig azt a játékélményt, amit a Prototype ad, arra csak nagyon kevés más alkotás játék képes. Egy kezemen meg tudnám ezeket számolni. A 30 órás játékidő alatt ezért garantált a folyamatos szórakozás. A lényeg, hogy bestbuy, én 95-öt adnék rá.

Mirrors Edge (2008 - Xbox 360, PS3, PC)
Amikor megjelent új kategóriát teremtett, az FPS-platformét. Sajnos, ez az a játék, aminél tényleg nem értem, mi lehetett az alacsony értékelés oka. Még ötletem sincs. A Prototype-al megegyező, 79%-os eredménnyel rendelkezik. Csak azt tudom mondani, hogy próbáld ki, de ha nem 100/100 akkor én gondolkozok rosszul.

Silent Hill: Homecoming (2008 - Xbox 360, PS3, PC)
A Castlevaniahoz hasonlóan a Silent Hill sorozat is japán eredetű, és ugyanúgy alul van az összes része értékelve. A Silent Hillekről mindig csak azt tudja mondani a sok tudatlan teszter, hogy ez már nem olyan mint a régi, meg egyre rosszabb, bla-bla-bla. Ennek fele sem igaz. Én az összes megjelent SH-val játszottam, és a Homecoming az egyik legjobb közülük, de valójában mindegyik óriási. A 78% így tehát kész vicc. Főleg, hogy a legnagyobb horror szériáról beszélünk.

Alone in the Dark (2008 - Xbox 360, PS3, PC)
A lista végére hagytam a 2008-as Alone in The Darkot, mely valójában az ötödik rész a szériában. Elképesztő, pofátlanul alacsony score-ral rendelkezik, inkább ide sem írom. A The Darkness mellett ez a másik leginkább alábecsült játék. A legtöbb újság, és honlap a kissé nehézkes irányítás miatt képes volt nagyon rossznak bélyegezni ezt a nagyszerű kaland-horror játékot. Pedig olyan ötletek vannak benne, amit még sok mostani játékban se látni, és abban a korban meg, mikor megjelent, egyenesen mérföldkőnek számított.

Utólag pedig megjegyezném, hogy bár a következő játékok nem kerültek bele a listába, mégse mehetek el szó nélkül mellettük. Ilyen a Metro 2033, az Enslaved: Odyssey to the West, MGS Peace Walker, amik szintén többet érdemeltek volna.

Azóta történt