2016 legjobban várt TPS játékai

Vegyes-vágott TPS kínálat

A Capcom a Resident Evil világára alapozva egy érdekes TPS akciójátékon ügyködik. A címből sejthető (Resident Evil: Umbrella Corps), hogy az Umbrella egységeké lesz a főszerep, ők csapnak majd össze fertőzött területeken, zombikkal körülvéve. A kompetitív többjátékos élményekre fókuszáló alkotásban 3v3-as küzdelmek részesei lehetünk, az élőholtak pedig a megszokottnál jóval kisebb szerephez jutnak. A pályákon szinte csak díszítőelemként funkcionálnak, nagyobb csoportokban mondjuk lassíthatják a játékosokat, de még pajzsként is lehet használni egy-egy gusztustalan förmedvényt. A játékmenet a rövid néhány perces aprításról fog szólni, ahol a távolsági fegyvereken, gránátokon felül még közelharcban is igencsak komoly vérengzéseket tudunk majd véghezvinni (kivégzések). Az egészen aprónak tűnő helyszíneken lehetőségünk lesz fedezékrendszer használatára is. A pályákat a Resident Evil játékok ismertebb helyszínei fogják biztosítani, így gyilkolászhatunk az Umbrella laborjában, a Redisent Evil 4 kis falucskájában, vagy a Resident Evil 5-ből ismert Tricell létesítményén, illetve az afrikai városkában Kijujuban is.

Az Umbrella Corpsnak tény, hogy a többjátékos összecsapások adják majd a velejét, de az alkotók nem voltak restek és gondoltak a magányhoz szokott szóló harcosokra is. Nekik készül az egyszerű Horda módra emlékeztető The Experiment opció, melyben 20 körön keresztül kell állnunk a sarat. Hogy ne legyen annyira egyszerű dolgunk a hullámokban érkező ellenfelek gyilkolása mellett, még kisebb mellékküldetéseket is teljesítenünk kell a siker érdekében. Ehhez lesz nagyon hasonló a többjátékos Multi-Mission opció is, melyben a küzdelmek során fokozatosan változnak majd a feltételek (8 féle opció várható). Például egy adott személyre kell vadásznunk és védenünk a csapatunkon belül (Target Hunter), egy adott pontot kell tartanunk (Domination), zombikat kell mészárolnunk (DNA Hunter), vagy össze kell gyűjtenünk 5 aktatáskát (Collector). A Unity engine révén egy egyszerűbb, de kellemes megvalósításban lesz részünk, mondjuk egy multiplayer cím esetében sokkal nagyobb jelentősége van a stabil futásnak, meg a magas képfrissítéséi értéknek, mint a szemkápráztató vizuális megoldásoknak. A Resident Evil: Umbrella Corps néhány hónapon belül meg is érkezik, májustól kifejezetten kedvező 30 eurós áron elkezdhetik egymást aprítani a játékosok PC-n és PlayStation 4-en.

2016-ban a Warhammer 40.000 és az MMO játékok rajongóinak sem lesz okuk panaszra, hiszen érkezik a Warhammer 40.000: Eternal Crusade. A Behaviour Interactive letette a kisdobos esküt, hogy egy igazi AAA-kategóriájú MMO-n dolgoznak, aminek a kiadói munkálatait a Bandai Namco fogja ellátni. Eternal Crusade világában óriási csatákat vívunk majd a bolygó feletti hatalom megszerzéséért, ehhez pedig harmadig személyű nézetből fogjuk irtani a népet a squad központú taktikai shooterben. A Space Marine-ok, a Chaos Marine-ok, az Orkok és az Eldarok védik a saját előretolt állásaikat, valamint támadják az ellenség erődjeit, esetleg az alvilágban szállnak harcba a Tyranidok hordáival. Választott hősünkkel nem csak lövöldözhetünk, de közelharcból is alaposan kivehetjük a részünket, a különböző képességek megfelelő alkalmazásáról már nem is beszélve. Az Eternal Crusade-ben még járművek vezetésére is lesz lehetőségünk (Space Marine Rhino) köszönhetően az óriási ütközeteknek. Kooperálhatunk öten a gépi ellenfelek ellen (5 vs AI), vagy egymásnak feszülhetünk két harmincfős csapat egyik tagjaként (30 vs 30). Testreszabási lehetőségekből is akad majd dögivel, saját egységünket több száz felszerelésből, fegyverekből válogatva szerelhetjük fel. A Warhammer 40.000: Eternal Crusade az év folyamán fogja elnyerni végleges formáját, addig a kíváncsiskodók már kipróbálhatják korai hozzáféréssel a Steamen, de az alkotók a konzolos verziókat sem zárták még ki.

Míg japánban már az év elején megjelent a SEGA gondozásában az első PlayStation 2-es Yakuza felújítása (a 10 éves évforduló alkalmából) a hamarosan megjelenő legújabb hatodik rész előtt, addig mi európaiak csak reménykedünk, hogy esetleg idén kapunk majd a Yakuza HD-ből (Yakuza: Kiwami), valamint a Yakuza 6-ból. Sajnos utóbbira szinte nullával egyenlő az esély (kiindulva abból, hogy az ötödik rész laza három éves késéssel érkezett el hozzánk), mivel hazájában is csak 2016 őszére tűzték ki a premiert. Mindenesetre röviden megemlékezünk róla a TPS játékok kategóriájában, elvégre sosem lehet tudni, még a SEGA is megemberelheti magát. A Yakuza: Kiwamihoz mellékelt Yakuza 6-os demónak köszönhetően már belenézhettünk kicsit a játékba, így leszűrhettük az új motor képességeit (nem ájultunk el tőle), valamint ízelítőt kaptunk a játékmenetből is. Az utcai bandaháborúk során jócskán szórjuk majd a pofonokat Kazuma Kiryuval (minden eddiginél több mozdulatot pakoltak a játékba), a különleges képességek aktiválása során, pedig csak úgy repkednek majd az ellenfelek. Elméletileg a játékmenet kapcsán is számíthatunk néhány újításra. Igazság szerint ráférne a szériára már egy komolyabb előrelépés a megnövekedett ellenfélszámon és a nagyobb nyitott tereken felül is.

Az új Hitman játék körül is rendesen ment a kavarás, hiszen az eredeti tervek szerint 2015 december 8-án jelent volna meg először csak digitálisan és folyamatosan támogatták volna új tartalmakkal, de azóta már se a megjelenési forma, se a dátum nem stimmel. A 47-es ügynök ezúttal is az International Contract Agency megbízásait teljesítve járja majd be a világ legváltozatosabb és legegzotikusabb helyszíneit. A küldetések előtt részletesen tanulmányozhatjuk a környéket és a célterület felépítését, valamint testre szabhatjuk a 47-es arzenálját (fegyverek, mérgek, technikai kütyük) is, amivel elindul bevégezni a feladatát. A játékmenet legjelentőségteljesebb változása a helyszínek kapcsán érhető majd tetten, ugyanis totális szabadság lesz a bérgyilkolásra fogékony játékosok jutalma. Ehhez pedig brutális méretek és részletesség fog társulni. A Glacier 2-es engine-t alaposan megtuningolták, ugyanis óriási területeket fog megjeleníteni, ráadásul nem csak nagy tömeget fog egyszerre mozgatni, de akár 300 különböző, teljesen egyedi személyiséggel rendelkező karaktert jelenít majd meg. A Hitman tele lesz a fejlesztők által csak „élő tartalomnak” nevezett lehetőségekkel, ami különböző játékmódokat, kihívásokat, küldetéseket jelent. Visszatér például a Contracts opció, mellyel a felhasználók generálhatnak extrém tartalmakat. Az Escalation mode esetében különböző feladatokat állítanak össze nekünk speciális feltételekkel (megszabott fegyverhasználat vagy időtartam), az eredményeinkkel pedig ranglistákon versenyezhetünk. Az Elusive Targets pedig nem szól majd másról, mint korlátozott információk mellett az időre történő mészárlásról. Gyors és felelősségteljes döntéseket kell hoznunk, a rosszul megválasztott célpont likvidálásával már bukjuk is a zsíros jutalmakat.

A Hitman legmerészebb megoldása talán a megjelenésével kapcsolatos, hiszen eredetileg még a múlt év utolsó hónapjára datálták, akkor is csak digitálisan és nem is a végleges verziót. Ez még annak tudatában is bizalmatlanságot válthat ki a játékosokból, hogy a fejlesztők a minőségi munka értelmében fokozatosan ingyen bővítették volna újabb és újabb tartalmakkal a játékot. Ezt az elképzelést azóta elvetették és teljesen epizódikus megjelenésre váltottak, ami már sokkal felhasználóbarátabb üzletpolitika. Így március 11-én mindössze 15 dollárért bárki kipróbálhatja az első két küldetést, ami Franciaországban (Párizs) fog játszódni és komolyabb befektetés nélkül döntheti el, hogy akar-e többet. Ezt követően havonta 10 dollár fejében érkeznek majd az újabb küldetések, így Olaszország (Sapienza), Marokkó, Thaiföld, Egyesült Államok, és Japán lesz a sorrend. Szóval fejezetekre osztva fokozatosan teljesedik majd ki az orgyilkos kaland, sőt kisebb megbízásokat is kaphatunk időről-időre, amire csak egészen korlátozott időintervallum áll majd rendelkezésünkre. A Square Enix és az IO Interactive nagy fába vágja ezzel a fejszéjét, így reméljük a legjobbakat.

Rage23

Azóta történt

Előzmények