2016 legjobban várt survival játékai

Idegen bolygókon, kihalt űrállomásokon

Az elsőszemélyű ügyességi logikai akciókalandot, a The Ball-t is tető alá hozó Teotl Studios-szal kiegészülve a Grip Games létrehozott egy igazi belsőnézetes túlélő kalandot The Solus Project címen. Főszereplőnkkel egy ismeretlen idegen bolygón térünk magunkhoz, távol a földtől. A tragédiával végződött kényszerleszállás egyetlen túlélőjeként egy csodálatos és egyben hátborzongatóan ismeretlen világ fog a játékos elé tárulni. Feladatunk egyszerűnek ígérkezik, maradjunk életben és hozzunk létre egy jeladót, amivel segítséget kérünk. A Gliese-6143-C bolygót brutális részletességgel fogja megjeleníteni az Unreal Engine 4, persze ez részben köszönhető a fejlesztőknek, akik teljesen valós planétajellemzőkkel ruházták fel az égitestet.

Űrhajónk roncsai közül előmászva nem sok időnk lesz ismerkedni az ismeretlen környezet flórájával és faunájával, azonnal szembesülünk a ránk leselkedő veszélyek egyikével, meteorok becsapódásai rázzák meg a bolygófelszínt. Ez csak egyetlen érdekesség a Gliese-6143-C kapcsán, hiszen több száz barlang, sziklaüreg várja, hogy feltérképezzük, miközben a viharok, tornádók, villámlások keserítik meg az életünket az extrém klíma mellett (-30 és +45 fok között váltakozik a hőmérséklet). Dinamikus időjárás- és napszakváltozásokra számíthatunk, ráadásul karakterünk teste és fizikuma is reagálni fog a megpróbáltatásokra. A The Souls Project annyira jól hangzik, hogy már kételkedünk benne, de alig várjuk, hogy az öt nagy szigetet bejárjuk, illetve megoldjuk a feladványokat és megismerjük ezt az idegen környezetet, ahol még civilizáció nyomaira is bukkanhatunk majd.

A Gone Home-ot is jegyző Fullbright következő alkotása egy igazán hangulatos Bioshock utánérzésű túlélőkalandnak ígérkezik. 200.000 mérföldre a Holdunk Tacoma nevezetű bázisán találjuk magunkat és bizony senki sem siet az érkezésünkre. Valószínűleg a személyzet rejtélyes eltűnése nyomán felderítés céljából érkezünk a Tacomara, de konkrét információk hiányában csak találgatunk. A fejlesztők is egyelőre csak annyira voltak közlékenyek, mint a létesítmény operációs rendszere Odin. A Tacoman kutatás és felfedezés várja majd a játékosokat, fegyveres harcra senki ne számítson, a történetmesélés és az események megismerésén lesz a hangsúly. A gravitációval való játszadozás és a kicsit depresszív magányos hangulat az, ami átjön az első látnivalók alapján, pedig rádiós kommunikációval kezdetben tartjuk a kapcsolatot egy férfival. A látvány kifejezetten stílusos, csak az első helyszínek emlékeztetnek a már említett klasszikusra, később a színes növényzettel tarkított holdfelszínre tekintő ablakokkal övezett termekben, szűk szerelőjáratokban, és kihalt űrállomásokra emlékeztető izgalmas helyeken fogunk megfordulni. A Fullbright a Gone Home-al egyszer már megmutatta, hogy milyen az mikor a történetmesélés és a játékmenet kéz a kézben járnak, így a Tacomát bizakodva várjuk.

A két pár fejlesztőt számláló brit Lunar Software bődületes projekt elkészítésébe kezdett. Na, nem a témája annyira érdekes, mivel tizenkettő egy tucat túlélőhorrort kapunk éves szinten, de amit ez a négy ember eddig megalkotott az félelmetes. A történet is lerágott csont, legalább is a holdbázis eltűnt legénysége után való nyomozás minden, csak nem a műfajt megreformáló felütés. A maximális élmény érdekében szinte semmilyen segítséget nem kapunk a túléléshez és itt az olyan támogatásokra gondolunk, mint a térképhasználat vagy a visszatöltődő életerő. Az életerő pedig a legértékesebb tulajdonságunk lesz ebben a hátborzongató világban, hiszen ha elkapnak a furcsa lények, akkor bizony menthetetlenül fűbe harapunk. Fegyver híján marad a menekülés, igaz kézi eszközünkkel (Cosmonaut Assistance Tool), ami a sötétben való tájékozódásban segédkezik, az ellenséges robotokat azért rövid időre lelassíthatjuk. A szabadon bejárható holdbázison zajló cselekmény több végkifejlettel fog rendelkezni, így a cselekedeteink sorrendje határozza majd meg, hogy milyen véget is ér a történetünk. A Routine hangulata, kivitelezése mesterien eltalált, a nyomasztó atmoszféra a kicsit retrós designnal szívmelengető (köszönhetően az Unreal Engine 3-nak), a rettegésre vágyók megtalálják majd a számításukat. Már csak egyetlen kérdésre várjuk a választ, mégpedig mivel tud majd többet nyújtani az Alien Isolationnél vagy az igencsak hasonszőrű SOMA-nál.

2037-ben járunk, a földtől közel 500 kilométeres távolságban egy űrállomáson, melyet egy katasztrófa csúnyán helyben hagyott. Az Adr1ft kicsit kakukktojás ebben a kategóriában, mivel horrorisztikus elemeket nem tartalmaz, igaz, a túlélős zsánerhez már sokkal közelebb áll. A gyönyörű, de sokszor hátborzongatóan romos űrállomáson úgy kell megoldást találnunk a túlélésre, hogy folyamatosan gondoskodnunk kell majd az éltető oxigén utánpótlásáról, így a legkevésbé sem beszélhetünk stresszmentes kalandozásról. Az Adr1ft március végén az Oculus Rift premierjével egy időben fog megjelenni, de szerencsére nem lesz virtuális valóság-exkluzív az alkotás, ami örvendetes, mivel úgy fest, nem lesz olcsó múltság idén a VR-ban elmerülni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • 2016 legjobban várt horrorjátékai

    A vér és erőszak már évtizedek óta jellemzői a videojátékoknak, napjainkra azonban már a rettegés és a félelem is egyre komolyabb szerephez jut.

  • 2016 legjobban várt FPS játékai

    Lövöldözni jó, de természetesen csak lőtereken és videojátékokban! Ezúttal az első személyből ólmot pumpáló, vért literszám kiontó alkotásokat vettük most számba.

  • 2016 legjobban várt akció-kaland játékai

    Napjaink egyik legnépszerűbb műfaja idén is bővelkedni fog a produkciókban. Ismerős és eddig soha nem látott világokban egyaránt kalandozhatunk 2016-ban.

  • SOMA teszt (PC, PS4)

    Mesterien variált suspense, fordulatok és fejtörők – a Soma az intelligens sci-horror játékok legjavát nyújtja, méghozzá kiváló audiovizuális körítéssel és nem kevés félelemérzettel a sötét, barátságtalan folyosókon.