2016 legjobban várt FPS játékai

A lesből durrogtatók

A Square Enix és az Eidos Montreal már jó ideje tologatja remek akció-szerepjátékának legújabb felvonását. A mechanikus augmentációkkal felvértezett Adam Jensen ismét harcba száll idén nyáron a Deus Ex: Mankind Dividedben. A Human Revolution eseményei után bő két évvel kapcsolódunk majd a történetbe, mikor az Illuminati csúnyán elbánik hősünkkel és a világgal. Az Aug Incidenssel elérték, hogy a transzhumánok agresszívvá váljanak és gyilkoljanak, ezzel az emberiséget a technológia és a beültetésekkel rendelkező transzhumánok ellen fordították. Főhősünk így köt ki a korábbi munkahelyét elhagyva a Task Force 29 névre hallgató egységnél, akik a transzhumánok ellen irányuló atrocitásoknak próbálják elejét venni. A Mankind Divided különlegességét az fogja adni, hogy állandóan döntéshelyzetekre leszünk kényszerítve, ezek a döntéseink pedig kihatással lesznek a további küldetésekre és a történet alakulására. Ezúttal is számos fejlesztéssel tehetjük majd még könnyebbé a dolgunkat, az előző részben ismertekhez képest dupla annyi augmentációt fogunk kapni.

Az olyan új képességek mellett, mint a páncélozott bőr, vagy a falakon átlátás, természetesen visszatér a hackelés: másodpercek alatt tudjuk majd fegyverünket is módosítani, erősíteni. A játék készítői külön kihangsúlyozták, hogy komoly előrelépés várható a mesterséges intelligencia és a harcrendszer kapcsán, ami a végeredmény szempontjából csak jót jelenthet. A harcok, azaz maga a konkrét fegyveres akció első személyű nézetből fog zajlani, azonban a kamera gyakran vált harmadik személyű pozícióra, főleg a lopakodásoknál vagy a fedezékrendszer használata esetén. A játék megvalósítása kapcsán remek munkát végeztek az Eidos emberei. A grafika üdítően fest, színes, részletes, a korábbi egyhangúan letisztult cyberpunk jövőképhez képest. A Dawn Engine az eddigi felvételek alapján csodás képet alkot erről a futurisztikus alternatív jövőről, ráadásul a PC-s játékosoknak még brutálisabb élményben lehet majd részük a DirectX 12 támogatásnak köszönhetően (kellő hardverek társaságában).

Az Arkane Studios még erre az évre ígéri Corvo Attano történetének, vagyis a Dishonorednak a folytatását. Nem is olyan régen lehetett szerencsénk a felújított teljes csomaghoz, amiben megismerkedhettünk a kelepcébe csalt császári testőr történetével és különleges adottságaival, miközben az uralkodónő halála, annak elrabolt lánya és Dunwall városát sújtó pestisjárvány ügyében nyomoz álruhában. A Dishonored 2 kapcsán már két lényeges változást az orrunkra kötöttek. A helyszín a haldokló, sötét és mocskos Dunwall helyett sokkal látványosabb, szebb és derűsebb lesz. A cselekmény ezúttal a birodalom déli részén Karnacában játszódik (Corvo otthona), ami egy üdülőparadicsomnak is megfelelne homokos vízpartjaival, dús erdős növényzetével. Ez a terület elméletileg a fejlődésünkhöz szükséges Bone Charmok lelőhelye is, így elég valószínű, hogy a fejlődési rendszerhez ezúttal is közük lesz.

Másik érdekes változás a Dishonored 2 kapcsán, hogy ezúttal már nem csak egy főhősünk lesz, ugyanis Corvo lánya, Emily Kaldwin is választható lesz. Emily apjához hasonlóan agilis, harcias és különleges, hiszen mesterien forgatja a számszeríjat, professzionálisan settenkedik az árnyékban, arról nem is beszélve, hogy a távolságokat üde könnyedséggel hidalja át misztikus adottságai révén. A két főhős természetesen gyökeresen eltér majd egymástól, ami jót tesz a szavatosságnak és biztos vagyok benne, hogy ezúttal is számos módon kombinálhatjuk majd a képességeinket a célunk eléréséhez. A patkányok helyett döglégy rajokkal machinálhatunk és a világ tele lesz meglepetésekkel, mint a mechanikusan mozgó, átalakuló Clockwork Mansion, ráadásul a romlott lelkületű arisztokratákat már robotizált testőrök fogják védeni. Még szerencse, hogy a feladatokat egyetlen halálos kimenetelű támadás véghezvitele nélkül is lehetőségünk lesz abszolválni (persze bőségesen okozhatunk élettel össze nem egyeztethető sérüléseket is).

A City Interactive az előzetesek alapján a harmadik részre felnőhet a feladathoz és tényleg egy értékelhető alkotást tesznek le az asztalra a Sniper: Ghost Warrior 3 képében. A lengyel csapat nyelt egy nagyot és a lineáris játékmenetet nyílt világúra cserélte. A harmadik felvonásban amerikai katonaként kapunk majd egy grúziai megbízatást, amelynek a teljesítéséhez számos kisebb mellékküldetésen keresztül vezet majd az út. Folyamatosan információkat kell szereznünk és ezeket értelmezve a legnagyobb biztonsággal, óvatos lépésekkel egyre közelebb kell majd jutnunk a végcélunkhoz. Ebben a technika is szolgálatunkra lesz, így a karakterfejlődés helyett a rendkívül különleges mesterlövész puskánkat tudjuk majd fejlesztgetni, de azért nem maradnak ki a különleges képességek, valamint a felderítő drónok sem a felhozatalból. A felfedezésre váró világ dinamikus küldetésekkel, napszakokkal és időjárással várja idén az igazi Snipereket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények