Bevezető
Mióta világ a világ, az emberek szeretik összemérik erejük és tudásukat. Párbajok, lovagi tornák, gyorsulási versenyek, extrém mutatványok, és még hosszú sorokon keresztül tudnánk sorolni az opciókat. A modern kor és az internet új területet nyitott ezen a fronton, elindult a többjátékos módok térnyerése. Már 1983-ban is volt baráti versengés, amikor még csak a Commodore 64 előtt vártunk hosszú percekig egy játék betöltésére, is. Az egész műfaj aztán átköltözött a jobb grafikát és célhardvert tartalmazó játéktermi gépekre, és sokáig minden fiatal közösségi programként tekintett egy-egy Street Fighter viadalra. Ezt követően pedig Dél-Korea indult el azon az úton, ami a mai eSport alapköveit fektette le.
Így festett egy koreai PC bang
Történt ugyanis, hogy Japán embargót hirdetett Koreával szemben, így a népszerű Nintendo és Sony konzolok nem kerülhettek be az országba, a technikai fejlődésben élenjáró ázsiai nép ezért a PC-kben találta meg a kitörési lehetőséget. Úgynevezett PC Bangek jelentek meg, amik a mai internetkávézók kezdetleges változatai voltak. Ezeken a helyeken a fiatalok játékokban versengve múlathatták az idejüket. A PC Bangek népszerűségében annak is szerepe volt, hogy a személyi számítógépek ára magas volt akkoriban, így egy normál háztartás nem engedhette meg magának ezt a luxust, viszont ezen közösségi helyek árai teljesen elfogadhatóak voltak bármely társadalmi réteg számára. Ez idő tájt került piacra a Starcraft, ami pontosan azt kínálta, amit minden játékos és PC Bang üzemeltető keresett a piacon; kellett hozzá ész, teret engedett a kreativitásnak, és bár idő kellett a játék megtanulásához, a kezdeti meccsek nem tartottak tovább 10 percnél. Az üzlet virágozni kezdett és helyi sztárok nevelkedtek, akikre már felnézett az első cybergeneráció.
[+]
Johnatan és híres kabalája a monitor tetején. Egy meccset se játszott nélküle.
Kicsit ugrunk az időbe, a földrész is megváltozik, ezúttal az USA-ban vagyunk egy nagy családi veszekedés közepette, ahol egy fiú próbál érvelni és megmagyarázni apukájának, hogy miért játszik napi 5-6 órát PC-jén. A veszekedés vége pedig egy alku lett: ha a fiú dobogós helyezést ér el a soron következő versenyen, akkor apja szó nélkül támogatni fogja, viszont amennyiben ez nem következik be, akkor végleg felhagy a játékkal és visszamegy az iskolába. Így kezdődött Johnatan „Fatal1ty” Wendel története, aki azon a bizonyos versenyen egy harmadik helyet ért, amivel 4000 dollárral növelte a családi kasszát. Fatal1ty lett a régi és modern játékosok ikonja, az első komolyabb név, aki jelentős pénzt nyert össze a Cyberathlete Professional League-ben, és aki később a szponzorai segítségével márkává kovácsolta a nevét. A közösség még nagyon fókuszált volt és fórum oldalakon beszélgettek egymással, szinte mindenki ismert mindenkit és egy-egy Cooller (RUS) vs. Fatal1ty (USA) meccset rengetegen néztek, hiszen a játékvilágban ez felért egy Real Madrid - Barcelona rangadóval. Mindenki ismerte a Quake egyszerű szabályait, és mindenki próbált felérni a nagyok közé, ellesni minden kis trükköt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!