Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz BoB #196 üzenetére

    RTS játék lesz, de én kicsit csalódott vagyok. Feltehetően a teaser a játék engine-el készült, és emiatt a játékban lévő modelleket látjuk. Azokon pedig nem látszik az, hogy ezek az űrhajók milyen brutálisan hatalmasak...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #199 üzenetére

    Ígéretes, de a méretarányokat továbbra sem érzem. A robbanások sebessége olyan nagy, hogy kb. tengeri csatahajó (~200-250m) hosszúaknak nézném az űrhajókat, nem pedig több km nagyságúaknak. :(

    Rexdemon: Gratula a trónörököshöz! :)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #203 üzenetére

    Én már korábban kifejtettem a véleményem, hogy a HH sorozat minőségileg nagyon hullámzó, történetvezetés szempontjából brutális hibákat vétő és sok téren gigászi plot-hole (történet-lyukakkal) bír. Én először azt hiszem a Prospero Burn-ig jutottam, de annyira botrányosan rossz volt, hogy ott abbahagytam (tudni kell, hogy anno Space Wolf sereget gyűjtöttem, szóval tetszik/szeretem a rendházat, de még így sem tudtam egyszerűen végigolvasni), aztán tovább olvastam, de továbbra is tele van brutális hibákkal, logikátlanságokkal, és olvasmányosnak sem nevezném őket.

    Ian Watson írta anno az Wh40k antológiájának előszavába, hogy írótársai, akik a WhF-et kapták meg maguknak, könnyebben boldogultak, mert csak "behelyettesítték" a világba való dolgokat egy fantasy regény sablonba. Neki viszont nulláról kellett indulnia. Na Watson zseniális novellákat hozott össze (igaz a minőség és a következetesség nála is elindult a lejtőn, talán jobb, hogy nem is fojtatta...), ellenben a HH írói még jobb napjaikban is csak közepeseket.

    De ha valamennyire emlékezeteseket akarom megemlíteni:

    Pozitívabbak:

    -Horus Rising
    -The Flight of the Eisenstein
    -Mechanicum
    -Legion
    -Fallen Angel

    Amik viszont olvashatattlan fércművek:

    -Fulgrim
    -A Thousand Sons
    -Nemesis
    -Prospero Burns

    Néhány kiragadott plot-hole:

    -Annyira idióta az egész Nikaea-zsinat vonal, hogy a falnak megyek tőle... (A Császár ezer más dologban kikérhette volna a "fiai" véleményét, nem tette soha. A Pszi-használatnál viszont hirtelen demokratikus szavazást tart, WTF?!?! :F )

    -"There are no wolves on Fenris". Pont. Az írók sem tudnak vele mit kezdeni, azon túl, hogy jól hangzik. Ja, eredetileg Leman Russ története az eredeti Wh40k-ban megvolt már. Leman Russ-t egy Thunderwolf nevelte fel. Szóval ezek a bestiák már az előtt ott voltak, hogy egyáltalán a Primarch-ok szétszórodtak. De nincsenek farkasok Fenris-en...

    -A HH előtt a Császár maga volt a lángoló tűzoszlopa az emberiségnek. Egy pozitív mintakép. Ebben a verzióban Horus sem volt idióta, vagy hülye, egyszerűen a káosz megfertőzte a tudatát, és emiatt fordult szembe a császárral. A HH-ban a Császár egy tökkelütött félnótás, aki lényeges dolgokat halgat el a "fiai" előtt, ha nem ért egyet valamelyik tettükkel, lerombolja egyik bolygójukat és letérdelteti őket, a legerősebb Pszi-jének pedig megparancsolja, hogy ne használja többé a képességét, és hazaküldi. Amikor elviekben megszegi ezt a parancsot, azt a Légiót küldi ki utána, amelyik a legrosszabb viszonyba van vele, annak a vezetésével, aki előtte a Nikaea-i zsinatot kvázi kiharcolta, és ráadásul Horus még őket is félre tudja vezetni.

    -Néhány Légiónak, hogy-hogy nem, nem csak száma, de elnevezése is volt, Imperial Heralds (később Word Bearers), Dusk Raiders (Death Guard), War Hounds (World Eaters). Míg másoknál külön kiemelik, hogy amíg a Primarch-ukra rá nem akadtak csak számmal hivatkoznak. Miért? Nem kötjük az orrodra, azért... :W

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #208 üzenetére

    A Wh40k Wikia jó dolog, de sajnos a HH-t mímeli, hiszen a novellasorozattal "canon" lett az ott szereplő történet.

    Én mindenképpen ajánlom az 1D4Chan.org-ot még. Zseniálisan és kíméletlen őszinteséggel zsigerelik ki a világot, a játékot és persze a Games Workshop-ot. :DDD

    A Nemesis... nézd, nyugodtan kezd el olvasni, nem vagyunk egyformák, lehet, hogy a kedvenc novellád lesz a világon. Csak kis esélyt látok rá.... :(

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #213 üzenetére

    Mitchel Scanlon szerencsére nem kapott több lehetőséget a novellaírásra, de hiába, a többi író sem ér fel a feladathoz. Kiváncsi lennék, hogy egy Michael A. Stackpole vagy Timothy Zahn mit tudna kezdeni a témakörrel... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #221 üzenetére

    Tudom, én vagyok az eretnek, de annyira ne várd a későbbi novellákat. Az 5. novella már alapvetően fedi az Isstvan V.-ös dropsite massacre eseményét. Az "indul a móka" ott tart, hogy 9 év, valamint 31 novella és novellagyűjtemény után még mindig a közvetlenül az Isstvan utáni eseményeket fedi. Ha így haladunk, úgy 20 évre megvan előre a GW könyvkiadási terve, és kb. akkor fog a Császár és Horus a novellák lapjain összecsapni... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #226 üzenetére

    A kérdés az, hogy reálisan kívánod a problémát vizsgálni, avagy canon (a hivatalos WG álláspontot).

    Reálisan bolygóról bolygóra, régióról régióra eltérő lehet ezzel kapcsolatosan a nézet. Lehet, hogy a birodalmi kultusz egyes ágaiban ez tabu téma, máshol kihasználják a benne rejlő lehetőségeket (például hogy a pszi-k azért jelentenek veszélyt, mert láthatjuk, mit műveltek a rajtuk keresztül ebbe a világba áramló káosz-ivadékok, még a Császár leghűbb és legjobb fiát is a birodalom ellen fordították), megint máshol lehet, hogy ezt nyíltan kinyilatkoztatják. Való életből való példával a katolikus vallásnak is vannak különféle ágai (római, görög, anglikán, stb.), tehát feltehetően a birodalmi vallás is szegmentálódik.

    Nyilvánvalóan behatóbban nem ismeri senki az egyszerű hétköznapi emberek közül a történetet, nem tudnak a trón eredeti funkciójáról, arról, hogy a Császár min ügyködött, ahogy arról sem nagyon tudhatnak, miként fordultak egymás ellen a császár fiai. Stb.

    A WG álláspontot nehéz követni, egyes régi White Dwarf-okban és a novellában látott szövegek alapján az 1990-es években képviselt álláspont szerint a lakosság nagy része általában mélytudatlanságban van tartva, erősen feladatspecifikus még a középosztály képzése is, ahogy az is, mennyit lát a világból. A szegényebb / alacsonyabb osztály pedig végképpen tudatlanságban éli le az életét.

    Erre erős utalások vannak például Ian Watson: Space Marine (Űrgárdista) novellájában. Lexandro eléggé felvilágosult volt, mint gazdag és iskolázott nemes, Yeremi képviseli a kvázi középosztályt, már ő is erősen specifikus tudással rendelkezik csak (utalások a Cult Mechanicus vonalra, mely szerint rúnákkal és imádtságokkal tartják karban a gépeket), Biff pedig kvázi semmit sem tud arról, mi van a közvetlen környezetén túl...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #228 üzenetére

    Őőő.... nem igazán tudom, hogy mi lenne az elvárásod. Ugyanilyen bő lére volt eresztve a Star Wars világa az Expanded Universe-ben (EU).

    Így hirtelen nem is tudok a BattleTech-en kívül olyan Sci-fi világot mondani, ahol a regények és a játék valóban végig következetesen vannak egymás mellett - illetve legalábbis így volt 3060-ig, aztán ott is kicsit szétestek a dolgok, miután a FASA kezéből kikerült a dolog.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    @Rexdemon: Mivel az Imperial Creed nagyon szigorúan veszi a dolgokat és keményen megtorolja a kilengéseket, akár el is lehetne dönteni,h mi a fene van ebben a krédóban

    Hiába veszi komolyan, rengeteg példa van arra, hogy az ismert birodalom egy-egy bolygóján évszázadokig ennél sokkal komolyabb kilengések is történnek, megtorlatlanul. Persze előbb-utóbb odaér a birodalom keze, de addigra lehet, hogy már késő...

    Egyébként ajánlom figyelmedbe a Imperial Cult @ Wikia szócikk utolsó bekezdését.

    Aside from these central tenets of the Imperial Creed, there exists a great body of both sanctioned and unsanctioned additional dogma which varies from sector to sector and world to world and is the subject of constant debate within the Ministorum's hierarchy.

    lyen hardcore vallás nincsen se SWben, se BTben, ahol vmi miatt ennek jelentősége lenne. (ott kb mindenki tudhat mindent, nincsen elnyomva/eltitkolva semmi)

    Én az SW-t és a BT-t arra hoztam fel példának, hogy mekkora kilengések vannak a világ leírásában, részleteiben a 'valós' kánon és a tágabb alkalmazása (Star Wars EU, BT novellák) esetében. Arra utaltam, hogy a novellákban, regényekben sokszor a Wh40k olyan következetlen, hogy az már fizikai fájdalommal határos...

    @Hintalow: szemben a SW-al, ahol nekem mindig az volt az érzésem, hogy túl „családias”, túl sok mindent tudnak az egyének ahhoz képest, hogy nekem mindig az jött le, hogy kb egy WH méretű univerzumban játszódik.

    Az SW esetén a Prequel-ben kezdte el Lucas jobban bemutatni az egész univerzumot, kerültek elő olyan dolgok, mint az, hogy valójában mennyi bolygó is képviselteti magát a Köztársaság szenátusában (egyébként az alapján az SW univerzuma, de legalábbis a Régi Köztársaság kisebb, mint az Emberi Birodalom a Wh40k-ban), vagy hogy milyen fontos dolog a tudás megörzése és a galaxis méreteinek lényege (Jedi Archív). Sajnos ezzel is csak önellentmondásba ment bele. A klasszikus triológia bizony sokkal, de sokkal kisebb univerzumot feltételez, mint mondjuk a Wh40k.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #233 üzenetére

    Először is Dan Abnett eléggé hullámzó színvonalon ír, tehát a fene tudja, hogy jó-e, hogy az ő nevével fémjelzik az első részt (a második részt jegyző Rob Sanders-t még kevésbé ismerem). Szóval térdre biztos nem borulok egyből.

    Másodszor majd kiesett a szemem az árakat megnézve... 134 euró a 12 kötetes e-book elővételben, és "mindössze" 359 euróért akár a teljes (e-book és audiobook) sorozat is az enyém lehet?!? Köszi, de kihagyom. :(((

    Harmadszor, a 238 oldal nekem eléggé karcsúnak tűnik, mert azért a HH novellák általában 400 oldal felettiek voltak.

    Negyedszer, az IstenCsászárt eláruló, xenókkal análisan közösülő, kénköves pokolban jeges fürdőt vevő édes felmenőiket szopogassál reggelente. Éhgyomorra. Képesek ismét pre-40k időszakba belevágni???

    Előjönnek azzal, hogy az arany trónus meghibásodott, amit a Mechanicum nem képes megjavítani, az Astronomicon fénye is gyengűl, szóval úgy tűnik, az IstenCsászár végleg elhagyja földi porhüvelyét. Ezt belebegtették vagy 10 éve. Azóta ezt a dolgot valahogy nem bolygatják.

    Persze, ilyenkor mivel kell foglalkozni? A 32. évezredben történtekkel... :(((

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #235 üzenetére

    Nem is olyan régen azzal a költői megállapítással jöttem elő, hogy amilyen ütemben halad a HH története, még fél évszázadig elhúzzák a Császár és Hórusz küzdelmét.

    Ebből a szempontból csattanós választ adtak, nesze neked, itt a XXXII. század, rágcsáljad.
    Annyi pozitívuma van, hogy előre megadták, hogy ezt csupán 12 kötetig húzzák... :DDD

    Egyébként számomra továbbra is "ciki", hogy ennyire a Space Marine történeteket húzzák, biztos lehetne ezer és egy Space Ork vagy Elda, esetleg Tau szemszögből elmesélt jó kis történet, de nem, a huszomháromezredik űrmariska történetet többen olvassák.... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #238 üzenetére

    Sorold légyszíves, mely kiemelkedő novellákat tudnád kiemelni az elmúlt uszkve 20 évből? Ian Watson-t nem mindenki kedveli, de számomra ő adta meg a világ alaphangulatát, pont a sokat vitatott jelzős mondataival ('...gennysárga mellvértje...", "...iszonyatos tomporán..."). Szóval magasak az elvárások.

    Ian Watson óta csak Sandy Mitchell (valódi neve Alex Stewart) és az Ő xenobőrbe bújtatott enciklopédiái említésre méltók (mit említésre méltók, hozsánnaként reggelente imára kulcsot kézzel ájtatosan felidézzük szép emléküket), melyekben megörökíti a Császár leghűségesebb és legrátermettebb követőjének, Ciaphas Cain kommiszárnak élettörténetét. Sajnálatos módon már két év is eltelt, mióta az utolsót Elda vérrel Ork bőrre lemásolták az Administratium legbecsesebb másolómesterei... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #240 üzenetére

    Dícséretre méltó, de azért lássuk be, hogy sajnos a novellák közül sok, túl sok olvasása vetekszik egy Vogon Űrork verses kötet élvezetével. Ami lássuk be nem egy nagy dícsőség. Igen, tudom, hogy felvetése eretnekség, de felvállalom eme billogot...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Árpi001 #249 üzenetére

    Hoi!

    Nem tart ott még a Horus Heresy sorozat, még mindig csak a nagy csatára való felkészülésnél tart.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Árpi001 #251 üzenetére

    Ó, így már értem a problémádat. Javaslom olvasd el az első hozzászólását a topicnak.

    Röviden: a novellák azt a 30. évezredben történt eseményt fejtik ki részletesebben, amely a Warhammer 40k világ történetének egy fontos mozzanata, és már az eredeti, 1980-as években megjelent első kiadásban is le volt fektetve (a Császár alkotta meg az Űrgárdisák légióit, amelyeket a félisteni erővel bíró Primarch-ok vezettek, a legkedvesebb Primarch-ja, Horus azonban fellázadt ellene, és csaknem megölte a Császárt a végső, véres harcokban, ami után a Császár a trónprotézisébe kényszerült, ami a 41. évezredben is ismert állapota).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Árpi001 #258 üzenetére

    Az Ian Watson könyveken túl vagy? (Inkvizitor, Űrgárdista, Harlekin, Káosz Gyermek)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #266 üzenetére

    Ahogy nézem, nem annyira derült égből, 2014-ben jelentették be, tavaly szeptemberben jöttek a teaserek. Mondjuk az pozitív, hogy Mark Strong lesz Eisenhorn hangja. :DDD

    A képek hangulatosak, bár a játékmenet számomra nem kristályosodott ki. Főleg az olyanok alapján, hogy "‘Rhythm combo' combat system". :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #271 üzenetére

    Azt hittem egy vér isten követője minimum vért reggelizik. :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Elindult a Battlefleet: Gothic.

    A bétával játszottam. A grafika nem lenne rossz, de a méretarányokat nem igazán érzékelni, nem érzem azt, hogy itt sok-sok km-es monstrumokról lenne szó. A hangulat még akár meg is lenne (idióta orkok... :DDD ), de kicsit bánom, hogy ragaszkodtak a 2D-s megjelenítéshez, így nem lett meg a Homeworld igazi utódja... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #284 üzenetére

    Eleve gáz RTS-nél, hogy a finomhangolásra nincs idő. Az AI meg gáz, mert ugyebár rá lehet bízni a hajó irányítását, de a helyzettől függően én úgy vettem észre, hogy a játék (stratégiai játékhoz méltóan) folyamatosan "csal", vagyis erősebb erővel támad, mint amivel te rendelkezel. Innentől kezdve az a kérdés, hogy milyen gyorsan kattintgatsz.

    Próbáltam, hogy több kisebb egységet használok, hátha akkor például megoszthatom az ellenfél tüzét. Ennek nem sok értelme volt, szóval most azzal próbálkozom, hogy kevés, de erősebb hajókat osztok be.

    A multija a fórumbejegyzések és a béta alapján egyébként dettó ez vágja agyon, egyszerűen ez a játék erre alkalmatlan.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #286 üzenetére

    Pénzt én se adnék érte. A grafika terén engem az zavar, hogy nem érezni a méreteket, a tömeget. Egy EvE Online-ban, egy X3-ban ezt meg tudták oldani, itt nem, pedig a játékmenet sokkal egyszerűbb, hiszen csak 2D-ben mozognak az űrhajók.

    A nehézsége szerintem az agyon bonyolított, majd finoman automatizálni próbált RTS vonásoknak köszönhető, és igen, a kör rendszerű játékmenet lehet több lett volna itt. :U
    Viszont úgy meg ugrott volna a multi, márpedig az komoly selling pointnak volt szánva (aztán ahogy olvasom, a balance problémák miatt talán a legnagyobb bukója a játéknak).

    Sajnos jó ideje az a bajom, hogy hiába néznek ki jól a Wh40k játékok trailerei (a Gothic Fleet-é is az volt), ha maga a játék gáz. Márpedig a DeathWing esetében hiába néz ki nagyon jól az "Aliens" szerű játékmenet, rögtön bevillan az Aliens: Colonial Marines blama... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz BoB #291 üzenetére

    Mégpedig du. 4 órakor... :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #301 üzenetére

    Az az igazság, hogy ha belegondolsz, bizonyos okok miatt kellett az Inkvizíciót előhozni. Az űrgárdisták alapvetően nem magányos lények (a Space Marine c. játékban is össze-vissza szenvedtek, hogy a két társunkat valahogy elszakítsák tőlünk). A Birodalmi gárdisták még kevésbé. Innen kezdve még maradnának az Officio Assassinorum orgyilkosai, de azokkal sokkal nehezebb azonosulni, mint az Inkvizítorokkal (illetve lehet, de speciálisan rájuk szabott játékban).

    Normális AI-val bíró csapattársakat nehéz összehozni (azért nem lehetetlen, de ritka, amikor tényleg nem sík hülyék).

    Az ilyen 3rd person játékokba bizony az Inkvizíció fér bele. Nem ideális, de ez van.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #304 üzenetére

    Teaser-nek nem rossz, a grafika sem csúnya. Csak a játékmenet és a hangulat legyen meg...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #308 üzenetére

    A honlap, a képek és az írásos bemutató alapján pontosan 0 információt lehet leszűrni a játékról.

    Ezzel az erővel azt is kérhetnéd, hogy vessünk kártyát, vagy nézzünk az üveggömbbe. :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #315 üzenetére

    Grafika: Nagyon jó (azért láttunk már jobb CGI-t, de tény, hogy nagyon-nagyon igényes)
    Animáció: Jó (vonzó, hogy nagy tömegnél, pl. felvonulás csak "copy-paste" kell egy csomó modellnél és animációnál, de ez egyben azt is jelenti, hogy "kiugrik" az, hogy mindenki ugyanazokat a mozgásfázisokat ismételi, itt például azt csinálták, hogy a Birodalmi Öklök első és harmadik sora azonos, a második sora egy eltolt fázist ismétel - nekem feltűnő...)
    Hang: Nem tudom, a munkahelyen nem tudom hanggal megnézni még. :P
    Hangulat: Üt. Tényleg nagyon jó, átjön a Wh40K feeling...

    Csak kár, hogy éveket vártunk erre a nettó 5 percre...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #318 üzenetére

    Én személy szerint jobban örülnék, ha a 40k utáni történetfolyamot folytatnák... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #320 üzenetére

    Sajnos tudom. Nekem már nagyon kezd elegem lenni a Horus Heresy témakörből. Oké, jó volt egy kis elvonatkoztatás, de ezt kb. 8-10 novellában ki lehetett volna vesézni, és nem 39-ben (és még mindig jönnek).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #322 üzenetére

    Miért, a Warcraft hogy indult? Gyakorlatilag a Warhammer Fantasy alapján dolgozták ki az alapokat, és menet közben alakult ki a háttér is. Játszottál az első WarCraft RTS-el? Hát a történetmesélése igencsak egyszerűsödött a WarCraft III-hoz képest, nem is szólva a World of Warcraft-nál már jelen lévő szinthez.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Hogy fellendítsem picit a topicot, Wh40k történelem dióhéjban:

    A ma már szégyelt ős, a Warhammer 40k: Rogue Trade (1987-93)

    A Games Workshopnak még 1978-ban jelent meg az első fantasy táblás játéka, a Reaper, ez egy klasszikus asztali-miniaturás játék volt, mesélővel, és laza szerepjáték elemekkel. Ebből nőtte ki magát 1983-ban a Warhammer Fantasy Battles, ami még nagyon elnagyolt világgal és fajokkal bírt (emberek, orkok/goblinok és törpék - az elfek később jöttek). A játékhoz adott anyagok minősége és kidolgozottsága is iszonyatosan vázlatos volt, de a játékmenet viszonylag gyors és átlátható volt, így hamar népszerű lett. A játékhoz folyamatosan jöttek ki új szabályok, fajok és háttértörténet (pl. a Birodalom kidolgozása, a sötét- és nemes elfek), így 1984-ben jött ki a második kiadás.

    Rick Priestley ennek a második kiadásnak az alapjain dolgozva akart egy sötét jövőképű sci-fi táblás játékot. A játék alapjaiban tér el a mai Wh40k táblás játékoktól, hasonlóan a korai WFB (Warhammer Fantasy Battles) játékokhoz, itt is kellett egy mesélő, és az egész játék erős szerepjáték beütéssel rendelkezett. A játékos(ok) egy Rogue Trader nevű kasztot képviseltek, akik a birodalom képviselői a határmesgyéken, ahova a birodalom erős karjai már nem érnek el. A céljuk a még feltérképezettlen (vagy elveszett) területek felderítése, és függően azok viszonyától (hasznos, káros, stb.) azok kezelése (általában harc, valamilyen formában, innen jön a "There is only war" szlogen is).

    A játékos egy kisebb sereget irányít, űrgárdistákkal, pszikerekkel, inkvizitorokkal. A főbb karakterek személyre szabható tulajdonságokkal rendelkeztek, de a "tömegek" egyszerű "ágyútöltekéket" képeztek.

    Rick Priestley a Birodalom alapjait már itt lefektette, és a szabálykönyvek ill. háttérkönyvek jó részét valójában inkább a világ leírásra használta fel, minimális szabályokkal. Megvolt már a stázistrónon ülő császár, az asztronomikonnal, de sem a káoszról, sem Hóruszról nem volt benne szó még. A fajok között a főbbek az Imperial Guard, Space Marines, Space Orks (űrork), Eldars (Eldák, űrelf), Squats (magyarba zömik néven fordították, űrtörpék), Slanns (nem tudom lemagyarították-e, "űrbékák") és Zoats (kentaur-gyíkok négy lábbal és két kézzel).


    A Rouge Trader szabálykönyv borítója

    Menet közben a WFB-hez hasonlóan a Wh40k:RT is rengeteg új történetet és szabálymódosítást kapott, amik a White Dwarf hasábjain jelentek meg. Az egyik első komolyabb ezek közül a káoszt hozta be (ekkor jelent meg a WFB-ben is amúgy, és ugyanazt a négy káosz démont hozta be, illetve még a kisebb démonok is teljesen megegyeztek a két játékban). 1988-ban jelent meg a Horus Heresy kiegészítő, amiben a Hórusz lázadást lehetett végigjátszani, ebben már természetesen helyet kaptak a főbb űrgárdista rendek (Blood Angels, Space Wolfs, Ultramarines, Salamanders, Imperial Fists, valamint a Lunar Wolves/Sons of Horus).


    Rogue Trade-érából származó Terminátor páncélos űrgárdista... Szép? :)

    Egy-egy évre rá megjelent két kidolgozott kiegészítő a Káoszról, az elsőben Khorne és Slaanesh, a másodikban Nurgle és Tzeech lett kidolgozva és végigvezetve. Ezekben már a Káosz szemébe menekült káoszgárdistákat is kidolgozták, a négy fő káosz-űrgárdista renddel. Itt debütált a káoszt üldöző Ordo Malleus inkvízitorok, és a saját űrgárdistáik, a Grey Knight-ok. A káosz kiadványok szövegei és illusztrációi véresek, provokatívak, undorítóak és szexisták voltak, kifejezetten a felnőtt játékosoknak készültek. Szintén említést érdemel, hogy ez a két kiadvány volt az első, ahol a Games Workshop már komolyabb külsős illusztrátorokat is fel tudott fogadni...

    Space Hulk, és Epic 40k, avagy a modern Wh40k irányváltása (1989-1991)

    A játékfejlesztők a GW-nél két inspirációt kaptak, az egyik az Aliens film, a másik pedig az, hogy valahogy el kéne hagyni a mesélőt, mert ez sok problémát okozott a WFB és a Wh40k esetében is.


    A Space Hulk első kiadásának dobozábrája :D

    Kísérletképpen csináltak egy játékot a Warhammer 40k világában, ami csak két játékosnak szólt. A történet annyi, hogy egy, a hiperűrben sodródó űrhajó roncsot (Space Hulk) az Űrgárdista Terminátorok vizsgálnak át, ám ott egy, a világban új faj, a Génorzók (Genestealers) lakozik, akik gyorsak, erősek, és mellesleg négy karjuk van, amiből kettő erős karmokban végződik. Nem nehéz az Aliens filmek idegenjeit beléjük látni, főleg, hogy a háttértörténet szerint "szopós" szájszervükkel ültetik el az áldozataikban a magjaikat. De itt debütáltak a Terminátor páncélok (a korszak másik híres filmjéből jött az elnevezés).

    A játékmenetet leegyszerűsítették, a szerepjáték elemekből nem sok maradt meg, a táblás kialakítás pedig előre meghatározott, vagy akár tetszőlegesen kiépíthető darabokból épült fel. Ahogy az szokott, ehhez is kijött több kiegészítő, mint a Deathwing (a Dark Angels űrgárdista rend kidolgozásával), vagy a Genestealer (a génorzókhoz hozott pátriárkát, mágust és hibridet, illetve jobban kidolgozott háttértörténetet).

    A másik látványos oldalág az Epic lett, ez egy nagyságrenddel eltolta a játék léptékét, és a játékos itt nem egy-egy katonát, hanem egységeket irányított. Az Epic legfőbb mozgatórugója azonban a gigászi Titánok behozatala volt, az első kiadás neve is erre utalt, ugyanis az Adeptus Titanicus volt, ami még inkább ezekre a monstrumokra épített, a többi egység eléggé elnagyolt és kidolgozattlanra sikerült. A rossz nyelvek szerint egyébként a FASA egyre népszerűbb Battletech táblás játékát próbálták ezzel egyensúlyozni. Érdekesség, hogy 1989-ben kihoztak egy Space Marine nevű játékot is, ahol két egymással szemben álló űrgárdista rend vívott élet-halál harcot Epic léptékben és az Epic szabályaival.

    Az Epic a Space Hulk-hoz hasonlított abban, hogy immár kifejezetten csak a gyors, pörgős csatákra koncentráljon, és száműzte a szerepjátékos vonalat, továbbá alapvetően a 6 oldalú kockákra épített. Ugyanakkor itt is tetten érhető volt már a világ fordulása, a Zoats-ok és a Slann-ok eltüntek úgy, hogy nyomuk sem maradt, sőt, a Rogue Trader-ekről se esett egy szó se...

    Warhammer 40k / Epic / Space Hulk második kiadás, a paradigmaváltás (1993-98)


    A Warhammer 40k második kiadás dobozának tartalma

    A második kiadás a Space Hulk / Epic vonalon indult tovább, de a fő fejlesztő immár Andy Chambers lett (ha nem említettem volna még, Andy talán a legjobb dolog volt, ami a Warhammer 40k-vel csak előfordulhatott). A szerepjáték elemek csak a hősök (egyéni egységek) esetében tűnt fel, a többi modellnél gyakorlatilag alig kapott szerepet. Fontos megjegyezni, hogy a modellek és a könyvek minősége nem is egy, de két lépést ugrott felfele. A Space Marine-ok kinézete is jelentősen megváltozott az első kiadáshoz képest.

    A játékmenet azonban jóval összetettebb volt a két elődnél, nagyon alapos páncéltörési / sebzési rendszer volt benne, ami a Rogue Trader-ből megörökölte a 6 oldalú kockák mellett a 4-, 8-, 12- és 20- oldalú kockákat is. Ehhez hozzájöttek a játék sava-borsát adó egyedi képességek, amely mindenféle speciális fegyvernek, képességnek külön rendszerrel. Ez egyfelől egy iszonyatosan kidolgozott és logikus szabályrendszert jelentett, másfelől viszont alapjaiban gyilkolta meg azt a pörgős játékmenetet, ami például a Space Hulk-ban megvolt.

    A világot ekkor kezdték el a ma is (többé-kevésbé) ismert formájába hozni, átugorva a 41. évezredbe. illetve a GW áttért egy, a korábbitól teljesen eltérő üzletpolitikára. A játék alapcsomagja csak űrgárdistákat és űrorkokat tartalmazott, továbbá egy hozzávetőleges világleírást, és a szabályokat. A többi faj részletes leírását, illetve összetett új szabályokat ezentúl Codex-ekben (külön megvehető könyvekben) tettek elérhetővé. Természetesen azon túl, hogy a modelleket is külön-külön kellett megvenni. Ezt az üzletpolitikát többé-kevésbé minden komolyabb játékukba átültették.

    Azzal, hogy az űrgárdista rendeket, a birodalmi gárdát, a káoszt, az űrorkokat, eldákat kidolgozták, behozták a Génorzók kibővített seregét, a Tyranidákat is. Ekkoriban azonban a különféle inkvizitorok és zömikek, meg társaik csak kiegészítő szerepet kaptak a Birodalmi Gárda vagy az Űrgárdisták mellett, és nem rendelkeztek saját sereggel.


    A Tyranida Hive Fleet-ek 'támadása' a galaxisunk ellen

    Fontos megemlíteni, hogy Ian Watson-féle novellák is ekkor jelennek meg, és a világot alaposan megreformálták. Ennek részeként például a Tyranidákkal "kiírtatták" a zömikeket, amelyekkel nem igazán tudtak mit csinálni (ez amúgy az 1990-es évek második felében történt). Egyébként a Tyranida betörést hatalmas közösségi játékokban "folytatták le", vagyis eme játékokban a játékosok határozták meg, hogy meddig jut az új szuper-veszedelem. Ez egyfelől hihetettlen módon megdobta a GW népszerűségét a táblás játékok rajongóinál (hasonló léptékben még senki sem csinált ilyet), másfelől igencsak komoly szintű reklámot is hozott a játéknak.

    A második kiadáshoz egy komolyabb kiegészítő látott napvilágot, a Dark Crusade, amely a pszi-kártyákat hozta be a játékmenetbe.


    Az Epic 40k Titan Legions borítója

    A párhuzamos játékok is megkapták a finomítást, a Space Hulk 2. kiadása első sorban csak szépészeti beavatkozás volt, a modellek és a könyvek minősége lépett fel az aktuális szintre. Az Epic (Space Marine / Titan Legions) sokkal komolyabb változásokat kapott, a "sima" földi egységeket is végre kidolgozták, illetve megjelent a Császár-osztályú Titán, illetve az Ork Mega-gargant, amelyekhez képest a sima Titánok eltörpültek. Ezek annyira kilógtak a sorból, hogy később el is tüntek a kínálatból, és a többi faj nem is kapott egyenrangú egységet.

    A Wh40k is megkapta a maga tucsingolós spin-offját (a WFB-é a Blood Bowl, egy elborult és brutálisan véres-komikus amerikai foci-szerűség) 1995-ben, az Ian Watson Space Marine novellájában bemutatott bolygón játszódó Necromunda, ahol a Wh 40k 2. kiadás szabályaival kisebb csoportok harcolnak eme bolygó kaptárvárosainak alsó szintjein.

    A harmadik kiadások és az egyszerűbb idők kora, Warhammer 40k és Epic 40k (1997/98-2004)

    A Tyranida-kora végével újra a "kis" fajok felé fordult a fejlesztés, és a játék további egyszerűsítésére koncentráltak. Utóbbi azt jelentette, hogy száműzték a "nem standard" dobókockákat, és a játékot 6 oldalú kockára hegyezték ki. Az előbbi azt, hogy megjelent a Dark Eldar faj, majd szépen lassan kifejtették a Ordo Malleus (itt már Démonvadászok) és az Ordo Hereticus (Boszorkányvadászok) inkvizitorokat. A két legszélsőségesebb új faj a Tau és a Necron lett, előbbi ismét a Battletech elleni lépésként értékelhető (hozzá kell tenni, hogy a FASA ekkoriban már túl volt a legszebb évein), az utóbbi pedig egy über-robot faj. Szintén említést érdemel, hogy a Space Ork-okat is ekkor dolgozták át a korábbi "nem túl inteligens, de veszélyes" szintről a "buta, mint a kő, de veszélyes" szintre.


    A 3. kiadásnál jelent meg a fekete alapon fehér-zöld Wh40k felirat, a borítón pedig az új 'szuper-űrgárdita rend', a Black Templars feszít

    A játékmenethez nagyban hozzányúltak, a korrábbi összetett egyéni szabályokat leegyszerűsítették, vagy simán megszüntették. Ellenben megtartották a Codex-ekre építkező alapjáték koncepcióját.

    Kronológiai szempontból előbb jött ki ugyanakkor az Epic 40k (1997), amely ugyanezt az egyszerűsítést hajtotta végre az Epic világában, reménykedve, hogy az addigi "fekete bárány" (az Epic volt a legkevésbé népszerű a GW táblás játékai közül) erőre kap. A cél, hogy a kezdő játékosok ne lapozgassák órákig a szabálykönyvet egy-egy kérdéses lépés után, sikert ért el, de elfordította a régi játékosok egy jó részét. A GW végül 1998-ban megszüntette hivatalosan az Epic 40k vonalat, a "technológia" egy részét (mint a Szupernehéz-harckocsikat) átvitte a Wh 40k-ba.

    Ez az időszak a GW mélyrepülésének kezdetének fogható fel, noha a játék az Egyesült Államokban egyre népszerűbb kezdett lenni, és az egyszerűbb, de gyorsabb játékmenet sok új játékost hozott a táblás játékokhoz.

    A semmittevés időszaka, a Warhammer 40k IV. kiadása (2004-2008)

    Ha mélyrepülésről beszélünk, akkor a IV. kiadás kétségkívül az volt. Gyakorlati változás kevés volt, a szabályok többsége érintetlen maradt, sőt, még az előző kiadás Codex-ei is megfeleltek a IV. kiadáshoz, mindössze az alapszabályokban lévő változtatásokat kellett érvényben tartani.

    A kereskedelmi modell viszont egy kicsit változott, többek között kihoztak egy Battle for Macragge dobozos verziót, amely az Ultramarine homeworld elleni Tyranid támadást mutatta be két játékos számára játszható formában.

    Eközben ugyan jelentek meg új egységek, új szabályok, de a játék fejlődése sehol sem volt az 1990-es évek közepén tapasztalt pörgéshez. Ja, belengetik, hogy meghibásodott az IstenCsászár trónusa (és nem tudják megjavítani, tehát a Császár végleg eltávozik majd(?)), és elkezdett a hiperűrnavigációt lehetővé tévő Astronomicon fénye halványulni.

    Az első változást a Horus Heresy novellasorozat (2006-) jelentette, ami persze a táblás játék is bizonyos szinten 'követ'.

    V. kiadás, a lassú eszmélés és a Space Hulk feltámasztása (2008-2012)

    A játék egy kicsit visszakanyarodott a II. kiadás irányába, újra megjelent a futás, és a kiterjesztett fedezék használat, valamint a járművekkel újra lehetett öklelni (ezek már benne volt a II. kiadásban, de a III. kiadásban eltűntek ezek a szabályok).

    A játékvilág béli változások első sorban az Űrgárdistákat érintette, a szabálykönyvből száműzték a különálló Ordo Malleus-t, és kvázi helyettük megjelent a Grey Knights mint különálló űrgárdista rend.

    Egy oldallépés, hogy miközben hajdan erősen szerepjáték-orientált volt a Games Workshop (a Warhammer Fantasy Battles világában játszódó Warhammer Fantasy szerepjáték évtizedek óta él), addig a Wh 40k-hoz nem hozott ki szerepjátékot. 2008-ban viszont eladta a világ licencét a Fantasy Flight Games-nek, akik különféle táblás, illetve hagyományos szerepjáték kiadványokat (pl.: Horus Heresy, vagy a legújabb Only War) dobtak és dobnak a piacra.


    A Space Hulk 2009-es kiadása

    Érdekes lépés volt a Games Workshop-tól, hogy 2009-ben újra kiadta limitálva a Space Hulk-ot, immár III. kiadásban. A szabályokon nem sokat változtattak, de a modellek és a könyvek minősége az ekkor elvárható szintre lett hozva. A készletek pillanatok alatt kifogytak, így ez a lépés jó marketingnek fogható fel - ugyanakkor a GW azóta sem hozott ki több Space Hulk táblás játékot, illetve kiegészítőt.

    A tűzoltás, a VI. kiadás (2012-2014)

    A modern kor szele elérte a GW-t is, igaz megint csak "követi" a Wh 40k a testvérét, a WFB-t. UGyanis megkapta egy-az-egyben az ott megjelent új szabályokat, ami a Pszi (ott: mágia) és a Repülő lények és járművek szabályait jelenti. Mozgalmasabb lett a közelharc, továbbá a tereptárgyaknak nagyobb köze a játékmenethez (ez szintén a II. kiadás szabályainak újragondolását jelenti).

    A szövetségek egy régi opcionális szabály felmelegítéseként tért vissza, amellyel a saját "fő" seregünktől eltérő fajú / típusú sereget tudunk a terepasztalra lerakni, ám megbízhatóságuk sok mindentől függ.

    Ezek viszont sokszor több kárt okoztak, mint hasznot, a játékegyensúly durván felborult az OP repülő egységek miatt, ráadásul a Pszi-t használó karakterek nem tudták elsődleges képességüket használni ellenük (mókás lehet, amikor egy Pszi-Vihar csendesen csak közvetlenül a talaj felett tombolhat :D ).

    A másik dolog, hogy átkereszteltek két meghatározó frakciót, a Sisters of Battle hivatalosan immár Adeptus Sororitas, míg az Imperial Guard átkeresztelődött Astra Militariumra. A rajongótábor támadásait kivédve immár nem tüntetik fel a Codex-ek szerzőit sem (korábban rengeteg támadás érte a szerzőket amiatt, mert egyes frakciókat a mennybe emeltek a szabály-buffokkal, másokat pedig a földbe döngöltek a nerf-kalapáccsal).

    Plusz bevezettek egy irtó sok kérdést felvető "szeretet-gyűlölet" mátrixot, hogy ki kivel hajlandó és nem hajlandó összeállni a harctéren (például kiderült, hogy az űrgárdisták és az Adeptus Sorotias utálják egymást, meg hogy a Necronok és a Black Templarok nagyon komálják egymást... :Y ).

    A gyors eszmélés - Wh40k. VII. kiadás (2014-)


    A VII. kiadás borítója.

    Mindössze két évvel a 6. kiadás után máris jött a következő. Igazából nem több, mint egy hotfix a 6. kiadásban elkövetett baklövésekre (például az Imperial egységek immár nem gyűlölik egymást), így általános azt a gúnynevet kapta, hogy kiadás 6.5.

    Hosszú idők óta először hoztak ki új Codex-et az Űrorkokhoz. Ami nem tartalmaz semmi újdonságot, de legalább a Whaaag rajongóit elcsendesíti egy időre.

    Mindenki várja, hogy itt is bekövetkezzen a Warhammer Fantasy-féle End-of-Time, amit például abban látnak, hogy visszatért Ghazkull Thraka (a legnagyobb Ork hadúr) és az Space Wolf rend XIII. százada (ők pár ezer éve eltűntek), csakhogy mind Wulfen átkával (kb. farkasemberré változva), ami miatt a Dark Angelek nekiálltak levadászni az elfajzott űrgárdista rendet - mármint az összes Space Wolfot....

    Csak a margóra: jó tíz éve várjuk, hogy megtudjuk, mi a fene is van a Császár trónusával, de azóta is csak annyit tudni, hogy elromlott, és nem tudják megjavítani. Lehet még pár ezer évet haldoklik szegény...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #330 üzenetére

    Elmondom a hozzávetőleges menetet:

    1.: Döntsd el, hogy mit szeretnél, játszani vagy a polcon a sereget nézegetni.

    Ha játszani szeretnél, akkor:

    1.1.: Keres olyan klubbot, helyet, ahol játszanak Wh40k-t. Itt van erre egy jó kiindulási alap.
    1.2.: Nézz meg élőben egy játékot, több órás lesz, ezt vedd bele.
    1.3.: Ha tetszik, ismerkedj meg a játékosokkal. Játékostársak nélkül halott ügy az egész, szóval szimpatikus játékospartnerekre lesz szükség, akik játszanának veled és te is velük. Ha adnak kölcsön sereget, akkor már itt ki tudod próbálni a játékot.
    1.4.: Mérd fel azt, hogy milyen sereg tetszik neked és hogy milyenekkel játszanak a többiek. Picit illúzióromboló, amikor összejön 4 játékos, hogy akkor most játszanak egy jó, és mind a négyen Space Marine sereget gyűjtenek...
    1.5.: Ez alapján jöhet a sereg kiválasztása, innentől kezdve a többiek segítéségre számíthatsz, de a lényeg, hogy meg kell venned a sereget, amit össze kell állítani. Aztán festéket hozzá, ecsetet, alapozót, stb. Ne tévesszen meg a sok fotó a GW shopjában, te egy festetlen modellt kapsz csak ennyi pénzért!
    1.6.: Ha megvan a sereged, lehet festegetni. Sokáig tart, egy modell még kapkodva is vagy egy nap. Ha nincs kézügyességed, de szépen kifestett modelleket akarsz, akkor kereshetsz olyat, aki hobbiból, felebaráti szeretettből vagy pénzért megteszi neked. Akár hogy is, a festéket neked kell majd állni, és az nem olcsó...
    1.7.: Ha ezen végigmentél, akkor kb. fél év, de inkább több idő múlva ott állhatsz egy saját sereggel egy terepasztal egyik végében, hogy nekiállj játszani.

    Ha csak modelleket gyűjteni:

    2.1.: Megrendeled a neked tetsző modelleket a GW oldaláról, vagy megveszed valamelyik hazai boltban.
    2.2.: Ahogy fent már kitárgyaltuk, le kell festened. Alapozó, ecset, festék, lakk, stb....
    2.3.: Van fent kismillió youtube videó, nekiállsz tanulmányozni őket. Ha teheted, még mielőtt megveszed a modelleket és festékeket. Tudd, mire számíthatsz.
    2.4.: Nekiállsz festegetni.
    2.5.: Profit, egyszer majd elkészül a neked szimpatikus sereg a polcra...

    Végül pedig:

    3.1.: Hagyod a modelleket a fenébe, és marad a számítógépes játékoknál.
    3.2.: Ha akarsz modelleket, felkeresel egy boltot / klubbot, hátha vannak festett modellek eladóak...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #332 üzenetére

    Ez esetben először is kell majd egy Wh40k box. Valami ilyesmi, hozzávetőleg 100 dollár plusz posta plusz vám. Ebben van egy kisebb Dark Angel és Chaos Space Marine csapat.

    A Codex-eket a neten megtalálod, vagy ha eredetibe akarod, akkor megveheted őket.

    Aztán jön a festékek / alapozók / ecsetek / lakkok korszaka... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #334 üzenetére

    Az adott körülménytől függ. Először is nem nagyon van olyan, hogy egy rend csak egyetlen világról toboroz. De ha valamiért ezek kihalnak, akkor az Administorum kioszt majd nekik egy újat, ahol még nem toboroz az Astares.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #336 üzenetére

    Nyilván fognak, hiszen minden rend épít be a toborzóvilágok szokásaiból.

    Vagy az is lehet, hogy a Mortifactor-okat kiírjuk, és a geneseed-jüket felhasználják egy új rend életre hívására.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #339 üzenetére

    Hihi, érdekes fordulat. :C

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #343 üzenetére

    Igen. A sisaknak van egy külső hangszórója (Vox Grill, Externa Vocabulator, External Vocalizer, mikor hogy hívják), ami független a Vox-tól.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #346 üzenetére

    Az első hsz.-t olvastad már?

    Ha igen, akkor utána, az ott is linkelt Lexicanum és Wh40k Wikia a két kiindulási pont.

    Kezdetnek mondjuk ott vannak a Wikia féle Wh40k idővonal.

    Magyar nyelven nehézkes a dolog, kvázi az Inkvizitor.hu az egyetlen ide vágó komolyabb oldal. Velük lehet kezdeni, de inkább asztali játékkal foglalkoznak, és ide mutat minden cikkük. Persze fórum ott is van.

    Ha nagyon el akarsz mélyedni, akkor torrentre fel, és keres rá: Warhammer 40k rulebook (illetve a rulebook helyett: codex). Kezdetnek, ha nem akarsz torrentezni: Wh40k rulebook 7. edition @ Scribd.

    Miket kell keresni, ha valaki csak a lore-ra kíváncsi? Gondolom a szabálykönyvek ilyen szempontból nem segítenek sokat.

    Sajnos nincs külön a lore-al foglalkozó könyv. Marad a rulebook és a codex-ek.

    A hórusz eretnekséggel lehet kezdeni?

    Én nem azzal kezdenék, hanem az Ian Watson novellákkal.

    Van arról regény?

    Van, kb. 10 éve az az igásvonó lova a Games Workshop könyvkiadó részlegének. :\

    Az jó belépési pont?

    Lásd fent, belépési pont, és valamennyire érthető is, de számomra sokkal jobb bevezetési pont volt az Ian Watson féle novellák.

    Értheti egy laikus?

    Ezt én nem tudom megítélni, de alapvetően a helyzet az, hogy igen, értheti. Viszont minden finomságot csak a szabálykönyv / alaptételek megismerése után tudsz értelmezni. Például szóba kerülnek a Terminator páncélok, ám részletesen nem írnak az első ~12 könyvben. Írják hogy nagy, nehéz, brutális, lassú, ám az ide vonatkozó Wikia oldalon mindent megtudhatsz róla. Sajnos a "hivatalos" Games Workshop írók jó része úgy ír, hogy alapértelmezettnek veszi, hogy márpedig az olvasó tudja mi az, hogy Terminator páncél. Ez pedig minden másra is igaz.

    Ian Watson kívülálló volt, ezért sokkal értelmezhetőbb az ottani nyelvezet és leírás, kevesebb téren vette elő a finomságokat, vagy nagyon szépen beleillesztette a magyarázatot a történetbe (mi az az űrgárdista, vagy mi a Titán, és hogyan is irányítják). De ott sem tudod meg, hogy a Lánckard (Chain Sword) és a Sugárkard (Power Sword) hogy viszonyul egymáshoz. Ehhez bizony ismerni kell a világ hátterét...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #349 üzenetére

    A #347-es hsz.-ben lévő Warhammer 40000 könyvtár az érdekes számodra. Én a 7. kiadás szabálykönyvet javaslom kezdetnek, aztán jöhetnek a téged érdeklő fajok kodexei, legfeljebb a játékszabályokat átugrod.

    Mi az, hogy 40k endtimes? Valami nagy esemény? 40k-ról 50k ra váltás lesz? Bekövetkezett már?

    A The End Times a Warhammer Fantasy-ban következett be, és egy hatalmas, apokaliptikus háborúk során végül az egész világ elpusztult (ezt a WFB 8. kiadásához adott kiegészítőkkel vezették fel). A pusztulás maga a Káosz kvázi győzelme (?) okozta. Majd a világ pusztulása után jött a világ alapján létrehozott Age of Sigmar, ami kvázi a Warhammer Fantasy Battles utódja.

    Ebben egyfajta síkok léteznek (nyolc, szám szerint), amiket az Eldar Webway-hez hasonló alagutak kötnek össze. A nyolc síkon négy frakció küzd egymással, az Order (őket vezeti a legendás Sigmar, az ember, elf, stb. fajok ide tartoznak), a Death (élőhalottak), a Destruction (Orkok és más zöldbőrüek) és a Chaos (Skavenek, stb.).

    Mint ilyen, a WFB rajongóinak egy jó része úgy vélte, hogy a már jó ideje mostohagyerek WFB-vel a Games Workshop nem tudott mit kezdeni (eleve az elmúlt ~20 évben egyre kevesebb erőforrást kapott a Wh40k-hoz képest), szóval kitalálta az Age of Sigmar-t, ami egy "teljesen" új játék, új modellekkel, némileg új szabályokkal, gyakorlatilag egyfajta "aréna" harcra koncentrálva. Tehát nem is kell többet szórakozniuk a világ további sorsával komolyabban...

    A 40k End Times egy feltételezett, még nem megtörtént eset, ahol a Wh40k-ban egy, a The End Time-hoz hasonló apokalipszis történik, ami után revampolhatják a világot, és kijöhet az Age of Sigmar 40k megfelője. Ezt némileg alátámasztja, hogy jó 10 éve lebeg a levegőben egy olyan info, hogy a Császár trónusa elkezdett tönkremenni, és még a Mars legjobbjai se tudják megjavítani (a trónus még az Elsőktől származik, tehát ez nem meglepő). A trónus három lényegi dolgot is ellát:

    -Életben tartja a Császár lelkét, a teste stázisban van, de a lelkét ezernyi pszi feláldozása árán életben tudják tartani.
    -Létrehozza az Asztronomikont, egy hatalmas, a hiperűrben látható navigációs fényt, ami alapján a Navigátorok viszonylag könnyen tájékozódhatnak a hiperűrben. Az Asztronomikon nélkül is lehetséges a hiperűrben közlekedni, de sokkal veszélyesebb és tovább tart.
    -Egy titkos célja pedig az, hogy egy, a Császári trónterem alatt lévő kaput tart zárva. A Császár hajdan nekiállt közös (saját) uralma alá hajtani a teljes emberi birodalmat, kolóniákat. Ez volt a Great Crusade. Utána (pardon, igazából a vége előtt még) viszont elkezdett gondolkodni, hogy is lehetne a veszélyes hiperűrutazást kiváltani. A hiperűr a démonok és a káosz otthona, tehát ha a Birodalom nem szorulna rá a hiperűrre, akkor a Káosz fertőzés veszélyét jelentősen le lehetne csökkenteni. A Káoszról a Horusz Eretnekségig nem sokat tudott az emberiség (a Császár maga igen, legalábbis úgy tűnik a novellákból). Van egy faj, akik régóta kerülik a hiperűrt: az Eldák. Ők a Webway-eken keresztül közlekednek, ezek afféle alagutak a hiperűrben, de a faluk kívül tartja a démonokat. Az Elda Webway-hez hasonló közlekedési módszerrel az emberiség megmenekülhetne a Káosz mocskától. Vagyis egy emberi Webway sokat lendítene az emberiség jövőjén. Annyi a probléma, hogy ehhez iszonyatos Pszi energiák kellenek a webway létrehozásához. Erre szolgált eredetileg a trónus. A Császár a trón segedelmével létrehozhatta a Webway-t, és elméje erejével, a trónon ülve kívül tarthatta a démonokat és a hiperűrt az alagutakból, amíg az alagutak valódi falakat kapnak. Az építkezés közben azonban Magnus a Vörös (az Ezer ifjak űrgárdista rend hatalmas Pszi energiákat uraló, ám kegyvesztett primarchja) egy iszonyatosan erős Pszi üzenetben akarta figyelmeztetni a Császárt, hogy Horusz el akarja árulni. A Császár nem hitt Magnusnak (egyébként is meg volt tiltva, hogy használja a Pszi-t), de a Pszi üzenet ereje összezavarta az építés védelmét, és így a Császár a trónon ülve hirtelen azzal szembesült, hogy a démonok behatoltak az emberi webway alagútba. A vége pedig az lett, hogy kvázi a Káoszt csak a Trónon ülő Pszi erő akadályozza meg, hogy lerohanja a Földet - közvetlenül a Trónus alatti bejáraton keresztül. A Horusz lázadáskor a Császár kénytelen volt elhagyni a trónust, hogy megküzdjön Horuszal. Ekkor Malcador vette át a helyét, a Császár jobb keze. Miután Horusz megsebezte a Császárt, és a halálán lévő uralkodót a trónushoz vitték, Malcador már szinte teljesen megnyomorodva, szintén a halálán volt, nem bírta a rá nehezedő Pszi nyomást. A Császárt a helyére ültették, stázisba helyezték, és hogy táplálják, Pszi áldozatokat mutattak be neki. Első sorban azért, hogy lezárva tudja tartani a trón alatti bejáratott...

    Tehát elviekben ha a Császár meghal, akkor esélyesen széthullik az emberi birodalom, mert egyfelől elárasztja a Káosz a Földet, másfelől a hiperűrben való közlekedés sokkal nehezebb lesz, harmadrészt elveszti az Emberiség az uralkodóját, akinek a nevében az eddigi államrendszert életben tudták tartani.

    Ez lehet a 40k End Time forgatókönyve. Elméletben. De mint említettem a GW az elmúlt cirka 10 évben nem sokat foglalkozott a 41. (és 42.) évezreddel, sokkal inkább a Horus Heresy korszakára helyezte a hangsúlyt...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    @Rexdemon: Azért annyira nem bonyolult. :)

    1. lépés: Ebbe a topicba kérsz jogosultságot. Elég annyi, hogy "Üdvözlet! Szeretnék saját arcképet, és ehhez jogosultságot kérnék." Ha megkapod, akkor a hsz.-t Offtopicba teszik.

    2. lépés: Ebben a topicban linkeled azt a hsz.-edet az előző topicból, amelyben jóváhagyták a jogosultságodat. Illetve a képet, amelyből az arcképet szeretnéd.

    3. lépés. Várni. Nekem kb. egy hónap után készült el az arckép, további majdnem két hét volt, amíg beállították.

    @Hintalow: Játszani azért lehet a dolgokkal. Mk.6-os sisak nincs senkinek, és eléggé eltérő az Mk.7-estől. Nincs Terminator páncélos SM se. Nincs sisak nélkül SM se.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz wednesday #362 üzenetére

    [quote]A lövöldözés az jó, a közelharc kezdetleges szerintem.[/quote]

    Ha belegondolsz egy Terminator páncélos ürge aligha fog ázsiai akciófilmekben látott megmozdulásokat prezentálni. Itt a közelharc tényleg annyi, hogy ütsz (Power Fist, Power Maul, Thunder Hammer) vagy kaszabolsz (Chain Fist, Power Sword és Ligtning Claw).

    [quote]Mert sokszor a szűk folyosón, egymás elől állják el helyet a termik.[/quote]

    A videók alapján itt megvan ez a "feature" :)

    [quote]A káosz tevékenysége mennyire ismert?[/quote]

    A léte bizonyos szintig ismert, a pontos átfogó képpel viszont csak a beavatottak bírnak, például a Grey Knights, Ordo Malleus (tehát nem az egész Inkvizíció), valamint a Káosszal érintkező főbb vezetők, lásd könyvtárosok és rendvezetők.

    A Káosz Szeme körül élők nyilván tisztában vannak a létével, de a mélyebb összefüggésekkel nincsenek tisztában.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz wednesday #364 üzenetére

    Ilyenre gondoltam, hogy védés, hárítás, ellépés, visszatámadás és annak van hatása.

    Nem tudom mennyire lehet ellépni egy Terminator páncélban egy Genestealer karma elől. :)
    Úgy feltételezem, hogy nagyon nem. ;)

    De úgy ítélték meg a megmaradt gárdisták egyszerűen túl sokat láttak, túl sok mindennel szembesültek és mentek a levesbe ők is.

    Ezzel kapcsolatosan pro és kontra is vannak példák. Akadnak olyan kampányok, ahol szó sincs a részt vevő Imperial Guard egységek lemészárlásáról vagy agymosásáról. Máshol agymosást, megint máshol a túlélők lemészárlásáról írnak.

    Úgy tűnik, hogy nincs egységes álláspont, az adott körülmények és a parancsnokok hatásköre meghatározni, mi történjen a csatában részt vett IG túlélőkkel.

    Erre gondoltam, mennyire titkolhatja el az inkvizíció ezeket a káosz betöréseket.

    Szvsz pletyka szinten lehetnek. Ha élő példával akarok élni, akkor olyasmi lehetett, mint a Gulág az 1940-es évek végi szovjetunióban...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Új körrendszerű Wh40k (bár a méretei alapján inkább Epic 40k) stratégiai játék.

    WH40K: Sanctus Reach

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #370 üzenetére

    Jah, de a megjelenést eltolták 14.-ére. Elővételben megvettem, vasárnap értem haza, mondom este írtok pár génorzót... Erre látom, hogy eltolták 14.-ére a megjelenést. Hogy a xenoimádó káoszfattya rúgja meg... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Rexdemon #375 üzenetére

    De mi a gond? Igaz én még csak a menüjét tudtam megnézni...

    Viszont ha ennyire gáz, akkor kérem a refundot....

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Hintalow #385 üzenetére

    Nem is az erőszakra gondolok itt, hanem az elnyomásra, meg az egész millőre, ami áthatja az univerzumot.

    Azt kb. egy RPG vagy kalandjáték adhatja csak át... :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák