Új hozzászólás Aktív témák

  • VitaD5

    tag

    Sok játékosnak boldog emlékek tömvelege tőr fel a TimeSplitters név hallatán. Nem csoda, hisz a trilógia a humorával, a történetével, a zenéivel, és a felejthetetlen multiplayer-ével rengetek örömöt és könnyet (a nevetéstől) okozott a konzolosoknak. Bizony, ez egy konzolos cím, de akkor miért is ide írom? Mindent a maga idejében, csak hogy az újak is megismerjék ezt játékot! Természetesen csak kedvcsinálót írok, meg egy kicsit ismertetem a játékot, nem fogok spoilerezni. :)

    Egy új fejezet

    1997: Rare ekkor adta ki Goldeneye 007-t. Ez a játék fontos volt későbbiekben a fiatal Free Radical Design számára, mert ebből szerezték a legtöbb tapasztalatot, hogy megalkossák saját elképzelésüket. A Perfect Dark nevű, szintúgy FPS játék készítésének közepette 1999 februárjában kiváltak a fejlesztők közül páran, köztük David Roak, Steve Ellis, Karl Hilton és Graeme Norgate. 1999 áprilosában ők megalapították a Free Radical Design-t, és a céghez még 18 dolgozót felvettek, hogy első projektük kezdetét vehesse.

    TimeSplitters

    Észak-Amerikában 2000. október 23-án, míg Európában November 24-én megjelent a TimeSplitters első része az EIDOS által. E dátum Amerikának és Európának is nagy volt, hisz a régiókban ekkor vált elérhetővé a PlayStation 2 mindenki örömére. A TimeSplitters exkluzív nyítócíme a PS2-nek. Itt megkell említenem, hogy Amerikában 3 nappal hamarabb adták ki a játékot, mint a konzolt.

    Zombik is voltak, és csak akkor haltak meg, ha a fejre találsz. Voltak akik erre nehezen jöttek rá...

    A TimeSplitters trilógiáról röviden azt illik tudni, hogy akció orientált First-Person Shooter, sok-sok marhasággal és poénnal fűszerezve. Az első rész fogadtatása remekül sikerült. Az IGN 8.6/10 értékelést adott, míg a Megacritic pontszáma 81/100. Mivel nyűgözte le a kritikusokat és a játékosokat? Hát nem történetével, mert nem volt. Cserébe kaptunk sok viccesebbnél viccesebb karaktert, rengeteg fegyvert, hardcore "sztori módot", és lenyűgöző multiplayer-t, akár 4 játékos osztott képernyőn! Sikerét az is mutatta, hogy 2002. Március 8-án elérhetővé vált a Platinum kiadása, ami azt jelentette, hogy meghaladta az akkoriban nagynak számító 400 ezer darabos eladást.

    A "sztori mód" pályái annyi feladattal láttak el minket, hogy menj el A-ból B-be, szerezd meg a az idő kristályt, majd menj visszafele keresd meg a kijáratot, ami egy féreglyuk. A cél könnyűnek hangzik, de ellenfelek sokassága vár ránk sok irányból, ami miatt Easy-n még az ember elboldogul, de Normal-on már vért izzad, míg a Hard méltán elnyerze a Hardcore kinevezést. A sztori mód kivitelével kapunk egy Challenge módot, ahol válogathatunk különböző kihívások között, amiknek értelmük... Egyedi. Ezek elvégzésével újabb játszható karaktereket kapunk. A multiplayer szerintem zseniális. Rengetek játék tipus és fegyver mellett folyamatos a pörgés. A játék tipus kivalasztása nagyon bő beállìtásokkal operál: Nem csak a limiteket és a pont nyerése/vesztése opciót állíthatod, hanem hogy milyen fegyverek legyenek szétszórva, mindenki mindenki ellen, vagy lengyen-e Team Play, a botokat beállíthatod, az Abilities-t kikapcsolhatod, egy szólvan testreszabható szinte minden! Hoppá, Abilities! Minden karakternek van 4 jellemzője: Pontosság (Accuracy), Gyorsaság (Speed), Stamina (Stamina), és Lőszerellenállás (Fireproof), illetve a TimeSplitters kiegészítésében helyet kap a Sokkolási ellenállás (Shockproof). Ezek után rengetek pálya és zene vár ránk. És megint hoppá! A zene. A zene külön dicséretett érdemel, hisz az elektro és néha más műfajok keverésével olyan zenéket sikerült Graeme Norgate-nek csinálnia, amik önmagukba is kíválóan halgathatóak. Természetesen nem mind. Ettől függetlenül nekem megvan az összes a telefonomon. :DD És akinek ennyi sem elèg, az ellehet a Map Maker-rel, ami nagyon bő választékokat ad, így nagyon sok időt beleölhetünk új kedvenc pályánk elkészétéséért.

    TimeSplitters 2

    A sikereket látva a Free Radical Design neki látott a második résznek, ami későbbiekben a az első több platformos játék lett. Itt már megszűnt a PS2 exkluzivitás, már Game Cube-on és Xbox-on is elérhető lett. Észak-Amerikában 2002. október 9-én jelent meg a PS2-es, október 16-án a Game Cube-os, és október 17-én az Xboxos verzió. Európában október 18-án jelent meg a PS2-es és az Xbox-os verzó, míg az Game Cube-osra november 1-ig kellett várni. A japánok jártak a legrosszabbul, mert nekik 2003. február 12-éig kellett várni, hogy csak a PS2-es verziót megkapják. Ezt a részt is az EIDOS adta ki. A második rész felülmúlta az elődje sikerét: Az IGN-nél 9.1/10, míg a Metacritic-nél 91/10 értékelést kapott. A fejlődés látható volt a játékon, illetve történetet is kaptunk már. A multiplayer-ből kivettek pár tipust, de cserébe kaptunk újakat, új pályákkal, újjabb zenékkel, amik már jobban aláfestették a helyszín hangulatát, de megtartva a játékon kívüli halgathatóságot. A Map Maker is fejlődőt, itt már mégtöbb lehetőségünk lett, illetve egy kissebb kampányt is összedobhattunk, amit megtudtunk osztani másokkal. A karakterek bővültek, illetve javult a grafika. Illetve az eladásai ismét elérték a PS2-es Platinum szintet.

    Ilyen felállásban nehéz elveszíteni egy meccset.

    2041-et ìrunk, történetünk ott kezdődik, hogy Cortez őrmester és Hart tizedes éppen a timesplitter (magyarul: idővágók, vagy időhasítók) faj egyik űrbázisa felé érkeznek, hogy megszerezzék az időkristályokat. Kristályok a nevüket onnan kapták, hogy speciális energiájuk van, amiáltal az időutazáshoz stabil, folyamatos energiát ad. Az idővágók képesek utazni a térben, az időben, és a dimenziók között. Származásuk ismeretlen, csak a céljuk tudott: Az időkristályok segítségével egy folyamatos féreglyukat akarnak fenttartani, amivel a múltba utazva az akkori fejletlenebb embereket leigázzák. Így hát a fogadtatás se marad el, amikot Cortez és Hart hajója leszál a bázison. Hogy elrejtsék a kristályokat, elviszik különböző időkbe az időkapuval, ami kristályokkal a féreglyukat tartaná fent. Mire Cortez és Hart oda ért, addigra a kristályokat elvitték, de a bázis még tele volt idővágókkal, így az időkapu térségét gyorsan lezárták. Hogy vissza szerezzék a kristályokat nagy kockázatott kellett vállalni: Az idővágók után kellett menni a kapu segítségével. Mivel a kapu nem sokáig kapja az energiát, Cortez bemegy, míg Hart felügyeli a kaput és próbál minnél több energiát a kapuban tartani. Innentől kezdve Cortez különböző időkben és testekben jár a kristályok után, mivel azok elkeveredtek az adott korban valamilyen módon. Lesz itt orosz laboratórium, amit a katonaság éppen átvizsgál, a maffiózók között fogjuk osztani az áldást, hogy a maffia vezérrel találkozzunk, és még sok más helyszín mind a maga korának fegyverzetével.

    TimeSplitters: Future Perfect

    Honnan jöttek az idővágók? Miért akarják leigázni az emberiséget? Van valaki, aki hátulról irányitja a szálakat? Ha ők tudnak az időben utazni, akkor miért nem mennek szimplán vissza? Ezekre és még sok másra nem kaptuk meg a választ, de pár éves kihagyás után egy különálló kiegészítést kaptunk, ami mindent megválaszolt. A Future Perfect alcímmel ellátott epizód 2005. március 21-én jelent meg Észak-Amerikában, míg Európában március 24-én, illetve az Ausztrállok is megkapták március 28-án. Érdekesség, hogy nem volt késés platformok között, egyszerre adták ki a PS2-es, Game Cube-os, és Xbox-os verziót is. Lehet azért volt így, mert ezt már az EA adta ki. A más-más platformra más értékelést kapot, de átlagba az elődjei közé sikerült elhelyezkednie a kritikusoknál. Az IGN az Xbox-osra 9/10, míg a PS2-re 8.9/10, és a Game Cube-osra 8.8/10 értékelést adott. A Metacritic pontszámok a Game Cube-ra 82/100, a PS2-re 83/100, és az Xbox-ra 84/100. De a sikerei ennél az epízódnál is megkapta a Platinum-ot.

    Szerinted ez furcsa? Akkor látnod kéne a hóembert, ami egy szőnyegen repül, és éppen rádfogja a shotgun-t...

    Az idő haladta meglátszik: A grafika rengeteget fejlődött, fegyverek még kidolgozottabbak, értem ezalatt a hitbox-ot, az animált újratöltést, illetve tüzelést, és a sokszínűséget, illetve mégtöbb lett a számuk. Néhol néhány új, vagy régi, vagy régebbinek az új változata. A pályák változatosak és megjelennek a járművek vezethetői formában is. Az eddigi részekbe is voltak, de ott nem dönthettünk úgy, hogy ki-be száljunk, illetve itt már sztori módban is vannak járművek. A multiplayer megint megvált pár tipustól, de úgyszint kaptunk helyettük másokat, illetve fejlődött a rendszer is, így online szerverek is voltak. Az irányítást is sokkal jobban testreszabhatjuk, meghát alapjába véve sokkal kidolgozotabb lett.

    Itt már a teljesétményünkért kupákat kapunk: Bronz, ami egy majmot ábrázol (Easy, vagy a min. feltétel teljesítése); Silver, ami Jo-Beth Casey-t ábrázolja mindenki örömére (Medium, vagy a közepes feltétel teljesítése); Gold, ami Cortez-t ábrázolja két gépfegyverrel (Hard, vagy a magas szintű feltétel teljesítése); Platinum, ami R-110-et (vagy R-109-et?) ábrázolja egy Gatling-gal. A Platinum eléréséhez komoly erők kellenek, mert a játék nem árulja el, hogy milyen feltételei vannak.

    Találkozni fogunk pár régi "ismerőssel".

    Ennek a résznek a történeti bevezetőjét inkább nem írom le, mert az utalhat a második részben történtetre. Elég tudni, hogy ott folytatódik, ahol az előző rész befejeződik. :K Illetve annyit szabad, hogy a sztoriban rengetek a fordulat, a humor, lesz pár fárasztó rész, sőt egyszer egy kimondhatatlan kavar is lesz, amit józan ész nehezen fog tudni követ. A sztori akár 4-5 órányi adrenalin dús akciót nyújt, ha pedig épp nem, akkor védtelenek vagyunk és a játék próbál velünk picit szórakozni.

    Nos, rengetek mindent ide írhatnék még, de akkor senki se olvasná el, mert hosszú. :DDD És hogy miért a PC játékok témába írtam ezt? Ha rajongó vagy, vagy csak szimplán kimaradtál és pótolni szeretnéd, akkor jobb ha vissza tudsz tekerni mert...

    TimeSplitters Rewind

    Oly sok idő után készülőben az a HD remake, PC-re, ráadásul Steam-es keretek között! Nem csak felskálázzák a felbontást és 60 fps-re állítják a játékot (Bár erre eddig is képes volt PS2-őn és Xbox-on), hanem újra lemodellezik a karaktereket, újra textúrázzák a textúrákat, a hangokat és a zenéket újra keverik. Természetesen mind a három részt tartalmazni fogja a Rewind, ingyen. Legalább is ezt mondják a készítők, akik nem a Free Radical Design...

    De szép lett a tenger...

    Nos, egy kis vissza tekintés: A Free Radical Design 2008. decemberére anyagi problémákkal küzdött, ezért több, mint 140 dolgozót elbocsátottak, de nem változott sokat a helyzet, így 2009. februárjában a Crytek felvásárolta a céget és Crytek UK névvel üzemelteti továb ma még. És ez természetesen azt is jelenti, hogy hiába ugyan az a cég, a TimeSplitters jogai a Crytek-nél van. A hírekbe többször is felmerült, hogy tervezik a HD remake-et, a negyedik részt, sőt volt olyan is, hogy elvileg látták működés közben, de igazából nem történt semmi a játékkal kapcsolatban.

    De akkor most kik is azok, akik csinálják a Rewind-ot? Nem egy cég, csak olyan rajongói a sorozatnak, akik kézbe vették az ügyet és már készítik is a HD remak-et. Természetesen a Crytek-től megkapták a szükséges engedélyeket, illetve még ingyen megkapták a CryEngine-t, és máris belekeztek! Sőt, elvileg a kész terméket a Crytek PS4-re is portolná, de ez még csak jövő muzsikája lenne.

    Shake your money maker!

    Aki régóta nem majmolta valamelyik epizódot, vagy kimaradt belőle és pótolná, az hamarosan megteheti, hacsak nincs PS2-je, vagy Xbox-a, vagy Game Cube-ja az illetőnek, mert akkor csak be kell szereznie, és élvezheti is az adrenalin-akció gyermekének lövöldéjét megannyi humorral. Ha hasonlítanom kéne a játékot, akkor a sok baromság miatt ez a konzolos Garry's Mod, a jól scriptelt, pörgős sztori miat ez a 6. generációs Call of Duty Modern Warfare vagy Black Ops (a TimeSplitters 6., míg a CoD az MW-tól kezdve 7. generáció, a Ghost-ot meg szégyen a 8-ba sorolni, de ez ízlés kérdése).

    Itt megtaláljátok a Steam-es oldalát a projektnek, és az hogy eltervezésen van, ne tévesszen meg senkit! A játék készül, és már lehet is megtekinteni pár videót a fejlesztés alatt álló játékról. :) Itt meg megtaláljátik a projekt hivatalos oldalát!

    A topicot azért nyitottam, mert nem volt ennek a játéknak nem hírhez kötött témája, illetve észre vettem, hogy sok ember, akik imádják a játékot azok nem tudnak a Rewind projektről, így mint rajongó, gindoltam felhívom rá figyelmet, hogy van, és hivatalos. :)

    [ Szerkesztve ]

    Yar Har fiddle di dee

  • VitaD5

    tag

    válasz VitaD5 #1 üzenetére

    Telefonról nem csinálok többé ilyet, egy rémálom... :W
    A TimeSplitters 2 nem 2041-ben, hanem 2401-ben játszódik! Ezt fontos tisztázni.

    Yar Har fiddle di dee

Új hozzászólás Aktív témák