Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
Jók ezek a régi swiftek. És inkább egy teljesen kifizetett régi autó, mint egy új, amire rengeteg hitel van.
-
erik88
aktív tag
Először én is így voltam vele. 20 éves vagyok. 9hónapja melózok és mondom jó lesz nekem egy ilyen kis swift munkába meg ide-oda. Aztán közbe rájöttem, hogy elég ha más hibázik, de ha belém jönnek tuti megmurdelek. Így eladtam gyors és vettem egy vw ventot nagyon minimálisan drágábban. Igaz nincs benne se légkondi se elektronyosablak csak egy szaros kp zár de cserébe ezerszer szebb/jobb/gyorsabb/kényelmesebb és ami a legfontosabb, hogy sokkal biztonságosabb. Ja nem mellesleg kevesebbet eszik
-
alkatraz3000
senior tag
Swift után ugyanolyan swift. Hát... legalább lett vóna klíma!
"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"
-
őstag
Jó kocsik ezek, én is ilyennel kezdtem, 20 évesen első autóm volt. Kapott hieget meleget, sportkipufogót, meg tiltásig pörgetéseket bőséggel. Az még a régi 8v-s motor volt, ha kapott olajat, akkor kiment a világból. Fenntartási költség gyakorlatilag nem létezik. Ilyen apró nyekergő hangot a vezérmű támasztógörgője tudott még adni. Ha cseréled a szíjjal együtt, akkor a következő cseréig majdnem végig csendben van. ( a hang akkor jelentkezik, amikor esedékes amúgy is a csere )
Törésem is volt, még itt vagyok, nem törik rosszabbul mint a korabeli hasonló méretű autók. Be kell kötni magad és kész ...
1-szer nem indult el, úgy hagytam a lámpát és a gyári 8 éves akksi pillanatok alatt lemerült. Bebikáztuk, mentem vele 10 km-et, és újra indult simán Télre azért kapott új akksit. Imádtam, de volt lehetőség újra cserélni, így megváltam tőle. ( azóta is jó szívvel gondolok vissza rá )
( egyébként azóta is swiftem van, két gömbölyű is volt, mindkettő újonnan lett véve. Az elsőt ellopták 2 évesen, a másodikra nagyon vigyázok, 8 éve hű társam )Jó utat, használd sokáig megelégedéssel
-
a_tesz
Korrektor
Hálás kis dögök ezek, mi is nyúz(t)unk családban többen is ilyet, nekem is egy 99-es van. Sok kellemes együtt töltött kilométert kívánok hozzá!
És egy kérdés, arról a boomboxról valami leírást tudnál mutatni? A kis csomagtartó miatt valami helytakarékos mélynyomót keresnék én is. Köszi!
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
félisten
Mit kell érteni azon, hogy az előző "kezdett öreg lenni"?
-
Samus
addikt
A Boombox egy egyszerű fa doboz, benne kettő 130mm-es mélyközép hangszóró (Samsung projektoros TV-ből bontva). Elég nagy dobozt csináltam neki, hogy később tudjam upgradelni nagyon zajkeltőkkel. Van benne egy 40mm-es PVC cső, 190mm hosszú (ez lenne a reflexcső), szóval igazi gány, de meglepően szépen puffog. Maga a doboz 19mm vastag tömör fa.Jelenleg a fejegységről szól, de tervben van egy TDA7498 alapú erősítő hozzá.
D1Rect: 22 éves múlt, és ez eléggé meglátszott az alján. A küszöbök komplett cserések voltak, a lengéscsillapítók szintén (kopogott mindegyik), az ajtók lógtak, a padlólemez is rohadt már, lengőkarok is cserések, a féltengelyek ropogtak kanyarban. Furcsa, de egy kollégám vette meg, azt mondta, ilyen jó autója még nem volt. Igaz, hogy eddig 50 ezrekért vett ilyen-olyan lomot, amíg ment, addig hajtotta. Motorikusan rendben volt, a hibákat elmondtam neki, hogy azóta mit javított, nem tudom. Az biztos, hogy úgy hajtja..., szóval nagyon.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
GZoli7
senior tag
Nekem is ilyen volt kékben.
Alvázvédelmet csináltass rajta, ki fog lyukadni. -
bads1
aktív tag
-A hátsó ablaktörlőt elfektettem Ez gyári megoldás vagy házilag oldottad meg? Mármint hogy van direkt ilyen fektetett pozijú ablaktörlő? Nekem is jobban tetszene így..
-
elmepocok
tag
Egy jó Suzuki jó tud lenni, bár ilyen 400 körüli összeget egyik sem ér szvsz. Ez kezd a probléma lenni velük, hogy van a hulladék 200-ért, vagy a normális 400-ért, a kettő között senkiföldje van, illetve ugyanaz a hulladék, amit 200-ért is megkapsz.
Egyébként egy egy jó kagylóüléses 16 szelepessel nagyon jókat lehet autózni, én szeretem őket. -
őstag
válasz elmepocok #11 üzenetére
Volt bátorság az 1.3-as 8v-ben is, ha 3 ajtós kaszniban volt. Ha izgalmat akartál, akkor ment rá egy 1.0-es váltó ( Kétségtelen, hogy a 16 v - jobban vitte a kasznit, annál már csak a régi 1.6-os volt durvább, ami viszont csak sedanban volt. És annak nagyon hosszúú volt a váltója A GTI meg már nagyon ritka, arany áron mérik, a legtöbb átépített hazai autó )
-
Samus
addikt
A gyári megoldás tovább gondolása. Ha először csinálod, akkor tíz perc. Leírás hozzá: [link]
Semmit nem kell hozzá venni, bármikor visszaalakítható.
Arra kell figyelni, hogy ha leveszed a törlő kart (én csak akkor vettem le, mikor kész volt), nem egyszerű pont vízszintesbe visszarakni. Ne keseredj el, nekem alapból egy foggal feljebb kellett raknom az átalakítás után, mert lefelé állt.[ Szerkesztve ]
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
elmepocok
tag
A 8v is jó, szó se róla. Egyszer mentem egy ismerősöm épített autójával, Baleno 1.6 mpi motorja volt benne kicsit megreszelve, leültetve, nagy fék, semi-slick gumik, ilyesmi. Na az parádés volt, még talán jó is volt, hogy a kilométeróra spirál el volt szakadva, így legalább nem tudtam, mennyivel megyek egy alig 8 mázsás pléh lélekvesztőben
Ezért is tetszettek ezek az autók, mert könnyű összelegózni egy élvezetes darabot, akartam is venni, de végül egy kutyaól méretű Fiatot vettem, mert konszernen belül az is olyan, mint az építőkocka. Egyébként azt is ajánlom mindenkinek, aki fillérekért keres vezetési élményt. -
Samus
addikt
válasz elmepocok #14 üzenetére
Egy kiherélt bódéban (700kg köré lehet hozni a 3 ajtós kasztnit, ha mindent kiszedsz, ami nem kell) a GTi motor csodákra képes. Egyszer kipróbálnám, milyen is egy fűzött GTi.
A kutyaól méretű Fiat a régi Uno Turbo? Arról is legendákat olvastam
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
bads1
aktív tag
Köszi, jó ötlet, ki fogom próbálni
Egy kérdés: szerinted/szerintetek mennyire nyírja a motort az hogy 1.0-s swift váltója van az 1.3-as 16 szelepes alatt? Mert így 100 kmh-nél 3000-ret forog és nem tudom hosszú távon ez mennyire hajtja szét a motort. Már így vettem, nem én alakítottam át.
-
Samus
addikt
Semennyire. Pár decivel többet eszik, egyébként is 2700rpm van 100kmh mellett, nem eget verő a különbség. Mindig ki akartam próbálni milyen ez a fajta váltó csere, aki megcsinálta, mind azt mondja, hogy sokkal pörgősebb lett a szekér.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
bads1
aktív tag
-
Samus
addikt
Ha rám hallgatsz, az ezrest mellőzitek. Az 1.3 alig eszik többet, de sokkal jobban megy, nem rázza szét a kasztnit alapjáraton, a 8V motor pedig ha jó olajat kap (10 ezrenként), és nincs szétforgatva, akkor örök élet.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Dell XPS 13 9315 Gyári dobozában, gyári töltőjével i5-1230u(8mag)/16RAM/512SSD/magyar bill.
- Üzletből, garanciával, Lenovo X1 Carbon ,i7-8665U/16GBRAM/512GBSSD FULLHD IPS matt/magyarított bill
- HP ProBook 650 G5 Ezüst i5 8365U/8GB/256GB SSD/Windows 11/HUN BILL - 10% Most Csak 110.150 Forint
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással