- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
grimetime
tag
kevlarvest: Jagged Alliance 2 nekem a valaha volt kedvenc játékom. Benne van az UFO sorozat alapotlete továbbcsiszolva, és a Commandos "személyisége" szintén még tovább fejlesztve. Bár a kritikusok mindenhol az egekbe magasztalták, de valószínűleg azért nem lett akkora pop-sláger, mint az egyébként iszonyatosan jó (és másik kedvenc játékom, főleg a 2. rész) Commandos, mert jóval lassabb, körülményesebb, több időt igényel, és talán még nehezebb is (pedig aztán a Commandos se pite)
R.P.: igen kihagytam az Undyingot is, amely talán az egyik legélvezetesebb, ésleghangulatosabb single FPS, nálam is mindig újra-elővevős.
amúgy a többek által említett Penumbra is Strategy First alatt tevékenykedő cég, a Got Game Enterntainment-témája, nem is véletlenül említettem meg a Strategy First-öt az írásban... végig lehet nézni, hogy milyen minőségi projektek mögé álltak be... [link]
[ Szerkesztve ]
-
naot
tag
Te így gondolod, rendben.
Szerintem Crysis egy remek játék, és a gépigénye sem vészes! Persze ha maximalista akarsz lenni, és csak azért is felveszed ultra highra, akkor igen... Épp itt a LOGOUTon volt egy cikk arról, hogy gyengébb gépeken is képes játszhatóan futni.
A STALKER kivételével a többi megjegyzéssel sem értek egyet, de nem akarok minden szóra tételesen reagálni. Összességében nekem az a véleményem, hogy ezek jó játékok.
Egy fontos dolgot még elfelejtettem elmondani az előző hozzászólásomban: a szinkronizált játékok megjelenése. De nem ám olyan, hogy behívtak két szotyizó tagot az utcáról, hanem rendes, filmekben is hallható, minőségi szinkronhangokról van szó. Úgy látszik, hogy van még pénz a játékiparban, ha ilyenekre is jut megbízás.
-
Hujikolp
őstag
Én a Maffia 2-őt is megemlíteném, nekem nagyon tetszik, és az 1-is tetszett.
-
cucka
addikt
Mert szerintem jellemzi a mostani játékpiacnak a rosszabbik oldalát: érték nulla, csak csicsa (már a reklámkampány is csak erre épült), a sztorit Boll is visszadobná, teljesen érdektelen főszereplők, keletnémet pornók színvonalán álló dialógok, a feszültség kimerül abban, hogy néha megkerget egy helikopter. De persze nem kell velem egyetérteni, csak ugye a te elméleted is itt borul meg: kinek mi tetszik, nem számít, hogy mennyiből készült.
Hagyjuk már a butaságokat. Bezzeg a Doom meg a Quake, azoknak aztán nagyon mély, filozofikus sztorijuk volt. Érdekes, mégis klasszikusok lettek.
FPS-ekbe a komoly sztorit talán a Half Life hozta be, ami egy mestermű volt, addig a "mész oszt lősz" játékokban valóban csak menni és lőni kellett (és még így is, valljuk be, az eredeti Half-life sztorimesélése meg sem közelítette azt, amit a mostani játékok tudnak, csak azóta már megszoktuk, nem hat újdonságként). Mitől sekélyesebb egy überjó grafikájú Crysis, mint a Doom, amiben kb. nulla, azaz nulla sztori volt és népszerűségét leginkább az addig soha nem látott minőségű grafikának köszönhette? Ok, valójában volt sztori. Elküldtek valami távoli bolygóra egy bázisra, ami tele volt szörnyekkel, oszt le kellett lőni mindent, ami mozog.Egyébként is bírom, hogy mindenki fanyalog, milyen jók voltak régen a játékok, bezzeg most milyen szarok. Érdekes, én akárhogy nézem, a régi játékok sem voltak sokkal különbbek, mint a mostaniak. Persze, más volt a hangulatuk, de ez annak köszönhető, hogy akkor nagyobb csoda volt a számítógép, mai szemmel nevetséges grafikai megoldásokon ámultunk nagyokat, kőbalta egyszerűségű játékmenettel is el tudtunk lenni hetekig, most meg már mindenki csak húzza a száját, hogy bezzeg akkor. Pedig a lényeg azóta sem változott..
A másik érdekes dolog, hogy a sokak által emlegetett nagy klasszikusok valójában közel sem voltak annyira újító játékok, mint amennyire a nosztalgikus ködön keresztül tűnik. A Warcraft sem volt más, mint egy felturbózott Dune2, a Doom is a Wolfeinstein által lefektetett alapokra építkezett és így tovább. Talán az utolsó, nagy sikert elérő és valóban innovatív játék a gta sorozat volt.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
hát összegyűjtöm most, hogy számomra melyik játékok voltak az elmúlt bő 10évben a klasszikusok és a csalódások:
amiket többször végigvittem (vagy ha nem is vittem végig soha, de rengeteget játszottam vele): wc1-2-3, diablo1(!)-2, sc+bw, ra1-2(!), q1-2-3-4(?), doom1-2-3(?), system shock2(ez hatalmas volt nekem, nem tudom miért nem említette senki), nfs2-3-4-5-6-mw(?), hl(!)+kiegek, hl2, max payne 1(!)-2(?), undying(!), painkiller(!), jericho(?), fear(?), fallout1-2-3...
de még ide sorolnám többek között: commandos, desperados(ez hatalmas volt, játszottatok vele?), duke nukem 3d és még a régi klasszikusok: prince 1-2, wolf3d, stb... meg pl a nyári olimpia, amin csépeltük a billentyűt, elmebeteg módra...tuti kihagytam azért jópárat a felsorolásból :S (pl wizardry8, stonekeep, gorky17, flatout2+uc... resident evil 1-2-3, avp1)
csalódások: ezek az utóbbi években jöttek főleg... ra3, nfs szarbon/pornstreet/undorkover, sacred2, gta4, hellgate, avp2, és az újabb fps-ek szinte egytől egyig... úgy ahogy valaki mondta: techdemók, átlag sablonsztorival :S a mirror's edge videót is láttam, hogy a fizikával mennyire vakítanak és nem tudtam ott sem eldönteni, hogy ez egy összetett játék csúcsfizikával megáldva, vagy egy fizikai techdemó "játék-köntösben"? :S az a legfájóbb, hogy nagy neveket is sorban elrontanak sajnos
mod: amik után (?)-t tettem, azzal főleg csak játszottam, de mély nyomot nem hagyott... a (!)-s pedig mély nyomott hagyott és nonstop napokat tudtam vele játszani
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Morden24
nagyúr
Hagyjuk már a butaságokat. Bezzeg a Doom meg a Quake, azoknak aztán nagyon mély, filozofikus sztorijuk volt. Érdekes, mégis klasszikusok lettek.
Kezdem unni, hogy valaki idejön, és úgy beszól, hogy az ő véleménye jó, az enyém meg butaság. Nem, a Doom és a Quake is rakás szar volt, csak éppenséggel tizenpár évvel fiatalabb voltam. 20 évvel ezelőtt a fogócskát is jó játéknak találtam, mára már kicsit kevés nekem.
Egyébként is bírom, hogy mindenki fanyalog, milyen jók voltak régen a játékok, bezzeg most milyen szarok.
Érdekes, pont én nem tettem ezt, csak kiemeltem, hogy most is vannak semmire nem jó null-innovatív vackok, csak míg mondjuk 20 éve újdonságnak és szájtáti izgalomnak számított, addigra most már csak "ja, még egy". Mint a brazil sorozatok. Semmivel nem mondom, hogy a legelső jobb volt, mint a mostani, de a legelsőt még talán én is néztem, a mostanit meg már a nagyanyám sem.
A másik érdekes dolog, hogy a sokak által emlegetett nagy klasszikusok valójában közel sem voltak annyira újító játékok, mint amennyire a nosztalgikus ködön keresztül tűnik.
Ebben viszont egyetértek. És a fele nem volt olyan jó és problémamentes, mint ahogyan manapság beállítják.
Talán az utolsó, nagy sikert elérő és valóban innovatív játék a gta sorozat volt.
Nekem a Deus Ex, de kinek mi, ugyebár.
Sectumsempra - For Enemies
-
mephi666
nagyúr
válasz kevlarvest #107 üzenetére
talán sanchez-nek hívták a mexikói csókát, aki kitudott pakolni házakból párfős őrséget is... meg "tequila-csalija" volt "ááá, tekíílááá" beszólást is nyomott 1-2 parancsra... meg volt valami sötétbőrű figura is a karakterek között... az meg valami "jipididúdááá"-t mondott néha (ő volt a dinamitos talán?) ezen röhögtünk anno haverommal... nagyon függtünk rajta...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
cucka
addikt
válasz Morden24 #106 üzenetére
Kezdem unni, hogy valaki idejön, és úgy beszól, hogy az ő véleménye jó, az enyém meg butaság. Nem, a Doom és a Quake is rakás szar volt, csak éppenséggel tizenpár évvel fiatalabb voltam.
Nem azt mondtam, hogy a te véleményed szar, hanem igyekeztem cáfolni. Azt írtad, hogy a Crysis szar játék, mert a sztorija, a karakterek nem túl jók. Pedig rengeteg régi klasszikusnak ugyanennyire sekélyes, semmilyen sztorija van, önmagában ettől nem lesz rossz a játék. Igen, vannak olyan fps-ek, ahol a sztori kidolgozottsága nem elsődleges szempont, és ez jól is van így. Sztorizós fps-ekben a pörgős játékmenetet rovására lehet csak bemutatni a játékosnak a történetet, a karaktereket, egy jellemzően pörgős akciójátéknál sokszor a kevesebb több.
Az megint más kérdés, hogy neked személyesen mi tetszik és mi nem, például számomra az rpg játékok túl bonyolultak és egyszerűen nincs türelmem elmélyedni egyikben sem, rettentő unalmasnak tartom a stílusban általánosan jelen lévő végeláthatatlan párbeszédeket. Ettől még nem jelenteném ki, hogy bármelyik rpg játék túlbonyolított szar lenne.Érdekes, pont én nem tettem ezt, csak kiemeltem, hogy most is vannak semmire nem jó null-innovatív vackok, csak míg mondjuk 20 éve újdonságnak és szájtáti izgalomnak számított, addigra most már csak "ja, még egy".
Szerintem önmagában az innováció nem jelent automatikusan jó játékot, sőt. A Vice City sem hozott semmi érdemleges újítást a GTA3-hoz képest, mégis hihetetlenül népszerű lett. Egyszerűen nagyon jól megcsinálták azt a játékot, eltalálták a hangulatot és ennyi elég is. Nem kell mindenáron feltalálni a spanyolviaszt. Az eredeti Red Alert sem volt sokkal több, mint egy átszínezett C&C, mégis nagy siker lett és ma már klasszikusnak számít.A lényeg, hogy szerintem téves az a sokak által hangoztatott vélemény, hogy egy játék minősége és élvezeti értéke összefügg azzal, hogy mennyire bonyolult és/vagy mennyire innovatív egy játék.
[ Szerkesztve ]
-
Badman 4ever
őstag
Szerintem a legjobb klasszikusok a Half-Life és kiegészítői voltak. Jó cselekmény, izgalmas sztori, aránylag jó grafika és a kor leginteligensebb botjai voltak benne.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Morden24
nagyúr
A lényeg, hogy szerintem téves az a sokak által hangoztatott vélemény, hogy egy játék minősége és élvezeti értéke összefügg azzal, hogy mennyire bonyolult és/vagy mennyire innovatív egy játék.
Ezzel teljesen egyetértek, a személyes preferenciám az, hogy ha sztori nélküli lövöldét akarok, akkor paintballozni megyek, ha meg 5 perc játékra vágyom, akkor Mahjongg. Egyébként én úgy tekintek a PC-s játékokra, mint anno a kaland-játék-kockázat könyvekre: nem azért játszom, hogy kockákat dobáljak (lőjek), hanem azért, hogy interaktívan megismerjek egy történetet. A bazári lövöldék PC-s megfelelői nekem nem jönnek be, de ez - mint te is mondtad - mindössze saját vélemény.
Sectumsempra - For Enemies
-
Dr_Syrex
senior tag
én nem vagyok hc gamer, de persze szeretem a jó gámákat, csak sajnos nincs annyi időm jáccani, mint szeretném.
furcsa dolog ez a warez. 1 kezemen meg tudom számolni, hogy az elmúlt 5 évben hány nem legális játékkal játszottam ténylegesen. ha valami igazán érdekel azt megveszem, már amennyire a pénztárcám engedi.
most is nem egy olyan játék vab polcon, amit megvettem ugyan, de ilyen-olyan okból hozzá se szagoltam.
sok játék már eleve jó áron jön ki, a régebbiek meg vegyesen vannak árban.Rosetta@home, lépj be Te is a PH! csapatába! *** WoT: Blitzking 43M TURAN - Hungarian Armored Brigade
-
WonderCSabo
félisten
Én is így érzek, de azért reménykedek.
-
Dr. Oid
aktív tag
tovabbmegyek: en a belinkelt ket kep kozott sem latom azt a fene nagy kulonbseget 2007 javara, akkorat biztosan nem, hogy indokolja, milyen gepek kellenek egy mai jatek akadozasmentes futtatasahoz. az orok osszeeskuves-elmelet szeint ugye a hw es sw ipar nem szivatja egymast, de meg ha ezt csak viccnek is vesszuk, akkoris elgondolkoztato, hogy mekkora szamitasi es grafikus teljesitmeny ul ma egy Jozsika asztalan es erre mit kepesek "fejleszteni". szvsz ez szegyen.
jomagam is csak az elso ut-vel jatszogatok neha, meg mostanaban a swat 3-mL. sot, nemregiben elovettem a lost vikings/prehistorik/theme hospital triumviratust es dosbox segit nekem
-
64b0r
aktív tag
válasz Morden24 #106 üzenetére
"Nem, a Doom és a Quake is rakás szar volt, csak éppenséggel tizenpár évvel fiatalabb voltam. 20 évvel ezelőtt a fogócskát is jó játéknak találtam, mára már kicsit kevés nekem."
Hát ja, hasonló érzések itt is.
De ha vesszük a fáradságot, és utánagondolunk, mi is csak másokra mutogatunk (mint a játékgyártók, akik a warezt szidják, ahelyett hogy jót csinálnának): mi sajna kinőttünk a profitorientált játékgyár fókuszából. Ilyen igényekre már nem éri meg fejleszteni. (értsd: befektetett 10x annyi munka max 2x annyi bevételt hozna)On the internet you can be anything you want. It is strange, that so many people decide to be stupid.
-
ipavlidu!
tag
Szerinted egy arcade jatek nem jelenthet kikapcsolodast?
Akinek keves ideje van es nem kockul napi 12 orat annak lehet hogy jobban esik egy meccs fifaban mint 3 kor akarmelyik heroes reszben....
-
Morden24
nagyúr
mi sajna kinőttünk a profitorientált játékgyár fókuszából
Ezt nem feltétlenül mondanám, most is jelent meg játék, amit mentem és megvettem (nem warezoltam), és az ultrapopulár Fallout 3-ról van szó. Egyszerűen annyi, hogy van milló játék, abból egyéni preferencia alapján kiválaszt az ember magának párat, keveset (persze ha alkalmazza a saját igényeit... azt is lehet, hogy letöltök minden szart, aztán fikázom).
(értsd: befektetett 10x annyi munka max 2x annyi bevételt hozna)
Azokra az igényekre régen is csak azért érte meg fejleszteni, mert akkor a "keménymag rajongótáborok" voltak a fizetőképes közönség, nem a mainstream tömeg. Szubkulti játékot szinte sosem érte meg kiadni, mert mind ugyanarra a sorsra jut.
(#116) ipavlidu!: Én nem kockulok napi 12 órát, sőt, nemhogy egy, de két hét alatt sem játszom annyit. Ennek ellenére Civ4-ezek, marathon módban. Igaz, 3 hónapig tart egy játék, de legalább megérte a ~7000 forintot, amit fizettem érte.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
torma99
aktív tag
válasz Sandormaster #18 üzenetére
A TA, szerintem bármilyen felbontást támogat 1440x1050-el is játszottam vele, szerintem minden idők legjobb rts-ei közt van a helye hála a játékosok áldozatos munkájának akik több ezer egységet, sok száz pályát készítettek hozzá. Én pont ezt szeretem benne, hogy tetszőleges stratégiával játszhatsz benne, nem a szerezd meg az erőforrásokat minél gyorsabban, majd épít 1000 annihilator tankot feeling. (Bár volt 1-2 fanatikus egységkészítő, aki eléggé megbillentette az oldalak közti egyensúly, pl Krogoth, Crow - aki érti-érti, aki nem nem.)
Mostani játékokról meg annnyit, Stalker CS <= a végét elrontottak pripjaty helyére betettek 2 multi pályát, chernobyl npp-n meg semmi nem kell csinálni, megállsz és lepuffanhatod simán starikot anélkül,h átvágnád magad a sok monolithoson. Red Alert 3, úgy érzem de ezt többször van így mostanság, hogy a hard fokozat az ami a normal volt régen, mert egyszerűen olyan buta benne a gép (pl nem gyűjti az egységeit, ha a kezdeti támadásai kifulladnak egyenként jön ellened, nem védi rendesen a bázisát, ha elpusztítod a szuperfegyverét, csak nézeget), hogy csak na. Civ: Col része hozza a Civ4-et,de ez inkább egy mod, vagy valami kiegészítő sztem mint új játék. NFS szériát sosem a realizmusáért szerettem,de a legújabb túl tesz gagyiságban az elődjén is. A HL-ekkel meg az a gondom, hogy marhára rövidek lettek, bár igényesen meg vannak írva és tetszenek, de már ezek sem ígérnek 1-2 délutánnál több játékidőt.
Nah és hogy miért van warez, ha megnézzük a bugos stalkert, a nekem bugos nfs-t (ha beléptem a térképre néha kilépegetett, úgyhogy uninstallálgattam... ), nah ezek nem érnek tényleg annyit amennyit elkérnek értük... Mondom ezt úgy, hogy Hl eredeti, sok stratégia eredeti (Panzer, TA, Heroes 345 stb, sudden strike, close combat, op art of war), fps eredeti (opflash, ut99, 2003), szóval van amire kiadja az ember a pénzt ,de ha megnézzük az átlagot, a színvonal romlott az elmúlt néhány évben , amiben persze benne van a warez hatása. De a warez kérdés egy tyúk-tojás problémának is felfogható, plö emlékezzünk vissza hogy c64-es időkben nem is tudtuk mi az az eredeti játék. Amikor bátyám 90-ben megvette a Grand Prixt eredetiben (7000 Hufért, akkor kb 14 volt az átlagkereset), nem is tudtam mi az, hogy szép doboz, címkés lemez, kézikönyv, matrica stb.
Azon is gondolkozom, hogy a fejlesztőket rabul ejtettek a grafika. Az Ai-k egyre butábbak, a játékok egyre rövidebbek, könnyebbek, kevés a lehetőség, így a csillivilli séder modell 18 nem ér semmit. -
mephi666
nagyúr
válasz Morden24 #117 üzenetére
szerintem az utóbbi évek terméséből a fallout3 megérte a pénzét... ha nem lenne 2 termetes hitelem, én is megvettem volna az "uzsidobozos verziót" nem olyan, mint a régi fallout, de szerencsére nagyon sok megmaradt belőle... és leköti az embert sokáig... negatívum számomra az, hogy a sztorimód rövid és utána nincs freeplay, csak az utolsó mentést visszatöltve... de rengeteg quest és felfedeznivaló van benne... a rendszere meg szerencsére nagyrészt megmaradt... féltem a játéktól, mert magasra tettem a lécet, de elvárásaimon felül teljesített...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Morden24
nagyúr
válasz mephi666 #119 üzenetére
én is megvettem volna az "uzsidobozos verziót"
Én azt vettem meg, egyszerűen megszállt a gyújtőszenvedély. Van néha ilyen még manapság is
negatívum számomra az, hogy a sztorimód rövid és utána nincs freeplay
Még sehol nem tartok, mert a szokásos "minden kő alá benézek" stílusomban játszom, szóval el fog tartani egy darabig. Az amúgy tényleg gány, hogy nem open a játék vége... viszont ha jönnek majd DLC-k, akkor bizony ez nagyon brutál világ lesz. Az az igazság, hogy ha lenne sok időm, tuti nekiesnék a G.E.C.K.-nek, és csinálnék néhány ütős kalandot
(Amúgy mibe, hogy lesz olyan állat, aki csinál egy ilyen "igazi Fallout-folytatás" féle modot... tutira veszem)Én sem bántam meg...
Sectumsempra - For Enemies
-
mephi666
nagyúr
válasz Morden24 #120 üzenetére
én is így játszottam... mindent átkutattam, szinte semmit nem hagytam szét... kivéve pl a raider-ek páncéljait, mert nem lehet annyi cuccot vinni, mint fallout1-2ben... ott talán 400-500lbs fölött is elbírtam magas erő+strong back perk-kel... itt meg 300körül van a max... power armor meg alapból sokat elvesz :S jó kis játék ez... ha normálisabban fogok állni és lemegy picit az ára, tuti megveszem... ez megéri...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
leviske
veterán
Egyáltalán nem értem, hogy a játékok egyre romló tartalmi minőségéből hogy vezetted le, hogy a PC-s játékipar haldoklik...
Ugyan ezek a játékok vannak konzolra is, egy két kivétellel. PC esetén sem kötelező elvárás a fejlesztés, hiszen a normálisan átportolt játékok futnak normálisan egy mai 100/120ezer HUF környéki gépen is...
Az, hogy be-be csúszik egy Undercover, vagy GTA4, az még nem a világ vége.
Bízom benne, hogy a DX11 korának lejárta után a PC már olyan szinten előrehalad a konzolokhoz képest, hogy egy egyszerű szimulátort elég lesz telepíteni és így akor + hónapokat sem kell várni a PC-s verziókra és a rosszul sikerült átportolásoktól sem kell majd tartani
[ Szerkesztve ]
-
Pokerman
csendes tag
válasz Morden24 #106 üzenetére
Azt, hogy valaki leszarozza a Quake-et, szinte személyes sértésnek veszem!!! Mind a mai napig egy etalon. Szerény becslések szerint is minimum 4-5 évvel előzte meg a maga korát, és még ma is élmény játszani vele (érdemes ismét elővenni!). Néhány tény a játékkal kapcsolatban: az első FPS játék, ami teljesen 3D megjelenítést alkalmaz (nem 2.5D, mint pl. a Duke Nukem és a többiek), az első FPS ami megfelelő videokártya birtokában OpenGL gyorsítást alkalmaz. A kódolásba besegített Michael Abrash is, aki a Windows NT 4.0 egyik fő programozója volt (utána lehet nézni...). A játék készítése egyébként olyan sokáig tartott, hogy abba az ID kis híján belerokkant. Szóval enyhe túlzásnak érzem leszarozni...
-
mephi666
nagyúr
válasz Pokerman #125 üzenetére
valahol ezt én is említettem, hogy a quake motor volt az első full 3d... addig 2.5d-s volt minden (a tárgyak 1oldalról voltak megrajzolva és ugyanazt az oldalát láthattad folyamatosan... távolságtól függően kicsinyítve/nagyítva... esetleg az ellenfelek voltak több irányból megcsinálva) amúgy szerintem nem kell ahhoz egy játéknak nagyon összetettnek és agyalósnak lenni, hogy valaki élvezze... én ugyanúgy élveztem régen a quake1-2-3 egyszerűségét, mint most pl a painkiller-ét... de emellett szerettem nagyon az unreal-t, half life-ot és a system shock2-t is... ezekben már többet kellett itt-ott gondolkodni... amúgy a quake motorok főleg technikailag voltak nagyon profin megcsinálva... anno a q3-nak a gépigénye elég nagynak számított... 64mega ram, p2 300, stb... de ha valakinek megvolt a megfelelő gép, az tökéletesen tudott vele játszani... most meg a crysis-nek kell mondjuk egy 3ghz fölötti duplamagos proci, 2-4giga ram és egy minimum 8800gtx kaliberű kártya... azért ez elég durva erőkövetelmény a q3-éhoz képest... és szerintem annyival nem nyújt többet technikailag... szerintem sokat lehetett volna rajta még csiszolni a gépigény miatt... mellesleg másik példának felhoznám a painkiller-t... amikor fejlesztettem pár éve, akkor agp-s rendszerem volt... 750es duron, 256mb sdram... kicseréltem a vga-t: gef2mx200->7300gt... és utána 1024ben fullon zökkenőmentesen ment a játék... dx9-es motor... elég baráti gépigénnyel... több helyen emlegettem már és megint visszatértem az új játék optimalizálatlanságához... :S az id kapcsán pedig eszembe jutott megint a rage... nagyon várom, mert az idtech4 szerintem nem hozta azt, amit kellett volna... mármint azért, mert az utolsó pillanatokban körbefaragták a gépigénye miatt (ami kicsivel később már elfogadható lett volna)... az idtech5-nél pedig nagyon mondogatták, hogy most a látványra mennek főleg és arra, hogy többféle játék alá is oda lehessen tenni több platformon: a szimulátorokon keresztül az rts-eken át az fps-ekig...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
Budaházy
aktív tag
szevasztok
nem tudom a halo & halo2 meg volt-e említve
én ugyan nem játszotta mmég egyikkel sem de ami késik nem múlik...állítólag mesterművek
Értem én, hogy NON-STOP de mikor nyit?
-
psyho85
aktív tag
Na, jön a végtelen FPS meg RTS... ne felejtsük el a jó öreg Transport Tycoon Deluxe-ot, amit sajnos a mai napig nem tudtak az eredeti hangulatában újra csinálni . De legalább van OpenTTD!
Álmában nagy folyó volt, de amikor felébredt, maradt kis patak. S csak csordogált tovább, mint könny az arcon, az óriás fák alatt.
-
Pokerman
csendes tag
válasz mephi666 #126 üzenetére
most meg a crysis-nek kell mondjuk egy 3ghz fölötti duplamagos proci, 2-4giga ram és egy minimum 8800gtx kaliberű kártya... azért ez elég durva erőkövetelmény a q3-éhoz képest... és szerintem annyival nem nyújt többet technikailag...
Remélem ezt azért nem gondoltad teljesen komolyan. Hajlamosak vagyunk teljesen természetesnek venni, hogy manapság ilyen fejlettségű játékokkal játszhatunk, de álljunk meg egy pillanatra, és gondolkozzunk el azon, hogy hová is fejlődtek a számítógépes játékok viszonylag rövid idő alatt. Szerintem döbbenetes. Játékélményben talán valóban nem nyújt sokkal többet, de hogy technikailag...
Ez mondjuk köszönhető a hardverelemek eszméletlen ütemű fejlődésének is. Csak egy példa: ma egy egyszerű navigációs eszközben van akkora számítási teljesítmény, mint amennyivel '69-ben embert küldtek a Holdra... -
cucka
addikt
válasz Pokerman #125 üzenetére
Megértem az elfogultságodat, de azért az a 4-5 év erős túlzás. Az valóban igaz, hogy ez volt az első fps, amelyben az ellenfelek és a tárgyak is 3d-ben voltak megjelenítve (a robbanások mondjuk itt még sprite-ok voltak, quake2-ben lettek azok is 3d-sek), de akkoriban például az első Tomb Raider is tudta ugyanezt, nem beszélve a Quake után 1 évvel megjelenő Jedi Knight-ról. Tehát mondjuk a 4-5 év kis jóindulattal legyen 1.
A Jedi Knight sorozat, beleértve a legelső Dark Forces játékot is szintén megérnének egy misét, mert bőven a Half Life megjelenése előtt is ott volt bennük a sztorivezérelt játékmenet, ráadásul technikailag is eléggé a csúcson voltak annak idején..A 3d gyorsítás részről meg annyit, hogy pont a Quake megjelenésének idejében hozta ki a 3dfx az első kártyáját. A Quake valóban az első játékok között volt, amelyek támogatták a 3d gyorsítást (alapól nem támogatta, a glQuake később, 97-ben jött ki), de azért messze nem az egyetlen ilyen játék volt. Pl. a Tomb Raider vagy a Turok szintén tudta ezeket.
-
mephi666
nagyúr
válasz Pokerman #133 üzenetére
jó, hát tényleg elég erős lett tőlem ez a túlzás, de akkor is volt rengeteg fejlettebb játék: pl farcry1, csak hogy a közelben maradjunk... az elég komolyan ki lett dolgozva és ha úgy nézzük, akkor a crysis-el azt überelték minden szempontból... a crysisnek mégis horror gépigénye van a farcryhoz képest, ami pl egy átlag 2002es gépen ment, mint a villám... néztem a crysist... szép is, jó is, de engem nem köt le... én azt mondom róla, hogy a szememben nem több, mint egy játszható techdemó... lehet, hogy mondjuk pistike, aki most töltötte a 15. szülinapját, kap anyuéktól karácsonyra egy 6400+ x2, 4gb ram, 9800gtx kaliberű gépet és megkapja hozzá a játékot is és neki minden igényét kielégíti, de mi már hozzá képest vén motorosok vagyunk és nagyrészt nem látjuk benne azt, amit ő... egyébként minket anno a delta force sorozat is lekötött... még az első vektorgrafikás részek is napokat játszottunk vele hálóban... változunk mi is és a játékkészítők is... és talán csak túl magasak az igényeink, amikor pl jön egy fallout3, ra3 vagy egy gta4 (itt hozzáteszem, hogy a fallout3 nekem is kellemes csalódás volt... ellenben a ra3-mal és gta4-gyel... )
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Pokerman
csendes tag
Teljesen rendben van az amit írsz, két hozzászólásom van:
1. Én úgy emlékszem, a robbanások 3D-sek voltak, csak egy amolyan "csillagszóró" effektussal, ami valóban egy kicsit béna volt (de szerintem nem sprite).
2. Azzal, hogy megelőzte a korát 4-5 évvel, olyasmikre gondolok, amiket valószínűleg egyetlen DOS-os játék sem tudott. Többek között míg a Tomb Raider max. 640x480-ban futott, addig már a opengl támogatás nélküli, szoftveres renderrel rendelkező Quake is ment akár 1920x1440-es felbontásban (DOS-ról beszélünk!!!). Amihez persze olyan erős gép kellett, ami akkoriban még nem is létezett, de a lehetőség már benne volt.
-
Borgi
aktív tag
hi
Szép bevezető szöveg egy tartalmasabb játék összefoglaló/élettörténet-hez
de a lényeggel tökéletesen egyet értek
üdv,
BorgiResistance is Futile!!
-
~Ph'vEscha
aktív tag
Ugyan nem gondolom hogy egy épphogymárnemújonc , alig ismert ember ( én ) véleménye érdekel bárkit is de :
Tökéletes , felülmúlhatatlan játékok :
-Quake 3
-Space rangers (!!!!) <--Soha nem játszottam ennél jobb játékkal
-Blizzardos dolgok ( dio1 dio2 , wow , starcraft ) <-- egyetlen hibájuk hogy annyit játszottam velük hogy sajnos meguntam "őket"
-1-2 játék még talán , amiket már olyan rég játszottam hogy elfelejtettem a nevüketÉrtelmetlen , unalmas játékok ( Szinte minden ami mostanában van ) :
-timeshift
-far cry 2
-dead space <--Élvezem a gyilkolást és a véres dolgokat , de ez a "játék" olyan mintha mézben mozogna az ember , negyed óra után ugy felidegesített az irányítása hogy nem tudtam nem megnyomni az alt+f4-et
-need for speedek <--nehézség=0 unalom=100
-call of duty sorozat <--a 2. része tűrhető ( de csak mert függő vagyok sajnos )
-gta4 <-- minimumon szaggat 250ezres gépen ( E8500+HD4850 )
-stb..Én úgy gondolom hogy a játékokat ( most az FPS-ekre gondolok ) ott már alapból elrontják ( tökmindegy miről szól és hogy néz ki ) hogy túlságosan realisztikusra akarják csinálni az irányítást . Nekem egy játék alapból nem jön be ha nem hasonlít a Q3-hoz az ember irányítása : viszonylag gyors mozgás ( nem ugy mint dead spaceben HAHA ) , SEMMIFÉLE MOUSE ACCELERATION ÉS MOUSE SMOOTHING ( dead space-t hozhatnám fel most megint , mint a legextrémebb példát ) , és kit érdekel hogy van-e lábam , meg élethű animációja a kamera körülötti testnek
Azt vettem még észre hogy mostanában csak azért jönnek ki a játékok hogy megvedd a 2 napja kijött videókártyát hozzá . Nem azért hogy jól szórakozz . <-- Kis ellentmondás hogy most kb nekemis csúcs gépem van , de csak mert azért 3-4 évente újitani kell a gépet , és épp most került rá sor
Elnézést ha olyat mondtam ami baromság / nem igaz .
[ Szerkesztve ]
Uj nickem : Phvhun
-
ttt1
őstag
Idén ami megfogott ings Bounty (remek kikapcsolodás jó humor bugmentes játék-egetlen 1 volt benne mirabella küldetésénél de az 1 reg fleal javitható), Mass Effect (föleg a végén mikor kiderül a lényeg , grafikailag is sztem megálja a helyét, igaz pár bolygos "mission néha picit unalmas")
-
marcus.fenix
aktív tag
Ha erőgéped is van, és a franchise-ok új epizódjai ugyanolyanok mint a régiek, csak felturbózott grafikával, akkor mi a 'csáért nem az újakkal játszol? Mi a baj az UT3-mal ha UT csak korszerű grafikával? Én, és még sokan mások pont ezt vártuk tőle. Tele vagyunk nagy játékokkal hála istennek, nincs min keseregni... MMO-khoz pedig közöm sincs. De inkább játszom most egy Witchert, vagy egy Mass Effectet, minthogy a Fallout 2-őt telepítsem, ami már egyszer kiadta magából az élményt megismételhetetlenül. Inkább játszok Grid-et mint NFS Porschét, Vagy King's Bounty-t a Heroes akármelyik része helyett. Nem tudom miért kellene minden játékban újradefiniálni a műfajokat. Nekem elég, ha egy játék minden téren igényes, és jó forrásból merít. Biztos igénytelen vagyok.
[ Szerkesztve ]
Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...
-
dabadab
titán
Egyebkent mi ez a nagy utalkozas itt a GTA IV-gyel kapcsolatban? Utoljara mondjuk a Vice Cityt lattam, de az teljesen jonak tunt.
DRM is theft
-
marcus.fenix
aktív tag
válasz ~Ph'vEscha #145 üzenetére
Welcome to NEXT GEN GAMING!
Még jó hogy amúgy sem érdekelt sohasem ez a játék...Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...
-
dabadab
titán
válasz ~Ph'vEscha #145 üzenetére
Szoval magaval a jatekkal nincs gond, csak a HW igennyel?
DRM is theft
-
VS461
tag
Üdv mindenkinek első hozzászólásom alkalmából!
Gondolatébresztő dolgok ezek... Mai napig felrakok én is régi játékokat, pl. a Half Life-ot. Van egy-két "klasszikusom", amit nem tudom, miért, de szeretek: IGI, Ghost Recon, NFS Porsche... van náluk szebb, jobb, de időt tölteni, belefeledkezni a régi pályákba... S amikor ráleltem egy patch-re a Duke Nukem 3D-hez, hogy XP-n fusson... az a régi élmény újra... könnyeket csalt szemeimbe. Néha a röhögéstől
Friss erőgépem van, HL2, talán egyszer Cod4, Crysis... de főleg repülőszimulátorhoz. FS2004, FSX, s mindenek előtt a Lock On és a DCS: Black Shark Sajnos, ez szűkebb célközönség. Ma már minimális szakmai ismeretek, célhardver és némi fanatizmus nélkül ezekkel nem lehet tolni. A helikopterszimből, a DCS-ből egy példa: "[ + jobb Shift + jobb Ctrl + jobb Alt" = sisakcélzó fényerő csökkentés... Az ajánlott célhardver ehhez kábé 90-100 ropi (joy, gázkar, pedálok, TrackIR 4), s jó eséllyel semmi másra nem fogod ezeket használni.
Egyébként a Saitek gyárt már konzolhoz is egész konkrét joy-okat. Nem tudom, van-e konzolra jó repszim, de hát előbb vagy utóbb...
Üdv![ Szerkesztve ]
Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота
-
killerjohn
addikt
teljesen egyet értek. A lenti konfigon kb heti 30 percet játszom... Egyedül a TimeShiftet és a Crysist toltam végig, és nagyon élveztem, de semmi nem tud lekötni. Már megőrülök, hogy jöjjön az SC2, mert azzal napi 16 órákat játszottam régen, illetve a D3 is ígéretesnek tűnik
btw DeadSpace is jónak tűnt elsőre, de az irányítása szerintem még csak arra sem méltó, hogy minősítsem. -
~Ph'vEscha
aktív tag
válasz killerjohn #150 üzenetére
Nah akkor a dead space irányításbeli problémáit nem csak én gondoltam nagynak
Már megőrülök, hogy jöjjön az SC2, mert azzal napi 16 órákat játszottam régen
SC2-vel régen 16 órákat játszottálUj nickem : Phvhun
-
_Scythe_
aktív tag
Az ultra igénytelen porttal van a baj.
Hogy volt rá egy évük, és nem csináltak semmit (majd bele szakadtak, hogy úgy csináljanak, mintha dolgoznának... ). Szvsz 1.5x-es gépigény a Crysis-hoz képest, csak a Crysis-nek volt mire. Nagyon gyanús nekem az is, ohgy proci limites a játék még über-konfigokon is, 4 maggal. Ilyet emulátor szokott. Az, hogy van pofájuk odaírni, hogy ez "future hardware"-re íródott, holott egy 3 éves konzol 1,5 éves játéka, 10x "powerfulabb" PC-ken röcög. Hogy 512MB VRAM-mal nem engedi low-med beállításoknéál feljebb tenni, hogy megmondja neked, hogy te milyen beállításokkal játszhatsz. Hogy olyan bugok vannak benne, hogy elképesztő: lebegő autók, hiányzó vagy villódzó textúrák, 30 féle error kód, olyan ez az egész, mint egy open beta, vagy pre-beta. Csakhogy súlyos pénezkért. Most meg rohamléptekben hegesztik a patchet. Kérdem én, eddig nem tesztelték??? Memory leaking? Ilyen RTM-ben?
És akkor még nem beszéltünk a sok járulékos szoftverről, amit fel kell hozzá tenni. (min. 3.0-as .net keretrendszer (minek??!), Games for windows live, vagy mi a tököm, vmi online statisztika gyártáshoz na és a social club. Csak azért, hog ezt a ronda igénytelen bug-halomt 20 FPS-sel megmozgassa a géped. De szmúd animációt ne várj akkor sem, ha amúgy bírná a konfigod, ha bőven VRAM limiten belűl vagy, akkor is "lagos". Nem, az FPS a para, hanem tényleg lag-szerű. Ilyet meg out of vram-nál szoktak a játékok, de hát itt bene van...
Én el vagyok képedve, hogy ilyet hogy lehetett kiadni ebben a formában.
Majdnem olyan szar, mint a Big Rigs. -
~Ph'vEscha
aktív tag
Ugy gondolom ide tartozik :
Kedvet kaptam tegnapelőtt egy kis fallout 3-azásra , meg stalker clear sky-ozásra
Kb 1 órát tartott a 2 játék együtt ( hamar meguntam ) .Clear skynak elég nevetséges a szinkronja ... 35 éves emberke szólal meg 15 éves hangon .. , meg az a rengteg bug..
Fallout , hát nem az én stílusom ...
Tegnap elővettem a jóöreg starcraftot , délután elkezdtem jászani , és éjjel 4 órakor jöttem rá hogy az idő sajnos gyorsan fogy ha az ember jól szórakozik...
[ Szerkesztve ]
Uj nickem : Phvhun
-
alien_
őstag
A vilag valtozik, vagy Te magad? Szep lassan felno az ember...
Swarm is coming.
Új hozzászólás Aktív témák
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest