Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Pontosan melyik paraméter az, amelyik miatt hasra kéne esni, s gigantikusként csodálni?
-
Spancho
őstag
Honnan van rá pènzük ? Mindenhol be akarják ,vagy már betiltották.
A nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?
-
snecy20
veterán
De durva, itt az infotech rovatban csak az első 5 cikk is foglalkozik az Uber-rel. Ennyire forró ez a téma?
[ Szerkesztve ]
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
-
Meridian
senior tag
Igazából lassan be sem kell majd tiltani, egyre többen jönnek rá, hogy nem csodaüzlet az Uber, amelyben az Uber mindenképpen nyer, a sofőr meg feléli maga alól az autóját...
130-ból az Uber 26 Ft-ot nyer, adózni luxemburgban, vagy belgiumban alig kell, míg az autósnak a rezsije 75-80 Ft/km, marad neki 24-29Ft, ebből kellene megélni (a 75-80-ban elviekben az autó értékvesztése benne van - bár ezt nem én, hanem a Totalcar-os fiúk számolták ki, azzal a kitétellel, ez öregebb autókra igaz, mert minnél újabb az autó, annál jelentősebb az értékcsökkenése is, a kezdeti időkben... tehát ez a 75-80 a 8-10 éves autókra igaz, amivel max 2 év "uberezhetsz"...).Lássuk csak, adót elcsalva minden pénzt bezsebelve, 29 Ft/km -el számolva, mondjuk a mostani átlagbért szeretné elérni az illető, ami ~240ezer bruttó... ööö izé, nem adózva, akkor nettó 154ezer Ft.
154000 [Ft] / 29 [Ft/km] = 5310 [km].
Azaz havonta ennyi km-t kellene hasznosan fuvaroznia. Üres járat nincs. Azt ebből még le kellene vonni, de asszem van egy csekélyke alapdíj is, vegyük úgy hogy az ezt fedezi (egyáltalán nem fedezi egyébként).
Havi 22 munkanappal számolva 240-250km-t kellene tolnia, üresjárat nélkül. (éves szinten ez cirka 64ezer km). Városban ez napi 8-10 munkaóra. Üresjárat nélkül. Azaz lesz ez szépen 12-14 óra is naponta. Ki lehet bírni egyébkánt, más is gürizik ennyit, éhbérért, ugye.
Ez a napi 240-250km fuvarozás (ami persze inkább 350-400 vagy még több az üresjárattal együtt) egyébként olyan ami első látszatra teljesíthető... de ennyi fuvar egyáltalán nincs, és nemcsak szállítás van, van odaút is a szállítandó személyhez is, ráadásul így mondjuk évi 100-120ezer km-t kell tolnia az autójába... 3 év és 300-350ezer km van az autóban. Cserélni kell majd. Van mondjuk mellette 22.5 milliós bevétel is, a 75Ft fenntartási költségben.
Na, ja. Csakhogy ebből lejön mindjárt a kb 9.5 millió csak az üzemanyagra, aztán mondjuk 15ezrenként olajcsere -- 22 alkalom, olaj 13ezer, munkadíj 3ezer = 16ezer; 22*16=352 ezer, évente műszaki 3*20ezer = 60 ezer, biztosítás évente 25ezer = 75 ezer, teljesítményadó 45ezer 3 évre --, tehát eddig vagyunk cirka 10milliónál.
marad 12.5 millió. Ok ebből lehet venni új autót. Persze 300-350 ezer km megtétele után városban nem csak tankolni, olajat cserélni biztosítást és vizsgázást kell fizetni, ennyi km után bőven jönnek a különféle bajok is, meg egyéb költségesebb cserék is, mint vezérmű bordásszíjcsere, lengéscsillapítók, gumik, meg mindenféle biz-baszok is ehhez (jah, az autót takarítani is kell, naponta egyébként...csak egyszer legyen allérgiás valaki kutyaszőrre, macskaszőrre, lesz belőle szép pereskedés). Mondjuk marad 7-9 millió. Még mindig OK-s ez, lehet belőle totál új autót venni (napi 12-14 óra munkával offcorse...)Csakhogy az összbevétel 104Ft/km * 300ezerkm = 31.200.000 Ft (mivel benne van napi megélhetésre szánt 29 Ft/km). Ez évente ~10.5 millió Ft.
Ha valami szemet szúr a NAV-nak ez az lesz. Tehát garantált a seggbekúrás, az tuti... első kanyarban csak 200ezer a bünti, legközelebb meg ki tudja?
Akkor muszáj lesz mégiscsak adózni is...Személyfuvarozós vállalkozóként a legkedvezőbb adózási forma az, amikor évente 6millió alatt keresel, ekkor a bevételed 15%-t kell befizetned, cakk pakk. 'Oppácsak, akkor a 104 Ft az máris csak 88 Ft. A 75 Ft és 88Ft között így már nem 29, hanem csak 13 Ft. Azaz ennyi marad a zsebedben ha az autód költségeit is figyelembe veszed, és ennyiből kellene megélni. Igenám, de ekkor az elérendő nettó 154ezres fizuhoz többet kell gurulni az autóval is. Ekkor cirka 540km/napot kell futni hasznos km-rel, üresjárattal ez 7-900km is lesz... városban, 25-30km/h-val... (50-es átlaggal nem fogsz tudni menni, legalábbis Budapesten biztosan nem, sőt sehol sem, hiszen az utas felvételéhez meg kell állnod. Kereszteződésben meg kell állnod. Lámpánál meg kell állnod. Ez Dugóban... hát ööö izé... nem használhatod a buszsávot, mint a taxisok. Ez mind-mind idő...)
Ennek teljesítéséhez legjobb esetben is 21-22 óra kellene. A többitz inkább ki sem számolom, mellesleg elbukja azt is, hogy évente max csak 6 milliós bevétele lehet, efelett kicsit többet kell adózni...Mission Impossible.
Csak gratulálni tudok annak, aki bedől az UBER-nek. Über-faszagyerek az, aki tolja nekik. Gyakorlatilag ingyen dolgozik nekik. -
BlackPriest
őstag
nem ismerem az uber elgondolását, de szerintem az emberek fejében ez nem feltétlenül teljes megélhetés. lehet némi plusz, esetleg észlelik, hogy reggel egyedül mennek melóba és akár tele is lehetne az autó (fizető) utasokkal, nosza. persze simán lehet, hogy rosszul látom. amúgy az átlagkereset 2/3áért is dolgoznak többet emberek, szép is lenne, ha az átlagkereset mindenkié lenne...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
hemaka
nagyúr
Egész jól megy a butik.
-
huncut123
tag
Ennyire jól megy nekeik? Majd jön a NAV
--- Üdv: huncut123 ---
-
nubreed
veterán
Csak addig lesz vigalom az Ubernek itt az EUban amig nem hoznak EU szinten egy olyan döntést, hogy mindegyik országban ahol egyáltalán elakarják indítani a szolgáltatást, az országban érvényben lévő adó kulcsokkal kell adózni és nem csak Luxemburgban.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Meridian
senior tag
Egyszerűsíthetem is neked.
A 104 Ft-ból (130 - minusz Uber jutaléka) 75 Ft az autó üzemeltetésének költsége, ebben benne van az is, hogy vesz majd később egy új autót is.
104-75=29Ft.Ebből adózni is kellene, amit viszont tévesen írtam le, mert rákérdeztem apámnál. Pontosítva ez úgy van, hogy a bevételed 25%-a után adózol 25%-ot, azaz a 104Ft 25%-a (26Ft) után fizet 25% adót (azaz: 6,5Ft-ot - ez egyébként nem olyan sok, ha úgy vesszük), és nem kell ÁFA bevallást csinálnod, amennyiben az éves jövedelmed nem haladja meg a bruttó 6 millió Ft-ot. Ha ezt meghaladja, bekerülsz az ÁFA körbe, azaz ÁFA-t is fizetned kell majd.
Tehát marad nálad 22,5Ft - ha rendesen adózol, és nincs több jövedelmed mint 6millió/év.
Azt nem tudom, hogy ez egyben fedezi-e az egészségbiztosítást, és a TB-t, de tegyük fel, hoyg igen.154ezer Ft/hó jövedelemhez havi szinten 6844 km/hónap-ot kell teljesítened. 22 munkanappal számolva ez napi minimum 310km hasznos km-t kell teljesítened, és ebben nincs a várakozás a fuvarra, nincs az odaút, azaz az üresjárat.
310km-t városban jó esetben is 10 óra alatt teszel meg (30km/óra átlaggal számolva), és ismétlem, ebben nincs az üresjárat benne. Üresjárat optimális esetben nem több mint 150-200km, legyen csupán csak 150km.
Akkor a napi megtett táv városban 460km. 30km/óra - ami egyébként kifejezetten jó átlag - távot cirka 15-16 óra alatt tudsz megtenni. Ne feledjük, az UBER kocsik normál kocsik, nem használhatják a buszsávokat, és ismerjük ugye a Budapesti forgalmi körülményeket is...Ugyanakkor a havi 6844km*104Ft/km*12hónap = 8.5 millió Ft összbevétellel együtt jár az is, hogy ÁFA körös leszel, azaz máshogy kell adóznod. Először is 104 Ft-ból le kell vonnod az ÁFA-t (27%), marad 81,8 Ft/km, és ebből vonhatod le a felmerülő költségeidet (de ehhez mindenről számla is kell, azaz előbb ki kell azokat fizetned, majd csak ezután számolhatod el költségként!), maradjunk az egyszerűség kedvéért a 75Ft/km-nél mint egy átlag értéknél. 81,8-75,0 Ft = 6,8Ft/km.
Ennyi marad neked minden hasznos km után: 6,8Ft.
154ezer Ft jövedelemhez 22647 (igen, nem elírás, ~22.6ezer) km-t kell havonta tolni, ez napi szinten 1030km, városban... ergo, ez: MISSION IMPOSSIBLE.
Így már érthetőbb voltam?
És nem mellesleg pontosítottam is a számításokat..
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Az áfakörösségnél tudtommal _nettó_ 6M a határ (12 hónapra vetítve). Az adózási mód és az alanyi adómentesség két külön dolog, csak "véletlenül" ugyanannyi a határa, de nem kell hogy együtt járjanak. Kata másoldállásként 25eft + 5eft iparűzési. Főállásban 50+ 5 fixen, de lehet szüneteltetni, ha valamelyik hónapban nem csinálod. Minden adó és járulékterhet tartalmaz. Költséget nem számolhatsz el. Evásan már bonyolultabb, ott költséget is számolhatsz, több a papírmunka. Legalábbis én ezt olvastam.
-
Meridian
senior tag
Apám ezt gyakorlatban teszi, ő taxizik. Ő csak tudja már, hogy 6 millió a felső határ, mivel őt érinthetné ez a dolog.
De egyébként meg tökmindegy, mivel ÁFA körös nélkül is lehetetlen a dolog, hogy rendesen megélj belőle. Meg nem mellesleg az átlag kereset - bár sokan örülnének neki ha legalább annyit kereshetnének - nem éppen a kényelmes életet biztosítja. Az még bizony nem az a nagy jólét. (mármint havi 154ezer Ft jövedelem)
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
A 6M stimmel, csak nem mindegy, hogy nettó vagy bruttó. Bruttó 6M-ből 4.72M maradna nettóban. Ellenben az alanyi adómentesség nettó 6M-ig lehetséges (pl). 27% áfával együtt ez 7.62M.
Ezt az évre előre kell választani, nem pedig utólag összegtől függően. Ha túlléped, akkor 2 évig nem lehet választani büntetésből.Ez a "a bevételed 25%-a után adózol 25%-ot" is gyanús, hogy valami empirikus tapasztalás és nem a jogszabály szerint ennyi. Ha a bevételt 75%-nyi költség terheli, akkor reális, hogy 25% profit lesz és abból valahány % az adó. Persze lehet, hogy csak belebonyolódtál a számokba.
Az "ebben benne van az is, hogy vesz majd később egy új autót" pedig valójában a régi autó avulása / értékcsökkenése van költségként leírva.A könyvelője biztos jobban el tudja magyarázni
Ez persze nem azt jelenti, megéri uberezni, azt nem vizsgáltam, csupán a jogi magyarázat kapcsán szerettem volna jelezni, hogy nagyon pontatlan, de persze attól még a számok stimmelhetnek. Nem vagyok könyvelő, de végeztem gazdasági informatikus képzést és ott könyvelésről is volt szó, másrészt errefelé is vannak vállalkozók a közelben, akikkel szoktam ilyesmiről beszélgetni.
Az ubereseknek pedig azózásilag is más lehet a helyzet, mert míg faterod főállásban tolja, így neki muszáj a költségeket is elszámolnia, mert az veszteség lenne, addig a mellékállásban uberezo katásként havi fix 30eft adóval (ami minden járulékot és adófajtát kivált) letudhatja havi 500eft bevételig. Persze ebből a költségeit is ki kell gazdálkodnia.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- PayPal
- Opel topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Crypto Trade
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Ryzen 9 5950X
- AirPods Max - Silver (Hibátlan és tökéletes állapot, tulajdonképpen új, pár napot volt használva)
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - Ryzen 5500 - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- ÚJ Playstation 5 CFW képes (feltörhető), lemezes
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest