Új hozzászólás Aktív témák
-
camillus
tag
Szuper ős? Alumínium meg a 3D nyomtatás technológiája lehet hogy érdekelné pár autógyár, vagy versenyautó manufaktúra.
http://i.imgur.com/Ea58ASu.jpg
-
SkiDev
senior tag
Kisebb elírás szerintem az alcímben (hiányzik egy 'er' )
> szupererősEgy ilyen könnyű autó akkora sebességen nem fog kisodródni a kanyarban? Vagy esetleg télen a nyílt terepen hófúvások közepette?
Nem piszkálódás, valóban érdekelne(#1) camillus: Megelőztél
[ Szerkesztve ]
Siemens A40 \ Siemens C35 (BOCI Ver.) \ Siemens AF51 \ SE k310i \ Nokia 3110c \ SE k800i \ LG GT 500 \ SE Xperia X8 \ Sony Xperia SP \ LG G4 Brown Leather \ Huawei Mate 10 Pro \ Realme X2 Pro \ Samsung Galaxy S21 Ultra 12/256
-
dhstyle
tag
akkora sebesség = leszorító erő you know ? forma1es autók sem csúsznak ki pont emiatt.. amúgy kicsit furcsának tartom , hogy gázolaj és 700 ló.. nagyon bullshit gyanús az egész... meg honnan tudják , hogy tartósabb? évekig kéne tesztelniük a kész példányt , hogy bármilyen következtetést levonjanak ilyen téren.. arról nem beszélve , hogy a carbon cuccok marhára érzékenyek elég sok mindenre.
Seat Leon 1.8 20V Turbo :) OnePlus 8 Pro 12/256
-
SkiDev
senior tag
Köszönöm a válaszokat! Így már értem.
Béke
[ Szerkesztve ]
Siemens A40 \ Siemens C35 (BOCI Ver.) \ Siemens AF51 \ SE k310i \ Nokia 3110c \ SE k800i \ LG GT 500 \ SE Xperia X8 \ Sony Xperia SP \ LG G4 Brown Leather \ Huawei Mate 10 Pro \ Realme X2 Pro \ Samsung Galaxy S21 Ultra 12/256
-
tib85
tag
90 százalékkal könnyebb az alváza..tehát találtak olyan gyártót,aki acélból gyárt egy üléses autóknak alvázat,és azzal hasonlították össze?
Vagy esetleg egy tetszőleges GM 5 személyes autó alvázához mérten 90 százalékkal könnyebb?
Nagyon nem mindegy. -
lajosba51
csendes tag
Azért egy töréstesztet megnéznék...
-
Gyuracell
csendes tag
válasz lajosba51 #11 üzenetére
Valahogy nekem is ez jutott eszembe, nagyon bizalomgerjesztő...
Egy hagyományos szénszálas utascellánál (BMW i3, i8 vagy bármelyik nagy nevű sportkocsi gyártó 2010 utáni csúcsmodellje) biztos minden tulajdonságában lényegesen gyengébb, ráadásul egy bizonyos gyártási darabszám felett a 3D nyomtatás miatt még csak nem is gazdaságosabb jelenleg.
-
Feketelaszlo
senior tag
Angolul gasoline, magyarul benzin, csak egy apró hiba, de már jeleztem a szerzőnek (jókat lehetne elmélkedni azon, hogy melyik nyelv cseszte el a névadást).
Egyébként meg végeselem analízis a barátjuk - a több éves tartóstesztet pár nap alatt elvégzik a számítógépen. Szénszállal kapcsolatban én is mindig szkeptikus vagyok, mert egy karbon versenybringa is az első komolyabb bukás után kuka, de a Lexusnál is megoldották valahogy, ha sorozatgyártásba merték küldeni az LFA-t. -
dajkopali
addikt
annyit azért érdemes az egészhez hozzátenni, hogy a hagyományos autógyártásnál is úgy működik a folyamat, hogy amikor egy konceptautó a megoldásai miatt ígéretesnek tűnik, akkor a gyártásban dolgozó mérnökök és technikusok - akik az előírások mellett még egy rakás egyéb szempontot is figyelembe vesznek - a legtöbbször úgy átalakítják, hogy csak a fő elemek maradnak meg, egyébként alig ismerni rá az eredeti tervre
vagyis ha ez működőképes lesz is, az, hogy milyen autók készülnek erre épülve, az még messze a jövő zenéje"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
#06658560
törölt tag
válasz Feketelaszlo #15 üzenetére
"Egyébként meg végeselem analízis a barátjuk - a több éves tartóstesztet pár nap alatt elvégzik a számítógépen."
Elméletben. A gyakorlatban pedig csak pislognak, mikor mégsem úgy alakul.
-
davidsone
addikt
jee ilyet sem veszünk
...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...
-
Depression
veterán
Az itthoni törvények még azt sem engedik, hogy a hagyományos autódat biztonságosabbá tedd. Nem, hogy autót építs. Illetve lehet, ha azt a pármilliós vizsgát kifizeted.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
trufa12
addikt
Valahogy nem tudom elképzelni hogy 200-nál v ugye felette belerottyan az ember valamibe és kiszáll, szerintem lehet tapéta lesz belőle..
Az élet olyan mint a motor, ha nem megy akkor be kell rúgni..
-
zsigus
őstag
kb. 830 LE a 2015-ös változat. (558 LE a V6 TDI + kb. 272 LE a elektromotor).
Szerintem a Nissan GT-R LM-el kevered, amire 1200 LE körüli teljesítményt mondtak, de látva az eredményt, nem sokat érnek vele...
A cikkhez:
"90 százalékkal könnyebb, mint a most használt autóknál alkalmazottak"
Mihez képest?
Egy 2,5 tonnás RR Phantom-hoz képest sem tudom ezt elképzelni, nemhogy egy modern (részben) alukarosszériás középkategóriás családi autóhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Én úgy látom, hogy a végeredménynek nincs sok köze a 3D nyomtatáshoz és az sem igaz, hogy sokkal könnyebb a végeredmény, mert az almát hasonlították össze a körtével. Egyrészt ilyen összekapcsoló elemeket már nagyon régen használ többféle iparág (auto, repülő, de sok sátornál is hasonló összekötőket használnak) , és nem kell hozzá 3D nyomtató, másrészt ilyen jellegű vázak szintén léteznek régen, sőt ugyanilyen szénszálas rudas megoldásban is. Ez egy régi dolog, csak belekeverték a "3D nyomtatás" buzzword-öt, hogy felkapja a sajtó.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
azbest
félisten
a könnyűszerkezetű autókhoz valami újfajta biztonsági megoldás is kellene az ütközésekhez. Mondjuk a pusztító (demolition man) habosodó autója [link] egy érdekes gondolat
-
azbest
félisten
Ez biztos okosautó volt, ami látta, hogy hülye a sofőr, ezért telenyomta purhabbal
De viccen kívül, bizonyos körülményeket lehet detektálni,ha veszélyes helyzet alakult ki és akkor elsütni.
Idővel szerintem az utakba is építhetnek olyan megoldásokat, ami segít a járműveknek tájékozódni, detektálni, hogy mikor hagyta el a biztonságos területet. Kevésbé felkészült helyen pedig lassabban vagy manuálisan lehetne mennie.Szerintem már ma is megoldható lenne automata közlekedés, csak onnan ki kellene tiltani minden manuálist. Van olyan reptér, ahol már ma is önjáró kis autók viszik az embereket és nem kötött pályán mennek, de azért jól behatárolt területen.
[ Szerkesztve ]
-
HuTi.HUN
tag
Ez nem klasszikus értelemben vett alváz, olyat manapság már nem nagyon alkalmaznak személyautókban.
Nem látok semmi korszakalkotót a videón, vagy az oldalukon. A könnyebb autó ugyanazzal a motorral kevesebbet fogyaszt, gyorsabb, stb, ezt a kezdetektől tudjuk. A csövek csatlakozásait meg önthetnék is akár, nem látom, hogy mi az amit csak 3D nyomtatással lehet benne megoldani, vagy legalább úgy olcsóbb.
Ennek a muffolt karboncsöves megoldásnak legfeljebb az olcsó hobbiversenyautós piacon lehetne jövője.
Én pont nem abban látom a veszélyt, hogy nem elég erős egy ilyen térhálós váz, mert adott esetben sokkal erősebb, merevebb is lehet kisebb súly mellett, mint egy acél önhordó karosszéria. Közúti használatnál sokkal veszélyesebb az, ha nincsenek tervezetten deformálódó, energiaelnyelő elemek.
-
CoDWaW07
őstag
Tetszetős, de kérdés hogy mennyire lesz például masszív, mert most is meg tudnák csinálni papírból a karosszérát, csak ugye ütközésnél nem valami előnyös
●ASUS M5A97 EVO R2.0 ● AMD FX8320 ● 8 GB Corsair Vengeance 1600 Mhz ● MSI R9 280X 3GB ● Samsung 850 EVO 120 GB ● 1.5 TB ● Cooler Master Silent PRO 600W ● iPhone 6 Space Gray ● iPhone Xs 64GB Silver Galaxy Z Fold 4
-
"a Blade alváza 90 százalékkal könnyebb, mint a most használt autóknál alkalmazottak,". ez azt akarja jelenteni, ha jól értem a névmást, hogy a blade alváza 90%-kal könnyebb, mint a most használt autók alváza?
mert akkor ez nem igaz. alváza az ifának van, a most használt autókban nincs alváz, következésképp könnyebb se lehet nála.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Készül a Galaxy S24 FE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Amazon Fire TV stick/box
- Azonnali informatikai kérdések órája
- 20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
- Videó stream letöltése
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!