Új hozzászólás Aktív témák
-
Döglött Róka
veterán
Le kene huznia az egesz koncepciot.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Baromira becsülöm a Valve-t, hogy megpróbálta, és próbálja. De ahogy haladunk előre, annál inkább nyilvánvaló, hogy ez bukta lesz. Arra leszek kíváncsi, hogy ők mikor látják ezt be!?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nagyúr
A felvázolt opciókkal az a probléma, hogy egyik sem jó a Valve-nak. Ha kiválaszt egy gyártót, és azt fogja támogatni a továbbiakban (a logika alapján ez az AMD lenne, ami így jelentősen megkönnyítené a fejlesztést - viszont gyakorlatilag egy szereplőssé tenné a GPU piacot a játékkonzoloknál), akkor nem lesz árverseny, így a SteamMachine rohadt drága magadna, versenyképtelenné válva a Microsoft és Sony konzoljaival szemben.
Egyébként nem lett megemlítve, hogy az nVidia esetében ott a SHIELD, ami miatt az nVidia inkább abban érdekelt, hogy a játékok a SHIELD-re, és ne a SteamOS-re költözzenek, tehát már csak ezért sem valószínű, hogy nagy rajongója a SteamOS-nek a zöld társulat.
Egyébként az az opció, hogy dedikált SteamOS helyett Windows + Steam alapokra építsék a SteamMachine-okat kizárható? Oké, a Microsoft nem érdekelt abban, hogy saját magának állítson konkurenciát, de a logikába ez is beleférne...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
"Windows + Steam alapokra építsék a SteamMachine-okat kizárható?"
Ez nem tuti, de én úgy tudom, hogy a Valve pont azért csinálja ezt az egészet, hogy a Microsoft-tól szabaduljon.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
LazaCCC
tag
Már eleve elvetélt ötlet volt, hogy PC fronton egy kizárólagos rendszert építsen, főleg ilyen alapokon, hát még az, hogy egy gyártó rakhatná össze hozzá a gépeket. Baromira nem kell még egy konzol, ami végülis egy PC ... ráadásul mi lenne abban, ha a konzol árai alá akar menni? Ez majd hozná a minőségi problémákat, na meg csak azok portolnának, akik amúgy mindenre kiadják a cuccukat.
Aztán a Mantle meg a Dx12 küszöbén OpneGL alapokra építkezni elég elvetélt ötlet ismételten. Már anno is megjegyeztem, hogy ilyen alapon PC-s játékplatformot építeni nem versenyképes jelenleg.
Amúgy is már túlságosan nagy szeletet birtokol a Valve a PC-s gamingból, ami jobb időkben szabad piac volt, most meg már senkinek számítasz, ha nem vagy benne a Steam rendszérében és nem oda fizeted a feet.
Legalább a MineCraft jól megmutatta, hogy van élet a Steamen kívül is, és köszöni szépen, boldogul nélküle is. -
mlinus
őstag
szerintem is bukta, hagyni kéne. nem szégyellni való, google-nak is rengeteg szolgáltatása ment már le a wc-n a hype ellenére.
-
Diocles
aktív tag
Én az egész alaphangot nem értem. Árverseny VAN. Nem ezzel kéne törődni, hanem hogy megfelelő teljesítményt nyújtsanak akár egy hardveren is.
-
rudi
nagyúr
válasz Döglött Róka #1 üzenetére
Első pillanattól nem értem, mi az üzleti koncepció emögött a dolog mögött, hogy rá akarnak ugrasztani valami Google vagy Facebook jellegű malacperselyt, hogy milliárdokat pengessen érte vagy mi. Játékkonzol OS, ami akármilyen PC-n elfut, peeersze
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
ViZion
félisten
Szurkolok nekik, jó lenne, ha jó lenne...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ők az Xbox One-t szánják nappaliba. A Valve baja az, hogy az Xbox One (és a PS4, stb.) áruházában eladott játékokból nem részesülnek. Ide akarnak egy olyan rendszert, amiből profitálnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lev258
veterán
Ha szabad ilyet, pontosítást kérnék több pontban, még ha a lényegi részén nem is változtat az írásnak. Egyrészt az Intel hivatalos drivere az, amit a MESA-ba készítenek, a saját Linux-os csapatuk végzi a munka a nagy részét. Másrészt az AMD pont az utóbbi időben kezdte meg egy új, sokkal megbízhatóbb driver előkészítését, mely a nyílt felé veszi az irányt. A Mantle-t Linux-ra eddig még csak ígérték, találgatások szerint az év végén érkezhet, de messze nem biztos.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
-
djculture
félisten
Semmi értelme az egésznek, ez a piac már a MS és Sony birodalma..
[ Szerkesztve ]
-
megcsinálták az n+1. felhasználótábor nélküli Linux disztrót, nem nagy ügy, van már annyi, mint égen a csillag...
Az alapvető probléma az, hogy világmegváltó ötletekkel tele a padlás /ez egy volt közűlük/, de a ráfordítható pénz energia és motíváció véges, főleg ha a partnerekre hárulna a munka java, akik nem látják, hogy a nagyszerű ötlet nekik pontosan miért is jó és hogy végül hogyan lesz belőle pénz...
A mérleg egyik serpenyőjében állt volna egy pistike disztró, amire felhúzzák a kész steam klienst big picture módban, a másik oldalon pedig a GPU gyártók meg a játékfejlesztők erölködése, hogy felhozzák az opengl
-t AAA játékokban használható szintre meg hogy játékok is legyenek rá.Mindezt miért? Hogy a Valve plattform lock-in még erősebb legyen PC-n, ami nem látom miért kedvezne akár a játék, akár a GPU gyártóknak..
J.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ettől még az Intelnek nem lesz gyári drivere.
Az AMD az új iránnyal is fog saját drivert kínálni a nyílt forrású opciók mellé.
Mellesleg ezek nem változtatnak semmin, mert ettől még a szabványos OpenGL kód futása nem lesz garantált.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
LordX
veterán
"minden bevizsgált implementáció szabványos, még akkor is, ha egy szabványos kód nem fut minden bevizsgált implementáción"
Na ácsi. Az ilyen "szabványos" kód a szabvány szürke területein jár. Ha csak olyan kód lenne, ami teljesen specifikált (int a = 1+1; szintű), akkor minden egyes OpenGL implementáció kutya köteles ugyanazt adni eredményül. Szabványos lesz az a kód is, ami AMD kiterjesztést használ, mégse fog futni máshol. Tessék használni a legkisebb közös többszöröst, vagy ha az nem elég, akkor tessék sírni a Khronos-nál, hogy az kevés.
-
Polllen
nagyúr
Szerintem ez az ötlet olcsóbban meglett volna, ha a klienst fejlesztik olyan szintre, hogy kiváltsa az OS többi részét. Aki ilyet akar, annak a végeredmény számít, nem a hogyan.
Vagyis win-re ráhúznak egy jó klienst és meg van oldva. Lényegesen hatékonyabb lenne. Vagy megvárják az új openGL-t. Persze kérdés, hogy addigra hol tart majd a mantle meg a dx.
rudi
Nálam is az xbmc ugrott be elsőnek.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
NEOSIGNAL
tag
Ötletnek akkor sem rosz.Kérdés hogy mit is akarnak ezzel elérni,mert ha csak a profit volt a cél nem csoda hogy leszaladt a kezdeti lelkes hangulat.ötletek hiányában elég erőforrás igényes ilyesmin dolgozni.Hacsak nincs nagyon jol kivitelezve
-
nagyúr
A többiek már lecsapták a labdát - a SteamOS szempontjából akár mindegy is lehetne, hogy Linux vagy Windows alapokon nyugszik, hiszen alig több, mint egy fronted. Nyilván sokkal olcsóbb és a Valve szempontjából szabadabb lenne a Linuxra való építkezés, de a jelek szerint ez rövid távon nem versenyképes, így nem is életképes megoldás. Túl sok mindent a Valve nem tehet, ha meg akarják várni azt, hogy az OpenGL-t rendberakja a Khronos, akkor a konkurensek el fognak húzni mellette... Ennél szerintem még egy Windows alapú SteamOS is jobb megoldás.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Arról már milliószor bebizonyosodott, hogy rossz irány. Itt nem csak az OS-ről és a GUI-ról van szó, hanem az egész ökoszisztémáról, ami lehetővé teszi a konzolszintű élményt, amire szükség van a nappaliban. Nézd meg a Metro játékok Linux portját. Az 4A Games elkapta ennek a lényegét, amit a Valve ki akar hozni belőle. Letöltöd a Metro játékokat, és rögtön ellenőrzi a géped. Egy borzalmasan egyszerű tizenakárhány állású csúszkája van a grafikára. Azt beállítja a gépnek megfelelően. A felbontásnál érzékeli a natívot és azt állítja be. Ezek a lényeges elemek, mert már az NVIDIA is a fejlesztők arcába sikítja egy ideje, hogy a felméréseik szerint a játékosaik 80%-a nem lép túl az 1024x768 pixeles felbontáson, ha erre paraméterezi magát a PC-s port.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha problémád van vele, akkor a hivatalos Intel support mossa kezeit, és a MESA-hoz irányít. Az, hogy ezt a projektet segítik, még nem vállalnak érte felelősséget.
Ugyanígy az AMD-nél is segítik az open drivereket, de az AMD-t a problémáddal csak akkor címezheted, ha a zárt drivert használod.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zoltn
senior tag
Francba az egész SteamOS-el! A valve-on kívül, senkinek nem kell! Lássák már be. És nagyon gyorsan adjanak ki egy új HalfLife-ot!
"Music is your only friend. Until the end!"
-
vinibali
őstag
a nyílt drivert fejlesztik, a MESA-hoz küldenek be "kódot". a driver kiadója végül nem az intel, hanem a MESA. ha nem érted a működését, nem x+1 visszakérdezést kell írni, hanem utánaolvasni...
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
sad_Vamp
őstag
Már az első STEAM-es hírnél megírtam, hogy egy átskinelt "új" linux distronak semmi, de SEMMI értelme nem lesz. Ha a Valve ezt komolyan gondolta volna akkor az első bittől kezdve írja az új rendszert úgy hogy az tényleg játékokra meg nappalira lett volna kifejlesztve írnak saját OpenGL/DX alternatívát, meggyőzik a gyártókat stb. így csak adtak a szarnak (már elnézést) egy pofont, ennyi történt.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Jack@l
veterán
Túl kéne lépni a szűklátókörűséágen, nagyn üdvözítő kezdeményezés, hogy végre valaki tett valamit a windows dominancia ellen. Lehet pár év múlva be is fog jönni a számítása. Mióüta elkezdték a stream os-t, kb 3x annyi játék jelenik meg linuxra, mint azelőtt. Előbb utóbb eljön a directx meg az opengl korszak vége. Onnantól kezdve meg ha os független api lesz, akkor melyik játékos fog windowsért fizetni? (főleg ha linux alatt jobban megy ugyanaz, meg kevesebb ramot zabál)
Most kb az xbmc és a windows média center áll azon a szinten ami eljöhet pár év múlva a nappalis játékoknál. Én tuti xbmc-t választanék egy home media centernek windows helyett.UI: az új megjelenítési engine-ek már a spájzban vannak, csak a ph nem nagyon szeret erről cikkezni, mert nem igazán amd és konzol konform
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig erre van szükség a nappaliba. Berakod a lemezt, vagy letöltöd a játékot és működik. Beállít magának mindent. Nem kell drivert telepíteni, nem kell semmit tenni annak érdekében, hogy játssz. Ez a Valve koncepciója is, csak elég nehéz kivitelezni, hogy ez működjön, viszont ha nem tesznek valamit, akkor továbbra sem fognak részesülni a "nappalis piac" bevételeiből.
Az egyébként egyértelmű, hogy ez a koncepció úgy nem fog működni, ahogy a Valve elgondolja. Nem véletlenül dolgozik mindenki fix hardverrel ezen a terepen. Vagy ha nem is fix, de párhuzamosan semmiképp sem kínálnak több alternatívát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
és vígan játszol az új cod-al 1320x1080-ban, mert a konzol nem bír többet
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
PS4-en Full HD-ben, de nem ez a lényeg, hanem az egyszerűség. Ezt fizetik meg az emberek, és a Valve jó nyomon jár, csak olyan problémákba ütköztek, ami megakadályozza, hogy betörjenek a nappaliba. Ez a koncepció viszont a piac 80%-ára hajt, akik nem tudják átállítani az 1024x768-as felbontást PC-n, mert nem tudják, hogy mi az.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Blindmouse
senior tag
Gondolom a DirectX licenszelése az ki van zárva.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
-
félisten
Ha a Valve lehorgonyoz egyik dGPU gyártónál, akkor van esélye a komoly profitra. Konzoloknál erősebb fix hardver Mantle, vagy CUDA + PhysX + Gameworks alapokon... Elég ütős lenne.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Jack@l
veterán
válasz Döglött Róka #36 üzenetére
7 éve van fullhd-s tévém. Látom mert van szemem, 3 méterről is jócskán a 720p és 1080p közti különbséget.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
sad_Vamp
őstag
válasz Blindmouse #38 üzenetére
döglött kutyával nem járunk vadászni.... a DX az 1ik ok, hogy még mindig csak current gen játékok vannak (a kiadók nem mernek csak az új genre kiadni valamit) a next gen meg csak nevében az.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
rudi
nagyúr
Ja-ja, a grafikus részletek valamennyire jól detektálásához kell a full új OS semmiképp sem oldható meg abban a világban, ahol a GPU fejlesztők kb. 20 éve írnak drivert, és olyan szinten lehet rendszerazonosítani, ahogyan az AIDA64 és társaik teszik...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem full új OS kell hozzá, hanem full új szemlélet, és ehhez a Valve is ad egy alapot, hogy az egészet megkönnyítse, mert láthatóan nem működik ez a dolog PC-n, annak ellenére, hogy minden gyártó könyörög a szoftvercégeknek, hogy szánjanak rá időt, mert a 10-ből 8 user nem tudja mit-hol-merre. És ezért nem jut sehova sem a PC a nappali szintjén, ami a Valve számára roppant kellemetlen, mert egy igen nagy piacot kisajátítanak a konzolok, olyan felhasználókkal, akik költekeznek is. Nem lenne ezzel semmi gondja a Valve-nak, ha lenne Steam Xboxra és PS-re, de nincs, így más utat kell keresni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dare2Live
nagyúr
valve a konzolpiacra akart evvel betörni, pénzt keresni ennyi az ok és nem az, hogy a windows dominanciája ellen akar tenni. Ha már dominancia szóba került amit csinálnak piacukon az talán imo rosszabb mint amit microsoft művel.
A koncepicójuk viszont alapjaiban hibás volt, fura, hogy nem értették ezt meg. Ha anno mellszélességggel fix imo AMD/mantles hardware mellett lerakják a voksukat, most karácsonyra kész lenne a gép és mantle miatt rakás dolgot portolni se lenne nehéz. És ez átszivároghatna linuxra. Persze ha linuxosok hajlandóak megfizetni valvenak... Ja igen persze drágább lenne, de lenne. Ez meg kb soha nem lesz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"hanem full új szemlélet"
Még mindig nem értem. megírják Windowsra a hude felhasználóbarát appot, rákényszerítik fejlesztőket, hogy menjen automatice a csuszka oszt kész. fillérekből megvan, gyorsan elkészíthető... hol a probléma?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dare2Live #47 üzenetére
Ott a gond, hogy ezzel már sokszor próbálkoztak és a valóságban működésképtelen. A SteamOS-nek egy felhőből működő rendszere lenne erre, vagyis nem a gépet mérné le, hogy miképp fut, hanem a felhőben tárolt adatokból állítaná be a grafikát az adott gépre. Ilyet csinál az AMD és az NVIDIA is a különböző experience programokkal. Ennek az a gondja, hogy éves szinten millió dolláros kiadás az összes program tesztelése és paraméterezése, de legalább működik, és ez egy befektetés is, hiszen a felhasználó is megkapná a konzolszintű élményt, ami miatt megéri a beruházás. Csak ha ez nem indul be, akkor ez egy pénznyelővé válik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rudi
nagyúr
Ja, csak a Valve úgy pórbálja az új szemléletet elérni, hogy új OS-t csinál, számomra ez az érthetetlen, sőt abszurd a történetben. Illetve pár évtizedes játékos pályafutásom alatt nem tapasztaltam, hogy a játékok mindig direkt valami gyenge grafikai beállítással indultak volna el. Inkább azt tapasztalom, hogy egyre jobban betippelik a hardver képességét, meg a VGA driverekben egyre több játék profilja jelenik meg.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű Garanciás AirPods Pro 2
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!