-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz rasotamas #209986 üzenetére
Ahány szerelő annyiféle tipp, hogy melyik a legjobb.. azért az ATE még mindig ott van az élmezőnyben. TRW-t raktam fel ~60ezer volt a komplett szett tavaly, ősszel felkerült a hátsó szett most nemrég pedig az első és gond nélkül működik. Jelezd a szerelőd felé, hogy ami létezik ott újítsa fel.. csúszkák, kenje meg a féktárcsa alatt, a féktárcsa felnivel találkozó részét, a féknyeregnél is van egy-két dolog, ez jóval fontosabb és nyugodtan vegyél ATE-t.
-
imyourfriend
őstag
5e5 lengéscsillapítónál miként tudom megtalálni az alkatrészt, elől a rugó felső részébe ül bele hátul pedig mivel merevített hidas ezért a rugó alján és tetején is van egy-egy gumi elem.. TMBJG7NE4G0029363 a VIN, [link] 3-as és 5-ösre gondolok. Elsőt nem sikerült megtalálni katalógusban, de oda is kell ilyen elem.
-
-
imyourfriend
őstag
[link] mib2 amundsen térképek.
qru kérlek töröld a Milyen autót vegyek topicban a kommentem, köszi.
-
imyourfriend
őstag
válasz Rigormortiis #210122 üzenetére
Legkésőbb októberben kicserélném az akkumulátort, amennyiben használatban van az autó. Egy terheléses vizsgálatot megér ettől független, ősszel/télen tud meglepetést okozni a nem jó kondícióban lévő akkumulátor.
-
imyourfriend
őstag
válasz fulton #210216 üzenetére
Kezdeni lehet vele, egy szakinak érdemes felújítania a dugattyút és a csúszkákat, pasztázni/zsírozni. Ezt követően is szorul akkor cserélnék féknyerget. Hasonló volt a helyzet igaz egy fiatalabb autónál mivel állt fél évet az egyik hátsó féknyereg befogott picit, nem látszódott csak nem ment vissza a helyére, felújítás után minden szuper.
-
imyourfriend
őstag
válasz fulton #210220 üzenetére
Inkább kérj meg egy környékbéli szerelőt, a golf IV nem egy fiatal csirke és bármi történhet akár elnyalódhat egy csavarfej, beleszakadhat a csavar vagy nem tudod visszarakni megfelelően a féknyerget.. mivel befog a fék vissza kell nyomni a dugattyút jó eséllyel annak is meg van egy technikája, kell DOT4 fékolaj, légtelenítés pl. meg kell vizsgálni hogy megfelelő-e a féktárcsa, van-e válla, vastagsága stb.. ez már túl sok ahhoz, hogy egy a témában nem jártas ember javítsa. Egy biztonsági rendszer, megtanulható de ha nem nagyon szerelsz, javítasz otthon akkor nem javaslom a megtanulását inkább bízd egy olyanra aki otthon van a szakmában.
szerk.: képről véleményt nem nagyon, itt már cseréltetnék tárcsát és betétet is amit megtehetsz azért drótkefével megpucolod vigyázva a munkahenger gumitömítésére és a csúszka gumitömítésére is.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
válasz grizlisandor #210275 üzenetére
Fűnyírómotorból csak nem építettek/építenek szívót, kell hozzá 1.4 vagy 1.6 bár még 1.6 is elég lomha.
-
imyourfriend
őstag
válasz vallas #210345 üzenetére
Számomra meglepőek ezek a dolgok, jelzik az újkori autók minőségének, összeszerelésének a romlását.. pedig itt már nem MTZ szintű holtjáték van a kormánynál, 1-2mm max megengedett egyszerűen illene jól összerakni azt a vasat. Főleg egy ilyen dolgot amivel minden nap szembesül az ember.
-
imyourfriend
őstag
válasz nrb263 #210362 üzenetére
2015 1.6 cr-ben tavaly cseréltem akkumulátort először, Varta AGM-et kapott 68 helyett 70AH-sat, a mostanival megegyezőt tegyél bele és kapcsoltasd ki a start-stop funkciót.. bár rapid ~1100kg megküzd az a motor és a turbó a helyzettel nem nyersz vele ha leállítgatja magát amikor lehetősége adódik rá.
-
imyourfriend
őstag
válasz nrb263 #210364 üzenetére
Megoszlanak a vélemények, az a legjobb ha fel van tanítva de különösebb kimutatás nincs arra vonatkozólag, hogy a tanítás bármi előnnyel szolgálna. Mondják hogy ekkor másként tölti az autó az akkumulátort, de van a rendszer annyira intelligens hogy megtanulja ezt magától.
-
imyourfriend
őstag
Picit tán off téma, Ausztriában / Németben fel kell matricázni az autót az euro besorolásához mérten? Gondolok itt arra benzinkúton kell vegyek egy euro6-os matricát vagy a rendőr megbüntet, igaz ez vagy csak szóbeszéd? Klagenfurt fölé megyek túrázni de jobb a békesség.
-
imyourfriend
őstag
válasz gyulaszu #210394 üzenetére
Ilyen környéken nem jártam, szerencse rendőrrel se találkoztam de örvendek hogy kitiltják a sok dpf nélkül meg bizonyos euro szint alatti gépeket.. tán euro 0 és euro1 nem közlekedhet de tervben van hogy euro4 lesz a legalja.
Jól szuperált a bódé rengeteg Octaviát látni Ausztriában igaz 1-esből elenyésző van.. 2-es de jobbára 3-asokat látok meg volt pár 4-es is sőt pályán volt egy Enyaq iV is mondjuk nekem az a stílus nem tetszik.. de úgy tűnik hanyatló nyugati pajtásunknál megfelelő bódé ez.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz tibbike01 #210416 üzenetére
Manuálisnak azért egyszerűbb a felépítése, tegyük fel ugyanazon alkatrészekből épül fel a belseje (tengelyek, csapágyak, fogaskerekek stb. akkor manuálisnál van lényegében pár szenzor, érzékelő, kapcsolóvillák röviden, automatánál azért van pár alkatrész ezenfelül kezdve a vezérlésével, duplakuplungos történettel + jópár költséges alkatrésszel. Az automata mégiscsak a kényelemről szól. Manuálisból pl. saját típust nézve MWW a váltó ami 1.6 cr-hez van 350eFT-ért felújított 3 év garanciális darabot lehet venni, [link] olajcsere után amilyen tisztán fut a váltóm erre 500ezer után sem lesz szükség.
-
imyourfriend
őstag
válasz simonjoe #210536 üzenetére
Korábbról nem ismerem őket, sokszor utánanézek külföldi oldalakon is pl. váltóolajból találtam Hollandiában eladót: [link] 27,77 ojrót átszámolva valahol 11 pénz alatt be lehet szerezni literjét. Még az a szerencse szabad gazdaság van mindenhol megtudja nézni az ember az árakat, majd mérlegel és beszerez. Jó példa erre az üzemanyagszivattyú itthon valami 160 pénz körül kapható az OEM, Hollandiában 130ezer környéke volt, utángyártott lett ugye végül 60ezer körül Németből.. ebayen vettem ez is mint kiderült autodoc kötődésű. Jópár dolog aliexpressről érkezett ezek nyilván nem fék/elektronika/szenzor alkatrészek azokat nem merek onnan venni és csillapítást sem, de egy csomag ledet nyugodtan. Jó árak vannak kauffernél, fékmesternél és zsu oldalán is, van amit onnan éri meg a legjobban.
-
imyourfriend
őstag
Következő a jelenség: autó fékez de a pedált teljesen be lehet nyomni koppanásig járó motor mellett is, erre nemrég lettem figyelmes. Az autó fékez, nem harap a fék csak zavaró a sztori, lehet ez attól hogy a szerelő visszanyomta a főmunkahenger felé az olajat? Arra gyanakszom a karmantyú elereszti az olajat és emiatt kisebb a fékhatás. Főmunkahengert mennyi idő kicserélni kb. milyen tételbe kerül, milyet érdemes venni?
-
imyourfriend
őstag
Graz környékén is van gazdagon, jó 10-12km IG-L ami 100km/h Fürstenfeld felől, majd beérsz a városba és összeér a másik pályával ott 100-as, a 10-11km hosszú alagút 100-as, utána van 13km építkezés ami 80-as és egy Gleinalm tunnel. Mondjuk nekem olyan mind1, elég a 130 és amíg pályán oda-vissza 4.5/100-at produkált kúton tankolva addig nincs semmi probléma, Ausztriában megtűrik az ilyet.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
[link] most gurult ki a szalonból a W123, 88LE
-
imyourfriend
őstag
válasz focvis #210730 üzenetére
Két patch az egész, az egyik normál patch ami stabil valid de elfogadja a módosítást. A másik patch pedig direkt autóra szól, picit beleuntam hogy 40ezerért csinálgatják a 10 perces munkát. Megtanulható, meg nem eredeti szoftverrel csinálják hanem interneten van egy oldal ahol generálják a kódot hozzá.
[link] briskoda ingyen adnak legújabb stabil firmwaret, itthon gondolom ez is fizetős.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
RNS fejegységgel annyira nem vagyok képbe, megoldható azért a frissítés néhány kérdéses/nehézkes verzió van.. persze a tapasztalat számít, nem agysebész dolog. Angol oldalról szerencsére jól állok, de amúgy van Magyar nyelv alapból mivel olyat küldött Briskoda-n az illető (pab567). Érdekes kint nem megy a garasoskodás, nem nézik azt hol tudnának lehúzni meg hogy tudna 5 percen belül meggazdagodni rajtad az ember.. emlékszem mikor Viberen írtam az illetőnek ki küldte a fájlt, valamiért nem tudtam egyből elküldeni a pénzt őt nem zavarta elküldte a fájlokat és megbízott abban hogy odaér a pénz. No ez a nem mind1, itthon meg megy a 40-60-80ezer forintos aktiválás mint a keselyűk odaírnak 5-en egy post alá.
-
imyourfriend
őstag
Holnap minden igaz ki lesz cserélve a főfékhenger, TRW kerül be ATE helyett. Érdemes felújítani a gyárit? Eladni nem szeretném de később lehet visszakerül majd, megkérik az új gyári alkatrész árát 160 pénz.
-
imyourfriend
őstag
Urak 5Q1614019Q kódból az ATE 24.4153-1522.3 újonnan szinte nem elérhető az EU piacon, idehaza sincs.. honnan érdemes beszerezni a főfékhengert?
Márkaszerviz 200e, bárdi ~160e, autodoc 90-105e de nincs belőle egyszerűen.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz 1stVikman #210951 üzenetére
van benne ABS process bleeding module és alatta a leírás
Ahhoz hogy a hátsó dugattyút visszatekerd kell hozzá egy speciális eszköz, úgy hiszem összeköttetésben van kézifékkel is.
A legrövidebbtől kell kezdeni igen ami bal első, ott van fent a tartály aztán jobb első majd bal hátsó és jobb hátsó az van legtávolabb. Nálam a kézifék mechanika szorult, csúszkákat kellett felújítani + megkenni, remélem találsz egy szakit akinek van speciális eszköze és visszahajtja a dugattyút.
-
imyourfriend
őstag
Első tengelynél komplett csillapítást cseréltek, csapággyal kutyacsonttal együtt.. kerékösszetartás beállítása előtt ha használom 50-60km-t ennyi idő alatt megeheti az első gumikat? Hétfőn viszem, hétvégén használnám az autót de nem létszükséglet.
-
imyourfriend
őstag
válasz fcbarca #211129 üzenetére
Itt vas megyében a hanyatló nyugat határán 40ezret mondtak 4 csillapítás és 4 fék cseréjére (tárcsa + betét). Ez már eléggé low cost mondjuk nekem a hátsó csillapításnál 50e a két csillapítás + 20e a két csapágy a támasztó és védő még egy 10-es.. ha már kicserélem és van benne 200 felett akkor szeretném élvezni sokáig a közel gyári minőséget.
-
imyourfriend
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen