-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz -Maci- #201738 üzenetére
Idehaza 1.6 cr van, ezzel a kisebb dízellel sincs különösebb gond a 2.0-t jobban szeretik, igaz megkérik az árát egy olyan szekérnek. Fogyasztása valami eszméletlen ezeknek a motoroknak, ma megjártam Magyarból Hallstattot, 600km-re 12500 jó magyar pénzt tankoltam úgy, hogy hazafele volt bőven 130-as tempó, igyekeztem is meg útépítés volt a pályán nem akartam hogy sötétbe érjek haza. 150LE-s jóféle motor az erősebb ami 179-180LE azt nem merném venni, nem találom a videót de YT-n van róla úgy emlékszem miért nem sikerült jól a 180 pacis.
-
imyourfriend
őstag
Lecserélte az olajat és a szűrőket a szerelő, ~9-10ezer km után jó állapotúak voltak a szűrők az olaj meg szép fekete, akárcsak 2-3ezer km után. Egy dolog viszont feltűnő volt, mikor indítottam és alapjáraton járt jóval halkabb, kellemesebb a hangja. El nem tudom képzelni milyen lehet az eltérés mikor valaki 30ezer után cserél olajat.
-
imyourfriend
őstag
Épp regenerált a szekér valahol 65-70% körül járt mikor leállítottam, más is járt már így hogy nem fejezte be a dpf a regenerációt? 20 percet nem fogom alapjáraton járatni, hogy regenerálja a dolgait majd reggel folytatja munkábamenet.
-
imyourfriend
őstag
válasz rasotamas #201897 üzenetére
Épp nézegettem az adatokat, aztán síkon 4.2-4.3/100-at írt gondoltam regenerál, még 5km-re voltam itthonról nekem eml327 mindig rá van kötve a szekérre, telefonnal rácsatlakoztam és láttam.. bejártam a garázsba járt két percet míg bezártam a kaput és megnéztem a leveleket aztán leállítottam.. mikor az M80-on jöttem majd 20km-t akkor nem jutott eszébe regenerálni pont ilyenkor kell, ahogy írod.
1000 körüli alapjárata van ilyenkor, meg büdös füst jön a kipufogóból.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz rasotamas #201901 üzenetére
Az egy kütyü mely amolyan standby állapotban van amikor nem használom, világít rajt egy piros fény és akkor kezd el kommunikálni mikor rácsatlakozom telefonnal. 2 hete folyamatosan csatlakoztatva van, így olvasok vele adatot használat közben, másképp nem tudom hogy lehetne.
-
imyourfriend
őstag
Holnap de legkésőbb hétfőn érkezik a vcds, oct 26 volt kiírva dátumnak, de alin írják hogy már az országban van.. milyen oktatóanyagot/videót érdemes átnézni hozzá, ki mit ajánl lehet az 3-4-5 órányi anyag is akár, szeretném megtanulni használni.
-
imyourfriend
őstag
Van most az új munkahelyen mit tanulni, de előtte mindenképpen elolvasom az oda tartozó részt, mármint mielőtt bármit is kodolnék. Akar arról is miként lehet biztonsági mentést vagy egyéb hasznos dolgot csinálni, mielőtt belenyulnek. Tudom okosabb emberek ezt megírták már kódolva előttem, mármint a sok fícsört amit egyes boltok pénzért árulnak, picit betekintek én is ebbe remélem nem járok pórul.
-
imyourfriend
őstag
Soot Mass-t az autó "elégeti", ilyenkor regenerál, az Oil Ash Residue mintha csak gyűlne benne, ez lerakódik és van egy limit értéke melynél gondolom ki kell takaríttatni a DPF-et. Oktáv3-asnál egy 80g-os értéket láttam, 56g-ot ír VAG DPF megközelítőleg, 250ezernél viszem takaríttatni biztos ami biztos. Aztán meglátjuk, kap egy kályhacsövet a DPF helyére és megy tovább.
-
imyourfriend
őstag
válasz Csaby25 #201983 üzenetére
Tapasztalatom ugyan nincs vele, 5e5-höz trw tárcsát + fékbetétet veszek, autodoc-on pl olcsóbb ez mint a bosch igaz párra vonatkozóan 1500 forint az eltérés ami nem egy hűde. trw-t ajánlotta a szerelőm, mondjuk a fékre picit allergiás vagyok az 5e5-ön eszméletlen jó a megane-on annyira nem volt..
-
imyourfriend
őstag
válasz rasotamas #201992 üzenetére
autodoc esetleg? Bár ilyen erős forint mellett lehet, hogy már nem éri meg onnan.. 151ezerért raktam össze az alkatrészeket most nézem az árfolyam miatt már 160ezerbe kerül. Igaz nem kell sok dolog, de át kell gondoljam mit honnan szerzek be, problémás alkatrésztől nem nagyon félek.
-
imyourfriend
őstag
válasz szabzoltan1 #202004 üzenetére
[link] igaz oktáv 3-asba szereltem ezt a 70Ah AGM-es akkumulátort, ajánlom bizalommal ha 68Ah-s van annak a helyén elfér.
-
imyourfriend
őstag
Kipróbáltam a vdcs-el való mókolást, mivel nekem magyar verzióm van ezért csak óvatosan, párszor megnézve a videót, kezdve egy utasoldali tükör döntéssel tolatáskor: [link] visszapakolta menübe ezt a funkciót, tudom is használni és mikor visszafordítom R-ből 0-ba a kapcsolót akkor szépen visszaáll alaphelyzetbe a jobb oldali tükör. Nem bíztatnék ezzel senkit sem, félre ne értsetek csupán saját tapasztalatot írtam le egy egyszerű kódolás után. Este megpróbálom még a kanyarkövető ködlámpa felvillanást, kíváncsi vagyok működni fog-e.
-
imyourfriend
őstag
válasz yodamester10 #202032 üzenetére
Xenon sem rossz azért, én szimpla halogén izzó után kaptam ilyen világítást mikor autót cseréltem de meg vagyok elégedve vele. A nappali menetfényt vcds birtokában cserélem majd ledesre és átírom a dolgait, hogy ne dobaljon üzenetet hanem fogadja el.
-
imyourfriend
őstag
Kerítettem canbus-os led helyzetjelzőket O3-hoz, így nem kellett sem vcds sem ellenállás csak beszereltem őket és hibaüzenet nélkül teszik a dolgukat. Teszt képpen korábban említette valaki, hogy garázsba bejáráshoz tökéletes, mondhatom ezen próbán nálam is helytálltak az izzók.
-
imyourfriend
őstag
válasz Reggie0 #202095 üzenetére
Így kell ezt, Úriember módjára.. Sági Úrhoz hordják rendesen a 3000, V8, V10-es temetőket, némelyik úgy le van rúgva a fele extra nem működik rajta no de "német prémijum", csak útköben a gazda elfelejtett költeni banánra. Nincs ezzel probléma, de azért egy 8-10 millió forintos szekér illene hogy működjön valahogy, nem csak x millió forint elköltése után.
-
imyourfriend
őstag
Beszereztem ASLENT py21w/bau15s lesett a szekérhez, ebben nincs can bus támogatás mégsem jelez a rendszer.. [link] egészen jó fénye van 2500 pénz volt van egy vonalban két tüske és eltérő magasságú tüske foglalat is alin.
-
imyourfriend
őstag
válasz macilaci78 #202118 üzenetére
Bizonyos szintig oké, de amikor már 5-600ezret kér egy 2-2.5 millió forintos szekér.. Szerencse előző tulaj cseréltette a vezérlést nem oly rég, én elvégeztem az olaj/szűrőcserét, + ezen kívül eddig szett téligumi, akkumulátor és télen esedékes a komplett fék tárcsástul + első lengéscsillapítók, ezt egyelőre csak beszerzem amennyiben jó áron lesz.
-
imyourfriend
őstag
Most vettem az autót bolond lennék eladni, 3.4M volt és még mielőtt páran félreértenének ráköltöm én is amennyiben 500ezert rá kellene ez ilyen történet, csak hirtelen kicsit meglepett. Fék is lengéscsillapító is tökéletesen működik, 10ezret elmennek attól függetlenül hogy a bal első picit könnyezik, tavasszal csere. Megane után picit más szervizelni költségekben, de majd megszokom.
Azt nem tudom kinek milyen hozzáállása van, mikor cseréltettem a szűrőket és olajat hátsó két lengéscsillapító legalul a bekötési pontnál enyhén rozsdált, lecsiszoltam lefújtam megfelelő festékkel, én is odafigyelek rá és próbálom felderíteni a hibákat, még ha ez az előző hsz-ből nem így tűnt akkor is. Annál kellemetlenebb nincs mikor dolgozik érte nem keveset az ember aztán elhanyagolja.
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #202135 üzenetére
Amolyan nem szükséges költésből nekem is akad, pl. kapott led menetfényt, első ködlámpáknál a sárgás izzó helyett rendeltem fehéret, és a xenon tompítókon kívül mindent cserélek Osram izzóra annyi megkötéssel, hogy hátra nem merek ledet tenni se a lámpatestbe se a rendszámtáblához, talán az utastérbe előre, de azt még meglátom.
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #202137 üzenetére
Sárgás volt a P21W is, ami szerintem kifejezetten rosszul néz ki ezen az autón a xenon tompított mellett. Most hogy a P21W kapott ledet fehér az is és a xenon is, este/éjjel a ködlámpa sárgásan világít illetve kanyarodáskor is ami nem tetszik elüt a fehértől. [link] ilyet kap, 4800K elméletileg ez nem lesz kék se sárga az tuti. Hátulra talán a féklámpa izzó lehetne led, W5W-ből egyelőre simát rendeltem aztán majd meglátom. Ausztriába szeretnék kimenni párszor a télen, oda maximum a menetfényt szeretném ledesnek. Hátra talán a W5W izzókat kicserélem majd ledre a két lámpában, ködlámpát nem bántom az már szerintem így is zavaróan világít főleg hogy aktiváltam és felhúztam 100%-ra a másik oldalit is (gyárilag ugye csak a vezető oldali van aktiválva). PY21W irányjelzőt hátulról jól látni ahelyett nem szeretnék led-et semmiképp. Itthon annyira nem félek Ausztriában még nincs tapasztalatom, lehet meg kellene kérdezni egy-két rendőrt vagy utánaolvasni.
Látszani minél távolabbról én is ezen irányba indultam el, a H7 xenon tompított izzó még egy külön történet lesz oda nem szeretnék olcsót venni eleget küzdöttem a Megane-al reggel/este sötétben.. jó eséllyel majd megnézem milyen a gyári és kap olyat megint.
-
imyourfriend
őstag
Figyelgetem a DPF regenerációt, héten megint leállítottam mikor nem végezte el a munkáját maradt benne 18g.. szó se róla elkezdte regenerálni magát 21,5g környékén én meg hazafelé tartottam, lefordultam egy negyedrendű útra majd 65km/h és 3-asba kapcsolva tempomattal haladtam. Eddig ezt 90km/h-val tette 1700-1800-as fordulatnál most 2500 környékén volt a fordulat és hamar el is égette a kormot, meglepő az volt hogy csak 0.02g olajhamu keletkezett, a hőmérséklet sem 600 fok körül volt hanem 650-700 körül. Hamar el is végezte a dolgát így mikor 6.8g-nál a korom mennyisége egy körforgalomhoz értem épp és a lassításra abbahagyta a regenerálást. Nyilván nem fogom minden egyes regenerálásnál így nézni a folyamatot, de jó lenne egy lámpa pl. sárgán villog a DPF a kijelzőn mikor regenerál ezzel felhívva a figyelmet, hogy állítsd be a fordulatot a regeneráláshoz alkalmasra 2.6-2800 környékére.
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #202180 üzenetére
Elm327 + vag dpf, kimutatja vcds is de vag dpf elég 5$ az app az elm327 meg attól függ honnan szerzed be, nem tétel. Mondjuk én szenzitívebb vagyok az ilyen dolgokkal kapcsolatban, rengeteg rosszat olvastam a dpf-ről így az kiemelt figyelmet kap, nagyjából minden második harmadik úton ránézek az alkalmazással, teló mágnessel van rögzítve a középső ventilátorhoz így főúton tempomat 95-nél tudok vetni rá egy pillantást.
-
imyourfriend
őstag
válasz Reggie0 #202186 üzenetére
Fordulatnál mutatja épp ugyanúgy, 1000-es fordulat és akkor regenerál, keletkezik sok olajhamu is így inkább mikor megtelik, vagy úgy érzem visszafogja az autót beleteszek +5-10km-t mostantól és akkor végrehajtja jól a történetet, minél kevesebb olajhamu keletkezésével.
-
imyourfriend
őstag
válasz simonjoe #202208 üzenetére
Lehet ezeket a DSG váltókat tanítani, van olyan üzemmód mikor megtanulják a váltási stílusomat? Vagy szimplán automaták be vannak állítva az alapjárat közeli váltásra és annyi.. Gondolom újabbakkal már lehet váltani manuálisan is, hajmeresztő lehet amit az a szekér művel.
-
imyourfriend
őstag
válasz macilaci78 #202231 üzenetére
Ilyen összegnél kérdés érdemes e foglalkozni vele, vagy kap a piacon egy jobb állapotban lévő szekeret ugyanannyiért. Mondjuk a motortérben az olajfolyas, kell venni téli és nyári szettet rá + fényezéssel kezdeni valamit nem tudom mennyire kérik meg az árát én fél milliót számolnek rá de lehet keveset mondtam.
-
imyourfriend
őstag
Megérkezett az Osram cool blue Intense ng H8 izzópár ködlámpához, míg a gyári Osram H8 narancssárga feliratú csatlakozóval jött ez kékkel, kék bevonat van az izzó foncsorán. Világítani úgy világít mint a gyári, nem véltem felfedezni hogy fényesebb lenne inkább fehérebb, a sárga nem igazán tetszett. Következő jó eséllyel a visszapillantó lesz ahol kicserélem a gyenge föld felé világító úgymond jelző izzókat.. az is sárga bár az kevésbé idegesít.
-
imyourfriend
őstag
"skoda bicskakulcs"-ba ki milyen elemet javasol? Használok máshol is cr2025 és cr2032-es elemeket, pulzusmérőbe eddig nem sikerült megfelelőt találnom mind hamar lemerül.
-
imyourfriend
őstag
válasz ZolkoW #202404 üzenetére
Legutóbbi amit nyár elején tettem a pulzusmérőbe és már le is merült az gp lithium volt, előtte azért bírta egy-egy évet a többi elem. Szerzek be Vartát az van benne gyárilag is, jó eséllyel a Varta ami benne van még gyári.
Octavia 3 klímarendszer alaphelyzetbe állítás: [link] találtam egy ilyen videót, ha valakinek rendetlenkedik a rendszer és resetet akar végrehajtani.
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #202407 üzenetére
Egy vcds, akár aliról mint amit én szereztem be azért nem a világvége, kiolvassa a hibát és nyugodtan alszik az ember, esetleg mondja a szerelőnek a hibakódot aki bizonyos esetekben előrébb van, tud beszerezni alkatrészt vagy eltudja mondani milyen jellegű/mértékű a hiba.
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #202410 üzenetére
Így kezdődik aztán meglátod mennyire szeretnél beletanulni, személy szerint kezdő vagyok a vcds használatában, mivel mások által megírt dolgokat hajtok végre, majd ha később lesz időm akkor belenézek.. eddig a kábel, szoftver meg egy 10 éves lenovo sl500 thinkpad akkumulátor amivel hozzájárultam, több ráfordítás ezen oldalról nem szükséges (laptop így kibír 2,5 órát tápról az elegendő).
-
imyourfriend
őstag
válasz K Norbi #202427 üzenetére
Ez mérnökként is, nem mérnökként is 50Nm + 90°, kevesebb nem lehet, de 90° és 120° közötti érték lehet, egy autószerelő jó eséllyel érzésre húzza mert megcsinált előtte 40-50 vagy több ilyen műveletet. Nyomatékkulcs nélkül nem állnék neki ilyen feladatnak és úgy csinálnám ahogy az előírás mutatja.
-
imyourfriend
őstag
Előfordulhat, hogy már alapból led kompatibilis a 3-as oktáv? kicseréltem elől a két helyzetjelzőt, beltérvilágítást, hátsó lámpába csak próbaképp szereltem w5w led-et majd vissza gyárit, de egyiknél sem csivitelt a műszerfalon, hogy problémája lenne.. ebből legtöbbet a beltérben kicserélt 5 izzó adott, sárga fény helyett végre fehéresen világít.
-
imyourfriend
őstag
Autó festésének javításához mennyire kell jártasnak lenni, fél x fél cm-es rozsdafolt van a motorháztető ívén elől, vettem hozzá színhelyes festéket, gitten és lakkon kívül megcsiszolom 1000-es papírral kitöltöm síkban a teret, mi egyébre kell figyeljek?
-
imyourfriend
őstag
válasz simonjoe #202517 üzenetére
Fékmestert nem ismertem, sok oldalt végignéztem amúgy mielőtt rendeltem bár nem vezérlést, fékhez meg lengéscsillapítóhoz dolgokat és még mindig meg vagyok lepve hogy kerülhetett egy trw df4276-os tárcsa br. 8Eft-be, df4295 meg br. 13Eft-be. Persze ahogy az akció lejárt, a 4295-ös most 18200 pénz, fékmesternél 17400. Enni nem kér, jövő tavasszal/nyáron kerül majd fel amúgyis de ilyen árak mellett nem akartam várni.
-
imyourfriend
őstag
5e5 oktavhoz milyen hátsó lengéscsillapítót ajánlotok? Előre trw-t teszek, hátra olyat nem tudok venni ezen szériához, valami elfogadható minőség párban 30-35 ezer környékén? Nem vagyok jártas és inkább kívárom míg akció lesz az adott alkatrészre csak jobb lenne tudni mit vegyek a szekér alá.
Apropó reggel a kulcs nem oldotta fel a csomagtartó zárat. Az elektronika működött, csináltam egy átlag hibakeresesr vcds-el egyszercsak rendezte magát, de meglepett.
-
imyourfriend
őstag
trw JGM1114T előre a kettő, eddig úgy volt hogy nem szeretnék hátra, amúgy a fék miatt rendeltem trw-t, akkor már legyen egy gyártótól. Csillapítása még a gyári a bal első ereszt. Nem sikerült találnom trw-ből hátra 5e5 1.6cr-hez jó eséllyel nem kerestem eleget. 4-et azért szeretném cserélni, úgy emlékszem valaki cserélt már itt első kettőt, aztán az jóval nagyobb javulás ha cserélte a hátsókat is hozzá. A csillapítás kényes pont az oktáviánál, úthibánál van hogy hallok zajt de ezt olvastam a típussal kapcsolatban így nem lep meg.
Csomagtartó hiba nem jött elő azóta, az elektronikus zár jól működött, próbáltam jópárszor zárni, ajtónyitással kioldani, vagy csak csomagtartót kinyitni, mindig jól működött.
-
imyourfriend
őstag
Sachs 318202 @6 lesz amint nézem [link] már csak kell várjak egy jó árat hozzá és be is szerzem. Hátra mit szükséges még venni ilyenkor, toronycsapágyat jó eséllyel cserélem bár ez a 225km nem olyan sok.
Boka Satya: szervizben azért kellene hogy legyen legalább egy szett kerék amin kitudják próbálni a szekeret, ilyen nincs hogy vegyél új nyárigumit.. tegyék fel egy másik járműre és teszteljék okozza-e a hibát, elvégre szerviznek hívják a helyet. A pirellivel kapcsolatos meg egy olcsó duma, a gumiabroncs gyártó meg kell feleljen bizonyos szabványoknak, nincs olyan hogy bizonyos autón "nem igen jól üzemel". Van kompatibilitás és menettulajdonság, ahogy írod amikor megvetted már érezted, ebből kiindulva olyan gumiabronccsal szerelték, ami állításuk szerint nem igen jó?
-
imyourfriend
őstag
válasz K Norbi #202550 üzenetére
Köszönöm, előre a két rugón kívül minden meg van bár az trw, hátra ahogy nézem kell egy rugó egy csapágy, meg a "támogató" elem. A négy gyári lengéscsillapítót ami kijön majd megvizsgálom és állapottól függően fel lesznek újítva. '23 augusztusában lesz műszaki az előtt szeretném cserélni 1 hónappal, addig szódával kihúzza ez a szett.
Apropó' a lepattogzott fényezést megoldottam úgy, hogy 1000-es papírral megcsiszoltam majd kikevert színből fülpiszkálóval csepegtettem bele színt, így mindenki örül főleg én mivel 3 elemen voltak apróbb sérülések melyet így megoldottam.
-
imyourfriend
őstag
válasz K Norbi #202555 üzenetére
Számomra még nagy dolog mivel még nem szereltem ilyet, ehhez hasonlót sem. [link] videó alapján hamar megvalósítható + futóművet be kell állítani vagy azt csak az elsőnél kell? Visszaemlékezve, utoljára egyetemen rezgéstanból láttam ilyen csillapítás + rugó kombót, bár ott egyszerű mozgásoknak az értékeit kellett kiszámolni, ez picivel bonyolultabb.
Értékelendő, hogy akár műszaki akár nem műszaki emberként ilyen szervizt odahaza végrehajtottál, motiváló is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen