-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicces
addikt
válasz tomcsi23 #69029 üzenetére
nálam is ez a helyzet az ibizával. én is rászoktam arra, amikor utasom van és épp nem a feleségem az, akkor automatikusan nyitom gombbal az ajtókat közvetlenül megálás után. néha egyesek majdnem leszakitották kárpitostul az ajtó belső boritásátis
viszont egy ideje nekem nem mindig működik. elindulás után lezárnak az ajtók, aztán kicsit később megint. ki lehet tisztitani, vagy azt a /azokat a- / bizonyos mikrokapcsolót ki kell cserélnem a zárban?
van hogy hetekig jól működik, de mostanában megint nem.
sőt az autó új korában ajtónyitásra bekapcsolta a benzinpumpát is. most ezt sem hallom berregni. kb soha:)
-
vicces
addikt
srácok van valakinek leirása a vw-audis matricákhoz ami a csomagtartóba illetve a szervizfüzetben található?
ez jelöli az autó pontos konfigurációját. amit eddig találtam az skodás vagy audis leirás volt.
nekem a 6l-es ibizához kéne. gondoltam berendelem akkor a fékeket a cseréhez, de minden oldalon pr-nummert kérnek a német webboltok. kb tudom mi kéne nekem, de jobb lenne tutira menni.valamint kérédés, hogy hol találom a pontos gyárilag megadott kerékméretet sebességindexxel, mert a füzetben van ugyan egy példa egy számsorral /195/65R15 91t/, de nincs sehol megadva pontosan. ez a kézikönyv az összes 6l-es ibizához tartozik -dizel benzines leirások is benne vannak egyaránt - és találtam is egy értesitő sort, hogy a pontos adatokért érdeklődjek a legközelebbi szakszerviznél.... na ez lenne nekem most ez a fórum
:)
-
vicces
addikt
válasz bitpork #81515 üzenetére
köszi!
az egyik oldalon ezt találtam, de ez is csak egy példa: [link]ahonnan rendelnék, az én motortipusomhoz az oldal 2 méretet is hoz előre.
elsőtárcsa ezt néztem ki.
ma lemértem kézzel megint kb 260mm-t mértem. viszont érdekes, hogy az oldalon a kisebb féktárcsához a nagyobb szélességű fékbetétet tudom párositani, mert az enyém úgy néz ki. azt hittem a kisebb tárcsához a keskenyebb betet kell, de úgy néz ki, hogy mégsem. a kisebb teljesen más formájú, mint ami kell.
illetve az adatlap irja is hogy a PR-Nummer az 1LQ vagy 1ZF legyen. ezek az első fékek produkt számai elvileg. viszont még hasonlót sem találtam az autóm papirjaiban eddig. ezért kéne valami általános leirás a csomagtartós cimkéhez.[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
válasz vicces #81519 üzenetére
ez a kalkulátor viszont hasznos volt, mert a kerékméret sebesség indexxel bele van kódolva. kell vennem új téligumikat is és inkább maradok a gyári méretnél. most egy nagyon elszabott váltóméret van az autón. nem is tudom ki adta el nekem 7 éve. bezzeg ha tudtam volna.
:)
-
vicces
addikt
találkozott már valaki a következő hibával?
seat ibizám tegnapelött elkezdett furán indexelni. olyan hangja lett indexelés közben, mint egy zsigának. gondoltam megadta magát az indexrelé és azért ilyen hangos. viszont szépen rendesen villog. egy izzó sem ment ki. jó az üteme. aztán délután rápróbáltam a gyújtás nélküli nyitott ajtóra. éppen most érzékelte, hogy nyitva van a vezető ajtó - ugye a mikrokapcsoló a zárban már sztem évek óta meghalt. de most épp jó volt. felkapcsoltam a világitást. naná, hogy elkezdett csipogni, csilingelni. de nem úgy ahogy szokott, hanem kb 2-3 tónussal. olyan a hang, mintha egy rossz hangszórón vagy zümmeren játszanánk le aminek szétesett a membránja vagy a tekercse.
hogy tudom ezt a hibát javitani? csipogó csere a központi elektronikában vagy jól rá van épitve/forrasztva a panelra és esetleg csak egyben cserélhető?
mondjuk annyi előnye van, hogy hangosabb zene mellet is hallom ha indexelek, de a gyári hangja sokkal szebb volt.:)
-
-
vicces
addikt
válasz bitpork #83415 üzenetére
úgy veszem ki a szavaitokból, hogy cserélhető. ez jó. ha meghal a hangszóró áldásom rá. remélhetőleg a kormányt is le kell venni a cseréhez. esetleg a hátsó hidat.
egyébként az ablakmosó is meghalni készül. alul csöpög a tartálynál --pedig nem padkáztam, nem feneklett meg sehol az autó - valamint ugy spriccel, mint egy prosztatabeteg öregember. a bal oldalon csak-csak lövell a jobb oldallon egyátalán nem mossa a szélvédőt. arra gyanakszom, hogy széteshetett a tartály meg a motor. csak ugye csodálatosan be van burkolva lökháritóval meg dobbetéttel meg bal első lámpával meg klimacsövekkel és a francnak sincs kedve szétszedni és megnézni mi a lófityula van vele.
és egyre többször fordul elő, hogy nem akar indulni. pont mint az asszony pár évvel idősebb egykori ibizája. illetve üzemmelegen ha leállitom a motort kell várnom, kb 1 percet, ha újra be akarom inditani, különben csak teker az öninditó, de nincs maghasadás a hengerekben. vagy szikra. vagy benzin.
úgy látom ez az autó ennyit tud. 6-7 év el lehet lassan dobni.2007 1.4 benzin bxw, 6l bódé
:)
-
vicces
addikt
nagy duzzogva kicseréltem a fékeket az ibizán elöl:
szerintem gyönyörű. és nagyon egyszerű a fékszerkezet. még sosem szedtem szét, kicsit bonyolultabb műveletre számitottam. de nem. 3 csavar oldalanként - a biztositó csavarral együtt - és lenn is van minden.
hátul a dobokat pedig csak kitakaritottam, mert a betétek nem sokkal voltak vékonyabbak az új betéteknél. viszont retek az volt benne bőven. a dobok belső peremén még a moha is megtelepedett.
[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
válasz FoBCRaistlin #84849 üzenetére
szép szép ez is!
őő, jah elfelejtettem írni, hogy az előző tárcsákba ~106600 km-t raktam. még kicsi lett volna bennük, de már nagyon a határon voltak. kb 25-30% most ate fékek kerültek fel. kíváncsi leszek meddig birják majd. remélem a követktező szettet már az autó következő gazdája fogja felrakatni. én már kinéztem egy leon kombit. csak picit még spórolni kell rá...
valamelyik nap kap egy külső-belsőt a gép és talán csinálok már végre képeket is
:)
-
vicces
addikt
srácok!
SEAT Ibiza, 6L,2007, 1390ccm, benzin, 63kW, BXW
megint alkatrészt rendelnék karbantartáshoz és sorkerült az üzemanyagszűrőre is.
3 vagy 4 baros kell nekem.. szerintetek?
eddig ezzel még találkoztam. lehet, hogy a rossz szűrő volt anno az asszony autojában -szintén benzines ibiza- és ezért nem indult reggel az első inditózásra?
köszi!
[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
nálunk a cégnek van saját "autószerelője". egy villanyszerelő. ő csinálja a munkatársak autóit - olajcsere, vezérlés csere, fékek. ha komolyabb a baj, akkor viszi a török haverjához..a teherautókat amivel dolgoznom kell szerencsére a márkaszervizbe hordjuk.
nemrég az irodában az egyik srác eladta a zafiráját. a km-állás az eladás elött egyszercsak megfeleződött. errefelé elég sok opel van amúgy. kb 1 km-re lakok az opel gyártól. /Rüsselsheim/ ez is NÉMETORSZÁG.:)
-
vicces
addikt
válasz K Norbi #90311 üzenetére
ahogy én látom, max egy jó nagy szájkarate lehetett volna a reklamációból. semmi több. az ilyen szerelő egyszerű mint egy faék és persze annyira buta is.
eddig én csak 2 szerelővel találkoztam aki utánanéz a meghúzási nyomatékoknak, a többi meg csinálja a szakmát, bevállalják, lesz ami lesz, mert kell a pénz a megélhetéshez. az egyik kedvenc szerelőm viszont már elindult a lejtőn lefelé, mert nála is feltűnt a jelenség, hogy otthagyod az autót nála, mond egy kb időpontot mikor elkészül, de valójában az igazság az, hogy majd egyszer valamikor kész lesz és mehetsz érte. ez több hét késést is jelenthet
én általában vagy tiszta ideg vagyok, vagy hányingerem van, ha az autót szervizbe kell vinnem.:)
-
vicces
addikt
válasz KaiotEch #91037 üzenetére
Meg gondold át, hogy mit szivhatsz meg az új autóval. Én eddig csak szopokaztam a használt autókkal. A mostani ibizam egy "nagy rakás szar", de legalább hibátlanul teszi a dolgát. Úgy néz ki, hogy még marad vagy 15 éves koráig, aztán majd veszek megint valamit első tulajkent
:)
-
vicces
addikt
sziasztok!
1,4 benzines 63kw; bxw ; 2007-es évjáratú ibizába mehet szerintetek acea a5/b5 motorolaj??
előre is köszi!
:)
-
vicces
addikt
nincs. szerintem megy vissza. kicseréltetem. de azt sem tudom 100% biztosan, hogy milyen olaj való bele. eddig 5w40 vw502/505 került bele. aztán pár éve a szerelők elkezdtek az 5w30-al traktálni és már én sem tudom. a user manualban nincs semmi, csak egy általános leírás. főleg vidéki 10-15 km-es szakaszokat megyek vele de azért mennék vele nagyon ritkán pályán is 4000-res fordulat felet tartósan. jó lenne, ha jó lenne az olaj.
tehát akkor a kérdés, hogy 5w30 vagy 5w40 és melyik minimum vw minősités kellene nekem?
extra hiper-szuper turbó-diesel részecskeszűrősbe való olaj talán mégsem kéne bele:)
-
vicces
addikt
köszi!
el is rakom a kincsek közé a táblázatot. valami ilyesmit kerestem. eddig 502/505-öt kapott. de kb 8-10 ezrenként cseréltem az olajat. most már a 130000-s olajcsere következik, viszont nagyon nem kér az olajból. soha nem szoktam rátölteni. már-már gyanús. a fogyasztásom paás tempóban pici város - pici főutón 6,5 - 7 liter. pályán 7,5+. attól függ hogy 150-ezek végig vagy megnézem többször mi a vége. bár az óra szerint 190-nél sokszor megsajnálom, mert nem honda ez... egy 6-odik fokozat sztem nem lenne rossz.nyáron ha csak ilyesztgetem a gáz és a fékpedált is akkor közelebb kerülök a 6 literhez, de az már nem normális. már-már dizel üzemmódban megy akkor.amire cserélni tudom az olajat és vw504-es is az MOBIL M-1 ESP FORM. kipróbáljuk
:)
-
vicces
addikt
épp megrendeltem az új olajamat és csak böngszgettem az olajokat, aztán találtam egy keresőt.
hogyhogy nem pont azt sikerült ezegyszer berendelnem amit a Mobil1 kereső is ajánl::)
-
vicces
addikt
sziasztok! ismét itt..
seat ibiza 1,4 benzin, 86 LE, BXW, 2007:
a klima kondenzviz úgy néz ki, hogy nem tud távozni az elvezetőjén. gondolom eltömödött. hol van és honnan a legkönnyebb hozzáférni hogy ki tudjam takaritani?
gondolom a hőcserélő is már koszos lehet. még sosem takarittattam ki. 9 éves. gáz van a rendszerben, de sokkal gyengébben jön a hideg mint újkorában. de legnagyobb gond a viz jelenleg.a totalcaros cikk megvolt a témával kapcsolatban, de ott egy oktváiával mutatják be a műveletet és szerintem sokkal jobban hozzáférhető is.
lehetséges, hogy az ibizánál a rádió alatt/mögött van az a rész amihez most hozzá kéne férnem? le kell hozzá a teljes műszerfalboritást szedni??
illusztárciót csak ezt talaltam:itt melyik részen kéne keresnem a kifolyót illetve a hőcserélőt?
egyátalán itthon meg lehet csinálni?
előre is köszi![ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
válasz Zizmand #180837 üzenetére
Sziasztok,
Milyen gyújtógyertyát rakjak egy Seat Ibiza, 1.4 benzin, 86 és, BXW, 2007-be. Legutoljára ngkt kapott, de a fene sem emlékszik már a kodjára. Most pedig ahány webshop annyi fajta találat
30 vagy 60ezer km? Nem tudom, melyik kell bele. Az elözö szett is már nagyon sok éve és nagyon sok 10ezer kmel. ezelött lett cserélve.
Pacsi:)
-
vicces
addikt
válasz gringoka #180935 üzenetére
Azért mondta ezt neked, mert erre az olajra van a legjobb kedvezménye. Lebeszélheted vele, hogy mégis a gyárit rakja bele. Azt fogod hallani, amit hallani akarsz. A számlán csak annyi lesz, hogy váltóolaj és kapod ami neki anyagilag a legjobb. Én hagynám a francba ezt a műhelyt.
:)
-
vicces
addikt
válasz gzbotii #182934 üzenetére
Nekem egyszer a szerelő rajta hagyta a légtelenitön a csillag-villást és az csörgött a hátsó féken. Hátul az ibizán dobfékvan és úgy állt a csucc, hogy nem esett le. Asszem átcsúszott a csavaron és mint egy kampón lógott. Aztán pár nap múlva visszavittem nekik a kulcsot
[ Szerkesztve ]
:)
-
vicces
addikt
sziasztok!
cserélt már valaki fűtés ventilátort seat ibiza6l /polo/ fabiában??
elkezdtem szétszedni, de a kesztűtartókerete nem jön le. még igy is valahogy odafértem a ventillátor csavarokhoz, de igy is van egy pont ami meg sem mozdul, mik9or kihúznám a helyéről..
vagy a komplett műszerfal jönne ki és csak úgy megy:)
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen