-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Szűrők és olaj megrendelve. Nem fogok váltani, eddig is elégedett voltam.
Megint Mobil ESP 5w30 lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Olajnyomás a béka segge alatt, 0,9 bar alatt sikít csak, nincs az az olaj, ami ezt megoldja. A motor siklócsapágyai kopottak, olajpumpája kopott. Ha nem cseréled ki ezeket, hamarosan a turbó és a vezérműtengelyek is elköszönnek. Ne használd így, vagy keress egy bontott motort, mert ez hamar kuka lesz.
Olajpumpa szíj volt már cserélve?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #1010 üzenetére
Annyit azért hozzátennék, nem a kox miatt kell bele a 0w 30, most hogy már 3.x olvasom, kezdi bökni a csőrömet. Midegyikkel egyformán kormol, azért kell a 0w 30 olaj, mert a vezérlésmódosító okoskerék ebben jobban szeret fürödni, volt rá gyári visszahívás és ekkor az olaj ajánlás is változott 5w 30-ról 0w 30-ra.
Az olaj biztos minimum barna 7500 km után. Nálam a dízelben is tiszta 1500km-ig, ha nem teszem a lábam pályára, ott költözik bele a korom. Aki nem pályázik, annak tovább tiszta, aki csere után elmegy 1000km pályát, annak meg rögtön fekete. Ezek az olajok mind jól lebegtetik a kormot a korom képződés meg terhelés és vezetési stílus kérdése. Taposod akkor kormol, ha meg simogatod, akkor nem. Aki nem hiszi, járjon utána.
Az, hogy mennyi korom képződik egy motorban, sokmindentől függ, de kijelenteni, hogy nem jó, ha világos marad az olaj, hülyeség, mert a körülményektől függ. Favoritomban 420k km után mindnig világosan engedem le az olajat, akkor az szar? Nincs kínozva, nem is kormol szegény karburátoros pára. A csere periódus végére a közvetlen befecskendezős motorokban fekete az olaj, ha nem 7500km után cserélnétek, fekete lenne a jettában is. Attól viszont hogy fekete, még kenhet rendesen, szóval erre sem kell annyira ráfeszülni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Pedig egyszerű fizika, magas fordulaton kevesebb ideje marad a dugattyúgyűrűnek letörölni az olajfelesleget a hengerfalról, Mindig marad valami, ami elég, emiatt magsabb fordulaton nagyobb olajfogyasztás tapasztalható. A magasabb koromképződés a magasabb hőmérséklet miatt van. Szintén a magasabb fordulatszámra vezethető vissza, nagyobb hő termelődik 4000-es fordulaton, mint 2000-es fordulaton, ami jobban odakozmálja az olajat a kritikusan forró pontoknál.
Próbáld ki ha nem hiszed. Cseréld le az olajat, mosd át új olajjal, vagy mégjobb, ha leveszed az olajkádat, és kimosod a motort belülről. Majd vidd el 1000km pályára, tuti, hogy mire eléred az adriát, sötét lesz a vasiúj olaj a tiszta motorban. Hazaérve mosd át megint és kezd el maximum 3000-ig pörgetve használni a motort. Majd meglátod hogy sokáig tiszta marad.
A közvelten befecskendezés meg még rátesz egy lapáttal, mert a magas üzemanyagnyomás miatt eleve kormosan ég el az üzemanyag. Az égés lehet tökéletes, csak a végterméke más, a kipufogó gáz összetétele is más.
A karburátoros korszakban benzinnel hígult az olaj, tiszta maradt, de a kenési képességi sokat romlottak a periódus végére.
A szívócsőbefecskendezéssel ez enyhült, már amikor a labdaszonda nem dúsította halálra a keveréket, mert akkor szintén sokat hígult, ezért kopnak szarrá a városban használt autók. Nem cserél benne hamarabb olajat a jónép, mert örül neki, hogy tiszta, pedig szart se ken és szétforgácsolja a motort. Én szívesebben veszek sokat futott fiatal autót, mint keveset futott öreget.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
A közvetlen befecskendezés az ok. Kevesebb üzemanyag kell hozzá, de csak a hengerben lesz belőle keverék, nem a szívósorban. Az égés nem olyan tökéletes, mint a sima szívónál, de a károsanyag mégis kevesebb, amiatt, hogy kevesebb üzemanyagot használt fel a rendszer. A kibocsájtott kormot nem számolták. Ezek a közvetlen befecsis motorok, akárhogy trükközik el a dolgot, szarabbul égetik az üzemanyagot. A másik baj, hogy szárazabban műkødik a motor, mintha gázzal menne, ezért az olaj hamar odakozmál benne.
A karburármtoros elpancsolta a drága benzint, a szívócsőbe fecskendezve legalább elkeveredett, mire a hengerbe juotott.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ekrisztian #1043 üzenetére
Az pont nem közvetlen befecskendezős.
-
Mágus2
Közösségépítő
Egyszrű koromcsapda, mint a dízelnél. Kerámia csőszerkezetes szűrő, a kapillárisok végei lezártak, a korom csak a kapillárisok között tud kimenni. A köztes tér a bemeneti oldalon zárt, a kapillárisok a kimenetin. A két tér közt vannak a kapillárisok oldalán a nagyon apró lyukak. Amekkorák ezek a lyukak, akkora a legnagyobb koromrészecske, ami átjut. A kipufogógáz hőmérséklete kulcsfontosságú. Azzal dől el, hogyan ég ki a korom. Dízelnél egy aktív regeneráció során a dpf-ből kilépő gáz még 500fokos. Ha gyilkolod a dízelt, fel lehet hevíteni 300fokra a dpf-ben a gázokat, ekkor magától is elkezd kiégni. Elvileg a benzinesben nem kell majd aktív regeneráció, de szerintem a rövid városi etapok itt is be fogják tenni a kaput. Majd az idő eldönti jogos-e az aggodalmam.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ekrisztian #1064 üzenetére
Hivatalosan megveszi, aki ezzel fűt.
-
Mágus2
Közösségépítő
Van olyan helyzet, amikor muszáj. Legutóbb, mikor ilyet használtam, egy roomsterben cseréltem olajat 34k km után... Városi autó, ez a futás 3,5 év alatt jött össze, ennyit ment szegény 1.2TSI azzal az olajjal. Ment bele a tisztító, utána olcsó 5w 40 100km-re, utána a gyári előírás szerinti drága 0w 30. Most is megy, olajat nem eszi, de ha láttátok volna, mi jött le belőle a mosó után... még a második cserénél is fekete volt, ami lejött.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Ne hallgass rájuk, nem tudják, hogy van benne vezérlés módosító kerék, aminek a 0w 30 kell!!! Gyári ajánlás! Nem írom le még egyszer, mert 1000x volt téma, ne érdekeljen a c3 meg a többi, 0w 30,ami teljesíti az előírt vw normát. A castrolnak, mobilnak... minden neves gyártónak van megfelelő olaja. Ezekből válaszd a szimpit ami a két fent említett kritériumnak megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #2056 üzenetére
Nálam az üzemanyagszűrő az autó lelke, abból mindig azt kell venni, amelyik a legkisebb részecskéket szűri, Bosch-nál ez 4 mikron... 2 mikron lenne nekem az ideális de csak az ipari CAT szűrő tudja, amihez át kellene alakítani az üzemagyagrendzser elég nagy hányadát. Marad a bosch.
Ilyen lenne a 2 mikron készlet, ehez jön még a szűrő. Minden CR TDI legnagyobb védelmezője. Csak az ára kissé borsos.
Normális áron ezt tudnám beszerezni... [link] Még gondolkodom rajta. Amint elkopik a magasnyomású és a befecskendezők, az új készlettel fog kapni valami komolyabb szűrőt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz forceberg #2059 üzenetére
A gyári csereperiódust nem tartom, ezt a szűrőt a TDI-nél elvileg 90 000km után kellene cserélni. Kizárt dolog, hogy 180 000km alatt csak 2 szűrő elegendő védelmet nyújtson. 20k km után szoktam kidobni. 4 mikronnál nincs finomabb betét, ami illik a szűrőházba nálam.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Google. Ki kell keresni az adott szűrő adatlapját. Az ilyen általános információkban is szerepelni szokott. [link] Ha biztosra akarsz menni, a gyártót is megkérdezheted a szűrőnek a számával.
kisp113 Akkor az fix 30-ra volt állítva. A felxibilis biztosan visszaszámol, elég drasztikusan.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Koczó93 #2311 üzenetére
Ha át akarod mosni, akkor mehet bele a piros, keverni nem szabad, mert habzik. Zöld a kupakja, de az összes VW konszern szervónak zöld a kupakja bakker. A visszatérő ágat le kell vanni a tartályról, belógatni egy edénybe, beindítani, mikor kiürül a rendszer, tölteni rá a pirosat. Mikor már csak tisztán a piros jön, a segéd elkezdi tekerni a két végállás között a kormányt. Ha tiszta a folyadék, cső vissza, felönteni max-ra és le van cserélve.
Eredetileg aranysárga ment bele G002000, de azt nem lehet már kapni, mert ásványi alapú. A zöld ami helyette van G004000 meg szintetikus, de hamar feketére ég a rendszerben. Az ATF is szintetikus, de jobban bírja a gyűrődést, nem ég meg benne, nem kopik el a szivattyú.
Én eddig mindegyikbe azt öntöttem, és mindeki happy. A mostani Golf4-ben is ATF van a szervóban. Szép piros.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
- Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
- E-book olvasók
- Politika
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...